• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR 1000RR Fireblade RR8-RR9

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pete457
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vaan riittääkö pieni kaasun hölläys avaamaan luitokytkomen?
Hakusessa ollaan nyt tyystin. Kuten jo aiemmin mainittiin hetian00 toimesta, luistokytkin ei toimi mitenkään ylöspäin vaihdettaessa. Luistokytkimen tarkoitus on estää takapyörän lukkiutuminen alaspäin vaihdettaessa suurilla moottorinkierroksilla esim. rata- ajossa mutkaan ajettaessa.
Eli miten iso sen moottorijarruvoiman pitää olla että se pirun kytkin aukee? Tänään menin batlax 003 kanssa mutkiin, ja luistelee pahasti ku löysää kytkimen, liian kylmä keli, vaan oisko jotain muuta. Enx mä osaa?
Kyllähän se vähän luistelee, mutta hakee aika nopeasti pidon takaisin. Ainakin tiukemmassa jarrussa saa helposti nättejä sladeja aikaiseksi, mutta takapää ei mene ns kokonaan lukkoon.

Yksi varoituksen sana muille bladen kanssaomistajille koskee katteita. Noi mun katteiden kiinnitykset on nyt jo niin löysät, etteivät ne enää pysy paikallaan radalla. Käytin niitä BW:llä ja heidän "korjaus" oli minulle annettu 2-puoleinen teippi jolla liimataan sivukatteet katteiden pohjaosaan. Ymmärsivät kyllä etten ollut tähän korjaukseen kovin tyytyväinen...
biggrin.gif

Katsoo nyt mitä maahantuoja kommentoi tuohon kateasiaan. Katteiden muoviset kynnet on sen verran kuluneet hiekan, veden ja tärinän vaikutuksesta ettei ne enää yksinkertaisesti sido toisiaan tarpeeksi tiukasti yhteen. Ilmeisesti mulla on ensimmäinen pyörä jossa noi katteet on alkaneet repsottaa, mutta veikkaan etten tule olemaan viimeinen.
sad_orig.gif
Noita katteita ei kuitenkaan ole vielä purkanut kuin huollon omat korjausmiehet, joten siitäkään eivät voi syyttää, että olisin ne itse rikkonut.

Oiskos kellään tietoa 08:siin. etupään nostopukista. Tuntuis olevan ohjausakselin reikä aika isonlainen.

Yksi varoituksen sana muille bladen kanssaomistajille koskee katteita. Noi mun katteiden kiinnitykset on nyt jo niin löysät, etteivät ne enää pysy paikallaan radalla. Käytin niitä BW:llä ja heidän "korjaus" oli minulle annettu 2-puoleinen teippi jolla liimataan sivukatteet katteiden pohjaosaan. Ymmärsivät kyllä etten ollut tähän korjaukseen kovin tyytyväinen...
biggrin.gif

Katsoo nyt mitä maahantuoja kommentoi tuohon kateasiaan. Katteiden muoviset kynnet on sen verran kuluneet hiekan, veden ja tärinän vaikutuksesta ettei ne enää yksinkertaisesti sido toisiaan tarpeeksi tiukasti yhteen. Ilmeisesti mulla on ensimmäinen pyörä jossa noi katteet on alkaneet repsottaa, mutta veikkaan etten tule olemaan viimeinen.
sad_orig.gif
 Noita katteita ei kuitenkaan ole vielä purkanut kuin huollon omat korjausmiehet, joten siitäkään eivät voi syyttää, että olisin ne itse rikkonut.
Itse ratkaisin tämän kateongelma poraamalla reiät katteisiin parille muoviklipsille. Hondan alkuperäiset klipsit sitoo alakatteen ja sivukatteet yhteen.

biggrin.gif

sad_orig.gif
Itse ratkaisin tämän kateongelma poraamalla reiät katteisiin parille muoviklipsille. Hondan alkuperäiset klipsit sitoo alakatteen ja sivukatteet yhteen.
Toi vaihtoehto on tiedostettu mutten ala itse noita katteita silpomaan, koska silloin ei ainakaan mene mikään niihin liittyvä takuuseen. Kyllähän nyt 2v vanhassa pyörässä pitää katteet pysyä päällä ilman vippaskonsteja ja reikien porailuja. Loppujenlopuksi allekirjoittaneelle olisi sama vaikka ne vetäisi nippusiteillä ja jessellä yhteen, mutta todennäköisesti jälleenmyyntiarvon kanssa voisi tulla sanomista.

