• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Että se siitä ABP-Racingin asiantuntemuksesta
sad_orig.gif

Mutta muuttako tuo 36 kuitenkaan mitään? siis jos sullakaan ei sitten sen suurempia tapahtunut. Meinaan että isommalla varmaan alkaa ne hevoiset löytymään? Eli TM40 (kurkut 44/55) tai FCR?

Kyllä se TM 36 auttaa huomattavasti. Kiihdytyspumppuko vai mikä tuossa sen eron tekee, mutta ei tarvi nojailla eikä nykiä, niin keula nousee 1:llä. Heppoja tuli 1 lisää huipputehoon ja yläpäässä käyrät suoristu huomattavasti, vaikka säädöt olikin pielessä. Laitan käppyrät nettiin, ku kerkiin. Vaikutti enemmän kuin putki + factoryn neula + suuttimet. Toisaalta pitäis varmaan laittaa vakiokamat takaisin ja testata onko virityksen vaikutukset vain päästä kiinni.  
tounge.gif
Pakkohan niiden on vaikuttaa, kun rahaakin palaa ja meteli kasvaa.  
biggrin.gif

Onko kukaan nähnyt käppyröitä, miten esmes tuon FCR:n laitto on tuonut lisää polleja?

Huomenna saan pienempää pilot-jettiäkin HPM:stä, pienin oli 10, katotaan mitä sillä tapahtuu.

edit: Täytyy laittaa spostia ABP:lle ja kysyä kommenttia, voihan se olla, että meikä wanhana sähkömiehenä on asentanut sen kaasarin jotenkin väärinpäin tai jotain...

edit 2: Jotenkin alkanut kyllä poltella kaurapuurokuuri

Vesku

Ei kai kaasarin koolla ole niin älyttömän suurta vaikutusta suoraan huipputehoon. Kai sitä tehoa voi hiukan tulla lisää mut tollasella kaasarilla kai haetaan sitä kaasuun vastaavuutta jne.
Ne sakuthan tais kirjotella et more air no roblem?? Eli kai se oli niillä tiedossa et iso on suutin? Isompaa reikää vaan jos se ei ollut jo tehty? ja sit ne nokat ja ja...
wink.gif

Mut yleisesti ottaen samankokoisella kaasarilla tulee samanverran huipputehoa on sit minkä merkkinen tahansa...

No nyt on muutama satanen ajettu TM36:lla pilot 10, main 125 säädöillä ja ruuvia auki jotain 2-3 kierrosta, ABP:n säätönä oli ruuvi kiinni. Hyvin toimii, kait? Ei ainakaan enää paukuta ja lähtee käyntiin paljon paremmin. Juu ja keulii, hyvä ettei kuskillakin  
tounge.gif

ABP:ltä tuli vastausta "mitä vittua?" mailiini, että vaihda k&n suodatin ja puukota ilmapoksi (mikä olikin jo tehty) niin alkaa toimimaan 17,5, 130 suuttimilla. Vaikuttaako ilmanputsarin vaihto oikeasti noin paljon, tietääkö/arvaako kukaan?

[avautuminen] Ihme homma vaan, että yhtäkkiä aletaan vaatimaan puukotusta ja ilmanputsarin vaihtoa, kun olin toimittanut speksit (putki, snorkkeli poissa, Yoshimura) mille tuo kaasari olisi pitänyt olla säädöissä. Lapin polttajat, prkl! [/avautuminen]

Ai niin, se Diablo on muuten kiva rengas, siinä on mukana myös ääni, kun sladittaa.
biggrin.gif

Vesku

ABP:ltä tuli vastausta "mitä vittua?" mailiini, että vaihda k&n suodatin ja puukota ilmapoksi (mikä olikin jo tehty) niin alkaa toimimaan 17,5, 130 suuttimilla. Vaikuttaako ilmanputsarin vaihto oikeasti noin paljon, tietääkö/arvaako kukaan?
Hmm.. jos sulla on kerta suoravetonen, niin mikset nakkaa sitä koko orggisboksia mäkeen? Lyhyt kiihdytyssuppilo ja siihen joku pipercrossin sukka päälle.
cool.gif

Sitten hakemalla hakee itse säädöt kohdalleen..

Alkoi itseäkin mietityttämään että jos vaihtaisi ton TM40sen tohon 36seen ja laittaisi kiinni. Pyöräkaista varmaan lainaisi asennusohjeita
wink.gif

Säädötkin sais kerta kohdalleen aika helpolla kun täällä on jo ko. kaasarin guru
tounge.gif

Kyllä se TM 36 auttaa huomattavasti. Kiihdytyspumppuko vai mikä tuossa sen eron tekee, mutta ei tarvi nojailla eikä nykiä, niin keula nousee 1:llä. Heppoja tuli 1 lisää huipputehoon ja yläpäässä käyrät suoristu huomattavasti, vaikka säädöt olikin pielessä. Laitan käppyrät nettiin, ku kerkiin.
Jokohan käppyrät on keritty laittamaan nettiin? Kiinnostaisi nähdä vaikutus paperilla.

Hmm.. jos sulla on kerta suoravetonen, niin mikset nakkaa sitä koko orggisboksia mäkeen? Lyhyt kiihdytyssuppilo ja siihen joku pipercrossin sukka päälle.
cool.gif

Tollasta minäkin oon hiukan meinannu, kaasari vaihtoon ja suppilo ja filsu siihen päähän. Samalla kevenis viel enemmän.

Vai guru  
biggrin.gif
No huh huh sentään, lähinnähän tämä on tämmöstä säälittävää harrestelijan puuhastelua. Hauskaa tosin, ainakin itellä.

