• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Duke 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen oire siitä, että akku on pikkuhiljaa finito. Saman ilmiön saa helposti esille jos ajaa tosi lyhyttä ajoa, ettei akku ehdi latautua. Pari kertaa käynyt niin, että pyörä kyllä lähtee käyntiin, mutta mittaristo tekee sen jälkeen samat liikkeet kuin virrat päälle kääntäessä ja latauksen+FI-valo palavat muutaman sekunnin.
Okei. Tämä kuulostaa itseasiassa aika todennäköiseltä. Jo jonkin aikaa on tuntunut että akku ei pyöritä starttia yhtä nopeasti kuin ennen. Ja nytkin vika ilmeni kun ajoin kotoa muutaman kilometrin huoltikselle ja olin sieltä lähdössä. Ja muutenkin aika lyhyttä ajoa ollut viime aikoina.

Täytyy laittaa akku lataukseen ja ajella sen jälkeen joku pitempi siivu.

Akku on kyllä edellisen omistajan toimesta uusittu joskus viime vuoden keväällä (Yuasa), ja olen sitä viime talven aikanakin lataillut, mutta eihän näistä koskaan tiedä...

Tuntuu tuo Duke olevan kohtuu kuluttava tuolle akulle. Omankin kohdalla huomasin kesällä, kun tuli ajettua vaan pelkkää työmatkaa ja kyläpyöritystä, että välillä starttasi vaivalloisen kuuloisesti. Varsinkin viileämmällä kelillä. Ja pyörä on kuitenkin tänä keväänä ostettu, eli akkukaan ei ole vanha.

Mullakin kesti akku vain kaksi kesää, vaikka oli talvet irti ja latingissa. Hankaloitaa vielä hommia kun ainakaan minä en saa dukea tönimällä käyntiin, takarengas lukkoon vaikka 6 olisi silmässä.

Tähän perään vielä, toissapäivänä alko mopo röpöttään ja nykiin aina kun kaasun väänsi rivakasti (aloitti keuliin) auki. seitsemän tonnin jälkeen kaikki tehot kadoksissa paukutti vaan semmosta kummallista röpöttelyä, vähän kun toinen sylinteri olis tippunut pelistä.

Bensaa täys tankki, mikään merkkivalo ei syttynyt, öljyä on.. ajeli rauhassa niin ei mitään propleemia.
palasin lenkiltä, pesin pyörän ja käpistelin bensaletkua ja taaemman sylinterin tulpanhattua, mopo tulille ja ongelma hävinnyt. saa nähdä mitä jatkossa tapahtuu. Tulpanhattu liikkui ehkä vän alaspäin, toivotaan että siinä vika. onko muille sattunut vastaavia?

Mullakin kesti akku vain kaksi kesää, vaikka oli talvet irti ja latingissa. Hankaloitaa vielä hommia kun ainakaan minä en saa dukea tönimällä käyntiin, takarengas lukkoon vaikka 6 olisi silmässä.
Itsellä kävi vanhanaikaiset pari viikkoa sitten kahvilla pysähtyessä. Olin sammuttanut pyörän tappokykimestä ja unohtanut virtaavaimen virtalukkoon. Valot päällä mopo seisoi sen parikymmentä minuuttia, kun kahvista nautiskelin. Eipä enää jaksanutkaan pyöritää käyntiin. Eikä ollut toivoakaan työntää käyntiin. 2-vaihteella vähän lupas, mutta ei. Isommilla taas vaatis vauhtia niin paljon enemmän, ettei avunkaan kanssa saanut työnnettyä niin kovaa. Apu virralla sitten lähti käntiin, kiitos avuliaan autoilijan.
smile_org.gif

Lienee akun vaihto talvella edessä.

