edellinen jatkuu..
Klo 11 setti. Taas tyytyväisenä radalle. Nyt kuuntelin ja tunnustelin moottorin toimintaa. Sehän rokkasi ihan ok. 1,5 kierrosta myöhemmin huomasin, että kytkin luistaa. Olin tehnyt modauksia luistokytkimeen ja mietin, että nyt modaus ei toimi (Kawan vakio-luistokytkimessä on neljä kpl tähtijousia. Mitä enemmän on jousia, sitä jäykempi luistokytkin on. Edellinen omistaja oli ajanut kahdella jousella, mutta tallikaverin kanssa päätettiin, että pistetään mulle vain yksi jousi. Tämä pitäisi olla kaikista pehmein asetus, kun esim tietyissä paikoissa tarvitsee laittaa ykkösvaihde pesään.)
Ajoin kaksi kierrosta vielä ja tuumin, että ei helkutti! Aina kun kierrokset on yli 11k rpm, niin mitään tehoa ei välity takarenkaalle. Ei muuta kun takas varikolle.
Tallikaveri onneksi hoksasi, että ei se luistokytkimen modaus mitään vaikuta eteenpäin menemiseen. Hän katsoi kytkinvaijeria ja se oli aivan liian tiukalla. Olin asettanut sen kuntoon, kun kytkimen massalevyt olivat hieman kuivuneet ja moottorissa oli kylmät öljyt.
Pikainen säätö ja vielä pari kierrosta ehdittiin vetää klo 11 setillä.
Ja pyörä toimi kuin unelma! Ai juma olikin hieno vetää eniten täysiä.
Klo 12 olikin aika-ajon vuoro. Rennosti liikkeelle ja opettelemaan taas ajamista. Onneksi jossain kohtaa minut ohitti Kallio Racingilla ensikertaa 600:lla ajava Rasmus. Liimauduin hänen peräänsä ja hyvällä vetoavulla sain hyvän ajan itselleni. 1.23.606 ja sillä päästiin lähtöpaikalle numero 8.
https://www.race-monitor.com/Results/Session/7317605
Gridissä oli 4-5 600cc pyörää ja muut tonnareita.
Hymyssä suin sitten valmistautumaan ensimmäiseen kisaan!
Starttiharjoituksia koitin pari tehdä, ennen ensimmäistä kisaa. Mutta tietotaito startin tekemisestä oli aivan väärä. Startti kun koitti, niin kyllä liikkeelle pääsin, mutta tulihan sieltä väkeä ohi. Osalla tonnareista oli starttiavustimia ym. Mutta kovasti koitin etsiä reittiä eteenpäin ensimmäisten mutkien aikana. Sijoituksista en osaa sanoa, miten kisan alku meni.
Kisassa oli hyvä tuntuma pyörään. Äärettömän nopea ja tarkka ajettava!

Sainkin ohitettua useamman tonnarin ja olin edellä olevaakin vielä saavuttamassa, mutta kierrokset loppui kesken. Kisassa oli muutama kuski SM-sarjasta, joten heitä ei laskettu virallisiin tuloksiin. Virallisissa tuloksissa ensimmäisessä kisassa olin kokonaistuloksissa 5. ja 600cc 1

Reteesti ajelin varikolle. Innoissani kaadoin pyörän kyljelleen, kun koitin yksin laittaa takapukkia paikoilleen. Taas hymyilytti. Sitten lähdin kävelemään palkintojenjakoa kohti ja siellä sain kuulla karvaan pettymyksen.
"Tällä kertaa ei jaetan erikseen 600cc ja 1000cc palkintoja vaan ainoastaan kokonaistulosten perusteella". No en mä mitään pokaalia ois halunnutkaan.
https://www.race-monitor.com/Results/Session/7317978
Vähän taas ajettiin ympyrää ja lopulta airbnb-kämppään saunomaan ja nukkumaan.