• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth kypäräpuhelimet 2010

Joku sakemanni ton oli tehnyt, sattu vaan silmiin kun ihmettelin oman SRC:n päivityksen puutetta... kiva että vinkistä oli apua, enpä ole itsekkään enää Schuberthin softaa käyttänyt.

Moro vaan kaikille!

Nuukana miehenä ostin Midlandin BT2:n, käytettynä totta kai. Myyjä kehui akkujen kestävän ihan hyvin, mutta sehän on luonnollisesti suhteellinen käsite: tunnin jälkeen lataukseen. Kertokaapas mulle kun asioista enemmän tiedätte, saako akkua vaihdettua vai menikö tämä homma nyt kokemuksen keruun piikkiin? Työmatkan toki akku kestää, mutta nyt kun ollaan frouvan kanssa menossa vähän pidemmälle niin saattaa virrat loppua (onko se sitten hyvä vai huono...).

t. Mikko

Saa mutta eri asia kuinka helppoa se on, ja helppouden rajakin on tapauskohtainen.
nixweiss.gif

Ei kun laite auki ja kuvia niin ihmetellään mistä löytyy sopivaa tilalle.

Veikkaan jonkin muotoista 3.6v akkupakettia joka on tinattu kiinni.

Moro uudemman kerran!

Reissu heitetty, ja kuten sanoin, noin reilun tunnin kesti akku ennen kuin laite hiljeni. Testasin sitten laitteita ristiin, eli vaimon mokkula omaan pottaan ja päin vastoin, ja kas kummaa; virta kesti eukon potassa, muttein minun. Nyt testasin laitteita pöydällä ilman kuulokkeita ja valmiustila pitää hyvin! TAitaa olla kuulokkeissa vika, testataas sitten uusilla kuulokkeilla! Toivottavasti pelittää, on siinä kuitenkin puolensa kuulla tuon emännän puhetta, ainakin toisinaan
inlove.gif

Mikko

Laitetaan nyt tännekkin sama kysymys, kuin tuonne Midland BT2 ketjuun. Jos sattuisi tästä ketjusta apua tulemaan.

Minun BT2 laitteet lakkasi parittelemasta keskenään. Parittelu epäonnistuu myös puhelimen ja zumon kanssa. Yhteys muodostuu, mutta katkeaa muutaman sekunnin päästä. Olen "resetoinut" molemmat laitteet, eli poistanut ohjekirjan mukaisesti kaikki paritukset laitteista. Olen myös koittanut parittaa molemmilla BT2 yksiköillä, niin puhelinta, kuin zumoa, eikä vain onnistu.
Olisiko kellään ollut vastaavaa robleemaa ko. vehkeiden kanssa, tai olisiko muuten vain hyviä ideoita?

Toimiiko tämä midland musiikin kuuntelussa niin että kyytiläinen ja kuski kuulevat molemmat popin, esim jos kännykkä liitetty järjestelmään bt yhteydellä?

Lueskelin netistä tuota käyttöohjetta mutta en löytänyt muuta kuin että molemmat voivat liittää oman soittimen omaan kypäräsarjaan, toki jos jollakin asiasta kokemusta niin vois valaista asiaa. Midlandia voisi harkita hankittavaksi jos tuossa tuo liittäminen onnistuu.

Joko porukalla on Senasta kokemuksia? Olis pian kypäräpuhelimen hankinta edessä ja en osaa päättää, mikä olis järkevin hankinta?

Lueskelin netistä tuota käyttöohjetta mutta en löytänyt muuta kuin että molemmat voivat liittää oman soittimen omaan kypäräsarjaan, toki jos jollakin asiasta kokemusta niin vois valaista asiaa. Midlandia voisi harkita hankittavaksi jos tuossa tuo liittäminen onnistuu.
Tuli tuossa tarkastettua ja bt-laitteella ei toimi, mutta aux-liitäntään(johdollinen) jakaminen onnistuu.

