• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämän jo lähes loppumattoman väittelyn eräs opetus on se kuinka paljon tehoa voidaan hukata väärillä säädöillä.

Joskus aiemmin kommentoin että PC ei ole virityspalikka, koska sillä ei varsinaisesti paranneta yhtään konetta, optimoidaan vain seokset kohdalleen. Olen edelleen sitä mieltä.

Tyly, Gixeri, Parjaani,... kenttä on teidän.

Jo 8 sivua S(S) ja 749 Ducatin Lamda- ja PC:n säätöarvoja sekä näillä saavutettavia tehonlisäyksiä. Unohtamatta KX-Centeriä ja sen Thyyning Link- säätöä. Muutama japsipyörämotoristi vaan yrittää välillä tunkea väliin ja perustella pyöränsä ostamista fiiliksillä. Hei oekeesti. (Sakari Kuosmanen)
omg.gif

Muutama anti-inssi hymiö vielä:  
tounge.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
wink.gif

Tämän jo lähes loppumattoman väittelyn eräs opetus on se kuinka paljon tehoa voidaan hukata väärillä säädöillä.

Joskus aiemmin kommentoin että PC ei ole virityspalikka, koska sillä ei varsinaisesti paranneta yhtään konetta, optimoidaan vain seokset kohdalleen. Olen edelleen sitä mieltä.

Tyly, Gixeri, Parjaani,... kenttä on teidän.
Just näin, eihän tuohon ole lisättävää.

Mua ainakin ottaa pattiin jos moottori ei toimi niin hyvin kuin sen mekaaniset ominaisuudet mahdollistaa, elikä ei siis ole säädöissä.

Jo 8 sivua S(S) ja 749 Ducatin Lamda- ja PC:n säätöarvoja sekä näillä saavutettavia tehonlisäyksiä. Unohtamatta KX-Centeriä ja sen Thyyning Link- säätöä. Muutama japsipyörämotoristi vaan yrittää välillä tunkea väliin ja perustella pyöränsä ostamista fiiliksillä. Hei oekeesti. (Sakari Kuosmanen)
omg.gif

tounge.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
wink.gif
Kyllähän tuo viittaus mp-foorumiin ja tuohon tyyninki säätämiseen tuli jostain muualta kuin asianomaiselta. Toki mä kommentoin jos halutaan..

Ei kai se niin kauheeta ole jos juttu "vähän" rönsyilee välillä
tounge.gif
Kyllä tänne tekstiä mahtuu...

omg.gif

tounge.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
wink.gif
Kyllähän tuo viittaus mp-foorumiin ja tuohon tyyninki säätämiseen tuli jostain muualta kuin asianomaiselta. Toki mä kommentoin jos halutaan..

tounge.gif
Ei mut elämän kevät sentään - joka ainoaan Ducati-keskusteluun pitää tunkea Suzukia.
033102beer_1_prv.gif

omg.gif

tounge.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
wink.gif

tounge.gif
Ei mut elämän kevät sentään - joka ainoaan Ducati-keskusteluun pitää tunkea Suzukia.  
033102beer_1_prv.gif
Ja Jyriä

Lisätään nyt vielä se hymiö, ettei mene ilkeilyksi
smile_org.gif

omg.gif

tounge.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
wink.gif

tounge.gif
033102beer_1_prv.gif
Ja Jyriä

Lisätään nyt vielä se hymiö, ettei mene ilkeilyksi  
smile_org.gif
Ehkäpä asia johtuu siitä, että sattumalta harrastan noita karvakäsien tekeleitä. Joskus on sentään jotain aiheeseen liittyvää asiaa.

Jos nimimerkkini häiritsee sinua, suosittelen vaikka kokeilemaan pehmustettua huonetta.
biggrin.gif

Kyllä tuo kirosana "Gixxer" tai "K5" mainittiin moneen otteeseen Ducati-uskovaisenkin toimesta tässä(kin) topikissa, ennen kuin itse kirjoitin siitä yhtään mitään.

