• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dunlop ratarenkaat - kaikki mitä halusit tietää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LL1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta joo, Esso meni statuksesta
"Haastan 2019 heti SM-tason kavereita, koska osaan vetää motaria eniten täysiä"
yhdessä vuodessa statukseen
"Osaan kaiken ja koulutan kaikesta kaiken, ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen ni hyökkään päälle eniten täysiä"

Joten Esso opettakoon faktat tästä lähtien, muiden kannattaa kuunnella jos haluaa joskus vetää eniten täysiä. Mun pitää opetella sillä välin ajamaan.

Saipas tästä väännöt aikaan :D

Kiitokset paljon kommenteista. Nyt sen verran lisätietoa, että koitin vielä aamulla aurinkoisella Alastaron radalla. En koskenut lämppäripaineisiin (80°) mutta laskin etusen paineet 2,3 bariin. Sama meno jatkui, tykytystä keulalla varsinkin jarrulla vasurin mutkissa (kolmonen ja kahvilan vika vasuri).

Miehen tekemisessä on varmasti isoin vika, PrivateeR on siinä varmasti oikeassa (enkä siis ottanut yhtään itseeni vaan tiedän faktat). Vauhti oli tänään 1:32 luokkaa, eli sekään ei riittänyt saamaan renkaita toimimaan siten että luotto olisi riittänyt. Olen siis aiemmin ajanut D212, GP Racer ja KR-etusilla, eikä tällaisia ongelmia ole tullut aiemmin vastaan.

Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla. Enkä nyt sano, että noissa Dunlopeissa olisi yhtään mitään vikaa. Säädöistä ja ajotyylistä varmasti kyse, mutta näillä ajomäärillä en ala säätämään pyörää vaan vaihdan takaisin Pirelliin ja ajan sillä. Mulle kävi näin, toisella kuskilla ja alustalla varmasti aivan eri tilanne.

Joten: käytännössä ajamaton (yht. 10 kiekkaa rauhallista tahtia) MS2-MS4 120-180/60 setti olis tarjolla kokonaisedukkaasti, jos joku haluaa erinomaiset treenirenkaat.

oukkis sanoi:
Joten: käytännössä ajamaton (yht. 10 kiekkaa rauhallista tahtia) MS2-MS4 120-180/60 setti olis tarjolla kokonaisedukkaasti, jos joku haluaa erinomaiset treenirenkaat.

Millaista rahaa noista olet ajatellut?

oukkis sanoi:
Saipas tästä väännöt aikaan :D

Kiitokset paljon kommenteista. Nyt sen verran lisätietoa, että koitin vielä aamulla aurinkoisella Alastaron radalla. En koskenut lämppäripaineisiin (80°) mutta laskin etusen paineet 2,3 bariin. Sama meno jatkui, tykytystä keulalla varsinkin jarrulla vasurin mutkissa (kolmonen ja kahvilan vika vasuri).

Miehen tekemisessä on varmasti isoin vika, PrivateeR on siinä varmasti oikeassa (enkä siis ottanut yhtään itseeni vaan tiedän faktat). Vauhti oli tänään 1:32 luokkaa, eli sekään ei riittänyt saamaan renkaita toimimaan siten että luotto olisi riittänyt. Olen siis aiemmin ajanut D212, GP Racer ja KR-etusilla, eikä tällaisia ongelmia ole tullut aiemmin vastaan.

Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla. Enkä nyt sano, että noissa Dunlopeissa olisi yhtään mitään vikaa. Säädöistä ja ajotyylistä varmasti kyse, mutta näillä ajomäärillä en ala säätämään pyörää vaan vaihdan takaisin Pirelliin ja ajan sillä. Mulle kävi näin, toisella kuskilla ja alustalla varmasti aivan eri tilanne.

vertasikko niitte korkeutta? et tietenkää:no:

oukkis sanoi:
Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla.
Pitääpä ens kesänä ostaa Pirelleitä pelkästään ni saa viskeltyä Dunlopia ja Pirelliä sekasin ni saa tohonki varmuuden :)

PrivateeR sanoi:
Mutta joo, Esso meni statuksesta
"Haastan 2019 heti SM-tason kavereita, koska osaan vetää motaria eniten täysiä"
yhdessä vuodessa statukseen
"Osaan kaiken ja koulutan kaikesta kaiken, ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen ni hyökkään päälle eniten täysiä"

Joten Esso opettakoon faktat tästä lähtien, muiden kannattaa kuunnella jos haluaa joskus vetää eniten täysiä. Mun pitää opetella sillä välin ajamaan.

ni mikset itse sijottas 9 euroo https://davemosstuning.com/ ja luettuas muodosta mielipide- en mä täsä ole mitää itse keksimiäni jutuja kirjotellu sielä sivun alareunasa on silleen helposti eriteltynä ne aiheet- https://davemosstuning.com/category/classroom/ esmes tuosa on paljo asiaa- eikä täsä mitää hyökäillä- jos joku sanoo että mopo tekee sitä tai tätä nin ei se välttämätä ole vääräsä- ei siihe tarvita rataenka pintaa ajokokemusta- sulle sanottii et on hyvä ajaa se sun mopo- no seuraavalla keralla näät onko ja jaksakko viedä sitä koska veikkaan et eemeli saattaa käyttää sitä kroppaa vähä akressiivisemmin kun sinä jote se ei välttämättä ole edelleenkää sulle hyvä- ni ja mikä oli se lääke kemorakarusellii? säätö vai enite täysii ni kääntyy?

Esso.k sanoi:
sulle sanottii et on hyvä ajaa se sun mopo- no seuraavalla keralla näät onko ja jaksakko viedä sitä koska veikkaan et eemeli saattaa käyttää sitä kroppaa vähä akressiivisemmin kun sinä jote se ei välttämättä ole edelleenkää sulle hyvä-
Ei sanottu :D Tässä huomaa juuri tämän tietämyksen määrän minkä pohjalta lauot.

Mulla on pari videota jota tässä oon kattellu. Molemmissa näyttää olevan aika samannäköinen pyörä, toisessa päällä istuu joku klapi, ja toisessa videossa päällä istuu hemuli. Pitää käydä vielä specsaversilla...

PrivateeR sanoi:
Ei sanottu :D Tässä huomaa juuri tämän tietämyksen määrän minkä pohjalta lauot.

Mulla on pari videota jota tässä oon kattellu. Molemmissa näyttää olevan aika samannäköinen pyörä, toisessa päällä istuu joku klapi, ja toisessa videossa päällä istuu hemuli. Pitää käydä vielä specsaversilla...

kirjotit että eemelin mukaa pyörä on oikee hyvä ajaa- ei ehkä sanatarkasi mutta kuitenki- ei mulla ole aikaa eikä mielenkiintoo väitelä satusedän kansa- keula todelisuudesa joku sun käetön kaveris teki sen tai sä teit samoin vaihelaatikko- kysyt kerran että mitä josain jutusa sanotaa ku enklanti niin huono- seuraavaksi olikki jo oppinu läneelokuvista 2 vuotiaana enklantii- näitä enää välttämätä löydy mutta ei muistissa ole mitää vikaa vaikka tällä kaljajuonilla voisis ollaki- äläkä linkkää niitä videotas löydän ne kyllä ja tiiän mitä haet tällä- mutta uskot että mopo on hyvä koska eemeli sano näihän se meni-:boring:

Esso.k sanoi:
kirjotit että eemelin mukaa pyörä on oikee hyvä ajaa- ei ehkä sanatarkasi mutta kuitenki- ei mulla ole aikaa eikä mielenkiintoo väitelä satusedän kansa- keula todelisuudesa joku sun käetön kaveris teki sen tai sä teit samoin vaihelaatikko-
väärin ja väärin....

