• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

Itseäni on aina kiinnostanut ajatus siitä, pystyisikö moottoripyörä vetämään kärryssä kolme maastoautoa nopeammin Motoparkista Pukinmäkeen, mikäli kyydissä olisi alussa kaksi alkoholistia ja lopussa DI? Alle 4h pitäisi mennä. Millainen pyörä olisi kyseessä? Entä kärryn leveys? Milloin kisa on? Tänään pohjat oli 4,2 h/ 4,4 prom. Viimeksi mainitussa oli Rav4 + R6R + 1000 cc mikä lien kipattu AA:n (ei se mihin meistä valtaosaa pääsee ilman tutkintoa) pyörä + kolmannen ruman, isopäisen oikeustieteilijän bomber-pyörä. Milloin testi on? Maastoautoksi laskettakoon nelivetoinen ämpäri johon mahtuu herra Jalavan kokoisia persoonia vähintään viisi.

Ajankohtaa odottaen.

Jukka
Ihan vain ajattelin omasta pussistani vuokrata radan päiväksi.

Tässä talvenmittaan sitten koitettaisiin hyvässä hengessä kerätä motskari, sekä autokuskeja viisi kappaletta.

Pidettäisiin autojen aika-ajot ja motskarien aika-ajot.

Tule ihmeessä mukaan, jos sulla on kilvellinen vapaa-ajan pyörä?
smile_org.gif

Matti.

Vai farmari Nissan, Stageahan sieltä tulee eli GT-R farmarikopilla
biggrin.gif

No joo...mä voisin tulla ajaa mopoa, pyörä on 600cc kikseri vm 2001. Olen perinteinen nakkikiskan kiertäjä Rossi enkä ikinä ajanu radalla. Ajokokemustakaan ei ole paljoa, joku 14000km.

Datsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Ei spekuloida. Laitetaan raaka data (nauha nähtäväksi omasta etu- ja takakamerasta) ladattavaksi ja siitähän selviää.

Kun ajoimme, menimme n. 2 min kierrosaikoja ja ne tuntuivat minusta kovilta. Jopa hieman jännitti. Onneksi oli potta päässä, eikä tarvinnut kommentoida.
Mä olin kyllä vähän pettynyt kun kyytiin tulit kahdelle ekalle kierrokselle ja sun piti kertoa jarrutuspaikkoja. Sit istuitkin ihan hiljaa. Unohdit.
biggrin.gif

Ja tosiaan anteeksi, että auto paikoitellen vähän luisti. Kumit oli liukkaat. Mut siihen on totuttu. Skyllen kellon mukaan muuten lähdettiin tasan kello 11:00 liikkeelle ja se vaihtui vasta siinä varikon puolella 11:04 aikaan joten mentiin alle kahden minsan kierroksia jo silloin. Toivottavasti.

Luonnollisesti olen mukana myös tässä 5 vs 5 väännössä. Mutta annan toki tilaa muille kun itse pääsin tätä upeaa ja uutta, ehkä kohta tätä menoa kansainvälistä motorsporttia jo kokeilemaan.

Etkö sä Legenda nyt uhoomisen sijasta vois järkätä Ouninpohjaan autoo ja sopia edes osapuilleen kilpailukykyistä mopedia sinne niin saat todennettua? /z
Noilla autoilla kisaaminen on niin kallista, ettei kukaan lähde sinne päivänselvää asiaa teille todistamaan. Ja miksi tarvisi, kun auton aika on jo tiedossa ja ainoastaan motarin aika puuttuu? Eli, siitä vaan järjestätte tuon koitoksen sinne Ouninpohjaan, kun onhan teillä talvi aikaa hakea tarvittavia lupia.

Itseäni on aina kiinnostanut ajatus siitä, pystyisikö moottoripyörä vetämään kärryssä kolme maastoautoa nopeammin Motoparkista Pukinmäkeen, mikäli kyydissä olisi alussa kaksi alkoholistia ja lopussa DI? Alle 4h pitäisi mennä. Millainen pyörä olisi kyseessä? Entä kärryn leveys?

Ajankohtaa odottaen.

Jukka
en oikein usko, että tavallinen kyykkypyörä jaksaisi vetää kolmea täysikokoista maastoautoa nopeammin kärryssä pukinmäkeen kuin maastoauto kolmea pyörää. no jos vetopyöräksi otettaisiin isolohko bosshoss, niin saattaisi olla jotain mahkuja siihenkin.

oman kärryni leveys ninjan kyykyn persiössä on 135 cm. olen ollut sen kärryni kyydissä joskus kovassakin vauhdissa ja olo oli kutakuinkin samanlainen kuin henkilöauton takapenkillä makoillessa. kuka hullu tulisi siihen kyytiin kun ajaisin jotain vanhaa farmaridatsunia vastaan alastarolla. tavoiteaika voisi olla liki 2 minuuttia näin ex tempore heitettynä. voisi mennä paljon ylikin kahden minuutin, koska vauhdista alastarolla kärryn kanssa ei ole kokemusta.

