• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati 1098 julkaistu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voih, tuota ylhäällä näkyvää mustaa ei sit saakaan
confused_orig.gif

Edit. siis edellisen sivun ekassa viestissä olevaa mustaa...

Onko jo tietoa huoltotarpeesta/venasäätöjen hinnasta yms?

Tärkeä asia kuitenkin kyseessä.
Ei vielä lopullista tietoa, mutta 12tkm on huoltoväli. Tehdas panostaa kovasti siihen, että käyttökustannukset tulisi laskemaan tuntuvasti, mutta factaa tiedossa vasta lähempänä vuodenvaihdetta, kun saamme lopulliset tiedot huoltoohjelmasta, varaosien hinnoista ym.

Terve vaan kaikille uudelta käyttäjältä
033102beer_1_prv.gif
Ensi kesäksi oli tarkoitus pyörä hommata ja alunperin tarkoituksena oli hommata moottoripyörien primera/corolla eli kilogixu. Täytyy sanoa, että tämä 1098 pysäytti totaalisesti sydämen
inlove.gif
Jos vain hinta on kohdallaan tämän osalta, niin se on saletti, että täältä löytyy yksi tuollainen
062802jumpie_prv.gif
Pitäkööt riisikipponsa. Viime kesä tuli pyörittyä st4s:llä, joka oli hyvä ajettava ja ne ÄÄNET:rakastunut:

Tuo 160hp taitanee olla ihan koneteho vai onko peräti sultaanilta?
Hailacin hinnat ovat olleet mitä olleet, joten kannattaisiko tuollaista harkita hankkivan esim. ee-speediltä, mutta tässä vaiheessa tulee sitten kysymysmerkki huoltojen suhteen. Käsittääkseni pyörä pitäisi huoltaa sielä ja toisekseen löytyykö heiltä osaajaa tuon pyörän suhteen.

Pistäkääs heti tietoa, kun tuo tulee hailacille nähtäväksi. Huono puoli tässä on se, että pyöräkuume on kova ja pää hajoa talveen
veryangry.gif

Minusta tuo 1098 näyttää liikaa kaikilta kopioidulta, mm. MV Agustan takalamppu on jo mautonta. Muutenkin näyttää CBR:ltä ja Triumphilta varsinkin edestä. Kun 999 aikoinaan tuli niin ajattelin, että onpa ruma. Mutta se koski 2004 mallia ja sen jälkeen Ducati muutti 2005 mallia aikalailla. Sen takia varmaan vieläkin löytyy myymättömiä 2004 malleja. Niissähän oli myös kuulemma teknisiä ongelmia. Luonnossa 999 on minusta varsinkin sivusta tosi kaunis ja persoonallinen, väittäisin jopa paremmaksi kuin 916 tai 998. Luulen, että 999 arvostus 1098 tulon myötä nousee. Jos minulla ei jo olisi 999S:ää, yrittäisin heti ostaa semmoisen, mutta jos ei löytyisi kyllä 1098S tietenkin kelpaisi. 999 teho riittää Suomeen ja radalle kyllä. Tähän mennessä 999S on ollut paras pyöräni ja niitä on ollut monta, mm. MV. Onneksi nämä on makuasioita...

Luulen, että 999 arvostus 1098 tulon myötä nousee. Jos minulla ei jo olisi 999S:ää, yrittäisin heti ostaa semmoisen, mutta jos ei löytyisi kyllä 1098S tietenkin kelpaisi. 999 teho riittää Suomeen ja radalle kyllä. Tähän mennessä 999S on ollut paras pyöräni ja niitä on ollut monta, mm. MV. Onneksi nämä on makuasioita...

Toisessa threadissa sanoit:
Mulla olisi nyt myynnissä 999S vm. 2006 Termignonin putkella, virheetön ja ajettu 2500 km, tax-freenä 15.000€.
crazy.gif
biggrin.gif

Joo voin sen 999 silti myydä kun odotan Desmosedicia ja se tulee varmaan vasta syksyllä. Ajattelin vain, että jos 1098 tulee äärimmäisen hyvä olisin yhdeksi kesäksi tähän väliin semmoisen laittanut ja myynyt sen sitten Suomeen. Jos 999S ei kiinnosta ketään ajan sillä ja myyn syksyllä (mieluiten näin, varaisikohan joku ensi syksyksi, lentäisi Dusseldorfiin ja ajaisi Suomeen) ja jos menee kaupaksi ajan mun toisella pyörällä. Turhan paljon rahaa kiinni pyörissä.

Terveisiä Italiasta!

Kävin EICMAssa ja Ducatin tehtaalla. Tuli nähtyä 1098 sekä messuilla, että tehtaalla. Olivat aloittaneet tuotannon viime tiistaina ja nyt tätä uutta mallia tehtiin siellä jo täyttä häkää.

Tutkin tehtaalla moottorien kokoonpanopisteessä tarkemmin osia. Moottori on periaatteessa alakerraltaan samanlainen kuin 999S, ainoastaan kannet ovat erilaiset ja sylinterit suuremmat sekä kampiakselissa oli jotain eroa. Lisäksi oli jotain pieniä muutoksia, mutta kyllä siellä saman kaltaiset hihnat olivat kuin 999:ssä. Uuden moottorin nimi on Testastretta Evoluzione.

Pyörä on luonnossa hienon näkoinen. Vaikutti erittäin mielenkiintoiselta...