Ajattelimme avata uuden keskustelun käsittelemään ainoastaan langattomien Bluetooth kypäräpyöräpuhelimien versioita 2.1

BlueWhale

En löytänyt kenenkään kommenttia tuosta Blue Whalesta. Onko kokemuksia? Itse kaipaan kypäräpuhelimelta vain ja ainoastaan toimivaa pyörien välistä yhteydenpitoa, joten kommentit kantavuudesta, äänenlaadusta, latauksen kestosta ym. ovat tervetulleita. Ja kännykkään en jaksa jutella ilman kypärääkään.
Selasin koko ketjun, etsien täsmälleen samaan kysymykseen vastauksen, löytämättä.

Anybody?
Pitkälle on kesä näköjään edenny eikä Näitä BlueWhale-kokemuksia ole tippunut. Itselläni sellainen surkuhupaisa on tältä kesältä.

Lähtökohta:

- Itselläni Iphone 4
- Käytän puhelimen kautta Applestoresta ostettua appsia navigointiin sekä radion kuunteluun (Sygic navina ja Tunein radiona)
- Kesän reissut heitettyäni osittain tuon Sygic:n ohjauksella, olen ollut näinkin halpaan navigaattoriin äärimmäisen tyytyväinen (maksoi 19€gee Suomen kartoilla)

Ja ei kun BW kiinni...:

- Ensimmäinen BW:n keskusyksikkö-mokkula (vaihdettiin myöhemmin...) toimi puhelimen kanssa kun ei liikuttu
- Heti kun pyörällä lähti vauhtiin, alkoi radion yhteys pätkimään pahasti
- Radio ja Navi ei onnistunut toimimaan samaan aikaan missään vaiheessa kunnolla. Toki Navin heleä naisääni onnistui toisinaan hiljentämään radion taustalle mutta kaiken kaikkiaan ohjeet sekä radio oli yhtä pätkimistä. Puheohjaus (soita Matille...) ei onnistunut liikkeessä kuin hyvin pienellä vauhdilla
- Epäilin heti aluksi puhelimeni huonoa BT ominaisuutta, koska Iphonea ei tästä järin ole kehuttu (en ole asiantuntija)
- Siispä kokeilemaan vaimon samaa luuria --> ei muutosta paremmuuteen
- Naapurin motoristilta löytyi TomTom Raider. Pariksi näitä kahta ei saanut.

Laite vaihtoon:

- Olin yhteydessä BlueWhalea maahan tuovaan REEVUUN
- Hesan päässä ihmeteltiin tapausta ja mulle lähetettiin uus mokkula
- Pätkiminen paheni entisestään. Nyt laite ei toiminut paikalla ollessaankaan. Taas molemmat Iphonet läpi eikä muutosta. Pojan Nokia pelitti.
- Aloin epäillä puhelimeni nettiyhteyden hitautta, koska radiohan on nettipohjainen ja ruikulla. Siispä kokeilin seuraavaksi puhelimesta mp3 musan kuuntelua mutta sama pätkiminen jatkui

Vierailu maahantuojalla:

- Olin lähdössä viikon reissuun Itä-Suomeen ja surun murtama. Soitin maahantuojalle välittömästi saatuani ensimmäisen vaihtomokkulan postitse. Maahantuoja lupasi lähettää jälleen uuden mokkulan mutta reissuni painoi päälle. Ehdotin maahantuojalle, että voisin aloittaa viikon rundini Hesan kautta, jotta voisimme tavata kasvotusten ja kokeilla laitetta paikanpäällä.
- Reevun ystävällinen Pena odottikin mua illansuussa parin ladatun mokkulan kanssa. Meillä oli käsillä näin kolme uutta mokkulaa: omani ja maahantuojan kaksi uutta. Mikään ei toiminut moitteettomasti. Pätkiminen jatkui jatkumistaan. Päädyin ottamaan reissuuni mukaan parhaiten toimivan ja lupasimme palata asiaan.

