• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vai joudutteko kenties taas kerran turvautumaan vanhaan kikkaanne eli henkilökohtaisuuksiin menemiseen.
wink.gif
Nein, mein Fyyrer!
tounge.gif

Ducatin tehtaan konsepti koneen osalta on tarjota sitä, mitä todelliset Ducatistit haluavat.
Juuri näin. Sitä mitä Ducatistit haluavat. Suurin osa sporttipyöräilijöistä haluaa enemmän ja ostaa muun merkin kuin Ducatin.

Kaikki on tyytyväisiä. Tuntuu kuin Ducatistit häpeisivät jollain tapaa tehottomia pyöriään. Onhan se tehon puute tietoinen valinta ja varmasti itsestään selvyys kaikille, jotka Ducatin ostavat.

Kuten myös esim. minulle se että Suzukissa ei ole Öhlinsin alustaa. Mielelläni sellaisen ottaisin. Kokonaisuus on vaan minun käyttööni huomattavasti parempi japseissa kuin Ducatissa. Johtuu osittain siitä, että arvostan korkeaa teknologiaa. Eli eräänlainen fiilisjuttu sekin...
Aivan, paitsi että korjaan sen verran, että Suzukin markkinointi on taas onnistunut huijaamaan..

Siinä ei ole korkeaa teknologiaa vaan kone on tehty tehokkaaksi ja todennäköisesti myös melko lyhytikäiseksi ihan tavaomaisin menetelmin.

Se on niin loppuun ruuvattu jo vakiona kuin vain saattaa, onneksi kuitenkin saastenormien takia vakiona ahdistettu kuten muutkin, joten ostaja saa rakentamisen ilon isommasta tehosta ja melkein hyvin toimivasta koneesta kun vaihtaa kaikki imu- ja pako-osat sekä ruiskun ohjauksen...

Venakoneisto on myös ikuvanha jousihärdelli, ruisku ilman sen kummempaa älyä vailla oleva halpa chipsetti ohjattu vanhanaikaisen perinteinen systeemi.

Alusta, kuten monet jo todenneet, halpa standardiosista kasattu. Jarrut positiivisena poikkeuksena. Iänikuinen ketjuveto, joka tosin Ducatiakin piinaa..

Ulkonäkö lähes sama kuin kaikissa muissakin saaren tuotteissa. Hajuton, mauton, tylsä.

Äänikin on se sama vonku, mitä nyt kääpiökokoisesta autonmoottorista saa ulos. Siitä ei saa hyvää kuin ottamalla yksi tai kaksi tulpanjohtoa irti.

No ni, herätkää jo pahvit.
wink.gif

Rahalla tosiaan onneksi saa ihan jotain muuta.
033102beer_1_prv.gif

Juu hävettää ihan kauhiast ku ei oo tehokkain mopo alla
sport05.gif

Sen verran itse aiheesta, että Ducati S(S)750 on halpisosista kokoon kyhätty tehoton paska, joka ei kulje mihinkään maantiellä eikä radalla. Aina sai olla kaveria odottelemassa kun matkaa ajettiin, ja sama homma jatkuu edelleen kun kaveri vaihtoi sen DS1000:een.
Kyllä toi mun ainakin vaikuttaisi kulkevan.. ja ihan liikenteenkin mukana pysyy. Ohitellutkin olen.
talktohand.gif

Ootko varma, ettei se sun kaveris ole ottanut maisemareittiä tai muuten vaan jäänyt ihastelemaan maisemia?
tounge.gif

lipsu..
Sen verran itse aiheesta, että Ducati S(S)750 on halpisosista kokoon kyhätty tehoton paska, joka ei kulje mihinkään maantiellä eikä radalla. Aina sai olla kaveria odottelemassa kun matkaa ajettiin, ja sama homma jatkuu edelleen kun kaveri vaihtoi sen DS1000:een.
mad.gif
Bladehan taas on halpisosista kyhätty tehokas paska. Mutta kaikkeenhan tottuu.

