• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
m1kk0 sanoi:
Kävin ittekkin viime viikolla töissä Millellä :D tai siis ajelin menomatkan ja takaisin sitten peräkärryn kyydissä kun ei miinus 3 asteessa lähtenyt edes lisävirralla :pissed: Toi mun ruskea liitin näyttää ihan ok ehjältä. Onnistuisko ohittaa se jollain isoilla abikoilla ja kutistesukilla? Parantuiskohan latausjännite? Mitä erillaisia virityksiä täällä löytyy?

Se voi näyttää ehjältä, mut pidä sitä näpeissäs, kun pyörä käy. Lämpiää.

Kaipa se on ihan sama, minkälainen se liitin on, jos on vain tuoretta pintaa, joka ottaa kiinni (huom, piuhoissa kanssa). Sitten vähän suojaan kuralta.

Tuossa yksi esimerkki, joka toimii vieläkin, vuosien jälkeen. Tekijänä kzmille apriliaforum.

attachment.php

Asiaa mietitään muuallakin.

Moro
Omassa vanhakoppasessa olen nuo liittimet pitänyt puhtaana ja rasvannut akkunapa rasvalla.
Vanha koppaseen Milleen menee heittämällä myös isompi akku kun mitä speksit sanoo (YTX14-BS). Sekin on laitettu.
Startti virran määrästä nämä pelit on varsin kranttuja - jos ei riitä ei starttaa.
Bilteman geeliakkua aikanaan kokeilin kolmepäivää - ei toiminut. Vartan ja Yuasan akut toimi.

Vähän varhaista kehua, kun on uusi akku, mutta laitoin kuukausi sitten Motobatin akun kun olen siitä kehuja lukenut. Latasin silloin täyteen. Viikko sitten ajoin pienen lenkin ja parin päivän työmatkat. Ei harannut yhtään vastaan pakkasyön jäljiltä. Pikku pyörähdys ja heti tulilla.
Vaikuttaa hyvältä mutta aika näyttänee totuuden.

skuikka sanoi:
Vähän varhaista kehua, kun on uusi akku, mutta laitoin kuukausi sitten Motobatin akun kun olen siitä kehuja lukenut. Latasin silloin täyteen. Viikko sitten ajoin pienen lenkin ja parin päivän työmatkat. Ei harannut yhtään vastaan pakkasyön jäljiltä. Pikku pyörähdys ja heti tulilla.
Vaikuttaa hyvältä mutta aika näyttänee totuuden.

Noista motobatin akuista oon lukenut hyvää foorumilla. Niin kuin tuossa aiemmin kirjoitin, niin kunnon AGM akku voi pelastuksen tuoda.

Mulla oli murheenkryynissä Yuasan akku originaalispekseillä ja se kyllä lähti mainiosti käyntiin kovemmankin pakkasyön jälkeen. Tiiä sitten mistä johtui, kun ei nää kai missään hyvin starttaavien koneiden maineessa ole.

Tuntuvat nuo uudempikoppaset 04-> muutenkin starttaavan paremmin kuin nämä gen 1 mallit. Mitälie poppaskonsteja käyttäneet siinä.

Hyvinhän se töiden jälkeen mille taas parin asteen lämmössä lähti. Josko sitä oikeasti harkitsisi niitä akun pikakiinnikkeitä sitten :grin:

JMH sanoi:
Se voi näyttää ehjältä, mut pidä sitä näpeissäs, kun pyörä käy. Lämpiää.

Kaipa se on ihan sama, minkälainen se liitin on, jos on vain tuoretta pintaa, joka ottaa kiinni (huom, piuhoissa kanssa). Sitten vähän suojaan kuralta.

Tuossa yksi esimerkki, joka toimii vieläkin, vuosien jälkeen. Tekijänä kzmille apriliaforum.

attachment.php

Asiaa mietitään muuallakin.

