Eiks Jukka tossa postannut että 1:43:sta vetelit? Paljoko oli virallinen vai onko ne jo tässä jossain? /zDatsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiks Jukka tossa postannut että 1:43:sta vetelit? Paljoko oli virallinen vai onko ne jo tässä jossain? /zDatsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Oli vissiin katsottu väärin se 1.43, oikea aika lienee about 1.46. Tarkentuu varmasti kun ehtivät videolta katsomaan..Eiks Jukka tossa postannut että 1:43:sta vetelit? Paljoko oli virallinen vai onko ne jo tässä jossain? /zDatsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Ei, olen tästä porukasta ainoa, jolla on kokemusta B-ryhmän autolla kilpailemisesta, sori.Jos puhe on 0-100km/h kiihtyvyydestä, niin melkoinen pito (tai jos voidaan puhua kitkakertoimesta) on tuossa.kiihtyvyys soralla alle 3s
Toiset ajaa, toiset selittelee?
Siis sä oot etsimässä SOPIVAA tietä jossa autolla on etulyöntiasemaEli, on mopo miten nopea tahansa, nöyrtyy 99.99% kaikista motoristeista sopivalla tiellä jo sellaisella autolla, jossa on tehoa vaivaiset 150hp ja ratissa rallikuski (ref 4min, tie 1835). Ja loput 0.01% voitetaan rakentamalla auto, jossa ei ole FIA:n älyttömiä rajoituksia tehon, painon ja aerodynamiikan suhteen. Se vituttaa, mutta näin se nyt vaan on.
Pikaisella googlettamisella en nyt löytänyt lähteitä, mutta Tommi Mäkinenhän harrasti suht innokkaasti myös kaksipyöräisiä ja veti testimielessä muutaman ek:n mopollaan silloista kilpakalustoaan vastaan, ja jos en ihan väärin muista niin mopo teki eroa suht reippaasti. Noista vaan on joku vuosi aikaa ja en niitä tuloksia enkä kalustoa tarkemmin muista.Asiasta voi vapaasti olla toista mieltä, mutta ennen kovempaa vääntöä, ajakaa Ouninpohja prätkällänne Grönholmia kovempaa ja palataan sitten asiaan. Kyseisen pätkän saa varmasti suljettua erillisellä hakemuksella ja uskoisin mediankin olevan mielellään paikalla ennätyskoitosta todistamassa. Ja kantaessanne raatoja sieltä metsiköstä, kuvitelkaa auto, jossa turbon kuristuksia ei ole, metallin tilalle laitettu hiilikuitua ja vähän siipeä. Te ette sitä kiinni aja, kun kukaan ei elä niin pitkään, että oppisi edes pätkän riittävän hyvin.
Eli, on mopo miten nopea tahansa, nöyrtyy 99.99% kaikista motoristeista sopivalla tiellä jo sellaisella autolla, jossa on tehoa vaivaiset 150hp ja ratissa rallikuski (ref 4min, tie 1835). Ja loput 0.01% voitetaan rakentamalla auto, jossa ei ole FIA:n älyttömiä rajoituksia tehon, painon ja aerodynamiikan suhteen. Se vituttaa, mutta näin se nyt vaan on.
Näinhän se on. Noh, App ainakin tietää, että omilla taidoilla ja gtr:llä nykykunnossa ei vielä osaavalle kuskille pärjää kun tällä on alla uudehko 600cc kyykky. Siinä onkin sitten kaverille tavoitetta päästä tuohon 1.36 aikaan. Into on varmasti kova ja renkaita sekä rahaa tulee palamaan.Aika koville ottaa tuolla dnsf:ssä...
