Edelleekin pisteet puhelimen naviohjelmille(siis uudet kosketusnäytölliset puhelimet). Toimivat erittäin hyvin navigoinnissa. Iphonessa voi ratkaista tuon vedenpitävyyden esim. tällä -> http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-iphone-4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
finn sanoi:Siinä olet ihan oikeassa, että kalliimissa Garminin ja Tom Tomin laitteissa reititysmahdollisuudet. Käytettävyys heikompi kuin Nokian navigointisysteemissä. Joutuu siirtämään tiedostoja ja vielä tarkistamaan onko reitti pysynyt samanlaisena kun suunniteltu tai onko tullut muutoksia.
Talvella suunnittelen reittejä ja siirrän reitit pilvipalveluun ja kesällä sieltä on kätevää noukkia sopiva reitti ajettavaksi. Palvelun tarjoaja kun vielä hoitaa reittien back upin.
Vesitiiveys ongelma, mutta olen ratkaissut sen sillei, että navi laitetaan taskuun vesitiivisti sateen ajaksi ja käännösohjaus tulee kuulokkeiden kautta suoraan korviin. Toimii vaikka käytän korvatulppia.
Oma systeemi lisäksi edullinen. Perus kosketusnäytöllinen nokia ja siihen erilliset pienet kaiuttimet kypärään parilla kympillä. Juuri äsken siirsin kaiuttimet uuten Shoein XR1100 kypärään, jossa hyvin tilaa korville vaikka kaiuttimet asetettu paikoilleen. Vanha XR1000 oli ahtaampi.
Esimerkki viime kesältä. Reitti jaettiin 5 henkilölle, joiden piti vetää oma letkansa. Kaikilla hieman eri tyyppiset laitteet. Viimeistään kolmannen käännöksen jälkeen laitteiden reititys pielessä. Kaikki laitteet eivät edes tallenna muutettua reittiä sellaisenaan, vaan navin oma logiikka talentaa reitin vielä omaan muotoonsa.
Pari kautta olen nokian navia nytten käyttänyt, enkä parempaan ole vielä törmännyt käytettävyyden ja reitittämisen suhteen.
Pete2 sanoi:Itsekin olen huomannut että on parempi tehdä reitit valmiiksi pc:llä etukäteen Zumollakin. Se että reitti muuttuu siirrettäessä (kysyy että on tehty eri karttaversiolla, haluatko reitittää uudestaan) johtuu että pc:llä on eri kartta kuin Zumossa. Täytyy vain muistaa kun lataa uuden kartan niin pistää ruksin kohdalleen että päivittää myös pc:ssä olevan kartan.
Käyttöliittymästä olen samaa mieltä. Parempikin voisi olla, mutta nyt kun on oppinut niin tulee toimeen.
Pilvihommista en tiedä, mutta se vaatii varmaan nettiyhteyden toimiakseen. Voi olla ehkä ongelma ulkomailla (ainakin kalliimpi).
Etuna tuossa kännykkänavissa on tietenkin se että se kulkee helpommin mukana. Ja tietysti halvempi.
ps. en tosin tiedä miten nämä jutut enää liittyy bluetooth kypäräpuhelimiin...
kotterokuski sanoi:Edelleekin pisteet puhelimen naviohjelmille(siis uudet kosketusnäytölliset puhelimet). Toimivat erittäin hyvin navigoinnissa. Iphonessa voi ratkaista tuon vedenpitävyyden esim. tällä -> http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-iphone-4
Kyllä se sillä tarralla kiinni yleensä pysyy, mullakin on sen Bt setin omalla tarralla se kiinni ja hyvin on pysynyt, 3M on varmast parempaa 2-puolista teippiä, ja kyllähän se sen piuhan varassa mukana tulee vaikka kaikesta huolimatta teippi pettäisikin...sirloin sanoi:Niin kypärän ulkokuoreen siis? Pysyykö tuollainen kakspuoleinen teippi oikeasti kunnolla kiinni kypärän kuoressa?![]()
bug85 sanoi:Tuli viikonloppuna asenneltua BT Next C3:seen ja Shoein Multitecciin. Kumpaankin kypärään sai asennettua ihan kohtuudella ja hyvin tuntui pelaavankin.
Tuosta pariutumisesta ei minulle puhuttu mitään, vaan sanottiin, että ero on ainoastaan tuossa laturissa. Eipä tullu itekkään tuota asiaa ajateltua. Sen vain huomasin, että toisen vastaanottimen tarra oli musta ja toinen punainen. Täytynee joskus kokeilla tuota pariutumista.
Cebusa sanoi:Toimiiko Belle-päivitetty Nokia E7 Schuberthin SRC:n (C3) kanssa?

Staga sanoi:Tällä viikolla tullee Schuberthin oman SRC-firmispäivitys:
Facebookista:
facebook.com/SchuberthHelmets