Sitä saa mitä tilaa  
wink.gif
Enkä se jo aiemmin ehdotettu suljettu Ducatifoorumi olisi hyvä idea. Siellä saisi hehkuttaa omiaan niin paljon että tukka lähtee ja kukaan muu ei saa edes lukea...saatika kommentoida. Pääsyvaatimuksena voisi olla vaikka Hailacilla allekirjoitettu osarisopimus
smile_org.gif

Silloin nämä työpäivät tosin alkavat käymään tylsiksi...
confused_orig.gif

Mites paljon täällä nyt muka on sitten hehkutettu Ducatia? Tässä ketjussa kysyttiin kokemuksia Ducateista. Kun niistä kirjoitettiin alkoivat muutamat asiaa vähän tuntevat japaniakuskit kirjoittelemaan jos jostakin gixxerin tehokäppyrästä, vaikka se ei ollenkaan liity SS750 Ducatiin, eikä mihinkään muuhunkaan Ducatiin.

Pahuksen sitkeitä noi japsimopofriikit. Oma valinta.

Noita Ducateja muuten myydään muuallakin kuin Hailacilla. Kalliita ovat silti, tietenkin. Ei kannata ostaa halpaa tässäkään kohtaa.
wink.gif

Kyllä tuo kirosana "Gixxer" tai "K5" mainittiin moneen otteeseen Ducati-uskovaisenkin toimesta tässä(kin) topikissa, ennen kuin itse kirjoitin siitä yhtään mitään.

Sitä saa mitä tilaa  
wink.gif
Enkä se jo aiemmin ehdotettu suljettu Ducatifoorumi olisi hyvä idea. Siellä saisi hehkuttaa omiaan niin paljon että tukka lähtee ja kukaan muu ei saa edes lukea...saatika kommentoida. Pääsyvaatimuksena voisi olla vaikka Hailacilla allekirjoitettu osarisopimus
smile_org.gif

Silloin nämä työpäivät tosin alkavat käymään tylsiksi...
confused_orig.gif
Joo, silloin ne vois yhdessä siellä lintukodossa kilpaa kehua laitteitaan, vailla minkäänlaista kritiikkiä! Ja kaikilla olis niiiiin mukavaa
tounge.gif

Joo, silloin ne vois yhdessä siellä lintukodossa kilpaa kehua laitteitaan, vailla minkäänlaista kritiikkiä! Ja kaikilla olis niiiiin mukavaa
tounge.gif
Joo ja kyselemällä käyttökokemuksia kysyjä saisi vastauksia kysymykseensä, ilman että ruettaisiin puimaan jo paperillakin nähtäviä tehoarvoja. Jos ss Ducatin ostaa, niin ei silloin huipputeho ole se pääasia.

Tämäkään topicci ei kai ollut tarkoitettu vertaamaan Ducatia muihin merkkeihin vaan tarkoitus oli pikemminkin kysellä Ducatin omistajilta mietteitä noista s750, ss750 ja 749 malleista. No tähän vääntöön tämä taitaa aina mennä.

Suljettu foorumi voisi olla ihan jees, jos jotain asiaa haluaisi käsitellä. Väännöt sitten paskanjauhantaan.

Heh, hauska kattoa sivusta kun Ducatisteilla alkaa aina jossain kohtaa se "itsesuggestio", kun koittavat perustella itselleen ja muille siinä sivussa miksi ajavat Ducateilla  
biggrin.gif

Yleensä ne liittyy aina tunteeseen, koska järkisyillä (esim toimivuus, käyttömukavuus, hankinta- ja huoltohinnat), suorituskyvyllä tai muulla mitattavalla faktalla ei hankintaa kannata yrittää perustella.

Mikäs siinä, ne on mun mielestä ihan hyviä syitä! Fiilikseenhän tää homma perustuu..

Meikäläisellä ne fiilikset vaan lähtee nimenomaan ihan mitattavista faktoista; hyvä kokonaissuorituskyky (ajettavuus, nopeus ja moottorin ominaisuudet jne). Ducateilla ne fiilikset lähtee sitten muista asioita, esim imago, soundit, tunnelma jne...
Tämä viesti oli esimerkiksi hyvä alku taas samaan japania-jauhantaan. Fakta ™ on ilmeisesti aina faktaa ™.

Selitähän tylyttäjä nyt, miksi niin moni ostaa jotain muuta kuin sen tehokkaimman?

Tonnisessa gigsussa ei todellakaan ole käyttökulut pienimmästä päästä, hankintahinta liippaa 20 t€ slipareineen, vakuutukset tärähtää toivottavasti pian noille tehokkaimmille kunnon hinnaksi.

