• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW:n uusi urheilullinen seikkailupyörä S1000XR (???)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
J@ck sanoi:
Kuinka usein laitoit Drylubea ketjuihin ja onko jollain muulla samansuuntaisia kokemuksia?

Mä käytin tuota Wurthin drylubea ehkä noin 30tkm edellisessä mopossa. En tiedä mitä eka omistaja käytti n. 9tkm saakka ja mä käytin aluksi jotain ketjuvahaa ehkä n. 10tkm minkä jälkeen siirryin Wurthin tavaraan. Ketjuilla ajettu kaikkiaan n. 44tkm minkä jälkeen ne (ja rattaat) vaihettiin. Uusien ketjujen kanssa käytin myös Wurthia. Olin siihen tyytyväinen eikä ketjut paskottuneet samalla tavalla kuin vahan kanssa. Mä laitoin Wurthia n. 500 km välein, sadekeleillä useammin.

mikkoyli sanoi:
Vein oman XR:n myyntiin Tornion liikkeeseen. Jos ei mene elokuun aikana niin vien syyskuussa Saksaan sen. Pari tarjousta on jo tullut, mutta ei ihan sitä mitä haen.

Katsoin tuon sun myynti-ilmoituksen ja täytyy myöntää että onpa juuri sisäänajetun pyörän lisäksi aika kattava kattaus lisävarusteita tarjolla kohtuuhinnalla. Siitä saa joku onnellinen huippupaketin edullisesti.
Kiinnostaisi allekirjoittanuttakin, mutten jostain syystä ole ihastunut tuohon palokunnan punaiseen... :;):

"Valkoisella ratsullaan hän ratsasti auringonlaskuun..."

J@ck sanoi:
Kuinka usein laitoit Drylubea ketjuihin ja onko jollain muulla samansuuntaisia kokemuksia?

Voitelu oli noin 200-500 km välein, riippuen keleistä. Aluksi tuntui, että jee miksen aikasemmin ollut Drylubea käyttänyt. Sitten kilometrien kertyessä innostus alkoi ko tuotetta kohtaan laimeta. Nyt sitten rasvataan peräöljyllä ketjua

Ota tuosta sitten selvää, näyttäis kokemukset Drylubesta vaihtelevan melkoisesti..
Öljyämisen ymmärrän, mutta sitä en ymmärrä, miksi porukat käyttää ketjujen voiteluun pahanhajuista peräöljyä, kun lähes hajuton moottoriöljy toimii aivan yhtä hyvin. 80W-90 perä / vaihteistoöljy vastaa viskositeetiltaan kutakuinkin 20W-50 moottoriöljyä.

Big Vic sanoi:
Kiinnostaisi allekirjoittanuttakin, mutten jostain syystä ole ihastunut tuohon palokunnan punaiseen... :;):

Ai, minulle tuo Racing Red oli heti kättelyssä mieleinen ja sen valitsin, vaikka muutakin olisi ollut tarjolla. Vai olisko se värin valitsija ollut kuitenkin kaupoilla mukana ollut vaimoni..:)
Maalautin mustan etulokasuojankin punaiseksi ja pyörästä tuli mielestäni vieläkin paremman näköinen :orgmp:

J@ck sanoi:
Ai, minulle tuo Racing Red oli heti kättelyssä mieleinen ja sen valitsin, vaikka muutakin olisi ollut tarjolla. Vai olisko se värin valitsija ollut kuitenkin kaupoilla mukana ollut vaimoni..:)
Maalautin mustan etulokasuojankin punaiseksi ja pyörästä tuli mielestäni vieläkin paremman näköinen :orgmp:

Hyvä että on eri kuoseja tarjolla, niin löytyy jokaiselle (tai ainakin vaimolle) mieluinen. :)

"Makuasioista voi kiistellä ja tarvittaessa vääntää kättä tai pyöräyttää pienet pystypainit..."

