Kuten tuossa Qwertkin vähän asiaa valotti, niin Banditin vääntökäyrä on kyllä hyvin erilainen kuin Kingin. Alakierroksilla Bandit taitaa vakiona hakata Kingin, mutta pienellä viilaamisella saa Kingiinkin sitä alakierrosvääntöä. Itse olen tuossa ensi viikolla poistamassa käytöstä Exup-valvea ja asentamassa X-trea. Sen pitäisi jeesata alakierroksilla, eli 2000-6000. Vakiona tehon alkaa huomata siinä 5000-6000 kierroksen kohdalla verrattuna Banditiin.Minulla on tuo edellinen pyörämallisi tällä hetkellä, isompi Suzuki Bandit, ja olen itsekin välillä harkinnut B-Kingiin siirtymistä.Sanoit tehoa olevan mukavasti enemmän kuin Banditissa.Noiden tehojen takiahan itsekin olen harkinnut Kunkkua.Mutta onko B-Kingissä alhaisemmillakin kierroksilla selvästi enemmän potkua kuin isossa Banditissa, sanotaan alle 5000 kierroksella, vai tuleeko tehonlisäys(vaikka takapuolituntumalla) vasta ylemmillä kierroksilla? Huomaatko selvästi eron näiden pyörien voimassa myös suurimmalla vaihteella kiihdyttäessä?
Mutta kyllä se tehon perseesä huomaa aika selkeästi. Kingin edut tulee esiin silloin kun sille annetaan vähän kenkää. Bandithan ei käytännössä kulje yhtään paremmin yläkierroksilla. Kierrättämisestä ei ole mitään hyötyä.
Siinä mielessä B-King on aivan eri tason laite. Tehoa on oikeasti aivan helvetisti ja sen huomaa. Ja muutenkin pyörä on aivan eri luokkaa viimeistelyssä, varusteissa ja kaikessa. Ehdottomasti kannattaa vaihtaa