Moottoripyörissä on kyse hauskanpidosta ja vapaa-ajan vietteestä. Jos perustelee liiaksi hauskanpitovälineen hankintaa järjellä, siitä tippuu hauskuus pois. Fakta ™. Moottoripyörän tulee tuottaa iloa omistajalleen, se ei ole välttämätön perustarve. Miksi siis pitäisi kutsua Ducatistin ajattelua "itsesuggestioksi", kun ilmiselvästi esim. Suzuki-kuski on hairahtanut illuusioon, jossa teho on kaikki kaikessa.

tounge.gif
Joo ja kyselemällä käyttökokemuksia kysyjä saisi vastauksia kysymykseensä, ilman että ruettaisiin puimaan jo paperillakin nähtäviä tehoarvoja. Jos ss Ducatin ostaa, niin ei silloin huipputeho ole se pääasia.

Tämäkään topicci ei kai ollut tarkoitettu vertaamaan Ducatia muihin merkkeihin vaan tarkoitus oli pikemminkin kysellä Ducatin omistajilta mietteitä noista s750, ss750 ja 749 malleista. No tähän vääntöön tämä taitaa aina mennä.

Suljettu foorumi voisi olla ihan jees, jos jotain asiaa haluaisi käsitellä. Väännöt sitten paskanjauhantaan.
Alkuperäisestä viestistä alkeellisesti lainattuna:

"Ja ylipään,miten arvostettu kyseinen merkki motoristien keskuudessa on? No joo,on kyllä erittäin suhteellinen kysymys,mutta.."

Tuohon nämä Ducatia kritisoivat kommentit ovat mielestäni perusteltuja vastauksia.

Heh, hauska kattoa sivusta kun Ducatisteilla alkaa aina jossain kohtaa se "itsesuggestio", kun koittavat perustella itselleen ja muille siinä sivussa miksi ajavat Ducateilla  
biggrin.gif

Yleensä ne liittyy aina tunteeseen, koska järkisyillä (esim toimivuus, käyttömukavuus, hankinta- ja huoltohinnat), suorituskyvyllä tai muulla mitattavalla faktalla ei hankintaa kannata yrittää perustella.

Mikäs siinä, ne on mun mielestä ihan hyviä syitä! Fiilikseenhän tää homma perustuu..

Meikäläisellä ne fiilikset vaan lähtee nimenomaan ihan mitattavista faktoista; hyvä kokonaissuorituskyky (ajettavuus, nopeus ja moottorin ominaisuudet jne). Ducateilla ne fiilikset lähtee sitten muista asioita, esim imago, soundit, tunnelma jne...
Tämä viesti oli esimerkiksi hyvä alku taas samaan japania-jauhantaan. Fakta ™ on ilmeisesti aina faktaa ™.

Selitähän tylyttäjä nyt, miksi niin moni ostaa jotain muuta kuin sen tehokkaimman?

Tonnisessa gigsussa ei todellakaan ole käyttökulut pienimmästä päästä, hankintahinta liippaa 20 t€ slipareineen, vakuutukset tärähtää toivottavasti pian noille tehokkaimmille kunnon hinnaksi.

Moottoripyörissä on kyse hauskanpidosta ja vapaa-ajan vietteestä. Jos perustelee liiaksi hauskanpitovälineen hankintaa järjellä, siitä tippuu hauskuus pois. Fakta ™. Moottoripyörän tulee tuottaa iloa omistajalleen, se ei ole välttämätön perustarve. Miksi siis pitäisi kutsua Ducatistin ajattelua "itsesuggestioksi", kun ilmiselvästi itse on hairahtanut illuusioon, jossa teho on kaikki kaikessa.
Etkö lukenut sittenkään tuota viestiä, vaikka quotesit sen? Siinähän se on sanottu. Eri ihmiset saa fiiliksensä eri asioista, melko luonnollista?

En voi kuin ihailla tuollaista kykyä. Eli pystyy lukemaan tekstin ymmärtämättä siitä mitään?

Tää on ehkä sadas kerta kuin kirjoitan: tehokas moottori on yksi tärkeä ominaisuus muiden joukossa. Tehokkaalla moottorilla huonossa rungossa ja/tai alustassa en tee mitään. Jos se näin olisi, ajaisin todennäköisesti vanhalla ahdetulla GSX-R 1100 ilma/öljy suitsalla. Mulle kuitenkin merkkaa muutkin ominaisuudet pyörässä todella paljon, siksi ajan uuskoppasella Gixxerillä; sillä on hauska ajaa!

