• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
6Palataanpa vielä hetkeksi tuohon alkuperäiseen aiheeseen, eli SS750:een. Ja tarkemmin ottaen hintaan ja sen ominaisuuksiin. Yksi pääsysistä, miksi itsellä ko. malli on mielessä, on IMHO sen massiivisen hyvä hintalaatusuhde. Siinä vaiheessa kun joku antaa minulle japanilaisen vastineen seuraavilla ominaisuuksilla unohdan välittömästi SS750:n potentiaalisena seuraavana pyöränäni. Suluissa olevat ominaisuudet ovat optionaalisia, vaikka plussaa luonnollisestikin antavat.

1. Hinta 5500-6500e (HF:ää irtoaa melko kivasti tuohon 5500e pintaan)
2. USD-keula
3. Muotoilu, joka ei näytä 10-vuotta vanhalta sporttipyörältä
4. Säädettävä takaiskari
5. Tukeva ja jämäkkä runko
6. Kone, josta riittää puhtia alakierroksilla tarpeen vaatiessa myös kyytiläisen kanssa matkaamiseen
7. Sporttinen ajoasento, ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö.
8. Edulliset vakuutusmaksut
9. Kilometreja mieluusti se 20-30tkm
10. Ruisku bensan ruikkimista varten.
(11. Runsaasti räpellettävää huoltojen merkeissä)
(12. V2-tekniikkana miellyttäisi kovasti ko. koneeseen rakastunutta)

Edellä siis oma vaatimuslistani. Kas kummaa vanha luuska paska ja ennen kaikkea kallis SS750 täyttää kaikki edellämainitut ominaisuudet. Vastaavaa japanilaista ei vielä ole tullut vastaan. Syön sanani ja vajoan nolouteen naama punaisena jos joku pystyy löytämään jonkun toisen pyörän, joka moisiin ominaisuuksiin yltää.
(Ja tehofriikeille tiedoksi: teho EI ole minulle valintakriteeri, vaikka se minusta huonon ja epäonnistuneen ihmisen elämässä tekeekin)

edit: unohtui tuo kohta 11
Jos välttämättä haluat japanialaista verrokkia jotakuinkin tuohon hintahaarukkaan, niin ensimmäiseksi tulee mieleen tsusukin tellu. Nuo taitavat vaan olla aika vaikeita löytää, mutta S-versioita on tietokantojen mukaan uiteltu kohtuullisesti muualta, hinnoiksi on tullut jotakuinkin 6-7 kiloeuroa.

1: varauksin. 5500 eurolla ei kannata kuvitella saavansa.
2: löytyy, jopa säädettävänä
3: no, tästä voi tietenkin olla montaa mieltä. Itse näen 750:ssä 10-vuotta vanhan sporttipyörän, samoin tellussa. Tämä ei tosin ole mielestäni huono asia.
4: juuh
5: eiköhän sporttipyörissä sellainen ole?
6: varmasti, jopa kertaluokkaa riittävämmin kuin 750:ssä
7: näin. Tellua väittävät aika haastavaksi pyöräksi, toisin kuin 750:stä.
8: saattaapi olla hieman hintavammat?
9: ?
10: jep
11: kuulemma tätäkin voi tellun kanssa harrastaa.
12: jep.

Kannattaa varmaan testata, jos eteen sattuu.

Jos valmistusmaa ei ole niin oleellinen vertailukriteeri, niin kannattaisiko harkita sitä Harrin suosittelemaa SS900:sta vaihtoehdoksi 750:lle, jos hinta ei sen enempää venähdä?

Italolle kommentti: Kyllä sulla on ikävä kyllä vähän ruusuinen kuva 999R:n myynnistä käytettynä.. Kauankos ne oli uutena näytillä? Ei ole ihan helppoa myydä.. Ostajia ei vaan löydy, se laskee hintaa.