Tossa ois ny käyrää. Punanen on Factory + org.kaasari + Yoshimura. Vihreä on TM36:lla säädöt vituillaan, Guru-säädöillä tehoja ei ole mitattu.  
wink.gif

Käppyrä

Nyt kaikki joukolla kaasareita hakemaan NPM:stä. Just kävin ostaan niiden osakkeita
wink.gif
Ehkä joku muukin tuon vois hommata ja kertoo mulle elänkö vain itsepetoksessa vai onko tosta oikeesti jotain hyötyä  
omg.gif

Vesku

cool.gif

Melkeinpä suositeltavaa seuraavalle "TM36-uhrille", on nimittäin sen verran vattumainen laittaa paikalleen... Ei mennyt mulla ihan ekalla reikään ilman luikasteita, ainakaan valot päällä.

Joo ja sitten, kun säädöt kohallaan voisin olla niistä kiinnostunut  
tounge.gif

Niin ja paljastetaan tietämykseni taso: Miksi alipainekaasariin ei voi laittaa kiihdytyssuppiloa?  
withstupid.gif

Vesku

Niin ja paljastetaan tietämykseni taso: Miksi alipainekaasariin ei voi laittaa kiihdytyssuppiloa?  
withstupid.gif

Vesku
tuo alipaine kaasari toimii nimensä mukaisesti alipaineen vaikutuksesta. jos suodatin poksi poistetaan tai ilman saantia muutetaan kaasari ei toimi oikein. sen takia suutin sarjoissa tulee yleensä uusi jousi kaasariin... sekavaa tekstiä mutta suunnilleen näin se menee ymmärtääkseni
smile_org.gif

olikos se itse kalpa tänään lavangossa ajamassa? tajusin vasta kun otit kypärän pois, joten en kiinnittänyt huomiota paljon ajoosi, mutta et kyllä ihan hitain ollu
tounge.gif
. kotarit meni kyllä aika kovaa

olikos se itse kalpa tänään lavangossa ajamassa? tajusin vasta kun otit kypärän pois, joten en kiinnittänyt huomiota paljon ajoosi, mutta et kyllä ihan hitain ollu
tounge.gif
. kotarit  meni kyllä aika kovaa
Kyllähän se mä olin
smile_org.gif

Totta, kottaraiset ja husabergit paahto aika vauhdilla.

Mistä päästäänkin aiheeseen kaasarit. Aika hyvin toi tasoittaa kun mun kaikki 400cc on vielä kahlittu 36mm alipainekaasariin kaikilla saastehimmeleillä. Kyllä sitten hiukan ahdisti kun muuten pysy kyydissä ihan ok mutta auta armias kun aukes pidempi suora tai hidas mutka - > kova kiihdytys. Silloin aina jäätiin ja huolella. Eikä auta ketteryyskään kun broidin husaberg painaa samat kun mun susna mutta siinä on about puolet enemmän tehoa.

Eli tarkoituksena olis poistaa vanha kaasari ja laittaa tilalle Mikunin TM36 kiihdystyspumpula, samalla sitten puhkasta ilmaboksi. Toivottavasti esim. pyöräkaista suostuisi hiukan konsultoimaan tässä kaasarioperaatiossa. Miten se kaasari sinne saadaan ja mitä kaikkea muuta? saastehimmelit? Suuttimet? Apuva
tounge.gif

Alipainekaasarissa erillisfilsun kanssa pitää kikkailla niillä "air jeteillä", kantapään kautta tuli kwakassa opittua, tuli suurennettua pääsuutinta jonnekkin 190 asti, sitten alko toimimaan jotenkin. Kun pienemmällä airjetillä ja pienemmällä suuttimella sai pelittämään yhtä hyvin kuin wakio boksilla!
cool.gif
joku +20 kertaa tuli ainakin vedettyä kaasarit auki ja vitusti testaamista vihdintiellä
cool.gif

ikävöin sitä vihreetä kawaa vieläkin, se oli kyllä todella vihreä
inlove.gif

Sama rumba luvassa ens keväänä darran kanssa! Onko muillakin sama jutska, siinä malminkartanon kohdalla on hyvä testi suora. Voi aina liikennevaloihin pysähtyä säätämään
cool.gif

Eli tarkoituksena olis poistaa vanha kaasari ja laittaa tilalle Mikunin TM36 kiihdystyspumpula, samalla sitten puhkasta ilmaboksi. Toivottavasti esim. pyöräkaista suostuisi hiukan konsultoimaan tässä kaasarioperaatiossa. Miten se kaasari sinne saadaan ja mitä kaikkea muuta? saastehimmelit? Suuttimet? Apuva  
tounge.gif

TM 36 menee suoraan vanhan tilalle eli mitään gummiosien vaihtoa ei tarvi harrastaa ainoastaan kurkun puolelta pitää puukottaa "ohjausnappula" veks. Järkyttävän ahdasta vaan on, mutta kyllä sen sinne sai yksilösuorituksenakin, pari lisä kättä olisi kyllä ollut tarpeen. Ilmapoksista alkuperäiselle kaasarille tuleva letku pitää tukkia. Saastehimmelisähköjohdot jätetään kytkemättä, kun TM 36:ssa ei niille ole paikkojakaan. Kaasuvaijerit käy suoraan, täytyy vaan kääntää toiselle puolelle runkoa.

ABP:n ohjeet löytyy halukkaille, kuvista ei saa mitään selvää, mutta selvällä saksalla on ohjeet. Itse en niistä tajunnut mitään, ehkä joku voisi ne tavailla, jos osaa... Josko niissä olis vaikka jotain tärkeääkin infoa? Jos vaikka selviäis miksei ne abp:n säädöt toiminut?!?!

Vesku

Back