Itse tulin siihen lopputulokseen, että eihän tässä ole hevonvitun järkeä; aina joku esittää jonkun muuttujan; kuskin, sään, alunperin kulkineen suunnitellun käyttötarkoituksen, etc.![]()
Kiitoksia pete-R.Hieno idea matilta tämä. Toivottavasti onnistuu. Jännä myös nähdä mikä auto ja mopo finaaliin selviytyy jos kilpa saadaan aikaseksi.![]()
Terve vaan kaikille minunkin puolestani, piti tulla oikomaan App:n sanomisia...Miten olisi jos valkkaisitte porukastanne jonkun hieman kokemattomamman kuskin. Sanotaan vaikka sellaisia noin 1.35 aikoja Alastaron lyhyemmällä lenkillä tai 1.40 aikoja pitkällä lenkillä ajavan kuljettajan ja meiltä ei tule paikalle mitään GT-R:ää vaan vaikka joku putkivireinen farmari Nissan? Todellinen perheauto taviskuskilla vastaan taviskuski tavis prätkällä.
Voidaan laittaa joku labradorin noutajan näköinen pehmolelu konttiin ja vaimo viereen istumaan niin tulee aito fightti. Aidon koiran kyyditseminen lienee vaarallista eläimelle.
Ei tämä mitään pyörä vs auto vääntöä ratkaise mut saataisiin hyvää videota. Toivottavasti en nyt puhu yli valtuuksieni mutta uskoisin, että tapahtuma voidaan järjestää meidän ratapäivillä ensi kesänä.
No, älä murru uskossasi. Uskosi oli vahva, että tiputtelet mua kuin roskasankoa Alastarolla. Vetelet, anteeksi en enää muista, mutta olikohan Street Triple tms laitteella 6-0, eli jonnekin rataennätyksen tietämille.Mä en nyt vaan millään usko, että yksikään motoristi pärjää soralla/pomppuisella asfaltilla, vaikkapa sille Audille, jolla ajoin muutama vuosi sitten rallisprintissä. Kyseisen auton suorituskyky on vaan niin mieletön (kiihtyvyys soralla alle 3s, huiput 180km/h), että lähdön jälkeen se on good bye ja soro noo. Kyseinen auto kiihtyy nopeammin kuin pysähtyy.
Jukka ehkä pesi vastaavan tehoisen auton radalla, mutta vaikeammissa olosuhteissa eroa syntyisi auton hyväksi useita sekkoja kilometriä kohden, kun nelivedon hyödyt alkavat korostua. Asiasta voi vapaasti olla toista mieltä, mutta ennen kovempaa vääntöä, ajakaa Ouninpohja prätkällänne Grönholmia kovempaa ja palataan sitten asiaan. Kyseisen pätkän saa varmasti suljettua erillisellä hakemuksella ja uskoisin mediankin olevan mielellään paikalla ennätyskoitosta todistamassa. Ja kantaessanne raatoja sieltä metsiköstä, kuvitelkaa auto, jossa turbon kuristuksia ei ole, metallin tilalle laitettu hiilikuitua ja vähän siipeä. Te ette sitä kiinni aja, kun kukaan ei elä niin pitkään, että oppisi edes pätkän riittävän hyvin.
Eli, on mopo miten nopea tahansa, nöyrtyy 99.99% kaikista motoristeista sopivalla tiellä jo sellaisella autolla, jossa on tehoa vaivaiset 150hp ja ratissa rallikuski (ref 4min, tie 1835). Ja loput 0.01% voitetaan rakentamalla auto, jossa ei ole FIA:n älyttömiä rajoituksia tehon, painon ja aerodynamiikan suhteen. Se vituttaa, mutta näin se nyt vaan on.
Ei spekuloida. Laitetaan raaka data (nauha nähtäväksi omasta etu- ja takakamerasta) ladattavaksi ja siitähän selviää.Datsunifoorumilla Tylyttäjä kertoi, että mun aika olisikin ollut n. 1.46.
Et kai nyt vain heitä ns. legendaa?En kuitenkaan aivan vinoilematta niele jatkuvaa pskanjauhantaa AJOKYVYTTÖMILTÄ virtuaalihenkilöiltä.