Jos ny joku kaveri ei osaa ajaa, ni turha siitä on Ducatia syyttää..
tounge.gif

Kyllä toi mun ainakin vaikuttaisi kulkevan.. ja ihan liikenteenkin mukana pysyy. Ohitellutkin olen.
talktohand.gif

Ootko varma, ettei se sun kaveris ole ottanut maisemareittiä tai muuten vaan jäänyt ihastelemaan maisemia?
tounge.gif
niii...tai toisaalta jos se kaveri koittaaki jättäytyä porukasta tarkoituksella.....

"Ducati on my mind " kettinki on taas sujuvasti kääntynyt  "Ducati;pain in your ass" ketjuksi  
biggrin.gif

tounge.gif
Näin on on. Pitää varmaan harkita vaihtoa kilo-Gixxeriin kun noita Ten Kate Editioneja ei taida olla enää saatavilla. Sitäpaitsi kilo-Gixxer on halpa ja kuitenkin ruutia riittää kolmen SS750:n edestä.

Kyllä Vermeulen hävisi Bladella Gixxerille eikä Ducatille. Siitä varmaan johtuu, että vaihtoi Suizan puikkoihin soveltaen vanhaa perustotuutta "jos et voita vastustajaa, mene vastustajan puolelle."
wink.gif
Mikäli en nyt vallan väärin muista, Toseland kyllästyi siihen, että ei päässyt ankarasta yrityksestään huolimatta Bladen ohi ja vaihtoi Blade-kuskiksi kaudelle 2006.

Klipsu..
Onhan noissa huippumallin Ducateissa yms sitten hyvät alusta, kun siellä on Öhlaria alla. Sellasen saa Suzukiin myös jos haluaa ja tarvitsee. Ei se ole sen kyseisen merkin (esim Ducati) ansioita silloin, että siinä on hyvä alusta.

Rahalla saa ja hevosella pääsee!
Heh
biggrin.gif

No kenes sviddu ansiota se sitte on jos ei Ducatin, jos sellaisen huippualustan saa mukana? Ei se ainakaan Öhlinsin tai Suzukin ansiota ole... Tuskinpa Öhlins on palikkansa mainosmielessä ilmaiseksi ducatiin pistänyt. Mielenkiintoista jupinaa, herää pahvi.  
tounge.gif

Laatumerkki Ducati on valinnut filosofiakseen tarjota asiakkailleen mahdollisuuden ostaa valmis paketti, jossa on parasta mitä rahalla saa, kun taas Suzuki on päättänyt tarjota halvinta, joka riittää tuollaiseen pyörään ilman, että porukka narisee asiasta liikaa.
pftroest.gif

Suzukilla ovat markkinointisyistä investoineet hevosvoimasodan takia kaiken mahdolliseen koneeseen ja muut osat sitten ovat mitä ovat. Monet GSX-R-kuskit olisivat halunneet saman tehon ja paremman alustan, mutta saivat saman keskinkertaisen alustan ja lisää tehoa.

Eniten epäilyttää noissa huipputehokkaissa Japanilaisissa runkojen ja paikkojen kestävyys, onhan niitä lauennut uskomattomista paikoista eri kohdista. Sitä se liiallinen massatuotanto ja kustannusten minimointi aiheuttaa.

Ducatin tehtaan konsepti koneen osalta on tarjota sitä, mitä todelliset Ducatistit haluavat. Se on erinomainen kompromissi tehon ja käytettävyyden suhteen. Lisäksi soundi on aivan oma ja upea.

Ducatin filosofia muutenkin on tarjota poikkeuksellisia teknisiä ratkaisuja, joista luonteenomaisin on toki koneen Desmodrominen pakko-ohjattu venttiilikoneisto, mutta myös muita kuten kuiva kytkin, jne.

