Re: BMW pyörien omistajat ilmoittautukaa
Vuosimallin 2008 GS lähti tallista. Se oli hyvä laite, ja jonkun verran siihen lisävarusteitakin hankin. Kaikki meni mukana, hyvä kauppa ostajalle.
Tilalle tuli vm. 2016 GSA, valkoinen sekin. Oikein ajamalla Saksasta, tulipahan 2500 km:n tutustumisajo. Me like that bike. Oli niin tutun tuntuinen (vrt. vm. 2008 GS), mutta uutta ja hienoa tuli kuitenkin mukana ripakopallinen. Mutta se nykiminen tasakaasulla, se tuli myös. Ja juuri kun olin sen saanut pois edellisestä, säätämällä venttiileitä ja synkkaamalla auringontarkasti. Nyt kumpaakaan noista ei voi enää suorittaa (vesigessu synkkaa itse, ja venttiilitkin ovat paloilla). No, aloitamme asiaan perehtymisen eliminoimalla tuota laihaseoksen aiheuttamaa nykimistä tekemällä venttiilienvälysten tarkastamisen ja nokka-akselin ajoituksen tarkastamisen NurmiMP:llä. Se kun tuo nokkatyö vaatii BMW:n erikoistyökalun (ja palasäätö on outoa hommaa minulle), niin annan työn suosiolla mestarimekaanikolle.
Jos vielä häiritsee tuo "surging", niin sitten otan järeämmät keinot. Kerralla sen saa pois asentamalla Powercommander V:n, mutta sehän ei ole halpa.
Muutoin tuo Baijerin rauta on kyllä ihan selkeä pitopeli, utilitaristinen kone joka kulkee maantiellä ja sen vieressäkin. Pitkiä reissuja odotellessa, ehkä jopa jutauksia?