Etkö sä Legenda nyt uhoomisen sijasta vois järkätä Ouninpohjaan autoo ja sopia edes osapuilleen kilpailukykyistä mopedia sinne niin saat todennettua? /z
Noilla autoilla kisaaminen on niin kallista, ettei kukaan lähde sinne päivänselvää asiaa teille todistamaan. Ja miksi tarvisi, kun auton aika on jo tiedossa ja ainoastaan motarin aika puuttuu? Eli, siitä vaan järjestätte tuon koitoksen sinne Ouninpohjaan, kun onhan teillä talvi aikaa hakea tarvittavia lupia.
Köyhästä se vaan tuntuu kalliilta. Lopeta nyt tuo turha uhoaminen kun ei kerran ole sen vertaa miestä, että paikan päälle raahautuisit.

Hmm...mikäs siinä ajamisessa nyt niin paljon maksaa? Eikö vehkeet kestä?

Näinhän se on. Noh, App ainakin tietää, että omilla taidoilla ja gtr:llä nykykunnossa ei vielä osaavalle kuskille pärjää kun tällä on alla uudehko 600cc kyykky. Siinä onkin sitten kaverille tavoitetta päästä tuohon 1.36 aikaan. Into on varmasti kova ja renkaita sekä rahaa tulee palamaan.  
smile_org.gif
1:34  
tounge.gif

Lähde: http://www.lundahl.info/amb2live/view.php?id=11&mode=race

Lisää vääntöä, pliiiiis
Joku vetänyt 1.28.8 talvikelillä ?!?  
lookaround_orig.gif
nixweiss.gif
omg.gif

Kai lippumiehet varmistivat, ettei kaveri oikaissut??
033102beer_1_prv.gif

Miten olisi jos valkkaisitte porukastanne jonkun hieman kokemattomamman kuskin. Sanotaan vaikka sellaisia noin 1.35 aikoja Alastaron lyhyemmällä lenkillä tai 1.40 aikoja pitkällä lenkillä ajavan kuljettajan ja meiltä ei tule paikalle mitään GT-R:ää vaan vaikka joku putkivireinen farmari Nissan? Todellinen perheauto taviskuskilla vastaan taviskuski tavis prätkällä.

Voidaan laittaa joku labradorin noutajan näköinen pehmolelu konttiin ja vaimo viereen istumaan niin tulee aito fightti. Aidon koiran kyyditseminen lienee vaarallista eläimelle.

Ei tämä mitään pyörä vs auto vääntöä ratkaise mut saataisiin hyvää videota. Toivottavasti en nyt puhu yli valtuuksieni mutta uskoisin, että tapahtuma voidaan järjestää meidän ratapäivillä ensi kesänä.
Laitetaan vielä nainen pyörän puikkoihin. Täältä saattaisi löytyä yksi, Alastarossa käynyt pari kertaa paras 1:40 ja samoin Motoparkissa pari kertaa, enkka 1:40,9.

Kelpaisiko?
wink.gif
tounge.gif

Joku vetänyt 1.28.8 talvikelillä ?!?  
lookaround_orig.gif
nixweiss.gif
omg.gif

Kai lippumiehet varmistivat, ettei kaveri oikaissut??
033102beer_1_prv.gif
No, se oli Jyrki. Jyrki on vähän sekaisin eikä ymmärrä, että tuo on jokamiesluokka ja siellä ajelee vain reppanat. Luulin, että joku kilpakumppaneistani ohitti minut ja lähdin sitten roikkumaan perässä. Siitä ilosta syntyi tuo 1:34 kun olin päässyt possujunasta vihdoin ohi. No, sitten tajusin, että se olikin Jyrki joka oli paukauttanut kierroksella ohi ja sitten oli aika taas rauhoittua. Ihmettelinkin, että joku vika mopossa kun hakkasi rajoittajaa vastaan takasuoralla, mutta olinkin unohtanut Jyrkiä jahdatessani hiljentää "bussipysäkillä".

Hauskaa oli ja tähän voi kauden päättää ratapuolella ja jatkaa mopoilua kadulla. Väännöt tietenkin jatkuvat. Tavoitteet kesän osalta täyttyivät Alastarolla ja Motoparkissa, jopa selkeästi, Botnialla ja Kemoralla taas jäivät toteutumatta. Ensi kesänä vanhoilla eväillä uusiin haasteisiin.

Videokooste auto vs mopo -leikistä sekä kauden päätöskisasta loppuviikosta (Mikon lupaama aikataulu).

Jukka

Yllättävän hyvä aika jos skylle kierti radan ajassa 1:43! (en olisi itse kestänyt omalla pyörälläni perässä)
Mies kuitenkin ekaa kertaa motoparkissa. Jos mr. moottoripyörätuki olisi ollut ensimmäistä kertaa motoparkissa ja skylinemies kiertänyt sitä yhtä paljon mitä moottoripyörätuki niin olisi voinut olla skylinella nopeampi aika.

Yllättävän hyvä aika jos skylle kierti radan ajassa 1:43! (en olisi itse kestänyt omalla pyörälläni perässä)
Mies kuitenkin ekaa kertaa motoparkissa. Jos mr. moottoripyörätuki olisi ollut ensimmäistä kertaa motoparkissa ja skylinemies kiertänyt sitä yhtä paljon mitä moottoripyörätuki niin olisi voinut olla skylinella nopeampi aika.
Jää nähtäväksi, mikä se aika oli. Ilmeisesti ei ihan tuota kuitenkaan, videolta meinasivat tarkistaa.

Eihän se jää kuin 15-18s verrattuna siihen kierrosaikaan, mikä oli eilisessä kisassa jokkiksen kovin
biggrin.gif
Jopa tuo vaivainen 15s ero, on "melko" selkeä..

Back