Tehtaalla olivat itsekin erityisen innoissaan uudesta mallista ja lopputestauksessa pääsin kuulemaan miltä tämä uutuusmallin moottori kuulosta - voin sanoa että upealta! Todella matalaääninen soundi jo vakioputkilla, kuulostaa siltä kuin ukkonen olisi tulossa jos sitä johonkin voi verrata. Tietenkin vasta kunnon avarilla putkilla pyörä puhuu oikeaa kieltä...

Hinnat Italiassa:
Perusmalli 17 000 €
S-malli 21 000 €

Jos noihin laskee rajummat alvit päälle ja 20 % autoveron niin sen logiikan mukaan hinta olisi suomessa 23 000 € ja 29 000 €, mutta katsotaan mitä nikke keksii  
biggrin.gif
.

"About £12000 for the base model, £14000 for the S, £20,000 for the Tri Colore special edition, and no price announced on the R version with the full 1200 motor, released in Dec 07.........."

Eli nayttaa taalla briteissa olevan myos kalliimpaa kuin manner-Euroopassa. Kuulun briteissa eraaseen Ducati-forumiin, jossa tasta pyorasta on kayty paljon keskusteluja, varsinkin kun paljastui, etta eras kayttaja on jo tilannut omansa, ja saa sen jo tammikuussa. Varmaankin kirjoittaa silloin jutun koeajosta, joten kopioin sen tanne, ellen sitten saa lupaa adminilta laittaa tahan sen forumin osoitetta?

mun dealeri lupaili koeajoa jo joulukuussa. Ensin tulee vain S-malli. Kone on varmaan mahtava ja putketkin näyttää hyvältä. Ehkä tuohon sitten tottuu, mutta en nyt vielä ainakaan innostu liikaa

Ei kun tarkoitin nimenomaan sita, etta tykkaako taman forumin admin, etta toista forumia 'mainostetaan'. Joissain siita saa heti kenkaa. No ehka ei taalla, kun on kuitenkin eri maassa oleva merkkikohtainen.

Luvan sain, joten taalta voitte lukea lisatietoja.

no kun muiden maiden forumeja katellaan niin tässä olisi yksi joka on laittanut vertailukuvat (toivottavasti näkyvät). Ei 1098 minusta sentään katastrofi ole, mutta olen jokseenkin samaa mieltä

Na ja...sicherlich als solches ein schönes Motorrad, aber für Ducati finde ich ein designtechnisches Desaster. Oder besser ein Armutszeugnis.

Selbst wenn die 999 nicht jedem gefiel. Sie war eigentständig, ein Gesicht in der Menge. Auch die oft verschmähte SSie hat ein eigenständiges schlankes Design.

Aber das hier. Das ist eine Katastrophe. Ein Mix aus Triumph, Honda und MV-Agusta. Von Hyosung hätte ich sowas erwartet, aber von Ducati finde ich sowas traurig.

zeige Bild in Originalgrösse

Messuilla tuli tosiaan bongattua tämä uutuus sekä Desmosedici RR. Sillä italovärityksellä tämä 1098 kyllä kelpaisi tännekin. Ruuhka oli kyllä sellainen, että yleinen fiilis näistä näkemisistä saattoi saada negatiivisia vaikutteita siitä ihmismassasta, joka siellä velloi. Koeistuminenkin jäi tekemättä, kun ei huvittanut siihen yhteen änkeä, kun italialaiset goldwing kuskit testailivat miltä he näyttävät valokuvassa kyseisen pyörän kanssa.

Na ja...sicherlich als solches ein schönes Motorrad, aber für Ducati finde ich ein designtechnisches Desaster. Oder besser ein Armutszeugnis.

Selbst wenn die 999 nicht jedem gefiel. Sie war eigentständig, ein Gesicht in der Menge. Auch die oft verschmähte SSie hat ein eigenständiges schlankes Design.

Aber das hier. Das ist eine Katastrophe. Ein Mix aus Triumph, Honda und MV-Agusta. Von Hyosung hätte ich sowas erwartet, aber von Ducati finde ich sowas traurig.

zeige Bild in Originalgrösse
Sekä saksalaisten taju muotoilun suhteen että saksalainen huumorintaju on maailmankuulua... tunnetusti...
tounge.gif

Kumpaa tää on?

" En tosiaan tiedä kuka kuskaa SBK:n kyydissä matkustajaa, sen verran epämukavaa olettaisin hattuhyllyllä olevan. "

höh - jos tollasia neitoja olis kyytiin tulossa niin eikö muka hemmmot ottais kyytiin ?
(mä olen kyytsännyt "vapaaehtoisia" - mutta rykkösellä - sitä ei varmaan luokitella SBK:ksi :-)

" En tosiaan tiedä kuka kuskaa SBK:n kyydissä matkustajaa, sen verran epämukavaa olettaisin hattuhyllyllä olevan. "

höh - jos tollasia neitoja olis kyytiin tulossa niin eikö muka hemmmot ottais kyytiin ?
(mä olen kyytsännyt "vapaaehtoisia" - mutta rykkösellä - sitä ei varmaan luokitella SBK:ksi :-)
Ihan sama minkä japanilaisen sohvan takapenkillä olet kuskannut neitokaisia, kysymys olí Ducatin SBK-mallin takapenkistä. Jos olisit kopioinut lauseen lisäksi koko kappaleen niin asia ei olisi irronnut yhteydestään...

Juuri näitä oleellisia kommentteja on mukava lukea ja ketju pitenee...
thumbs-up.gif

Back