Reissun jälkeen:

Tein itse sellaisen johtopäätöksen, että BlueWhale ja Iphone eivät ole parhaat kaverukset. BlueWhale on varmasti toimiva laite kaikesta tapahtuneesta huolimatta. Veikkaan, että Iphonen BT ja BW vastaava ovat jostain ihmeen kumman syystä jollain tapaa allergisia toisilleen. Asia oli niin perin kummallinen, että siitä kiinnostui maahantuojan lisäksi suuri laitteen välittäjä Eurobiker. Oli syy mikä tahansa, se haluttaan tutkia ja informoida siitä kauko-idän suuntaan laitteen valmistajalle,  jotta he voisivat tutkia asiaa vielä enemmän. Vaihtoehtoja ja spekulaatioita on varmasti paljon muttei yhtään varmaa lähimainkaan. Paras ja helpoin selitys olisi se, että sekä mun että vaimon puhelimissa on molemmissa sattumalta vikaa BT puolella ja tähän samaan kastiin kuuluu naapurin Raider...

SummaSummarum: sain palauttaa laitteeni kauppiaalle, joka heitti laitteen nurkkaan ja hyvitti sen hinnan mulle uuden Scala G4 hinnassa. Tätä uutta laitetta odottelenkin mielenkiinnolla mutta uskon vahvasti tämän uuden laitteen toimivuuteen, koska siitä löytyy paljon käyttäjäkokemuksia. BlueWhalesta kokemuksia ei löytynyt. Kaikki tahot; paikallinen myyjäni, Eurobiker ja maahantuoja kertoivat myyneensä laitteita mutta hekin olivat täysin tietämättömiä luonnollisesti, että minkälaisia laitteita, luureja BlueWhalelle naitetaan.

Loppukaneetiksi haluan painottaa, että maahantuojan Reevun kaverit oli todella asiallista ja ymmärtäväistä porukkaa (isä ja poika) kuten muutkin jälleenmyyjän ominaisuudessa toimivat tahot. Missään vaiheessa ei pohojalaassyntyyselle jätkälle tullu olot, notta my ruvetahan painimahan
smile_org.gif
smile_org.gif

En tiedä johtuuko tuo ongelma Iphonen bt:stä, mutta on tunnettu tosiasia, että se ei ole standardin mukainen.

En löytänyt kenenkään kommenttia tuosta Blue Whalesta. Onko kokemuksia? Itse kaipaan kypäräpuhelimelta vain ja ainoastaan toimivaa pyörien välistä yhteydenpitoa, joten kommentit kantavuudesta, äänenlaadusta, latauksen kestosta ym. ovat tervetulleita. Ja kännykkään en jaksa jutella ilman kypärääkään.
Selasin koko ketjun, etsien täsmälleen samaan kysymykseen vastauksen, löytämättä.

Anybody?
Toimiiko kahden pyörän välillä vai ei? Anybody?

En tiedä johtuuko tuo ongelma Iphonen bt:stä, mutta on tunnettu tosiasia, että se ei ole standardin mukainen.
confused_orig.gif
??

iPhonen BT on minulla toiminut kaikissa (5-6 kpl) erilaisissa BT-yhteyksissä ihan normaalisti. Jos ei olisi "standardin" mukainen, niin tuskin tilanne olisi tämä.
Kyllä, se varmaan ihan hyvin toimii, mutta esim. Polarin bt sykevyö ei toimi Iphonen bt:n kanssa, koska se ei ole standardin mukainen. Kyseinen laite toimii ongelmitta Nokian puhelimilla sekä Android-laitteilla.

Siksi heitin tuon, että voisi olla mahdollisesti yksi syy, koska laitetta oli myös testattu Nokian puhelimella, jolloin mitään vikaa ei havaittu. Voisi olettaa vian johtuvan, jostakin muualta kuin itse kypäräpuhelimesta.

confused_orig.gif
??

iPhonen BT on minulla toiminut kaikissa (5-6 kpl) erilaisissa BT-yhteyksissä ihan normaalisti. Jos ei olisi "standardin" mukainen, niin tuskin tilanne olisi tämä.
Kyllä, se varmaan ihan hyvin toimii, mutta esim. Polarin bt sykevyö ei toimi Iphonen bt:n kanssa, koska se ei ole standardin mukainen. Kyseinen laite toimii ongelmitta Nokian puhelimilla sekä Android-laitteilla.

