mouhja:
Ny menee kyl ihan vakavasti mutulla ja enemmän omien ajatusten kertaamisen piikkiin, jos mulla kumi näyttäs tolta olettasin et varmaankin ollut liikaa kylmänä painetta - saattaa päästä oikeeseen paineeseen, mut nousu jää 0.1-0.2 tasolle, mutta ainoo mikä lämpiää on sulava pinta.
Lisäksi tuntus että koettasin saada etusen reboundin johonkin suuntaan kohilleen ja olla säätämättä muuten koivinkaan paljon (sillä mä vaan sotkisin ajatukseni jotka pitäs koettaa pitää ajamisessa).
Reboudista on vaan tosin vaikea kuvista sanoa onko liikaa vai liian vähän ja paikaltaan kokeilemallakin vaatii asiantuntijan arvioimaan (arvaamaan)?
Edelliseen johtopäätökseen saattaisin tulla koska katson että etusessa on kuvion jälkeen kulkusuunnassa iso paljas alue ja ennen kuvio "hiertää" ihan näyttäs kuin se olis koettanut puskea vähän reboundin pomppaamisen lisäksi - mutku ei tiä, kun ei ite ajanut?
Takasessa on ihan kantissa peukalon kokoinen paljas paikka kuvion reunassa, mutta takaselle en tekis itse mitään ennen kuin olisin paremmin perillä (edes joku fiilis) mitä oikeastaan tapahtuu. Päivän mittaan näkyy nimittäin käyvän usein niin että se mikä ei just sillä hekellä pelaa - pelaa hetken päästä ja taas ei kun kuski väsyy tai keli viilenee taas eri tilanne .. summarun keskimäärin ihan hyvää settiä ja mitä vähemmän rassaa niin enemmän ehtii levätä!
Continetalia, Pirelliä, Metzeleriä vain ite kokeillut joista Pirelli ja Metukka tuntus aikas samoill kymmenyksillä pelaavan. Contissa sai olla ihan reippaasti vähemmän ja silti tuntuma kovemman oloinen vaikka pitoa sen minkä noissa kahdessa muussa merkissä. Pirellissä ja Metukassa pitänyt E2,3(E1.9-2.0cont) T2,4(T2.0-2.2cont [T1.9! - noi mun käyttämät on takasen paineet on ylärajalla enneko alkaa repeileen ja niillä pilaa pehmeen takasen noppeesti, mutta mulla olikin endurance takana, edessä voi käyttää jopa E2.2 tms. eli paineet päin vastoin kuin olin Pirellissä tottunut!] ) ja kylmänä niistä on sitten mitattu enää 1,7-1,9 paineet (1.5-1.6contista) eli nousut on sitä puolen baarin luokkaa - matalapainerenkaita en "uskalla" ruveta edes kokeileen tai menee ihan opetteluksi ja tuhoan ensin taas pari settiä ihan tyhmyyttäni.
Jos paineet nousee "oikein" sen 0,5bar tms. niin välttämättä 2,5 ei ole Misukallekaan "kai" liikaa, mutta luulisin itse niitä koskaan kokeilematta että aika ylärajoilla ollaan ja käy niin että pinta sulaa eikä lämpiä kokonaisuutena kuten pitäs?
Testailin noita ihan "urakalla" oppiakseni jotain viime kesänäkin, mutta samalla totesin jo silloin, että aivan liian utopistista koettaa käsittää monen valmistajan tuotteista kaikkia muuttujia, kun edes jonku asian osais pois sulkea sekin olis hyvä ... ja aika nopeesti hankittukin tieto näyttää muuttuvan sivistykseksi jolla ei käytännössä sitten osaakaan tehdä mitään.
Siksipä Metukan takasia tilasin juuri eilen lisää, kun etunen löytyy pariksi ja on edes joku haju siitä mitä sen kanssa tekis.
.. ja edelliset kommentit ihan rauhallisen (jonku neljä viis sekkaa sua noppeemman) "kaarreajoharjoittelupohjalta" - kiskuskit antaa sitten A/B-kuskiksi pyrkiville omat mietteensä erikseen.
/z
Renkaan kulumispatternit joita olen välillä koettanut käyttää vertailuun - clicks