DesmoRR tarjoaa ventiilikoneiston vielä hammaspyörävetoisena kuten F1-autoissa. Kyseessä on vielä tuleva ostettavissa oleva malli, jossa ei ole tingitty juuri mistään. Tässä tapauksessa ei edes tehosta. Vastaavaa ei saa muilta merkeiltä ostettua kuin kisakuskit, ainakaan vielä.

Tuossa olisi Jaappanin pojilla markkinarako ja onhan jo sen suuntaisia malleja esim. tuo Yamahan erikoismalli YZFR:stä.

Kuten sanottu, ei Ducati ole vain moottoripyörä, se on oma filosofiansa.
062802moto_prv.gif
Hienoa itsesuggestiota.

Mä ajan tolla "kaikkien aikojen parhaalla sporttipyörällä" kuitenkin tällä hetkellä ihan mielelläni, vaikka ilmeisesti tuo 40hp lussumpi Ducati olis parempi ja kalliimpi. Mä oon vaan niin juntti etten sitä ymmärrä  
cool.gif

Rungossa ei ole muuten mitään valittamista; helvetin vakaa ja ketterä. Alustakin on saanut runsaasti kehua, ainoastaan tehdassäädöt on aika metsässä.

Erikoismallin Yammussa on sellasta osaa mitkä voi ostaa erikseen. Kevyet vanteet, luistokytkin ja Öhlarit. Ostan kyllä sen Öhlinsin alustan jos näen sitä tarvitsevani. Olishan sellanen Yammukin hemmetin hieno peli, ei siinä mitään! En vaan pidä sen moottorista läheskään yhtä paljon kuin Gixxeristä. Gixxeri on myös hiukan ketterämpi peli.

Klipsu..
Onhan noissa huippumallin Ducateissa yms sitten hyvät alusta, kun siellä on Öhlaria alla. Sellasen saa Suzukiin myös jos haluaa ja tarvitsee. Ei se ole sen kyseisen merkin (esim Ducati) ansioita silloin, että siinä on hyvä alusta.

Rahalla saa ja hevosella pääsee!
Heh
biggrin.gif

No kenes sviddu ansiota se sitte on jos ei Ducatin, jos sellaisen huippualustan saa mukana? Ei se ainakaan Öhlinsin tai Suzukin ansiota ole... Tuskinpa Öhlins on palikkansa mainosmielessä ilmaiseksi ducatiin pistänyt. Mielenkiintoista jupinaa, herää pahvi.
tounge.gif

Laatumerkki Ducati on valinnut filosofiakseen tarjota asiakkailleen mahdollisuuden ostaa valmis paketti, jossa on parasta mitä rahalla saa, kun taas Suzuki on päättänyt tarjota halvinta, joka riittää tuollaiseen pyörään ilman, että porukka narisee asiasta liikaa.
pftroest.gif

Suzukilla ovat markkinointisyistä investoineet hevosvoimasodan takia kaiken mahdolliseen koneeseen ja muut osat sitten ovat mitä ovat. Monet GSX-R-kuskit olisivat halunneet saman tehon ja paremman alustan, mutta saivat saman keskinkertaisen alustan ja lisää tehoa.

Eniten epäilyttää noissa huipputehokkaissa Japanilaisissa runkojen ja paikkojen kestävyys, onhan niitä lauennut uskomattomista paikoista eri kohdista. Sitä se liiallinen massatuotanto ja kustannusten minimointi aiheuttaa.

Ducatin tehtaan konsepti koneen osalta on tarjota sitä, mitä todelliset Ducatistit haluavat. Se on erinomainen kompromissi tehon ja käytettävyyden suhteen. Lisäksi soundi on aivan oma ja upea.

Ducatin filosofia muutenkin on tarjota poikkeuksellisia teknisiä ratkaisuja, joista luonteenomaisin on toki koneen Desmodrominen pakko-ohjattu venttiilikoneisto, mutta myös muita kuten kuiva kytkin, jne.