Keep going!

Esso.k sanoi:
äläkä linkkää niitä videotas löydän ne kyllä ja tiiän mitä haet tällä-

Et taaskaan tiedä mitä haen tällä, etkä myöskään mitään tule löytämään koska kyseiset videoklipit on VAIN mun omalla tietokoneellani eikä yleisessä jaossa :D

Esso.k sanoi:
mutta uskot että mopo on hyvä koska eemeli sano näihän se meni-:boring:

Ei menny :D:kääk:

Miks toi Esso kuulostaa koko ajan enemmän ja enemmän Scuubalta? Onko siellä Turun hanavedessä jotain erikoista?

Edit. Jotta ei menis ihan ohi topicin niin jotain Dunlopeista:

MS2 takanen näyttäs toimivan, kun nosti lämminpaineen 1,6bar. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repi kevyesti. Sit pikkasen kirras komppia niin toimi taas. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repes kevyesti. Jännä rengas. :D

Nitrous sanoi:
Miks toi Esso kuulostaa koko ajan enemmän ja enemmän Scuubalta? Onko siellä Turun hanavedessä jotain erikoista?

Edit. Jotta ei menis ihan ohi topicin niin jotain Dunlopeista:

MS2 takanen näyttäs toimivan, kun nosti lämminpaineen 1,6bar. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repi kevyesti. Sit pikkasen kirras komppia niin toimi taas. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repes kevyesti. Jännä rengas. :D
Ehkä siis viskaan kisaan MS3 iha suosiolla :D

Tai mitä mä horisen.... vettähä siellä saatana tulee koko vkl :D

PrivateeR sanoi:
Mites ton eturenkaan kanssa? Toimiiko MS2 etunen Alastarolla?

Ei. :D

Ja ennen kuin kukaan vetää hernettä nenuunsa, tuo oli läppä viitaten edellisiin viesteihini. :jpstyle:

Vähän jälkeenpäin tuota ongelmaa vielä päissäni analysoitua, ilmeisesti kyseessä saattoi olla useamman kohdan yhteisvaikutus. Isoin vika on se, että huonon ajoasennon ja liian aikaisen jarrun vuoksi eturenkaalla ei ole tarpeeksi painoa käännettäessä ja se joko ei pysy lämpimänä tai ei vain pidä.

Toinen asiaan vaikuttava seikka saattaa olla tuo millin isompi säde ja keulan nouseminen. Pitoon se ei välttämättä vaikuta, mutta ehkäpä siihen fiilikseen miltä pyörä tuntui mutkiin vietäessä.

Kolmas juttu oli se, että olin ajanut aikaisemmin vain käytetyillä Dunlopeilla ja kovemmilla seoksilla. Saattaa olla (tämä on ihan hakuammuntaa), että ne luistivat tasaisemmin eivätkä lähteneet "pomppimaan" kuten tuo tuore MS2.

Neljäs juttu on sitten se, että Pirellin runko vaikuttaisi olevan vähän löysempi, joten se ehkä paikkaa pikkaisen jousituksen säätöjä ja kuskin ajovirheitä. Tuore SC1 kääntyi tosiaan mutkiin aivan eri tyyliin ja piti hullun lailla verrattuna tuohon MS2:een. PrivateeR voi olla aivan oikeassa siinä, että tuo rengas tosiaan toi esiin ongelmat, jotka toinen rengas onnistui pitämään piilossa...

Juu en vetänyt herneitä :)
Lähinnä vaa tosiaan että minkä etusen sitä kisoihin ottais mukaan.

Kai sitä pitää gamblata ni otetaan toi MS2 sit.

PrivateeR sanoi:
Juu en vetänyt herneitä :)
Lähinnä vaa tosiaan että minkä etusen sitä kisoihin ottais mukaan.

Kai sitä pitää gamblata ni otetaan toi MS2 sit.

Ite vedän kolmosella tai nelosella

Back