• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW:n uusi urheilullinen seikkailupyörä S1000XR (???)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za ei saa nukuttua ennenkuin uus pyörä on alla. Eikä taida saada hetkeen sen jälkeenkään...:grin:

Go-Za sanoi:
Kävin eilen jo kurkkaamassa tulevaa pyörää... Nimilappukin oli päällä:
K3jriyP.jpg

:thumbup:

Jos seikkailu rajoittuu hyväkuntoisille asfalttiteille, niin mikä ettei (paitsi hinta).

Tietysti tuostakin voisi saada kun ottaa 100 kg painoa pois ja lisää 100 mm joustovaroja.

Uusin Tekniikan Maailma (12/15) putosi postiluukusta tänään. Lyhyt testi tehty tällä XR:llä, jutussa pyörää verrataan enemmänkin Gessuun (??!!) ja sanotaan että moni Gessun omistaja tulee vaihtamaan tähän??
Itse en kyllä tätä kyllä usko! Ihan oma konseptinsa tämä "sportti-adventure" ja ainakin omasta mielestä tämä kiinnostaa keskimäärin nuorempia kuin GS.
Ulkomaiset lehdethän on verrannu tätä enemmänkin "sporttipyöriin".

Hieno pyörä. Mieli tekisi mutta nuo ketjut ahdistaa. Olisi minulle tarpeeksi sporttinen kepilläkin.

Go-Za sanoi:
Uusin Tekniikan Maailma (12/15) putosi postiluukusta tänään. Lyhyt testi tehty tällä XR:llä, jutussa pyörää verrataan enemmänkin Gessuun (??!!) ja sanotaan että moni Gessun omistaja tulee vaihtamaan tähän??
Itse en kyllä tätä kyllä usko! Ihan oma konseptinsa tämä "sportti-adventure" ja ainakin omasta mielestä tämä kiinnostaa keskimäärin nuorempia kuin GS.
Ulkomaiset lehdethän on verrannu tätä enemmänkin "sporttipyöriin".

Varmaan tuo vastaa selkeästi paremmin käytännön tasolla monen Gessukuskin tarpeita ja
tuo sitä kautta lisäarvoa.

Ei nuo mopoina oikeen samalle viivalle osu vaikka olis villimpikin mielikuvitus:D.

Sama se, minkä unelman alla tuota, Traceria, Multia ja vastaavia markkinoidaan.
Käytännöllisiä keksintöjä yleiskäyttöön suurimmalle osalle ajelijoita..... jos ei pakottava
tarve olla joku täysi trendipetteri aja kaiken muun yli.

Bone sanoi:
jos ei pakottava tarve olla joku täysi trendipetteri aja kaiken muun yli.
Eli just niinkun minä??!!
viromi sanoi:
Hieno pyörä. Mieli tekisi mutta nuo ketjut ahdistaa. Olisi minulle tarpeeksi sporttinen kepilläkin.
Keppi olis kiva... mutta ovatpa KTM:t ja Africa Twinit ajaneet vaikka mitä aavikoita ketjuilla...
Ja se keppi tarkoittaisi n. 20kg lisää painoa!

Go-Za sanoi:

Taidan passata ton :grin:.

Mut ton tonnarin kanssa olisin kyl "tehnyt Kinkyt",
eli kehitellyt reissuja varten söpöt irrotettavat
laukkutsydeemit.

Sulla menee nyt vähän kun menis tonninen Zeta
vaihtoon Versykseen :grin:.

Vähintään kunnon enskakenkää sulla toi homma nyt huutaa.....
Ei voi enää missään pehmeissä homotossuissa sujutella :grin:.....
ja lippaa ruukkuun..... ehdottomasti :;):.
Toppapöksyissä taitaa kuitenkin jo löytyä, kuten takista.
Lumilapiota sitten tarakalle ja silleen :;):.

Eiköhän tuossa jo tärkeimmät välittämiset tullu.....
Mutta hieno pyörä, siitä ei pääse mihinkään.

