toinen 2-tunnin-ajosetti takana. Tiukan itsepohdiskelun, kolmen karhun ja opettajan palautteen jälkeen oon päätynyt seuraaviin tuloksiin.
1.Hidasajo. Sujuu jo ihan kivasti. Tänään äkkäsin että se kytkin ja takajarru on pistettävä tappelemaan keskenään ja katse suunnattava oikeasti ihan helkkarin kauas eikä tuijotettava niitä viivoja.
2. Pujottelu. Sujuu jo ihan kivasti. Meen kuulemma aika kovalla nopeudella ton rastin läpi, mutta tyylipuhtaasti joten se riittää. Tässähän se että TIETÄÄ milloin kytkin ottaa kiinni on kaiken A ja O.
3. Hätäjarrutus. Hirveitä ongelmia. Menee pitkäksi, takarengas lukossa, joskus etunenkin, ei vaan pysähdy siinä 9 metrin sisällä, liikaa vauhtia... En jotenkin vaan uskalla puristaa tarpeeksi etujarrua ja takasta taas käytän liikaa... Pelottaa...
4. Pysäytys ja väistö. Samoja onkelmia kuin 3. kohdassa. Sen lisäksi kun vauhdista pitää samalla jarruttaa ja vaihtaa kolmoselta ykköselle niin vasemman jalan vispatessa alkaa myös oikea käsi vispaamaan joten jarrutus on sellainen DIY-ABS-mallinen...
5. Kaarreajo/väistö. Ei mainittavia ongelmia, muita kuin että vauhti kiihtyy koko suoritteen ajan: Ekalla portilla 40km/h ja vikalla 50-55... Tänään tajusin ekan kerran kuin HELVETIN PALJON sitä pyörää voi kallistaa ja pito senkuin pysyy...
6. Hätäväistö (tjsp...). Meni yllättävän hyvin. Terävä vastaohjaus löyty heti ekalla kerralla...
Yleistä pohdintaa:
-Mä kärsin "jäykästä ranteesta", eli oikealle käännettäessa vauhti hidastuu ja vasemmalle kiihtyy... Johtuisko liiallisesta nuoruusvuosien-vatkaamisesta..? Ei siitä sen enempää
-Yritän järkeistää ihan liikaa asioita. En anna kropalle "lupaa" tehdä liikkeitä vaistonvaraisesti vaan pyrin järkeillä kaikki liikkeet etukäteen joka vaan johtaa kompurointiin ja epäonnistumiseen. Sen takia varmaan esim. kohta 6. meni niin hyvin kun ei vain oo aikaa pohtia mitä tehdä...
-Perse puutuu ja vasen kyynärvarsi väsyy noilla ajotunneilla
-Kaluston syyttäminen epäonnistuessa on raukkamaista mutta todettiin autokoulunopettajan kanssa että ER-femmassa on sellainen ajoasento tälläiselle pitkäjalkaiselle ja lyhyttorsoiselle kaverille että en pysty vaihtamaan vaihteita alaspäin tai painamaan takajarrua ilman että nosta tossun pois jalkatapilta ja suoraan pedaalin päälle... Tälläkin saattaa olla jokin vaikutus ajamiseen...
-Kahden tunnin jatkuva tahkoaminen suljetulla kentällä on puuduttavaa. Vaikka koulutus lähti hyvin liikkeelle niin tyhmien virheiden määrä lisääntyi mitä kauemmin olin ajanut ja loppujen lopuksi pysäköin pyörän, laitoin sivujalan alas, nousin pois päältä ja päästin kytkimen ylös vielä vaihteen ollessa kytkettynä ja moottorin käydessä. Enkä edes tajunnut heti mikä oli mennyt pieleen... Onneksi sain pyörästä kiinni joten vahinkoa ei sattunut.
Töissä kun oli taas tylsää niin tutkiskelin ER-femman teknisiä tietoja ja vertasin niitä oman pyöräni specseihin. Tämän vertailun tulos jostain syystä aina putkahti päähän kun tänään käänsin kawan tuppea ja tuli tunne että "fiddu-dää-kulgee!"
Summa summarum:
ajokerroista käytynä 8/12. Maanantaina viimeiset 4 ja heti perään inssi. Jos kortin saan niin... Noh, onnellinen ei ehkä riitä kuvaamaan sitä fiilistä. Jos EN SAA korttia niin oon yrittänyt selittää itselleni että se johtuu vain ja ainoastaan siitä että en ole valmis liikenteeseen ja on parempi vielä harjoitella kuin mennä vaarantamaan oma ja muiden turvallisuus... Tuskin mä tohon uskon siinä vaiheessa jos hylky tulee mutta näinhän se on. Sitten on vaan keksittävä jostain fyrkat lisäajotunneille...
Nyt nukkumaan