• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

Ei millään pahalla, mutta on jätkällä vielä pokkaa inttää.

Joo, riparilla ajoit veljen b-ryhmäläistä ja se duunas sua b-rabbuun...

Eli, on mopo miten nopea tahansa, nöyrtyy 99.99% kaikista motoristeista sopivalla tiellä jo sellaisella autolla, jossa on tehoa vaivaiset 150hp ja ratissa rallikuski (ref 4min, tie 1835). Ja loput 0.01% voitetaan rakentamalla auto, jossa ei ole FIA:n älyttömiä rajoituksia tehon, painon ja aerodynamiikan suhteen. Se vituttaa, mutta näin se nyt vaan on.
Siis sä oot etsimässä SOPIVAA tietä jossa autolla on etulyöntiasema
confused_orig.gif

Laahaa se paska b-ryhmäläinen rinkelinokkas jonnekin motocrossradalle niin saat nappulakuvion kattoos joltakin isolta nelarilta. Varmaan vituttaa ottaa pataan mopolta jossa on vaan 60hv.

Tää oli ihan yhtä urpo vedätys kuin toi sun
mad.gif

Asiasta voi vapaasti olla toista mieltä, mutta ennen kovempaa vääntöä, ajakaa Ouninpohja prätkällänne Grönholmia kovempaa ja palataan sitten asiaan. Kyseisen pätkän saa varmasti suljettua erillisellä hakemuksella ja uskoisin mediankin olevan mielellään paikalla ennätyskoitosta todistamassa. Ja kantaessanne raatoja sieltä metsiköstä, kuvitelkaa auto, jossa turbon kuristuksia ei ole, metallin tilalle laitettu hiilikuitua ja vähän siipeä. Te ette sitä kiinni aja, kun kukaan ei elä niin pitkään, että oppisi edes pätkän riittävän hyvin.

Eli, on mopo miten nopea tahansa, nöyrtyy 99.99% kaikista motoristeista sopivalla tiellä jo sellaisella autolla, jossa on tehoa vaivaiset 150hp ja ratissa rallikuski (ref 4min, tie 1835). Ja loput 0.01% voitetaan rakentamalla auto, jossa ei ole FIA:n älyttömiä rajoituksia tehon, painon ja aerodynamiikan suhteen. Se vituttaa, mutta näin se nyt vaan on.
Pikaisella googlettamisella en nyt löytänyt lähteitä, mutta Tommi Mäkinenhän harrasti suht innokkaasti myös kaksipyöräisiä ja veti testimielessä muutaman ek:n mopollaan silloista kilpakalustoaan vastaan, ja jos en ihan väärin muista niin mopo teki eroa suht reippaasti. Noista vaan on joku vuosi aikaa ja en niitä tuloksia enkä kalustoa tarkemmin muista.

Se Lahtisen idea oli asiallinen.

Mielestäni ei kuitenkaan pitäisi muille foorumeille välttämättä lähteä *ttuilemaan. Silloinhan oltaisiin melkein yhtä tyhmiä kuin Legend.

Ehkä ei kuitenkaan kannattaisi tavoitella sellaista uskonnonkaltaista olotilaa, jossa ei ole rationaalisuudelle sijaa. Omasta mielestäni on kiva ajaa pyörällä, veneellä, vesiskootterilla, moottorikelkalla, autolla, suksilla jne.

Mulle on aivan sama millä toiset ajelee. Sielä samempaa on, että mihin aikoihin missäkin. Aion ajella milloin milläkin, muitten mielipiteistä huolimatta.

En kuitenkaan aivan vinoilematta niele jatkuvaa pskanjauhantaa AJOKYVYTTÖMILTÄ virtuaalihenkilöiltä.

Aika koville ottaa tuolla dnsf:ssä...
Itse tulin siihen lopputulokseen, että eihän tässä ole hevonvitun järkeä; aina joku esittää jonkun muuttujan; kuskin, sään, alunperin kulkineen suunnitellun käyttötarkoituksen, etc.
baaa.gif

Aika koville ottaa tuolla dnsf:ssä...
Itse tulin siihen lopputulokseen, että eihän tässä ole hevonvitun järkeä; aina joku esittää jonkun muuttujan; kuskin, sään, alunperin kulkineen suunnitellun käyttötarkoituksen, etc.  
baaa.gif
Näinhän se on. Noh, App ainakin tietää, että omilla taidoilla ja gtr:llä nykykunnossa ei vielä osaavalle kuskille pärjää kun tällä on alla uudehko 600cc kyykky. Siinä onkin sitten kaverille tavoitetta päästä tuohon 1.36 aikaan. Into on varmasti kova ja renkaita sekä rahaa tulee palamaan.
smile_org.gif

Googlesta suoritusarvoja etsiville youtubemiehille tämä on tietysti hyvää dataa. Ostaa vaan uuden R6:n niin voi huudella, ettei pärjää ees 700hp audi ja vanhalla kotarilla kyykyttää wrceet vaikka tunturirallissa. Netissä oli joku vetäny!
biggrin.gif

Pistetään nyt omasta puolestani tarkennusta tänne senverran, että tapahtumien järjestäminen ei ole itselleni uutta, joten lupaukseni radan vuokraamisesta pitää paikkansa.

