Niinpäs sanoitkin. Tuntuu kuitenkin, että vika on muualla kuin renkaan pidossa. Vaatii todella kovan jarrutuksen ennen kuin eturengas luistaa ja koska olit tarkistanut eturenkaankin, ei syy voi olla siihen tarttuneet kumin palatkaan. Ei minulla kyllä Misukasta ole kokemusta, eli voihan se luistaakin. Enkä pariin vuoteen ole ajanut katurenkaalla, ni enpä sano siihen mitään. Oliko sulla nippusidettä etuputkissa? Tietäisi pohjaako keula.Jycce12R: Tuossa aiemmin jo mainitsinkin, että juuri ennen radalle menoa oli putsattu jarrut. Tuntuu olevan aika herkkä lialle tuo Brembon monoblock.
Scuuba: Ainakaan minä en nää tuosta renkaan pinnasta mitään erityistä kulumiskuviota. Sellainen nätti, aavistuksen röpelöinen pinta ja ihan reunassa pari milliä käyttämätöntä.
Pr0gram: Pyöränä -07 Super Duke, kuskin paino ajokamoissa 65-70kg.
Painumat kuskin kanssa: Etu 39mm ja taka 46mm. Molemmat siis n. 29% joustomatkasta.
Keulan jousivakio 9,5N/mm. Takajousen jousivakiota en tähän hätään löytänyt. Kyseessä kuitenkin Duken vakiojousi. Preloadia takana 6mm, jos sitä tarkoitit.
Tuolla tyrkkäystestillä kokeiltuna pitäisi preloadin olla suht tontilla. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan paljonko iskareiden lämpeneminen vaikuttaa.
Johtaja: Eturengas ei kieltämättä ollut iha pränikkä, mutta ei myöskään loppuunajettu. Pidon rajasta ei ole kieltämättä hirveän hyvää käsitystä. Ainakaan misukan takarengas ei varoita yhtään ennen kuin pito karkaa. Tai ainakaan tarpeeksi, että minä sitä huomaisin. Ensi kesäksi kyllä todennäköisesti vaihtuu Pilot Powerit astetta pitävämpiin kumeihin.
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Mukavaa mietittivää noista saa pyörän käytöksen ymmärtämiseen ja oman ajotekniikan kehitykseen. Lisääkin tietenkin otetaan mielellään vastaan. Harmi vaan, että ei pääse kokeilemaan noita vinkkejä käytännössä kuin vasta keväällä.
Edit. Takajousesta omistajan opus ilmoittaa tälläistä: 170/185. Mitähän tuokin sitten tarkoittaa?