Todellinen arvonalentuminen ensimmäisinä vuosina on ainakin sen 5000e vuodessa, luultavasti hiukan enemmän. Se on nähty aikaisemmin useammilla muilla Ducatin huippumalleilla. Ei tuo poikkea niistä.

Sinulle vastattiin väitteeseesi, kun kerroit, että nopea kehitys ei ole hyväksi, ja että japsien kanssa köyhtyy nopeammin.

Kyllä nuo kummatkin väitteet on melko huvittavia, kun tietää sen, että sinä ajelet 999R:llä.

Edelleenkään en näe mitään huonoa nopeassa kehityksessä. Se japsikuski VOI AJAA sillä kilokyykyllään vaikka 10 vuotta jos haluaa. Ei se ole pelkästään Ducatisteille suotu "etu". Se japsi jopa kestääkin sen ajan.

Mutta, lisäksi japsikuskilla on vaihtoehtona vaihtaa useammin pyörää, ehkä parin kolmen vuoden välein. Ja aina löytyy parempi tilalle! Tuohan on kuluttujan kannalta mahtava tilanne, kaikki vaihtoehdot auki?

Voi ajaa vanhalla hyvin toimivalla laitteella vaikka kuinka pitkään, se arvo ei kuitenkaan pitkässä juoksussa tipu euroissa läheskään niin paljon kuin vaikkapa erikoismallin Ducatin. Tai sitten sen voi halutessaan vaihtaa vaikka parin kolmen vuoden välein, n. 5000e investoinnilla taas ihan uuteen ja parempaan pyörään, mutta ei ole pakko, kun vanhakin pyörä on hyvä laite ja pelaa hienosti!

Jos sä menisit vaikka ens kesänä vaihtamaan tuon 999R:n uuteen samanlaiseen, niin paljonko joutuisit laittamaan väliin? Mä veikkaan 15.000e!

Eli mites päin se nyt olikaan? Italo, ihan oikeesti tuo sun ajattelumalli on jotenkin vääristynyt. Vaikka olis minkälaiset D-lasit päässä, niin silti... Esimerkiksi väite, että kova kilpailu ja nopea kehitys on huono homma kuluttajalle, sotii kaikkia yleisesti tiedossa olevia talouden periaatteita vastaan.. Se on just toisinpäin!
Fakta homma on, että osakkeita ei kannata myydä silloin kun niiden arvo on alhaalla. Ei kai tuota 999R:ääkään nyt myytäväksi ole varsinaisesti hommattu.

Tuosta arvon alentumisesta olet varmasti aivan oikeassa normimallien kohdalla. Erikoisyksilöihin nuo asiat ei vaikuta aivan samalla tavoin, vaikka kyseinen mopo kaupassa pitkään seisoikin.

999R ei ole ihan oikea vertailukohta millekään massatuotteelle. Siinä on hyvin pienenä sarjana valmistettu moottori, paljon erikoisosia ja se on hienosti viimeistelty. Se on ilo silmälle ja ilo ajaa ja omistaa. Jos vain taloudellisesti sen pystyn itselläni pitämään, niin pidän.

Joku tuossa oli ilmeisesti jopa hiukan ymmärtänyt, mitä tarkoitin tuotteen liian tiheällä täydellisellä uudistamisella. Hyvä niin.

Mukavaahan se on että tuotteet kehittyy ja uudistuu, jos on sellainen arvomaailma kuin itselläsi, että kaiken pitää koko ajan kehittyä ja tehon kasvaa. Ilmaiseksi niitä uusia pyöriä ei kuitenkaan joka vuosi saa.

Olen tuolla jo ensimmäisessä kommentissani tämän topikin alla sanonut, että jos haluaa hyvää halvalla, niin kannattaa ostaa Japsi pyörä. Kummasti vain moni haluaa ihan jotain muuta ja hankkiikin, jos varaa tai hulluutta on riittävästi.