DesmoRR tarjoaa ventiilikoneiston vielä hammaspyörävetoisena kuten F1-autoissa. Kyseessä on vielä tuleva ostettavissa oleva malli, jossa ei ole tingitty juuri mistään. Tässä tapauksessa ei edes tehosta. Vastaavaa ei saa muilta merkeiltä ostettua kuin kisakuskit, ainakaan vielä.

Tuossa olisi Jaappanin pojilla markkinarako ja onhan jo sen suuntaisia malleja esim. tuo Yamahan erikoismalli YZFR:stä.

Kuten sanottu, ei Ducati ole vain moottoripyörä, se on oma filosofiansa.
062802moto_prv.gif
Hienoa itsesuggestiota.

Mä ajan tolla "kaikkien aikojen parhaalla sporttipyörällä" kuitenkin tällä hetkellä ihan mielelläni, vaikka ilmeisesti tuo 40hp lussumpi Ducati olis parempi ja kalliimpi. Mä oon vaan niin juntti etten sitä ymmärrä
cool.gif

Rungossa ei ole muuten mitään valittamista; helvetin vakaa ja ketterä. Alustakin on saanut runsaasti kehua, ainoastaan tehdassäädöt on aika metsässä.

Erikoismallin Yammussa on sellasta osaa mitkä voi ostaa erikseen. Kevyet vanteet, luistokytkin ja Öhlarit. Ostan kyllä sen Öhlinsin alustan jos näen sitä tarvitsevani. Olishan sellanen Yammukin hemmetin hieno peli, ei siinä mitään! En vaan pidä sen moottorista läheskään yhtä paljon kuin Gixxeristä. Gixxeri on myös hiukan ketterämpi peli.
Mut meeiiiän äiti tekee teiän äätien ruuat!

onneks kellätahansa ei ole varaa ostaa ducatia, silloinhan kaikki olisivat kusipäitä.
biggrin.gif
wink.gif

ajakaa kukin omillanne.. höh!
biggrin.gif

sanoi:
Sepä kertoo juuri siitä aivonpesun asteesta, näet vain Ducatin. Saat näppylöitä jo siitä jos kävisit Honda-palstalla kattelemassa?
Ei suinkaan, mutta kun ei ole rajattomasti aikaa hillua netissä, joten käynti- ja lukupaikkoja on pakko rajata jotenkin. Kyllä minä muitakin mopoja näen, ja jopa niistä haaveilenkin. Maailmassa on paljon mielenkiintoisia mopotteja, eri merkeillä. Itse asiassa tänään viimeksi olen haaveillut ja miettinyt sitä, että millä ihmeen ilveellähän sitä sais ittelleen sen verran ylimäärästä hilloa että vois hommata ton nykyisen rinnalle toisen, tai oikeastaan kaksi muutakin mopoa, hiukan erimallista, ja molemmat vielä erimerkkisiä.

Olen myös vieraillut toisinaan parissa kolmessa muussa merkkitalkissa, mutta sattumalta tuo Honda-talk on vaan toistaiseksi jäänyt väliin. Mutta jos en jossain hontratalkissa ole käynyt, se nyt ei kerro vielä yhtään mitään aivopesusta eikä muustakaan.
Tuskin noista mitään näppylöitä saa, eikä semmoisia ainakaan koeajojen eikä teinivuosien piikkihondastakaan vitutusta kummempaa traumaa ole jäänyt. Ei vaan ole kovin hirveästi innostanutkaan. Se ei tietenkään tee niistä huonoja mopoja.

Sitäpaitsi, tuo ylläoleva kommenttikaan ei nyt ihan satavakavissaan kirjoitettu ollut, niinkuin ei se edellinenkään. Läppää mitä läppää.

