• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth kypäräpuhelimet 2010

Nyt olen tässä pari viikkoa käyttänyt viimevuonna ostettua G4 Scala Rideriä ja täytyy sanoa että toimi aivan hemmetin hyvin!

Viimevuonna kypärä oli Marushin ja siinä en saanut sitä oikeen kohilleen mutta tänäkesänä on X-701 ja toimii kuin unelma.

Muut ei voi uskoa että puhun puhelimeen ajosta kun ei kuulu taustaääniä ollenkaan. Ja itse nautin musiikista kun kuulokkeet on just topivalla etäisyydellä.

iPhone4 toimii tuon kanssa tosi hyvin. Painaa nappia scalasta ja lausuu vain mitä haluaa tehdä. Esim: toista soilwork niin alkaa Soilworkin biisit soimaan tai soita matti niin soittaa matille. Kelloakin voi kysellä tosin sen näkee busan mittaristostakin...
Olen itsekin katsellut tuota Scala G4 versiota.
Toimiiko tuo rds-radio siinä kunnolla?
Melko kohinainen on rds, tosin kokemukset vielä vähissä, enkä ole koittanut antennipystyssä lainkaan.

Melko kohinainen on rds, tosin kokemukset vielä vähissä, enkä ole koittanut antennipystyssä lainkaan.
Se antenni ei välitä radiosta, kuulokejohdot toimivat radion antennina....
Katos vaan. Onko tosiaan näin. Ilmankos ei tunnu olevan vaikutusta.

RDS:tä en ole toistaiseksi nähnyt hyötyä. Herkkyys on sen verran huono että tulee vaihdettua kokonaan toinen kanava kun ääni huononee ennenkuin RDS vaihtaisi kanavaa (tai sitten se on niin huomaamaton).

Itse testailin että saisiko äänen laatua yhtään paremmaksi jos pistäisi Zumon ja G4:n väliin piuhan. Ei näemmä ymmärrä vaihtaa bluetuutista piuhaan. Pitäisi vissiin ottaa G4:n paritus kokonaan pois, mitä en taas halua. Taisi jäädä itse kolvattu piuha turhaksi.

RDS:tä en ole toistaiseksi nähnyt hyötyä. Herkkyys on sen verran huono että tulee vaihdettua kokonaan toinen kanava kun ääni huononee ennenkuin RDS vaihtaisi kanavaa (tai sitten se on niin huomaamaton).
Kokeile poistaa ensin RDS G4:n näppäintoiminnolla, ja palauta sitten RDS takaisin päälle näppäintoiminnolla, älä käytä tietsikkaa siinä välissä, muuttuuko kuuluvuus millään tavalla seuraavan kerran ajelet?
Vedä myös se oikean korvan kuulokejohto kypärän päälaen kautta.

Asia mikä jäänyt keskustelun ulkopuolelle, mihis bt kypäräpuhelimeen saa liitettyä eniten toisia bt laitteita? Eli siis vaikkapa viiden pyörän välille intercom yhteys.

Päivitin G4:n viimeisimpaan softaan, mutta edelleen tuntuu Zumo 220:n kanssa olevan pientä ongelmaa, eli ohjeista jää alusta pois muutamia sekunteja.

Se antenni ei välitä radiosta, kuulokejohdot toimivat radion antennina....

src

Kyläsepän takomo on schuberthin/cardon alihankkija...  Kuvassa näppäimistön takapuoli ja vasemmalle kuulokkeelle menevä johto joka toimii ilmeisesti antennina, kaulurin sisään on lenkitetty n. 30cm extraa ao. kuulokkeen piuhaa, nyt otettu löysät käyttöön ja vedetty päälaen kautta, saas nähdä auttaako kuuluvuuteen.

Päivitin sitten SRC:n Cardo G4:ksi kun ei Schubertilta näytä 3.0 päivitystä tulevan...

1) Cardo G4:n "Software Upgrades"- ohjelman asennus koneelle (Schubertin softan rinnalle)
2) Cardon ohjelman päivittäminen + uuden version lataus Cardo Systems - Cardo Upgrades - Downloads kansioon
3) Nimeää Cardon Current.dfu:n last.dfu:ksi ja siirtää Schubertin vastaavaan kansioon.
4) Käynnistä Schubin SRCS.exen ja sieltä klikkaa "Restore my last version" ja voilá; SRC muuttui juuri Cardo G4:ksi ja tottelee Cardon softia.