Itsellä tuota hulluutta on siunaantunut ihan mukavasti.
tounge.gif
Mun mielestä se on hienoa, että on rohkeutta pistää rahat siihen mitä haluaa, ei siinä mitään! En mä sitä ole kritisoinut..

Ihan muista asioista väännettään, esimerkiksi viimeksi nyt tuo nopea kehitys ja sen aiheuttamat hyödyt/haitat kuluttajalle, ja Ducatin arvonaleneminen
tounge.gif

Itse laittasin kanssa kaikkeen "älyttömään" (lähinnä prätkiin ja autoihin) heti rahaa kiinni oikeen kunnolla, jos sitä jostain siunaantuisi, tai olisi mahdolista ottaa kunnon laina.

Tellulle kyllä pojot. Makee pyörä, ja jos jossakin japanilainen pääsee lähelle sitä "sielua" niin tuo pyörä on just se. Jos Ducatin "sielu" kiukuttelee sähkövikojen muodossa, niin tellulla on vielä kiukkuisempi luonne, oikein vikuroiva sellainen kuulemma.

Eiköhän ne ole kuitenkin kuluttajat, jotka määräävät minkälaisia pyöriä tehdään ja myydään. Minkä takia muuten tehtäisiin asiakastutkimuksia jne. Se on aika pitkälti kilpailutilanne ja asiakasvaatimukset, mitkä määräävät markkinat noissa "tusinapyörissä". Toki markkinointi yrittää niitä parhaansa mukaan tyrkyttää.

Ducati taasen toimii moottoripyörämarkkinoilla sellaisella sektorilla, jossa ei ole vahvaa kilpailua ja näin ollen pystyy pitämään korkeaa hintaa. Asema on myös siinä mielessä onnellinen, että se on melko vakaa. Tuskin tulee varteenotettavaa kilpailijaa samalle lautaselle ihan kauhean nopeasti.
Ja tuntuu ducatiltakin ilmestyvän joka vuosi mopoihin jotain uutta. Kattokaas huviksenne näitä.

Se on mun mielestä ihan paskaa hehkuttaa jotain käsityötä ja tehdasta jos sitä ei ees juuri huomaa ainakaan positiivisessa mielessä työn jäljessä. Onko tästä jotain lisäarvoa kuluttajalle ihan oikeasti? Tietysti se on ihan mukava vetää massan kanssa hiukan erilaista linjaa, mutta eipä juuri muuta. Turha sitä on paremmuudesta hehkuttaa.

Hasssua on myös sivusta seurata, kuinka mielipiteetkin hiukan muuttuu ja toisen tekstejä sovelletaan ja "ymmärretään" väärin. Puolin ja toisin.

Mut ei mittää. Jatkakee.

Joo, on se kamalaa, kun Ducatistit tykkää pyöristään ilmeisesti enemmän kuin japsikyykkykuskit ja vielä ilkeävät sen tunnustaa. Se on
033102ass_1_prv.gif
sellainen. Mulla oli Cagiva ja tykkäsin kovasti, harmittaa kun tuli myytyä, eli haukkukaahan minutkin, olihan siinä sentään 900SS:n pata 750:n nenäkepeillä.
Kehaiskaapas vaikka joku Guzzikuski pelinne, niin saadaan lisää järkevää keskustelua aikaiseksi.

6Palataanpa vielä hetkeksi tuohon alkuperäiseen aiheeseen, eli SS750:een. Ja tarkemmin ottaen hintaan ja sen ominaisuuksiin. Yksi pääsysistä, miksi itsellä ko. malli on mielessä, on IMHO sen massiivisen hyvä hintalaatusuhde. Siinä vaiheessa kun joku antaa minulle japanilaisen vastineen seuraavilla ominaisuuksilla unohdan välittömästi SS750:n potentiaalisena seuraavana pyöränäni. Suluissa olevat ominaisuudet ovat optionaalisia, vaikka plussaa luonnollisestikin antavat.