Itsellä kävi vanhanaikaiset pari viikkoa sitten kahvilla pysähtyessä. Olin sammuttanut pyörän tappokykimestä ja unohtanut virtaavaimen virtalukkoon. Valot päällä mopo seisoi sen parikymmentä minuuttia, kun kahvista nautiskelin. Eipä enää jaksanutkaan pyöritää käyntiin. Eikä ollut toivoakaan työntää käyntiin. 2-vaihteella vähän lupas, mutta ei. Isommilla taas vaatis vauhtia niin paljon enemmän, ettei avunkaan kanssa saanut työnnettyä niin kovaa. Apu virralla sitten lähti käntiin, kiitos avuliaan autoilijan.
smile_org.gif

Juu, alle vartti tuntuu riittävän tuohon akun tyhjäämiseen kun jättää valot päälle. Itsellä kävi sama homma tuossa kesällä kun pysähdyin hetkeksi jutuille, ja tavoistani poiketen sammutin mopon tappokatkaisijasta...

Latasin akkua pari tuntia ja olen sen jälkeen koittanut ajaa edes vähän pitempiä siivuja. Ongelma hävisi toistaiseksi...

smile_org.gif

Juu, alle vartti tuntuu riittävän tuohon akun tyhjäämiseen kun jättää valot päälle. Itsellä kävi sama homma tuossa kesällä kun pysähdyin hetkeksi jutuille, ja tavoistani poiketen sammutin mopon tappokatkaisijasta...
Pyörä ollut parkissa kaksi viikkoa, kun en ole ehtinyt ajelemaan ollenkaan. Nyt meinasin lähteä pienelle iltalenkille, mutta eipä tuo jaksanut startata.Muutamia kertoja pyöritti laiskasti, mutta ei ehtiny edes lupaamaan kun alkoi rele naksuttaa...

Aika erikoinen piirre kyllä, ku entinen kava lähti vielä pakkaskeleilläkin kuin palmun alta...

Paljonkos noi akran pömpelit hehtaarilla kustantaa? 1000? 1500?
Jos on e-hyväksytyt, joissa tulee katit mukana (irrallaan), hintaa vajaat 2000.
Täh, mulla maksoi kokoputkisto 1800 rosteria ja titaania... Ei hyväksyntää...
Näyttäis olevan E-hyväksytyt katilliset Akrat alkuperäiseen käyrästöön tosiaan maksavan 1800 euroa: http://www.motokeidas.com/shop/product_details.php?p=134109. Tämän takia köyhäilin ja ostin LeoVincet ilman katteja... säästöä yli 1000 egeä kun ulkomailta tilasin...

Näyttäis olevan E-hyväksytyt katilliset Akrat alkuperäiseen käyrästöön tosiaan maksavan 1800 euroa: http://www.motokeidas.com/shop/product_details.php?p=134109. Tämän takia köyhäilin ja ostin LeoVincet ilman katteja... säästöä yli 1000 egeä kun ulkomailta tilasin...
Just tuollaiset laitoin omaani. Tietenkin päätökseen vielä vaikutti, kun tuossa R:ssä oli Akran alkukäyrästö jo vakiona niin tuo setti kävi suoraan. Ja saapahan vaikka virallisesti rekisteriotteeseen muutettua. Kun jaksaisi käydä konttorilla killerit paikallaan... Niin ja tosiaan ne katit on irralliset. Ja kaikkihan varmaan arvaa onko ne putkien sisällä vai tallissa laatikossa...
biggrin.gif

Tietääkö kukaan, onko -08 malliseen tullut jotain karttapäivitystä? Mulla on vakiolaite. En muistanut kysästä kun varasin syyshuoltoa.

No sain käytettynä sen verran sopivaan hintaan, että raaski ostaa. Muuten olisin itsekin tilannut Leo Vincet.

Tietääkö kukaan, onko -08 malliseen tullut jotain karttapäivitystä? Mulla on vakiolaite. En muistanut kysästä kun varasin syyshuoltoa.
Monesti päivittävät automaattisesti ja voithan vielä huoltoon jättäessä kysäistä kartta päivitystä.