1:34Näinhän se on. Noh, App ainakin tietää, että omilla taidoilla ja gtr:llä nykykunnossa ei vielä osaavalle kuskille pärjää kun tällä on alla uudehko 600cc kyykky. Siinä onkin sitten kaverille tavoitetta päästä tuohon 1.36 aikaan. Into on varmasti kova ja renkaita sekä rahaa tulee palamaan.![]()
Moikka!Terve vaan kaikille minunkin puolestani, piti tulla oikomaan App:n sanomisia...![]()
Alkuperäinen ehdotukseni DNSF:n puolella oli sisällöltään seuraavanlainen:
"Mites sitten -97 farmariauto vastaan samanikäinen pyörä? Mä oon valmis lähtemään häviämään melkeinpä milloin vain."![]()
Eli ajatuksenani oli hakea juuri tuota ikäaspektia mukaan. Pyöristä en järin paljoa tiedä mutta lienee kehitys ja suorituskyky mennyt niissä(kin) aika paljon eteenpäin viimeisten 10 vuoden aikana? En ole lähdössä todistelemaan tai etenkään voittamaan yhtään mitään vaan pääasiallinen motivaattorini on samanlaiset kuin App:lla, eli pidetään hauskaa itselle tärkeän harrastuksen parissa ja kokeillaan kaikenlaisia tyhmiä juttuja. Pojat on poikia vaikka ikää tulisikin.
Olisiko tuossa ikäluokassa järkevin vastus 600cc luokassa vai onko muita ehdotuksia? Ehdotetut nakupyörät on kiehtovia nekin, etenkin kun tyhmyyttäni oletan niiden olevan muoviluoteja hitaampia rataolosuhteissa.![]()
Itseäni on aina kiinnostanut ajatus siitä, pystyisikö moottoripyörä vetämään kärryssä kolme maastoautoa nopeammin Motoparkista Pukinmäkeen, mikäli kyydissä olisi alussa kaksi alkoholistia ja lopussa DI? Alle 4h pitäisi mennä. Millainen pyörä olisi kyseessä? Entä kärryn leveys? Milloin kisa on? Tänään pohjat oli 4,2 h/ 4,4 prom. Viimeksi mainitussa oli Rav4 + R6R + 1000 cc mikä lien kipattu AA:n (ei se mihin meistä valtaosaa pääsee ilman tutkintoa) pyörä + kolmannen ruman, isopäisen oikeustieteilijän bomber-pyörä. Milloin testi on? Maastoautoksi laskettakoon nelivetoinen ämpäri johon mahtuu herra Jalavan kokoisia persoonia vähintään viisi.Moikka!Terve vaan kaikille minunkin puolestani, piti tulla oikomaan App:n sanomisia...![]()
Alkuperäinen ehdotukseni DNSF:n puolella oli sisällöltään seuraavanlainen:
"Mites sitten -97 farmariauto vastaan samanikäinen pyörä? Mä oon valmis lähtemään häviämään melkeinpä milloin vain."![]()
Eli ajatuksenani oli hakea juuri tuota ikäaspektia mukaan. Pyöristä en järin paljoa tiedä mutta lienee kehitys ja suorituskyky mennyt niissä(kin) aika paljon eteenpäin viimeisten 10 vuoden aikana? En ole lähdössä todistelemaan tai etenkään voittamaan yhtään mitään vaan pääasiallinen motivaattorini on samanlaiset kuin App:lla, eli pidetään hauskaa itselle tärkeän harrastuksen parissa ja kokeillaan kaikenlaisia tyhmiä juttuja. Pojat on poikia vaikka ikää tulisikin.
Olisiko tuossa ikäluokassa järkevin vastus 600cc luokassa vai onko muita ehdotuksia? Ehdotetut nakupyörät on kiehtovia nekin, etenkin kun tyhmyyttäni oletan niiden olevan muoviluoteja hitaampia rataolosuhteissa.![]()
Minä jo senverta innostuin, notta olen jo alustavaa ratapäivää mietiskellyt.![]()
Elikkäs täältä edellisistä viesteistäni ja dnsf:än puolelta löytyy ideaa asiaan.
Joten olisi tosi mukava juttu, juurikin tämmöinen perus autokuskien ja motskarikuskien kilpailu radalla, jonka olen itse lupautunut järjestämään ensi kesälle. Toivottavasti vain saadaan porukka kokoon?
Matti.