PS. Jos noista 2006 uutuusmalleista rajoituttaisiin vain jaappanilaisiin, niin ainakin minusta eniten mielenkiintoa herättivät mm. jammun uusi R6 ja sukisukin uusin kikseri, tai oikeastaan lähinnä pari sen yksityiskohtaa, ja pari uutta kawaa. Muilla merkeillä onkin sitten monta muuta mielenkiintoista peliä. Harmi vaan että ihmisellä on vain yksi perse ja usein varsin rajallinen lompakko...

tounge.gif
Näin on on. Pitää varmaan harkita vaihtoa kilo-Gixxeriin kun noita Ten Kate Editioneja ei taida olla enää saatavilla. Sitäpaitsi kilo-Gixxer on halpa ja kuitenkin ruutia riittää kolmen SS750:n edestä.

Kyllä Vermeulen hävisi Bladella Gixxerille eikä Ducatille. Siitä varmaan johtuu, että vaihtoi Suizan puikkoihin soveltaen vanhaa perustotuutta "jos et voita vastustajaa, mene vastustajan puolelle."
wink.gif
Mikäli en nyt vallan väärin muista, Toseland kyllästyi siihen, että ei päässyt ankarasta yrityksestään huolimatta Bladen ohi ja vaihtoi Blade-kuskiksi kaudelle 2006.
On se sääli, että kukaan ei ole keksinyt millä lääkkeillä kaksimukiset saataisi tuottamaan nelarin verran tehoja. Oisko se ovaali mäntä tai mitä.

Juu, Toseland sai potkut kun ei enää pysynyt pyörä lapasessa ja parempi kuski oli tarjolla. Vai saiko..

Mene tiedä. Kai se on niin että tarttee antaa muillekin mahdollisuus...

Joo, kaikki ajaa omillaan.

Toisten vaan pitää väkisin perustella, miksi Ducati, mallista riippumatta, on väärä valinta, vaikka toisten pyörävalinnoilla ei heille mitään merkitystä olekaan.
omg.gif

Ducatin tehtaan konsepti koneen osalta on tarjota sitä, mitä todelliset Ducatistit haluavat.
Juuri näin. Sitä mitä Ducatistit haluavat. Suurin osa sporttipyöräilijöistä haluaa enemmän ja ostaa muun merkin kuin Ducatin.

Kaikki on tyytyväisiä. Tuntuu kuin Ducatistit häpeisivät jollain tapaa tehottomia pyöriään. Onhan se tehon puute tietoinen valinta ja varmasti itsestään selvyys kaikille, jotka Ducatin ostavat.

Kuten myös esim. minulle se että Suzukissa ei ole Öhlinsin alustaa. Mielelläni sellaisen ottaisin. Kokonaisuus on vaan minun käyttööni huomattavasti parempi japseissa kuin Ducatissa. Johtuu osittain siitä, että arvostan korkeaa teknologiaa. Eli eräänlainen fiilisjuttu sekin...

Aivan, paitsi että korjaan sen verran, että Suzukin markkinointi on taas onnistunut huijaamaan..

Siinä ei ole korkeaa teknologiaa vaan kone on tehty tehokkaaksi ja todennäköisesti myös melko lyhytikäiseksi ihan tavaomaisin menetelmin.

Se on niin loppuun ruuvattu jo vakiona kuin vain saattaa, onneksi kuitenkin saastenormien takia vakiona ahdistettu kuten muutkin, joten ostaja saa rakentamisen ilon isommasta tehosta ja melkein hyvin toimivasta koneesta kun vaihtaa kaikki imu- ja pako-osat sekä ruiskun ohjauksen...
En ole vielä kenenkään moottorpyörän tekniikasta mitään ymmärtävän kuullut moittivan tehokasta moottoria, joka on rakennettu perinteisin menetelmin ja jopa melko yksinkertaisesti. Äläkä nyt vaan ala höpöttämään, että japsikoneet ovat lyhytikäisiä - varsinkaan verrattuna...tiedät kyllä mihin.