biggrin.gif

sad_orig.gif
Toi vaihtoehto on tiedostettu mutten ala itse noita katteita silpomaan, koska silloin ei ainakaan mene mikään niihin liittyvä takuuseen. Kyllähän nyt 2v vanhassa pyörässä pitää katteet pysyä päällä ilman vippaskonsteja ja reikien porailuja. Loppujenlopuksi allekirjoittaneelle olisi sama vaikka ne vetäisi nippusiteillä ja jessellä yhteen, mutta todennäköisesti jälleenmyyntiarvon kanssa voisi tulla sanomista.
Mielestäni noi katteiden lisäkiinnikkeet ovat aika siistit. Tarpeeksi ajoissa laitettuna ne estävät alkuperäisten kiinnikkeiden rikkoontumisen. Ei pääse hiekka väleihin, kun katteet ovat tiukasti yhdessä. Helpottaa katteiden avaamista, kun väleihin ei pääse niin paljon hiekkaa. Laittelen kuvaa kunhan kerkiää.

Kumpikohan laskee pyörän arvoa enemmän? Rikkóutuneet kiinnikkeet vai pari siistiä kiinnikettä.

Kohtalaisen hiljaista tällä palstalla nykyään. Mutta asiaa, elikkäs. Laakereita katselin varastoon, niin huomasin 1000rr -08-> takapyörän kaikkien kolmen laakerin olevan eri kokoja. Vanteessa oik. puolen on 6205 (25x52x15) ja vasen 6005 (25x47x12). Tämä 6005 myös etuvanteen laakereina. Vetopakkaan antaa sitten laakerille vain varaosanumeron ja koon 28x56x15. Kukas selvittää tuon viimeisen laakerin?? Takapyörän akseli ollut kädessä muutaman kerran, mutta nyt jotenkin pää antaa kuvaa tasapaksusta akselista päästä päähän. Hain kuvan akselista.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2360132.jpg

http://extremecbr.com/hrcsetupmanual.pdf
Näillä ohjeilla nyt uudemmatkin -08 -> 1000rr:t kunnon iskuun. Joku saattaa saada linkin paremmaksikin.
http://extremecbr.com/hrcsetupmanual.pdf
Hyvä toi "isomman huollon huoltoväli" 6tkm jossa vaihdetaan ...ömmmm... moottori.
biggrin.gif

Vakiopeleistä sen verran, että nyt on sovittu takuuhuolto mun pyörälle. Ymmärtämystä löytyi, että pyörän myyminen seuraavanlaisella myyntipuheella ei oikein onnistu: "Joo, hyvä pyörä. Älä aja yli 140kmh ettei katteet irtoo. Niin ja jos oot ajamassa yli 500km päähän tallista niin 1 litran öljypurkki ei riitä, vaan pitää ottaa mukaan enemmän jotta pääset takaisin. Toi pakoputken ruoste on ominaisuus eikä vika. Toi ruskea väri sopii tähän punamustaan väritykseen oikein hyvin."

Eli hyllyssä odottaa jo uudet alasivukatteet, alakate ja pakoputki. Osat on tilattu koneremppaa varten ja se tehdään yhdessä muiden osien kanssa syystalvesta kun heitän pyörän niille "pitkään parkkiin". Ilmoittelevat sitten joskus talvella kun sen saa noutaa pois. Kaikki menee maahantuojan piikkiin. Tämä silleen niin kuin tiedoksi niille, joilla katteet alkaa takuun aika repsottamaan tai öljynkulutuksen takia olette päässeet jo OPECin joulukorttilistalle.

Joku saa tuosta hyvin huolletun ja huippukuntoon varmistetun bladen ensi keväänä.

Vakiopeleistä sen verran, että nyt on sovittu takuuhuolto mun pyörälle. Ymmärtämystä löytyi, että pyörän myyminen seuraavanlaisella myyntipuheella ei oikein onnistu: "Joo, hyvä pyörä. Älä aja yli 140kmh ettei katteet irtoo. Niin ja jos oot ajamassa yli 500km päähän tallista niin 1 litran öljypurkki ei riitä, vaan pitää ottaa mukaan enemmän jotta pääset takaisin. Toi pakoputken ruoste on ominaisuus eikä vika. Toi ruskea väri sopii tähän punamustaan väritykseen oikein hyvin."