......Missäs parkkihallissa pariskunta hääyönsä? :grin:

taisi tuollainen tulla eilen vastaan ku gessulla töihin ajoin. oli hieman erilaisen näköinen keula, ni pisti silmään.

tekniika maailmassa sanotaan, et gessun omistajat saattaa vaihtaa tuohon, kun enemmän matkustusmukavuutta, koska ei tärise niin paljon. :thumbsup: kuinkahan moni harrikan omistaja sitten vaihtaa tuohon.. :)-

mut kyllä matkapyörässä kardaani saisi mieluusti olla. :thumbup:

Kävin viime viikolla koeajamassa tuon XR:n, yllättävän korkea, mutta siihen nähden polvikulma tiukka. Mutkatiellä asfaltilla mukava vietävä, mutta ei tuo ole lähelläkään Gessua, enkä voisi kuvitellakaan sillä lähteväni metsäautoteille, tai kuten omalla GTL:llä, kyllähän silläkin siellä on ajeltu, mutta ei se hauskaa ole. Koeajoin heti perään uuden Adven ja uuden RT:n, ja tietenkin vertailun vuoksi uuden GTL:n. Noista viimeisenä ottaisin tuon XR:n, ei ehkä ole kuitenkaan minulle sopiva pyörä. Tuo Adve oli mukavan tuntuinen. RT:stä ja GTL:stä valinta kohdistuisi edelleen GTL:ään.

TM:llä oli keajettavana maahantuojan pyörä. Missään muualla (Suomessa) tätä pyörää ei ole edes nähtävänä saatikka sitten koeajettavana. Pysyvät piilossa perjantaihin asti.

Go-Za sanoi:
TM:llä oli keajettavana maahantuojan pyörä. Missään muualla (Suomessa) tätä pyörää ei ole edes nähtävänä saatikka sitten koeajettavana. Pysyvät piilossa perjantaihin asti.

olen silti varma että tuo tuli vastaan tien päällä. mieleen vielä jäi valojen keskellä oleva pystyraitainen päivävalo tms mikälie, kyljessä bemarin merkki.. jossain muussa mallissa samanlainen?

Minä ajoin tuon BMW Road Show kiertueella 3.6.2015 klo 14.15 Keminmaa Tupasvilla. Tuo yksilö oli tullut Ouluun 2.6. , siis edellisenä päivänä, ja saaneet juurii kasattua, eivät itsekään kuulemma olleet ehtineet kokeilemaan kuin liikkeen pihalla. Se oli juuri tuo punainen, tavallisella ups keulalla, ketjut kyllä minullakin kiinnitti huomion. Tehoahan siinä on hiukan vähemmän kuin GTL:ssä, mutta painoa on myös paljon vähemmän, joten liukkaastihan tuo liikkui. Sateen tuhrussa ilmassa säädettävä tuulilasinläpäre olisi ollut poikaa. Mutta kypärään tuleva tuuli oli tasainen ei pyörteilyä, ja kypärämelu oli samaa tasoa kuin GTL:n ison lasin takanakin. Moottoritiellä saattoi hiukan kokeilla menohaluja: löytyi aivan kiitettävästi.

Go-Za sanoi:

Jaa koeajosta en tiedä, mutta Espoon Heinon pihassa yks Heinon kaveri ajeli moisella tänään, kun kävin huollon pakeilla. Eli ainakin nähty on Espoossakin...

Keppi olis kiva... mutta ovatpa KTM:t ja Africa Twinit ajaneet vaikka mitä aavikoita ketjuilla...
Ja se keppi tarkoittaisi n. 20kg lisää painoa!

Joo tiedetään. Mulle keppi sopii paremmin ihan laiskuuden takia ja ei sen painokaan mua haittaa.

Hieno pyörä kuitenkin ja onnittelut hankinnasta.

Minä ajoin tuon BMW Road Show kiertueella 3.6.2015 klo 14.15
Ok, tommoseen häppeninkiin on varmaan sitten maahantuojan lupa. Ja näköjään muutenkin "lepsuillaan" tuosta virallisesta lanseerauspäivästä.
Ja tosiaan onhan pyörä ollut ainakin Britannian Bahnstormerilla esillä & koeajettavana jo pitkään.

Viimeksi muokattu:
Back