Mulle aikonaan laitettiin jo 1000km huollossa acran kartta, kun sammuili välllä. Eipä tarvinut erikseen vaihtaa karttaa, kun laittoi acrat kiinni.

Kävin mielenkiinnosta koeajamassa kyseistä pyörää kesällä. Oon elämäni aikana ehtinyt noin 20 eri mopoa ajamaan tuon Duken lisäksi ja näistä kaikista tämä oli hirvein/kamalin pyörä ajaa. Pyörä täristi niin paljon esim 50km/h nopeudessa että 15min jälkeen alko tosissaa tunto lähtemää sormista. Kaasu oli taajamassa aivan järkyttävä muihin ajamiini pyöriin verrattuna. Millin liike kahvassa nykäs pyörää heti ärsyttävästi eteenpäin. Tuli olo kuin olisi keinuhevosen kyydissä ollut.
biggrin.gif
Saako pyörää säädetty PC III:lla inhimillisemmäksi? Twinihän on tietysti aina twini, ei siitä rivinelosen luonteista saa.

Itselleni pyörä oli täysi pettymys siihen nähden mitä kuullut ylistystä ja kehuja muilta. Ehkä noi japsivehkeet sopii mulle sit vaan paremmin
tounge.gif

Kävin mielenkiinnosta koeajamassa kyseistä pyörää kesällä. Oon elämäni aikana ehtinyt noin 20 eri mopoa ajamaan tuon Duken lisäksi ja näistä kaikista tämä oli hirvein/kamalin pyörä ajaa. Pyörä täristi niin paljon esim 50km/h nopeudessa että 15min jälkeen alko tosissaa tunto lähtemää sormista. Kaasu oli taajamassa aivan järkyttävä muihin ajamiini pyöriin verrattuna. Millin liike kahvassa nykäs pyörää heti ärsyttävästi eteenpäin. Tuli olo kuin olisi keinuhevosen kyydissä ollut.
biggrin.gif
 Saako pyörää säädetty PC III:lla inhimillisemmäksi? Twinihän on tietysti aina twini, ei siitä rivinelosen luonteista saa.

Itselleni pyörä oli täysi pettymys siihen nähden mitä kuullut ylistystä ja kehuja muilta. Ehkä noi japsivehkeet sopii mulle sit vaan paremmin  
tounge.gif
Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä.

Kesän alussa vaihdoin zx-6r -06 jolla ajelin yli kaksi kuukautta mutta kun koeajon sd:een jäi kawa samantien siihen kauppaan. Nyt ei ole pyörän vaihdon tarvetta.
tounge.gif

biggrin.gif

tounge.gif
Oot jyränny ihan turhan isolla vaihteella.
wink.gif
Taajamassa ykkönen ja kakkonen on ne käyttökelposet vaihteet. Tuo tärinän sieto on todella henkilökohtainen ominaisuus. Itselläni puutuivat kädet aiempien rivinelkkujen puikoissa jo suht lyhyellä ajolla, kun taas tvinin kanssa ei ole ollut kertaakaan ongelmia.

Ainakin -07-malliin päivittyi ruiskukartta tuossa kesällä, ja kaasunvaste pehmeni, sekä ilmeisesti alakierrosten seos hieman rikastui. Nyt tuolla pystyy ajamaan jopa mukulakivilla ilman mitään nykimistä. Jos kaasunvaste olisi ollut uudesta asti tuollainen, ei kovin monella olisi ollut sanomista siitä. Edelleen kyllä löytyy herkkyyttää pienelläkin liikkeellä kun niin haluaa.

tounge.gif
Dukella ajetaan rennosti ja koneelle annetaan happea reippaasti. Oot jyränny taajamassa jollain kolmosella tai nelosella aivan liian vähällä kahvalla, jyrinä ja tärinä on taattu kun kone taistelee päästäkseen eteenpäin.

Onhan se eri laite jos on tottunut puristamaan kahvoja ja pakaralihaksia yhteen nipponin kusiaisen seljässä ;)

Back