Korkeasta teknologiasta kertoo valmistuksen kustannusten suhde laatuun. Japseilla se vain on ylivertainen.

Noihin loppuhin väitöksiin mm. imu- ja pako-osista ei voi suhtautua kuin huumrilla. Tää sun viestis oli kyllä yksi pölhöimmistä tuotoksistasi, mitä olet kirjoitellut. Mikäli alkoholilla on osuutta asiaan niin ymmärretään.

Niin ja tuosta huijatuksi tulemisesta... niin siitä nyt voi olla montaa mieltä.

lipsus..

Hienoa itsesuggestiota.

cool.gif

Eiks vaa ookki
biggrin.gif

No, siis onhan se ihan selvä asia, ettei Öhlarin/Showan alustakomponentteja ole vahingossa Ducatiin valittu ja jotka sellaiset vakiona haluaa, niin Ducatissa saa. Maksaahan ne Suizaankin jos sellaiset haluaa.

Rataketut on pitäneet Suizaa vakioksi kohtuu pelinä, mutta ei se tarkoita, että alustasta silti voisi puhua edes samana päivänä kuin esim. tuosta 999R:n alustasta. Kun tehdas on täydellisen ratapelin päättänyt tehdä, niin siinä on sitten kaikki pelissä.

Suizan runko on ihan vakaa varmasti, jos vain pysyy nipussa. Useimmiten tuollaisissa alumiinipuristeissa on seassa kaikenlaista vääntö- ja vastavääntöjännitystä niissä rungoissa, jonka huomaa, jos alkaa esim sahata runkoa. Yhtäkkiä ei saha luista enää vaan runko muuttelee muotoaan. Putkirunko on melkoisen riskitön konstruktio siihen verrattuna. Asiat on näkyvissä.

Ducatin sporttien kone on tehokas twini eikä muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Suizassa taas loppuun asti ruuvattu nelari. Filosofia on ihan eri.

Ducati on radalla kunkku peli ja Suiza kadulla. Jos esim. tuohon 999R twiniin haluaa sen 189hv niin kyllä se silti nipussa kestää. Kyse on vain siitä, että haluaako maksaa siitä asiasta, että saa twinistä samat tehot kuin nelarista paljon halvemmalla.

Oikeastaan on ihme, että Ducati on jaksanut jo pari vuotta odotella DesmoRR:n kaupallisen hyödyntämisen kanssa. Ensin se toki on jotain erikoista, mutta parin vuoden päästä niitä myydään jo enempi. Yleensä vaan nuo ensimmäiset mallit on niitä legendaarisia ja jatko-osat jatko-osia kuten leffoissakin.

Ducati on in my mind
buttrock.gif

Suizan runko on ihan vakaa varmasti, jos vain pysyy nipussa. Useimmiten tuollaisissa alumiinipuristeissa on seassa kaikenlaista vääntö- ja vastavääntöjännitystä niissä rungoissa, jonka huomaa, jos alkaa esim sahata runkoa. Yhtäkkiä ei saha luista enää vaan runko muuttelee muotoaan. Putkirunko on melkoisen riskitön konstruktio siihen verrattuna. Asiat on näkyvissä.
Ootko paljonkin sahaillut runkoja?
tounge.gif

En ole vielä kenenkään moottorpyörän tekniikasta mitään ymmärtävän kuullut moittivan tehokasta moottoria, joka on rakennettu perinteisin menetelmin ja jopa melko yksinkertaisesti. Äläkä nyt vaan ala höpöttämään, että japsikoneet ovat lyhytikäisiä - varsinkaan verrattuna...tiedät kyllä mihin.

Korkeasta teknologiasta kertoo valmistuksen kustannusten suhde laatuun. Japseilla se vain on ylivertainen.