Omalla vastuulla ja silleen
Tällä viikolla tullee Schuberthin oman SRC-firmispäivitys:
Facebookista:
sanoi:
Schuberth GmbH
The SRCS-Firmware will be available this week. Software is finished, tested and will be uploaded to our website - we will inform you here, on the website and for those registered via email.

facebook.com/SchuberthHelmets

Ja päivitelty, en vaan löytänyt manuaalia uusille toiminnoille kuin saksaksi ja ruotsiksi mutta meneehän se noinkin, kiitos pakkoruotsin...

Päivitin G4:n viimeisimpaan softaan, mutta edelleen tuntuu Zumo 220:n kanssa olevan pientä ongelmaa, eli ohjeista jää alusta pois muutamia sekunteja.
Käytän G4 iPhonen kanssa, ja siinä sama juttu. Eli G4 kestää hetki "herätä" virransästötilasta jonka vuoksi alku jää pois. Ongelman voi ohittaa soittamalla musiikkia iPhonesta jolloin yhteys pysyy "auki" ja navigointisofta (omassani Navigon) hiljentää ohjeiden ajaksi musiikin.

Ajattelimme avata uuden keskustelun käsittelemään ainoastaan langattomien Bluetooth kypäräpyöräpuhelimien versioita 2.1

BlueWhale

En löytänyt kenenkään kommenttia tuosta Blue Whalesta. Onko kokemuksia? Itse kaipaan kypäräpuhelimelta vain ja ainoastaan toimivaa pyörien välistä yhteydenpitoa, joten kommentit kantavuudesta, äänenlaadusta, latauksen kestosta ym. ovat tervetulleita. Ja kännykkään en jaksa jutella ilman kypärääkään.
Selasin koko ketjun, etsien täsmälleen samaan kysymykseen vastauksen, löytämättä.

Anybody?

Nyt olen tässä pari viikkoa käyttänyt viimevuonna ostettua G4 Scala Rideriä ja täytyy sanoa että toimi aivan hemmetin hyvin!

Viimevuonna kypärä oli Marushin ja siinä en saanut sitä oikeen kohilleen mutta tänäkesänä on X-701 ja toimii kuin unelma.

Muut ei voi uskoa että puhun puhelimeen ajosta kun ei kuulu taustaääniä ollenkaan. Ja itse nautin musiikista kun kuulokkeet on just topivalla etäisyydellä.

iPhone4 toimii tuon kanssa tosi hyvin. Painaa nappia scalasta ja lausuu vain mitä haluaa tehdä. Esim: toista soilwork niin alkaa Soilworkin biisit soimaan tai soita matti niin soittaa matille. Kelloakin voi kysellä tosin sen näkee busan mittaristostakin...
Olen itsekin katsellut tuota Scala G4 versiota.
Toimiiko tuo rds-radio siinä kunnolla?
Radio on aika herkkä kohisemaan. Vähänkin ajaa johonkin katveeseen niin alkaa kohisemaan. Suosittelen että soitat musiikkiia jostain bluetooth-laitteesta.

Viime viikolla tilttas G4 niin pahasti että piti avata ja irrottaa akku hetkeksi. Tiltti tapahtui kun latasin ensimmäistä kertaa suoraan töpselistä. Aina aikaisemmin ladannut tietokoneen USB-portista.

Ohjeissa sanotaan että laite resetoituu kun laittaa laturin kiinni mutta minun tapauksessa laite tilttasi siitä. Onneksi akun irrottaminen auttoi.

Edelleen ei voi kun suositella. Puheluiden soittaminen on paljon helpompaa ja äänikin on parempi kun Volkswagenin (Scirocco) handsfreessa. Ihmiset ei usko että ajan MP:tä puhelun aikana toisin kun volkkarissa.

g4 + nokia N900 ja g4 + nokia E7

g4 + nokia E7 pariutuu ok, mutta ei muista pariliitosta. musa ja puhelin toimii kun tekee aina alusta asti pariliitoksen aina uudestaan.

g4 + nokia N900 pariutuu, mutta puhelin ja musa ei tuu läpi. muutaman kerran kun katkeisee yhteyden ja hakee uudestaan niin saa musaa ja puhelimen kypärään kuuluu. mutta sama rämppäys tehtävä joka kerta kun yhteys katkeaa.

mistäköhän johtuu tämä N900 kanssa rämppääminen?
g4 on päivitetty 3.0 versioon.

intercom toimii ja kuuluu hyvin.  
puhelin kuuluu hyvin kovissa nopeuksissakin, kun saa toimii. vaikka tätä vähän epäilinkin (xr-1000 ja naku alla.)

Mikähän on kun uusi suupertti SRC ei tottele pc:tä?