Jos tää on sen kuuluisan 'brown collector' -modin lopputulema, niin jättäisinpä tekemättä. En käsitä miten toi voisi missään tapauksessa olla parempi kuin edes alkuperäinen.:blink:

Ai niin, jokos olen kehunut että mulla on vielä Tuomossa alkuperäinen akku vm -05. Toki tekohengityksellä ylläpidetty:orgmp3:

peppoone sanoi:
Jos tää on sen kuuluisan 'brown collector' -modin lopputulema, niin jättäisinpä tekemättä. En käsitä miten toi voisi missään tapauksessa olla parempi kuin edes alkuperäinen.:blink:

Ai niin, jokos olen kehunut että mulla on vielä Tuomossa alkuperäinen akku vm -05. Toki tekohengityksellä ylläpidetty:orgmp3:

:D
Ei oo mun. Tekijänä 60-v sälli, joka nyt suurin piirtein tietää näistä laitteista kaiken, ja on nää mopot purkanut atomeiksi ja koonnut taas, monesti.

Mutta myönnän, etten itse tuota tekis. Tina ja kutistesukka lienee turvallisempi.

Tulipa tarkisteltua vent. välykset. rajoissaan oli :thumbsup: Ompa muuten mukavassa paikassa etusylinterin kopan etummainen kiinnityspultti. Ratapalikkaa tilattu kesää varten. Lasikuitukatteet, kaatotatit takaosaan runkoa (eteen pitäis varmaan kait) yms. Rearsettejä ja clipareita kattelin kanssa mut kattellaa ny tarviinko kaikkea :p

Hyvän ratavehkeen ostit. Oli itellä tekemistä että r6lla pääsin kovempaa. Jarrut millessä on todella hyvät, runko mainio ja moottorin vääntö eduksi isolla vaihteella ajettavien nopeiden kurvien ulostulossa. Suoravauhdissa jääkin sitten jopa20-30 kmh nyky kusiaisille.

tamik87 sanoi:
Hyvän ratavehkeen ostit. Oli itellä tekemistä että r6lla pääsin kovempaa. Jarrut millessä on todella hyvät, runko mainio ja moottorin vääntö eduksi isolla vaihteella ajettavien nopeiden kurvien ulostulossa. Suoravauhdissa jääkin sitten jopa20-30 kmh nyky kusiaisille.

Juu kyllä menee hetki harjotellessa kun tehoakin noin 30 hevosta enemmän kun edellisessä mopossa millä pystyi menee jokapaikkaa täysiä :D Kyllä tuossa potentiaalia on ja pyörää ei voi ainakaan syyttää hitaista kierroksista :grin:

Morjesta kaikille!

Onko täälä paljonkin kohtalotovereita, joitten millestä on startin vapaakytkin hajonnu? Oma on vuosimallia 2001.

Mikä sieltä yleensä hajoaa, eli siis mitkä kaikki osat menee uusiksi? Varmistuu tietenkin kun aukasee, mutta vois vähän jotain suuntaa saaha hinnasta.. Samoin jännitteensäätäjä, onko niitä paukahellu kellään?

Lähinnä tässä siis haen, että kannattaako maahantuojalta kysellä osia vai tilata ulkomailta. Näillänäkymin meinasin ainaski kokeilla vaihtaa itse, onko jotain mitä pitää huomoida?

Tänään pamahti leima paperiin, ja "iso-A" on taskussa.. saahan nähä kauanko menee että pääsee baanalle :orgmp:

da_jamppa sanoi:
Morjesta kaikille!

Onko täälä paljonkin kohtalotovereita, joitten millestä on startin vapaakytkin hajonnu? Oma on vuosimallia 2001.

Mikä sieltä yleensä hajoaa, eli siis mitkä kaikki osat menee uusiksi? Varmistuu tietenkin kun aukasee, mutta vois vähän jotain suuntaa saaha hinnasta.. Samoin jännitteensäätäjä, onko niitä paukahellu kellään?

Lähinnä tässä siis haen, että kannattaako maahantuojalta kysellä osia vai tilata ulkomailta. Näillänäkymin meinasin ainaski kokeilla vaihtaa itse, onko jotain mitä pitää huomoida?