Olen siis valmis vuokraamaan omasta pussistani yhteisesti päätettävän radan, päivän ajaksi ensi kesällä.

Oli rata mikä tahansa, niin sen vuokraus päiväksi maksaa tuhannen euron pintaan.

Nyt meillä olisi talvi aikaa etsiä täältä neljä perus motoristia, itseni lisäksi jakamaan kulut.

Hinta tulee olemaan satanen per nuppi, jos tuolta autofoorumilta löytyy myös viisi autoa kuljettajineen tähän hommaan.

Se mitä itse tarjoan ja lupaan näin julkisesti on radan vuokraus!

Jos porukka saadaan talven aikana kasaan, niin vuokraan sovitun radan omasta pussistani ja veloitan osanottajia itse tapahtumassa, tai sen jälkeen.

Pieni osa minusta tietenkin toivoo, että tältä foorumilta nimimerkit: Vetomies ja Daredavil ovat ensimmäisinä käsi pystyssä, mutta realisti minussa sanoo, etteivät he tule olemaan paikalla?

Tylyttäjää odottaisin ja Inkku nyt varmaan on varma nakki.
smile_org.gif

Joten mitäs sanotte?

Rupean jakamaan yhteystietojani tarkemmin, jos hommasta kiinnostuneita rupeaa ilmoittautumaan.

Matti.

Hieno idea matilta tämä. Toivottavasti onnistuu. Jännä myös nähdä mikä auto ja mopo finaaliin selviytyy jos kilpa saadaan aikaseksi.
smile_org.gif

Hieno idea matilta tämä. Toivottavasti onnistuu. Jännä myös nähdä mikä auto ja mopo finaaliin selviytyy jos kilpa saadaan aikaseksi.  
smile_org.gif
Kiitoksia pete-R.
smile_org.gif

Tosiaan tämmöistä alustavaa tunnustelua haen idealle, molemmilla foorumeilla.

Näihin threadeihin kirjoitin tarkoituksella, molemmille foorumeille. Tokihan jos palaute on positiivista ja porukka osoittaa mielenkiintoaan, niin pistetään yleisemmälle alueelle sitten asiaan kuuluvaa threadia, molempien foorumien osalta.

Tarjoudun siis itse hoitamaan järjestelyt. Osanottajien ei tarvitse muuta kuin ottaa menopelinsä, satasen taskuun ja tultava paikalle pitämään hauskaa.
smile_org.gif

P.s. Dnsfältä ilmoittautui jo yksi. Olettaisin, notta app ilmoittautuisi myös. Minä ilmoittaudun motskarin kanssa ja olettaisin, notta Inkku tulee myös, joten vielä kolme motskaria ja kolme autoa, niin saadaan hauska ratapäivä aikaan.
062802jumpie_prv.gif

Miten olisi jos valkkaisitte porukastanne jonkun hieman kokemattomamman kuskin. Sanotaan vaikka sellaisia noin 1.35 aikoja Alastaron lyhyemmällä lenkillä tai 1.40 aikoja pitkällä lenkillä ajavan kuljettajan ja meiltä ei tule paikalle mitään GT-R:ää vaan vaikka joku putkivireinen farmari Nissan? Todellinen perheauto taviskuskilla vastaan taviskuski tavis prätkällä.

Voidaan laittaa joku labradorin noutajan näköinen pehmolelu konttiin ja vaimo viereen istumaan niin tulee aito fightti. Aidon koiran kyyditseminen lienee vaarallista eläimelle.