J@ck sanoi:
Jotenkin vaan hieman epäilyttää nämä nykyajan suojaraudat, niiden kiinnityspisteitä kun on myös lohkossa.

Saatat olla oikeassa....Tällainen sattui vastaan advrider.com foorumilla:

"Yes. Theres the whole story here somewhere wth pics. i have a crack in engine case, right behind engine boss below sprocket, behind shift lever. leaking oil. BMW denied warranty claim, not their fault. Wunderlch engine bars at fault. "

http://advrider.com/index.php?threads/bmw-s1000xr-sports-tourer.954716/page-140

jha sanoi:
Saatat olla oikeassa....Tällainen sattui vastaan advrider.com foorumilla:

"Yes. Theres the whole story here somewhere wth pics. i have a crack in engine case, right behind engine boss below sprocket, behind shift lever. leaking oil. BMW denied warranty claim, not their fault. Wunderlch engine bars at fault. "

http://advrider.com/index.php?threads/bmw-s1000xr-sports-tourer.954716/page-140

Hmm.. Lohkoon ne BMW-orggisraudatkin kiinnitetään. Täytynee sitten kaatua varovasti, jos sellainen tilanne eteen tulee :grin:

Oma pyörä oli tänään 20k huollossa (ajettu todellisuudessa 22700), huollon hinta 260€ (eli oikein kohtuullinen). Ilman ongelmia on menty koko matka!

Saipa taas mopokauppias veivattu ehdot muka hyviks ja XR kärrättiin pihaan. Värinöihin alkaa tottua, kierroksia saisi olla kyllä vähemmän.. Koeajossa oli rajoitin päällä, nyt kaikki kaakit pääsee ulos. Mukava yllätys tuo teho, tämähän keulii ja sutii siinä kuin muutkin. Ääntä pitää saada seuraavaksi, onko kukaan löytänyt muuta kuin Akran slipareita sopivasti ja mistä? Ebayssa näkyy tietenkin olevan vaikka mitä ehdolla..

jonijii sanoi:
Ääntä pitää saada seuraavaksi, onko kukaan löytänyt muuta kuin Akran slipareita sopivasti ja mistä? Ebayssa näkyy tietenkin olevan vaikka mitä ehdolla..
Slipariksi tää!!

Mutta joo, oli mulla asiaakin. Mulla oli siis Euroopanreissulla Scorpion Trail II alla, takanen meinas loppua ennen kuin pääsi kotiin (vaihdettiin 8700km kohdalla) ja etunen on ollu nyt alla 12tkm ja vieläkin on pintaa. Ei hyvä jos noin rankasti epäsuhteessa kuluvat. Muuten kyllä mainio rengas! Seuraavaks varmaan sitte Roadtec 01:t alle.

^
Laita nopiaan ne tecit, ku oon niitä kaavaillut itelle ja :D

Hienot ämyrit kuvassa muuten.

Go-Za sanoi:
Mutta joo, oli mulla asiaakin. Mulla oli siis Euroopanreissulla Scorpion Trail II alla, takanen meinas loppua ennen kuin pääsi kotiin (vaihdettiin 8700km kohdalla) ja etunen on ollu nyt alla 12tkm ja vieläkin on pintaa. Ei hyvä jos noin rankasti epäsuhteessa kuluvat. Muuten kyllä mainio rengas! Seuraavaks varmaan sitte Roadtec 01:t alle.

Ajattelitko jatkaa 190/55 koolla takana vai siirrytkö 200/55-sarjaan?

Go-Za sanoi:
Originaalikoolla mennään!

Mä mietin että seuraavat on 200/55.
Sitten talven ajan mietintään:
Tiny Tail ja isompi Wunderlich:n huggeri.
Lisäksi toi Cobran slipari kyllä kiinnostaa.
Unettomia öitä aiheuttaa myös Akran headerin asentaminen alkuperäisen möhköfantti-cat-headerin tilalle. Mutta arveluttaa re-map asiat.

Back