1. Hinta 5500-6500e (HF:ää irtoaa melko kivasti tuohon 5500e pintaan)
2. USD-keula
3. Muotoilu, joka ei näytä 10-vuotta vanhalta sporttipyörältä
4. Säädettävä takaiskari
5. Tukeva ja jämäkkä runko
6. Kone, josta riittää puhtia alakierroksilla tarpeen vaatiessa myös kyytiläisen kanssa matkaamiseen
7. Sporttinen ajoasento, ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö.
8. Edulliset vakuutusmaksut
9. Kilometreja mieluusti se 20-30tkm
10. Ruisku bensan ruikkimista varten.
(11. Runsaasti räpellettävää huoltojen merkeissä)
(12. V2-tekniikkana miellyttäisi kovasti ko. koneeseen rakastunutta)

Edellä siis oma vaatimuslistani. Kas kummaa vanha luuska paska ja ennen kaikkea kallis SS750 täyttää kaikki edellämainitut ominaisuudet. Vastaavaa japanilaista ei vielä ole tullut vastaan. Syön sanani ja vajoan nolouteen naama punaisena jos joku pystyy löytämään jonkun toisen pyörän, joka moisiin ominaisuuksiin yltää.
(Ja tehofriikeille tiedoksi: teho EI ole minulle valintakriteeri, vaikka se minusta huonon ja epäonnistuneen ihmisen elämässä tekeekin)

edit: unohtui tuo kohta 11
Jos välttämättä haluat japanialaista verrokkia jotakuinkin tuohon hintahaarukkaan, niin ensimmäiseksi tulee mieleen tsusukin tellu. Nuo taitavat vaan olla aika vaikeita löytää, mutta S-versioita on tietokantojen mukaan uiteltu kohtuullisesti muualta, hinnoiksi on tullut jotakuinkin 6-7 kiloeuroa.

1: varauksin. 5500 eurolla ei kannata kuvitella saavansa.
2: löytyy, jopa säädettävänä
3: no, tästä voi tietenkin olla montaa mieltä. Itse näen 750:ssä 10-vuotta vanhan sporttipyörän, samoin tellussa. Tämä ei tosin ole mielestäni huono asia.
4: juuh
5: eiköhän sporttipyörissä sellainen ole?
6: varmasti, jopa kertaluokkaa riittävämmin kuin 750:ssä
7: näin. Tellua väittävät aika haastavaksi pyöräksi, toisin kuin 750:stä.
8: saattaapi olla hieman hintavammat?
9: ?
10: jep
11: kuulemma tätäkin voi tellun kanssa harrastaa.
12: jep.

Kannattaa varmaan testata, jos eteen sattuu.

Jos valmistusmaa ei ole niin oleellinen vertailukriteeri, niin kannattaisiko harkita sitä Harrin suosittelemaa SS900:sta vaihtoehdoksi 750:lle, jos hinta ei sen enempää venähdä?
En ole ajanut Tellua, mutta kun katsoo suoritusarvoja paperilla ja on lukenut siitä arvioita lehdistössä (muistaakseni esim. PB:ssä: "mad as a box of frogs"), kyllä vertailu SS750:een on hyvin epätasainen, sillä Tellu pesee edellisen kaikessa. Mitä olen arvioista ymmärtänyt, Tellu on erittäin herkkä keulimaan (varsinkin S-malli) ja siinä on hyvin kapea tehoalue, jossa sitä tehoa sitten tuleekin oikein isän kädestä. Eli Tellu ei ole mikään köröttelijän peli, vaan täysiverinen bomberprätkä.
wink.gif
Ducatin malleista 999 on kunnon peli; muut tuntuvat kesyiltä.

