Sun mielestä koko alueella noussut vääntö (2 paperia laitettu nettiin) ei ole faktaa? Haluatko sen faksilla vai sinetöidyssä kirjekuoressa himaan?
Siinä näkyy alkutilanne vs lopputilanne. Lambda-käyrä olis siinä ihan kiva kyllä, mutta siinä ei ole paljon katsomista, lähes viivasuoraa 13.0 koko matkan. Alussa tuo lambdakäyrä oli melkoinen vuoristorata.
Haluatko siis nähdä lambdakäyrät kaikilla kaasunasennoilla? Niitä kun ajettiin 2, 5, 10, 20, 40 60 80 ja 100% asennoille. Kaikille omat lambdakäyrät. Kaikista niistä tuli viivasuoria.
Itse niin kovin usein jankutat siitä luetunymmärtämisestä niin nyt se pamahtaa kyllä omaan nilkkaasi ja lujaa.
Nimenomaan olen pyytänyt sinulta niiden lappujen lisäksi niitä seoskäyriä, sillä ne minua kiinnostavat. Niistä kun voi päätellä aikasta paljon. Sitä en ole missään vaiheessa sanonut tai väittänyt etteikö ne käyrien (teho ja vääntö) olisi hienot tai nousu olisi ihan huomattava, mutta millä noi on saatu aikaan? Mua vaan kiinnostaa alkuperäiset seoskäyrät ja myös ne lopulliset. Eri kaasunasennotkin kiinnostaapi. Jos et saa noita samoihin lappuihin tungettua niin en voi mitään... ei vaan ihan aukotta mene mulle läpi että ko. tuote olis nyt se "paras ja toimivin". Katsos kun tuollaisen tehonnousun saa monella muullakin tavalla aikaiseksi.
Eli lue ja ymmärrä. Itse jopa kerran olet ne luvannut kyseisestä pajasta kysyä ja toimittaa, mikäli ne saat. Onko huono muisti?
sanoi:
Tuo muutos oli niin suuri parempaan päin (näkyy kyllä laittamistani käyristä, jos ymmärrät niitä), että se todellakin kannatti. Normaalin inertiapenkissä tehdyn säädön hinnalla, tai jopa halvemmalla, sain sen viimeisen päälle säätöihin.
Jos et vieläkään ymmärrä kuinka hieno Tuning Link on, niin en voi mitään. Ei auta vaikka vääntäisi ratakiskoa tässä tapauksessa. Sinun kannattaa mennä ihan itse mennä katsomaan jos kiinnostaa, tai muuten vain epäilet.
Kyllä mä siitä luulen jotain ymmärtäväni, mutta en väitä että sitä täysin ymmärtäisin. Se että onko se hieno ja mihin sen hienouden perustaa, en ota mitään kantaa. Tuon Tööninlinkin avulla vaan helpotetaan säätäjän työtä.
Muutos parempaan näkyy kyllä, mutta ei vieläkään niitä seoskäyriä. Ne kun näkee niin pääsee näkemään kuinka paljon seokset on alussa ollut päin persettä ja kuinka paljon mikäkin monttu on mihinkäkin vaikuttanut jne. Ymmärtänet pointtini?
sanoi:
Mulle ei ole tärkeää todistella sinulle sellaista asiaa minkä tiedän itse. Se ei ole minulta pois jos et usko tai ymmärrä näkemiäsi todisteita. Enempää en jaksa sinun takiasi vaivautua.
No kovin usein sulla on tarvetta faktaa laukoa pöytään niin hoida vielä tämä, minkä olet jo kertaalleen luvannut hoitaa. Todisteita en varsinaisesti ole nähnyt, muuta kuin että teho on kasvanut, mutta syytä että miksi se niin on tehnyt, et ole vielä pystynyt faktana esittämään. Ts. seoskäyrät uupuu. Tänne inter.nettiin kun voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa faktana ja suurin osa porukasta nielee asian juuri sellaisena kuin se on kirjoitettu. Minä en niin tee, anteeksi nyt vaan.
sanoi:
Sen voin sanoa, että sä olet aika yössä näissä teknisissä asioissa kovin usein. Sen olen huomannut monta kertaa. Eihän se sinällään ole ihme, kokemus on niin kovin ohutta moottoripyöristä vielä. Kannattaisi ihan oikeasti ymmärtää asioita ennen kuin kommentoi. Se, että osaa ajaa kovaa radalla, ei automaattisesti tarkoita sitä, että ymmärrät tekniikasta, eikä niin tarvitse ollakaan.
Tuota en yritäkään väittää toisin, sillä se pitää kovin usein paikkansa. Siksi sultakin kyselen juttuja, koska halu oppia on ihan kiitettävä, halu oppia ymmärtämään syitä ja seurauksia on vieläkin kovempi. Vittuilulla ei opi kuin korkeintaan vittuilemaan takaisin, jos sitäkään. Olen myös useampaan kertaa sanonut että kokemukseni on todellakin lyhyt moottoripyörien saralta, enkä osaa vieläkään ajaa lujaa radalla. Se on fakta.
Joten jelppaas ny mua ymmärtämään asiaa hiukan paremmin. Älä menetä hermojasi. Yritän tääskin kohtaa vain oppia tulkitsemaan syitä ja seurauksia ja nuo seoskäyrät auttais asiaa jonkun verran.