Noihin loppuhin väitöksiin mm. imu- ja pako-osista ei voi suhtautua kuin huumrilla. Tää sun viestis oli kyllä yksi pölhöimmistä tuotoksistasi, mitä olet kirjoitellut. Mikäli alkoholilla on osuutta asiaan niin ymmärretään.

Niin ja tuosta huijatuksi tulemisesta... niin siitä nyt voi olla montaa mieltä.
Nyt sä kyllä ymmärsit jotain aivan eri tavoin kuin tarkoitin. Se koneen viritysosiohan on juuri se positiivinen asia, mitä lähes kaikki haluaa sportilleen tehdä ja on nimenomaan hienoa, että sieltä saa vielä lisää tehojakin kun vaihtaa putket, boxin ja ruiskun ohjauksen. Mitäs pölhöä siinä nyt oli? Lisäksi koneesta saa siten ja säätämällä myös melko hyvin toimivan verrattuna vakioon.

Mitään moitintaa en omasta mielestäni siihen kohdistanut.
wink.gif

Taitaa Suiza-lasit taittaa näköä hiukka persiilleen kun tälleen suoremmin sanankääntein kirjoittelen.
smile_org.gif

Ja kyllä väitän, että tuo uusi GSX-R:n kone ON varmuudella suhteellisen lyhytkestoinen vanhempiin verrattuna. Tehot ei tule ilmaiseksi. Se korkea teknologia voi olla tuotantolaitteissa, mutta siitähän sinä et pyörässä maksa, vaan pyörästä.

Sama koskee Ducatiakin, varmasti 999R kone olisi lyhytikäisempi, jos se olisi tehty samalla tavoin vakio-osista kuin K5 on tehty. Piristystä on kuitenkin varmistettu titaani, tako- yms osilla, kuten asiaan kuuluu. Täytyy muistaa, että yhdestä twinin pytystä otetaan K5:n pyttyyn verrattuna melkein tuplateho ja mäntä viilettää siellä sekä pidempää matkaa, että isompana.

Vähän väsynyttä väittelyä. Saman toistaminen ja jankkaaminen alkaa kuin joskus ennenkin.

Samat jampat käy välillä haukkumassa bussit, blackbirdit ja zzr:t toivottaman mutkanottokyvyttömiksi, vain suoraan kulkeviksi paskoiksi. Ja välillä taas haukutaan Ducatit, kun ne taas ei suoralla kulje mihinkään, ainoastaan mutkassa on kivaa ja sehän taas ei riitä myöskään.

Fanatismia on monenlaista.

Ootko paljonkin sahaillut runkoja?  
tounge.gif
Sattumalta olen tutustunut aiheeseen ihan konkreettisesti ja aiheesta löytyy varmasti paljon kirjoitteluja netissäkin.

Jälleen kerran tullaan siihen, että alumiiniprofiili vaan on halvempi tapa saavuttaa hyvä vääntöjäykkyys kuin trellis putkirunko.

Kestävyys on sitten ihan eri asia. Kaikki, jotka on alumiinia hitsanneet osaa vahvistaa, miksi niitä ei kotikonsteilla oikein moni viitsi edes yrittää.

On se sääli, että kukaan ei ole keksinyt millä lääkkeillä kaksimukiset saataisi tuottamaan nelarin verran tehoja. Oisko se ovaali mäntä tai mitä.
Ei taida Ducati paljoa suunnitella ovaaleja, kun ne ovat MotoGP:ssäkin kiellettyjä 2007 alusta lähtien.

Toivottavasti Ducatin V4 tuotanto ei jää pelkästään nykyisen Desmosedici-projektin varaan samalla tavoin kuin esim. Hondan NR750 (tehdään pieni erä ja sillä selvä). Soisin kernaasti, että tuo moottorikonstruktio yleistyisi Ducatilla ja myös muita kuin hypermalleja tulisi ajan mittaan V4-moottorilla "Ducati on my mind".

Back