Tänään pamahti leima paperiin, ja "iso-A" on taskussa.. saahan nähä kauanko menee että pääsee baanalle :orgmp:

Uusiksi menee:

Vapaakykä: AP0659110 (kuulemma Kotarin osa 58440026000 menee sinne nurinniskoin, halvempi. Ducatin osa 70140011A kanssa halvempi, ja bemarilta 12112343296 (650F:ssä on rotaxin kone))
+
Ja mahdollisesti sen vapaakytkimen pesä. AP0659123
+
tiiviste. Ebaysta löytyy brittiläisiä tiivisteen tekijöitä, esmes: tiiviste

Taittuuko lontoo?

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?239085-How-to-replace-your-sprag-clutch

Vinkki: Mikäli tilaat osia Suomesta varaudu siihen, että osia maksaa ja myös odottaa perikuntasi.

JMH sanoi:
Uusiksi menee:

Vapaakykä: AP0659110 (kuulemma Kotarin osa 58440026000 menee sinne nurinniskoin, halvempi. Ducatin osa 70140011A kanssa halvempi, ja bemarilta 12112343296 (650F:ssä on rotaxin kone))
+
Ja mahdollisesti sen vapaakytkimen pesä. AP0659123
+
tiiviste. Ebaysta löytyy brittiläisiä tiivisteen tekijöitä, esmes: tiiviste

Taittuuko lontoo?

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?239085-How-to-replace-your-sprag-clutch

Vinkki: Mikäli tilaat osia Suomesta varaudu siihen, että osia maksaa ja myös odottaa perikuntasi.

Hei, kiitos linkistä! Taittuu lontoo, pitää tutkia vielä että millanen tuo vauhtipyörän työkalu on.. Ja soitin tosiaan maahantuojalle ja meinasin perseelleni lentää ko kuulin hinnan.. Ja sisäkehä + tiiviste olis vain hyllyssä, ulkokehä plus se jännitteensäätäjä toimitusaika kaks viikkoa..

da_jamppa sanoi:
Hei, kiitos linkistä! Taittuu lontoo, pitää tutkia vielä että millanen tuo vauhtipyörän työkalu on.. Ja soitin tosiaan maahantuojalle ja meinasin perseelleni lentää ko kuulin hinnan.. Ja sisäkehä + tiiviste olis vain hyllyssä, ulkokehä plus se jännitteensäätäjä toimitusaika kaks viikkoa..

Älä unohda lukitetta. Loctite 648. Sitäkin saa Ebaystä.

Muistaako joku tankin sisäisten bensaletkujen sisähalkaisijaa ja mistä löytyy bensassa lillumista kestävää letkua (ostin Motonetista tai Biltemasta ed. pyörään tankin ulkoletkua ja se turposi voimakkaasti bensahanan tienoilta)?

Stormilta löytyy hyvälaatusen tuntuista ei-vahvistettua mstaa letkua. Luulis olevan hyvää kun maksaa melkein parikymppiä se metrin pätkä.

Mikeyx sanoi:
Muistaako joku tankin sisäisten bensaletkujen sisähalkaisijaa ja mistä löytyy bensassa lillumista kestävää letkua (ostin Motonetista tai Biltemasta ed. pyörään tankin ulkoletkua ja se turposi voimakkaasti bensahanan tienoilta)?

shyhander sanoi:
Stormilta löytyy hyvälaatusen tuntuista ei-vahvistettua mstaa letkua. Luulis olevan hyvää kun maksaa melkein parikymppiä se metrin pätkä.

Tankin sisällä polttoaine letkujen pitää kestää bensaa ulkokuores, ku normi polttoaineletkussa bensa kulkee vain sisäpuolella.

Ehdottomasti oltava tankin sisälle tarkoitettua letkua, sitä saa hyvinvarustetuist hydraaliliikkeist esim. Dunlop Hiflex.

Muistaakseni ne on 8mm.

Back