Yritän laittaa radion kanavia laitteeseen. -->Cannot set SRCSystem...

No kokeilin sitten päivittää juuri ilmestyneen 3.0 firmiksen. --> This SRC-S version does not allow programming...

Mitä helvettiä, pitääkö tämä laittaa uudelleen takuisiin?

Minulla oli alkuviikolla sama ongelma ja se ei vaan suostu toimimaan Vistalla.Sain tällaiset ohjeet Schubertilta:

If you are using Windows Vista or 7 you have to start the software with the right mouse button.
Then you have to chose “start as administrator”.
Only in this mode all required drivers can be installed automatically and you can continue the update.

Ohjelma toimi hyvin minun kannettavassa tietsikassa missä on XP ohjelma, mutta Vistan kanssa ongelma.

Mit freundlichen Grüßen/ With best regards.
Schuberth GmbH
i.A. Michael Männel
Bluesonic/SRC-System Service

mulla oli sama ongelma kun yritin päivittää G4:sta 3.0 versioon, "this G4 does not allow programming"

mailasin scalelle ja vastaus oli, että tietokoneessa on joku sama bluetooth chip-sarja joka on käynnissä ja estää siten laitteen (G4) tunnistuminen oikein koneessa. mulla kanssa vista.

sammutin bluetoothin koneesta ja sit tunnistu heti.

alla vastaus maili.

cout //

We have found that most of the time when a computer says this, it is because there is another part in the computer that you are using that has the same chip in it that is used for the G4. This is usually a built in or added on via USB, Bluetooth adaptor. If this is the case, temporarily turning the adaptor off (if it is built in) or temporarily removing it from its USB port, is usually enough to allow our software to see the actual G4 and upgrade it. You may then reinsert or turn on the Bluetooth Adaptor again once the programming is done and the G4 disconnected. You may need to try the connection on another computer if you cannot turn off or remove the other device.

end of cout //

Minulla oli alkuviikolla sama ongelma ja se ei vaan suostu toimimaan Vistalla.Sain tällaiset ohjeet Schubertilta:

If you are using Windows Vista or 7 you have to start the software with the right mouse button.
Then you have to chose “start as administrator”.
Only in this mode all required drivers can be installed automatically and you can continue the update.

Ohjelma toimi hyvin minun kannettavassa tietsikassa missä on XP ohjelma, mutta Vistan kanssa ongelma.

Mit freundlichen Grüßen/ With best regards.
Schuberth GmbH
i.A. Michael Männel
Bluesonic/SRC-System Service
Samat ohjeet sain minäkin mutta ei auttanut.

Otin irti erillisen bluetooth tikun kun Kawaz sitä ehdotti.
Päivitys meni heti sisään ja kaikki muukin tuntuu toimivan.
062802jumpie_prv.gif

Toinenkin kone jolla olen kokeillut pitää sisällään integroidun bt sirun joten nyt osaan disabloida senkin tarvittaessa.

KIITOS, enpä olisi arvannut että tuosta johtui.
bowdown.gif

Päivitin sitten SRC:n Cardo G4:ksi kun ei Schubertilta näytä 3.0 päivitystä tulevan...

1) Cardo G4:n "Software Upgrades"- ohjelman asennus koneelle (Schubertin softan rinnalle)
2) Cardon ohjelman päivittäminen + uuden version lataus Cardo Systems - Cardo Upgrades - Downloads kansioon
3) Nimeää Cardon Current.dfu:n last.dfu:ksi ja siirtää Schubertin vastaavaan kansioon.
4) Käynnistä Schubin SRCS.exen ja sieltä klikkaa "Restore my last version" ja voilá; SRC muuttui juuri Cardo G4:ksi ja tottelee Cardon softia.

Omalla vastuulla ja silleen
Saatanan bittinikkarit, mistä te keksittekin kaikki nuo ideat.

Mulla on SRC ja muijalla Scala G4. B to B yhteys oli pirun kankeeta omilla ohjelmilla, aivan kuin olisi VOX käytössä , vaikka oli koko ajan yhteys päällä. SRC ei kaiken lisäksi kertonut ääniviesteillä mitään, mitä tapahtuu.
Laittelin Stagan ohjeilla G4 softat SRC-kaulukseen ja VOILA, kaikki toimii kuin unelma.Suupertin softat saa panna kaivoon. Päivitys vaan ei enää onnistu Suupertin softalla, joten G4:llä päivitys ja sitten last.dfu Suuperttiin.
Hienoa Staga  
bowdown.gif

Back