Eli hyllyssä odottaa jo uudet alasivukatteet, alakate ja pakoputki. Osat on tilattu koneremppaa varten ja se tehdään yhdessä muiden osien kanssa syystalvesta kun heitän pyörän niille "pitkään parkkiin". Ilmoittelevat sitten joskus talvella kun sen saa noutaa pois. Kaikki menee maahantuojan piikkiin. Tämä silleen niin kuin tiedoksi niille, joilla katteet alkaa takuun aika repsottamaan tai öljynkulutuksen takia olette päässeet jo OPECin joulukorttilistalle.
Taitaa olla 08-spesiaali tuo öljynkulutusongelma. 09-mallissa ei ole ikinä tarvinnut lisätä öljyä määräaikaishuoltojen välillä.

Taitaa olla 08-spesiaali tuo öljynkulutusongelma. 09-mallissa ei ole ikinä tarvinnut lisätä öljyä määräaikaishuoltojen välillä.
Olen antanut itseni ymmärtää, että 09-malliin tuli alunperinkin jäykemmät männänrenkaat. Se öljyhän häviää tuossa nimenomaan pikkuhiljaa palamalla kun männänrenkaat jättää sylinterin seinään liian paksun öljykerroksen. Sinänsä vikaa ei ole, mutta toi "tarkista bensan määrä ja lisää öljyä" settien välissä alkoi jo pikkuhiljaa vituttaa. Pohjanmaan ratakierroksella meni reilusti yli 2 litraa, vaikka siirtymät kuljetettiin pyörä peräkärryssä.

Kaveri osti 09 cebarin ja BikeWorldissä sanottiin että takuu raukeaa, jos laittaa sliparin....voiko pitää paikkaansa??

Veikkaan ettei raukea jos BW:n Valtuutettu Huoltomies tekee vaihtotyön, Valtuutettuun Hintaan. Noh, näyttövastuu taitaa olla myyjällä, jos väittävät esim. konerikon johtuneen sliparin vaihdosta.

Veikkaan ettei raukea jos BW:n Valtuutettu Huoltomies tekee vaihtotyön, Valtuutettuun Hintaan. Noh, näyttövastuu taitaa olla myyjällä, jos väittävät esim. konerikon johtuneen sliparin vaihdosta.
Toki näyttövastuu on myyjällä, mutta he voivat sen aika helpoilla kikkailuilla kääntää sinulle. Esimerkiksi vakio pötössä olevan läppäsysteemin ohittaminen muuttaa koneen hengitystä alakierroksilla ja he voivat väittää tämän vaikuttavan koneen kestävyyteen pitkällä aikavälillä. Mikäli valtuutettu liike tekee sen, he ottavat vastuun siitä, että muutokset on tehty asianmukaisesti.

Hanuristahan se on, mutta aivan varmaa on, että konerikon yhteydessä yrittävät kieroilla itsensä vastuusta jos vain pystyvät. Esimerkiksi allekirjoittaneelta kysyttiin heti ensimmäisenä että onko pyörään vaihdettu putki ja jos on niin missä.

juu ihan perseestähän tuo on..eipä sitten muuta kuin jostain merkkiliikkeestä kysymään josko vaihtavat tai sitten investoida koko putki!!

Jaa-a,ostin BW:stä Kawan ja myyjä yritti vielä myydä sliparia tohon vielä päälle niin kysyessäni takuu asiaa myyjä sanoi että ei vaikuta millään tavalla takuuseen vaikka vaihtais sen itsekin.

En tiedä sitte noista Hondista että onko heillä jokin erilainen käytäntö niitten kanssa.

Ja kyseessä siis BW Espoo.

Turhia härveleitä näyttää olevan pyöräntäysi ja nyt olisi taas talven tullen aikaa harrastaa minimalismia. Vaikuttaako mihinkään toimintaan mitään, jos nuo kaksi A4-arkillista roinaa heivaa pois?

Secondary_air_supply_system.jpg

Variable_air_intake_valve.jpg

Back