Ei tämä mitään pyörä vs auto vääntöä ratkaise mut saataisiin hyvää videota. Toivottavasti en nyt puhu yli valtuuksieni mutta uskoisin, että tapahtuma voidaan järjestää meidän ratapäivillä ensi kesänä.
Terve vaan kaikille minunkin puolestani, piti tulla oikomaan App:n sanomisia...
biggrin.gif

Alkuperäinen ehdotukseni DNSF:n puolella oli sisällöltään seuraavanlainen:

"Mites sitten -97 farmariauto vastaan samanikäinen pyörä? Mä oon valmis lähtemään häviämään melkeinpä milloin vain.
wink.gif
"

Eli ajatuksenani oli hakea juuri tuota ikäaspektia mukaan. Pyöristä en järin paljoa tiedä mutta lienee kehitys ja suorituskyky mennyt niissä(kin) aika paljon eteenpäin viimeisten 10 vuoden aikana? En ole lähdössä todistelemaan tai etenkään voittamaan yhtään mitään vaan pääasiallinen motivaattorini on samanlaiset kuin App:lla, eli pidetään hauskaa itselle tärkeän harrastuksen parissa ja kokeillaan kaikenlaisia tyhmiä juttuja. Pojat on poikia vaikka ikää tulisikin.

Olisiko tuossa ikäluokassa järkevin vastus 600cc luokassa vai onko muita ehdotuksia? Ehdotetut nakupyörät on kiehtovia nekin, etenkin kun tyhmyyttäni oletan niiden olevan muoviluoteja hitaampia rataolosuhteissa. :P

Mä en nyt vaan millään usko, että yksikään motoristi pärjää soralla/pomppuisella asfaltilla, vaikkapa sille Audille, jolla ajoin muutama vuosi sitten rallisprintissä. Kyseisen auton suorituskyky on vaan niin mieletön (kiihtyvyys soralla alle 3s, huiput 180km/h), että lähdön jälkeen se on good bye ja soro noo. Kyseinen auto kiihtyy nopeammin kuin pysähtyy.

Jukka ehkä pesi vastaavan tehoisen auton radalla, mutta vaikeammissa olosuhteissa eroa syntyisi auton hyväksi useita sekkoja kilometriä kohden, kun nelivedon hyödyt alkavat korostua. Asiasta voi vapaasti olla toista mieltä, mutta ennen kovempaa vääntöä, ajakaa Ouninpohja prätkällänne Grönholmia kovempaa ja palataan sitten asiaan. Kyseisen pätkän saa varmasti suljettua erillisellä hakemuksella ja uskoisin mediankin olevan mielellään paikalla ennätyskoitosta todistamassa. Ja kantaessanne raatoja sieltä metsiköstä, kuvitelkaa auto, jossa turbon kuristuksia ei ole, metallin tilalle laitettu hiilikuitua ja vähän siipeä. Te ette sitä kiinni aja, kun kukaan ei elä niin pitkään, että oppisi edes pätkän riittävän hyvin.

No, älä murru uskossasi. Uskosi oli vahva, että tiputtelet mua kuin roskasankoa Alastarolla. Vetelet, anteeksi en enää muista, mutta olikohan Street Triple tms laitteella 6-0, eli jonnekin rataennätyksen tietämille.

En usko, että joudun vastaavaan tilanteeseen. Asun, Luojalle kiitos vaikken häneen uskokaan, asfaltoidulla alueella. Pääsen ostamaan tonnikalani Alepasta juuri ja juuri ennen kuin muut ehtivät särpimelle.

Määrittelepä joku uusi juttu. Nyt kun löytyy faktaa siitä, että pälvikaljuuntuvat tusinaurpo onnettomalla pakasta vedetyllä kusiaisella pärjää myyttiselle Skylinelle ja jopa Audille. Olisiko sellainen kenen laite menee ilman happilaitteita lumimyrskyssä K2:lle?

Oletko ajatellut, että voisit tulla joskus ihan ns. irl paikalle?

Poste Sriptum, eli P.S. tai niinkun jotain. Meitä ei varmaan ketään vituttanut eilen sunnuntaina. Paria meinasi vituttaa kun eivät meinanneet kisaan päästä, mutta pääsivät kuitenkin. Minäkin pääsin. Lähtö meni ns. vituksi, jos näin vulgaarin ilmauksen sallinet. Sijalta 27 tipun varmaan sijalle 30 tai niinkun jotain. Maalissa sijalla 16 ja yksi T.T vei himoitsemani pisteen. Silti paras kisa ehkö ns. foor evö. Tiedän kyllä, että sinä olisit sen voittanut, mutta silti pystyn yhtymään Jyrkin iloon ylivoimaisesta voitosta. Oli hieno tunne tulla taas kierroksella ohitetuksi. Säästyi voimia ensi kesään. Tule auttamaan ensi vuonna. Ohita pari kertaa, niin vanhan voimat säästyvät.

Jukka

Datsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Ei spekuloida. Laitetaan raaka data (nauha nähtäväksi omasta etu- ja takakamerasta) ladattavaksi ja siitähän selviää.