Siksi heitin tuon, että voisi olla mahdollisesti yksi syy, koska laitetta oli myös testattu Nokian puhelimella, jolloin mitään vikaa ei havaittu. Voisi olettaa vian johtuvan, jostakin muualta kuin itse kypäräpuhelimesta.
Edellenkään se ei varmaan ole standardista kiinni (tuo Polar vs. iPhone) vaan siitä, että Polar ei ole tehnyt sovellusta toimimaan iOS ja Mac -ympäristöissä. Ja se on tietenkin jo tiedetty, että iPhonen BT:ssä ei ole kaikkia BT-standardin mukaisia palveluita otettu käyttöön.

No. se on tosiasia, että kaikki BT-vehkeet eivät vain toimi keskenään. Asia itsessään ei muutu tästä. On vaan tarkasti selvitettävä omien laitteiden yhteensopivuus ostettavien värkkien kanssa. Viat on sitten asia erikseen (esim. firmware-sellaiset) joissa myyjän pitää pelata mukana, eli tarvittaessa vaihtaa sitten laitteita toimivaksi.

Mun tapaukses BW myyjä ja maahantuoja olivat täysin tietämättömiä, etteikö toimis Ip4:n kanssa. Ja vaikka en laitetta enää (bluewhalea) omista, informoin näistä menneistä takkuamisista eteenpäin. Näin joku asia voidaan joskus saada ehkä paremmaks?

confused_orig.gif
??

Edellenkään se ei varmaan ole standardista kiinni (tuo Polar vs. iPhone) vaan siitä, että Polar ei ole tehnyt sovellusta toimimaan iOS ja Mac -ympäristöissä. Ja se on tietenkin jo tiedetty, että iPhonen BT:ssä ei ole kaikkia BT-standardin mukaisia palveluita otettu käyttöön.

No. se on tosiasia, että kaikki BT-vehkeet eivät vain toimi keskenään. Asia itsessään ei muutu tästä. On vaan tarkasti selvitettävä omien laitteiden yhteensopivuus ostettavien värkkien kanssa. Viat on sitten asia erikseen (esim. firmware-sellaiset) joissa myyjän pitää pelata mukana, eli tarvittaessa vaihtaa sitten laitteita toimivaksi.
Tämä nyt on täysin offtopic, mutta vastaan silti.

http://www.sports-tracker.com/blog....nt-1131

http://www.sports-tracker.com/blog....nt-1068

Kyseessä siis Sport-tracker, joka toimii Nokia, Iphone ja Android laitteissa, mutta sykevyö ei toimi Iphonella. Ja kyse on nimen omaan tuosta Bluetooth:sta.

Onko kukaan löytänyt sovellusta android puhelimeen millä saisi jaettua musiikin kahteen bluetoot laitteeseen yhtä aikaa? Samsung galaxy s lähettää musaa vain kerralla yhteen kypärään ja asetuksista voi valita vain laitteen kerrallaan käyttöön. Siis tarkoitus jakaa musa kahdelle vastaan ottimelle. Kyseessä kiinan ihme bt interphone joka muuten toimii loistavasti.

Talven aikana olisi tarkoitus hankkia kypäräpuhelin ja navigaattori. Scala G4:ta olen ajatellut. Kaveri kai aikoo hankkia Schubertin oman, mutta ne kai pariutuu. Mutta mikäpä olisi hyvä ja halpa navigaattori ? Kypäränä on Shoei Multitec, isopäinen kun olen niin koko 60. Känny on nokialainen E75, mutta taitaa olla liisaus työnantajalla lopuillaan ja joku muu malli tulossa tilalle.

Back