Mä olen suggestoinut itseni fiiliksen illuusioon, että S 750 on hauska pyörä nautiskeluun. Riittämättömästä tehostaan, olemattomasta kiihtyvyydestään ja huonosta huippunopeudestaan huolimatta sain ajettua sen talliin juuri ennen seisonta-ajan alkua.

biggrin.gif

Moottoripyörissä on kyse hauskanpidosta ja vapaa-ajan vietteestä. Jos perustelee liiaksi hauskanpitovälineen hankintaa järjellä, siitä tippuu hauskuus pois. Fakta ™. Moottoripyörän tulee tuottaa iloa omistajalleen, se ei ole välttämätön perustarve. Miksi siis pitäisi kutsua Ducatistin ajattelua "itsesuggestioksi", kun ilmiselvästi itse on hairahtanut illuusioon, jossa teho on kaikki kaikessa.
Etkö lukenut sittenkään tuota viestiä, vaikka quotesit sen? Siinähän se on sanottu. Eri ihmiset saa fiiliksensä eri asioista, melko luonnollista?

En voi kuin ihailla tuollaista kykyä. Eli pystyy lukemaan tekstin ymmärtämättä siitä mitään?

Tää on ehkä sadas kerta kuin kirjoitan: tehokas moottori on yksi tärkeä ominaisuus muiden joukossa. Tehokkaalla moottorilla huonossa rungossa ja/tai alustassa en tee mitään. Jos se näin olisi, ajaisin todennäköisesti vanhalla ahdetulla GSX-R 1100 ilma/öljy suitsalla. Mulle kuitenkin merkkaa muutkin ominaisuudet pyörässä todella paljon, siksi ajan uuskoppasella Gixxerillä; sillä on hauska ajaa!
Opettele lukemaan. Vastasin ensimmäiseen lauseeseesi.

Puutun yleensä silloin asiaan, kun aletaan esittämään fiiliksiä ja muuta mutua FAKTANA. Silloin vaaditaan oikeaa faktaa.

Fiilisasioitahan nämä pyörähommat on, olen ihan samaa mieltä! Eikä siinä mitään, jos joku saa fiiliksensä Ducatin ominaisuuksista, ymmärrän kyllä. Itse en vain saa mitään irti kyseisen tyyppisistä pyöristä.

Sitten kun menee överiksi ja alkaa perusteeton kehuminen (yleistä Ducati-piireissä), joka ei perustu yhtään mihinkään, niin on hauska todistaa nuo väitteet näillä "oi niin ilkeillä numeroilla" vääräksi...
Jos joku puhuu OMISTA käyttökokemuksistaan niin se on silloin HÄNELLE faktaa.

Ja kuten sanoit niin fiilistähän tämä on ja niitä haetaan eri asioista.

Hei, oikeasti! Kai nyt jokainen kehuu omaansa? Kyllä sinäkin paukutat Gixerin ylivoimaisella koneella jne. eikä siinä mitään. Paukuta vaan. JOkainen saa käsittääkseni kehua laitteitaan ihan miten lystää, mutta onko se sinulta pois jos joku toinen kehuu jotain muuta kui Suzukia? Ei pitäisi olla?

Kuten sanoit niin et saa itse mitään Ducatin tyyppisistä mopoista irti, enkä sua kyllä aio millään muotoa pakottaa saamaankaan. Se kun ei ole minulta pois. Mutta suo muille se että he saavat kertoa omia kokemuksiaan, kehua omia ostoksiaan kuten kuka tahansa muukin. Ei pitäisi olla paha rasti?

Ja ei se ole kuule "Ducati -piiri" missä tuohon omien kehumiseen syyllistytään. Ja tarviiko fiilis- tai omien käyttökokemus -asioiden perustua mihinkään muuhun kuin juuri yksilön omiin tuntemuksiin? Ei ne varmasti mene kuitenkaan sun tuntemuksien kanssa yksiin.
bowdown.gif
Tässä on asiaa. En todellakaan ymmärrä miksi on niin vaikeaa olla oikaisematta sitä "virheellistä" tietoa jota pahat ducatistit viljelee. Voitaisiin vaikka ajatella että taas ne ressukat kehuu sitä lussua pyöräänsä kun sellainen romu nyt tuli ostettua eikä pettymystä haluta näyttää. Säästyttäisiin näiltä turhilta väännöiltä. Anna olla. Anna olla. Anna olla.

Back