Kun ajoimme, menimme n. 2 min kierrosaikoja ja ne tuntuivat minusta kovilta. Jopa hieman jännitti. Onneksi oli potta päässä, eikä tarvinnut kommentoida. Nyt tämä taas saa ihan ihmeellisiä ulottuvuuksia. Jos otetaan vuodelta 1991 oleva superauto (Skyline?) ja pyörä (ööö... Blade taisi tulla 1992, eli 1000 FZR), niin ollaan sektorissa classic. Saa virittää aika vapaasti ja ollaan vielä aika ulkona tontilta. Fakta kuitenkin se, että meillä jokaisella persaukisella on varaa ostaa 2.000-8.000 euron mopo, jolla viedään 100.000-500.000 euron vessaan kuin läskiämpäriä. Jos pelkästään kosketeltavaksi varikolle saisi jonkun Ferrarin superauton, niin sillehän maksaisi muutakin kuin bensarahat, mutta tuskin paljoa kukkarossa painaisi.

Jatketaan vääntöä. Kilvissä oleva peli ajamalla paikalle ja pyörä ajaa myös tontille. Nyt syksy painaa päälle, mutta ei Helannollakaan kiire, joten vuosi tai viisi on ajassa vähän. Kun laite löytyy, koodia tulemaan. Moni meni ohi tänään, nopeampia ihailtiin ja hauskaa oli. Soittoa vaan sitten kun löytyy. Emme tosin lopeta hengittämistä sitä odotellessa...

Jukka

biggrin.gif

"Mites sitten -97 farmariauto vastaan samanikäinen pyörä? Mä oon valmis lähtemään häviämään melkeinpä milloin vain.  
wink.gif
"

Eli ajatuksenani oli hakea juuri tuota ikäaspektia mukaan. Pyöristä en järin paljoa tiedä mutta lienee kehitys ja suorituskyky mennyt niissä(kin) aika paljon eteenpäin viimeisten 10 vuoden aikana? En ole lähdössä todistelemaan tai etenkään voittamaan yhtään mitään vaan pääasiallinen motivaattorini on samanlaiset kuin App:lla, eli pidetään hauskaa itselle tärkeän harrastuksen parissa ja kokeillaan kaikenlaisia tyhmiä juttuja. Pojat on poikia vaikka ikää tulisikin.

Olisiko tuossa ikäluokassa järkevin vastus 600cc luokassa vai onko muita ehdotuksia? Ehdotetut nakupyörät on kiehtovia nekin, etenkin kun tyhmyyttäni oletan niiden olevan muoviluoteja hitaampia rataolosuhteissa. :P
Moikka!

Minä jo senverta innostuin, notta olen jo alustavaa ratapäivää mietiskellyt.
smile_org.gif

Elikkäs täältä edellisistä viesteistäni ja dnsf:än puolelta löytyy ideaa asiaan.

Joten olisi tosi mukava juttu, juurikin tämmöinen perus autokuskien ja motskarikuskien kilpailu radalla, jonka olen itse lupautunut järjestämään ensi kesälle. Toivottavasti vain saadaan porukka kokoon?

Matti.

biggrin.gif

wink.gif
"

Moikka!

Minä jo senverta innostuin, notta olen jo alustavaa ratapäivää mietiskellyt.
smile_org.gif

Elikkäs täältä edellisistä viesteistäni ja dnsf:än puolelta löytyy ideaa asiaan.

Joten olisi tosi mukava juttu, juurikin tämmöinen perus autokuskien ja motskarikuskien kilpailu radalla, jonka olen itse lupautunut järjestämään ensi kesälle. Toivottavasti vain saadaan porukka kokoon?

Matti.
Itseäni on aina kiinnostanut ajatus siitä, pystyisikö moottoripyörä vetämään kärryssä kolme maastoautoa nopeammin Motoparkista Pukinmäkeen, mikäli kyydissä olisi alussa kaksi alkoholistia ja lopussa DI? Alle 4h pitäisi mennä. Millainen pyörä olisi kyseessä? Entä kärryn leveys? Milloin kisa on? Tänään pohjat oli 4,2 h/ 4,4 prom. Viimeksi mainitussa oli Rav4 + R6R + 1000 cc mikä lien kipattu AA:n (ei se mihin meistä valtaosaa pääsee ilman tutkintoa) pyörä + kolmannen ruman, isopäisen oikeustieteilijän bomber-pyörä. Milloin testi on? Maastoautoksi laskettakoon nelivetoinen ämpäri johon mahtuu herra Jalavan kokoisia persoonia vähintään viisi.

Ajankohtaa odottaen.

Jukka

Back