En ole ajanut Tellua, mutta kun katsoo suoritusarvoja paperilla ja on lukenut siitä arvioita lehdistössä (muistaakseni esim. PB:ssä: "mad as a box of frogs"), kyllä vertailu SS750:een on hyvin epätasainen, sillä Tellu pesee edellisen kaikessa. Mitä olen arvioista ymmärtänyt, Tellu on erittäin herkkä keulimaan (varsinkin S-malli) ja siinä on hyvin kapea tehoalue, jossa sitä tehoa sitten tuleekin oikein isän kädestä. Eli Tellu ei ole mikään köröttelijän peli, vaan täysiverinen bomberprätkä.  
wink.gif
Ducatin malleista 999 on kunnon peli; muut tuntuvat kesyiltä.
En ota kantaa vertailukohdan mielekkyyteen, mutta Sartre esitti listan vaatimuksia, jotka tellu täyttänee.

Eikä Sartren silti varmastikaan kannata, lupauksistaan huolimatta, unohtaa 750:stä vaihtoehtolistaltaan, sillä eihän tuossa vaatimuslistassa oltu jostain syystä ollenkaan kiinnostuneita siitä kuinka hyvin nämä ominaisuudet toimivat.

Eiköhän ne ole kuitenkin kuluttajat, jotka määräävät minkälaisia pyöriä tehdään ja myydään. Minkä takia muuten tehtäisiin asiakastutkimuksia jne. Se on aika pitkälti kilpailutilanne ja asiakasvaatimukset, mitkä määräävät markkinat noissa "tusinapyörissä". Toki markkinointi yrittää niitä parhaansa mukaan tyrkyttää.

Ducati taasen toimii moottoripyörämarkkinoilla sellaisella sektorilla, jossa ei ole vahvaa kilpailua ja näin ollen pystyy pitämään korkeaa hintaa. Asema on myös siinä mielessä onnellinen, että se on melko vakaa. Tuskin tulee varteenotettavaa kilpailijaa samalle lautaselle ihan kauhean nopeasti.
Ja tuntuu ducatiltakin ilmestyvän joka vuosi mopoihin jotain uutta. Kattokaas huviksenne näitä.

Se on mun mielestä ihan paskaa hehkuttaa jotain käsityötä ja tehdasta jos sitä ei ees juuri huomaa ainakaan positiivisessa mielessä työn jäljessä. Onko tästä jotain lisäarvoa kuluttajalle ihan oikeasti? Tietysti se on ihan mukava vetää massan kanssa hiukan erilaista linjaa, mutta eipä juuri muuta. Turha sitä on paremmuudesta hehkuttaa.

Hasssua on myös sivusta seurata, kuinka mielipiteetkin hiukan muuttuu ja toisen tekstejä sovelletaan ja "ymmärretään" väärin. Puolin ja toisin.

Mut ei mittää. Jatkakee.
Tottahan se toki on, että Ducati tekee pyöriänsä pääasiassa nykyisille ja tuleville Ducatisteille. Mitä paremmin he saavat pidettyä nykyiset asiakkaat tyytyväisinä, sen paremmin uusiakin asiakkaita saavat.

Ja tokihan pienen tehtaan on ollut haettava markkinoilta oma paikkansa. Uudistuksia tulee heiltäkin, mutta ei ehkä niin jatkuvalla syötöllä eikä niin radikaaleja kuin esim. Japanilaisilta valmistajilta.

Ei ole paskaa hehkuttaa Ducatin yhteydessä käsityöstä. Käsityötä arvostavat kuluttajat näkevät sen arvon myös Ducatin yhteydessä. Ducati ei ole niin steriili tuote kuin enemmän teollisesti valmistetut. Vaikka toisaalta yleensäkin mopoissa on käsityötä enemmän kuin monissa muissa tuotteissa.

Japanilaiset ovat saaneet tuotantokulunsa alemmas valmistaessaan isoja sarjoja ja ehkä siksi heillä on paremmin varaa muuttaa malleja hiukan useammin. Laatuhan heillä on hintaan nähden korkea. Siitä ei ole kysekään.

Ducatia ja sen kaltaisia tuotteita halutaan, kuten tässäkin topikissa ja siihenkin on hyvät syynsä, joita jotkut vaan ei osaa hyväksyä tai ymmärrä. Dissaaminen ei sitä asiaa mitenkään muuta.

