Pointti oli siinä, että voi olla, etten olekaan nopeampi ja vaikka olisinkin, niin autosta voi pettää jarrut leikin alussa ja sitten leikki ei enää olekaan hauskaa kun 1.500 kiloa kiipeää selkään. Pyöräkuski jos ajaa autoa päin, autokuski säikähtää, toisin päin ja pyöräkuski on vainaa tai rampa, luultavimmin vainaa.Menipäs yllättäen pikkasen yli meikäläisen hilseen, mutta hienoo että näitä verbaali lahjakkuuksia riittää. Jatka samaa rataa, kiva näitä on lueskella![]()
Sitä vaan yritin tarkoittaa omalla jutullani, että autohan ei millään saa kiinni pyörää, mutta jos lähdette toisinpäin, niin saat sen kiinni aika nopeasti ja tulee riski että joudut sen ohittamaan. Toisaalta mitä omaan hyvin vähäiseen ajokokemukseen voin sanoa, niin aina perässä tulijan on helpompi tulla.
Minulla ei ole suurta intoa ajaa autosta ohi. Kamerat ovat kiinni pyörässä, jotta saan kuvattua ajoa ja katseltua sitten talven miten auto menee mutkiin ja miten taas pyörä. Siitä voi ottaa oppia jos joskus sitten itse päättää alkaa ajelemaan autoilla radalla.
Jos ero osoittautuu huomattavan suureksi (mihin en usko), niin sitten ehkä viimeisellä kierroksella voi maalisuoralla ajaa ohi kunnon turvamarginaalilla. Jos taas toisinpäin, niin kuvaan sitten vain omaa ajoa ja toivon, ettei saa kolmen kierroksen aikana kierroksella kiinni.
Tässä leikissä ei ole tarkoitus osoittaa kumpi on parempi tai kumpi uskaltaa pistää henkensä peliin vaan ihan mielenkiinnosta vertailla pyörän ja auton eroja kun ratissa ja tangossa on ihan tavalliset tallaajat. Mielenkiintoisempihan se olisi jos Kimi Räikkönen ajaisi jollain hipohipolla Ferrarilla josta kaikki näemme märkiä unia ja Rossi vaikka sitten R1:llä tai mikä nyt sitten kovimmaksi katulailliseksi sarjatuotantopyöräksi lasketaan. Sellaista odotellessa näitä.
Minua nuoremmat ja rohkeammat voivat sitten tehdä vastaavia videoita katuliikenteessä. Minulla ei ole enää aikaa odottaa rikosrekisterin vanhentumista, joten keskityn näihin radalla ajeluihin vaikka se nyt homojen hommaa onkin. Hauskahan se on niitäkin katsella, vaikka käräjillä
Nyt hetkeksi unta koteloon, niin jaksaa huomenna treenailla. Tavoitteet kuitenkin siellä sunnuntaissa enempi.
Jukka