Mitäpä tätä sen enempää vatvomaan.

Ducati valmistaa paljon eri tasoisia erikoismalleja. Se on pienen valmistajan etu, asiakas saa mitä haluaa suoraan tehtaalta. Kalliiksihan se tulee ostaa mm. Ten Kate-Honda katupeliksi, mikä jollain lailla vastaa 999R:ää.

Japsivalmistajilta ei juurikaan tule erikoismalleja pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Ducati valmistaa paljon eri tasoisia erikoismalleja. Se on pienen valmistajan etu, asiakas saa mitä haluaa suoraan tehtaalta. Kalliiksihan se tulee ostaa mm. Ten Kate-Honda katupeliksi, mikä jollain lailla vastaa 999R:ää.

Japsivalmistajilta ei juurikaan tule erikoismalleja pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.
Saanks mä sitten 200 heppasen supersportin alle 25.000e? Sellasen mä haluaisin, onks Ducatilla sellanen? Pakkohan sillä on olla, jos ne kuulemma tarjoaa suoraan tehtaalta sellaista mitä asiakas haluaa.

Saanks mä sitten 200 heppasen supersportin alle 25.000e? Sellasen mä haluaisin, onks Ducatilla sellanen? Pakkohan sillä on olla, jos ne kuulemma tarjoaa suoraan tehtaalta sellaista mitä asiakas haluaa.
Saanks mää ostaa Suzukilta Finlandilta 200 heppaisen hypersportin? En, semmoista ei ole olemassakaan... ellei tulevaa Ducati Desmosedisiä siihen lasketa.

nyt aletaan olla asian ytimessä.

Saanks mää ostaa Suzukilta Finlandilta 200 heppaisen hypersportin? En, semmoista ei ole olemassakaan... ellei tulevaa Ducati Desmosedisiä siihen lasketa.
Ei kaukaa mene. Kyllä tuossa K5:ssä _yhden_ Yoshin kittiosan asennuksen (täysputki: http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap....&d=2417 ) jälkeen säädettynä ram-airilla yli 200hp koneesta  
wink.gif
Paprut löytyy...

Yoshi on samaan tapaan Suzukin "hovivirittäjä" kuin vaikka AMG Mersulle, tai jopa DP Ducatille...

Hintaa tähän mennessä pyörälle on tullut reippaasti alle 20.000e. Ehkä joku 19.000e on siihen mennyt kokonaisuudessaan, siihen sisältyy jo säätötyöt, yksi slipari (oli tuossa välillä), Yoshi Japan kokoputki, PCIIIUSB, WP:n ohjausiskari ja muuta pientä.

Ei kaukaa mene. Kyllä tuossa K5:ssä _yhden_ Yoshin kittiosan asennuksen (täysputki: http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap....&d=2418 ) jälkeen säädettynä ram-airilla yli 200hp koneesta
wink.gif
Paprut löytyy...

Yoshi on samaan tapaan Suzukin "hovivirittäjä" kuin vaikka AMG Mersulle, tai jopa DP Ducatille...

Hintaa tähän mennessä pyörälle on tullut reippaasti alle 20.000e. Ehkä joku 19.000e on siihen mennyt kokonaisuudessaan, siihen sisältyy jo säätötyöt, yksi slipari (oli tuossa välillä), Yoshi Japan kokoputki, PCIIIUSB, WP:n ohjausiskari ja muuta pientä.
Halvallapa olet saanut, kun uusi K5:n maksaa 19900 €? Onko tuo tieliikenteeseen kelpaava?

Sä et saa sillä 20 000 €:lla kuin pelkän pakoputken Ducatilta. 200-heppaisen varmasti sinulle valmistavat, mutta varaudu massiiviseen lompakon köyhtymiseen ja sitä tuskin saa enää e-hyväksyttynä.

Back