1340R86 hyviä ehdotuksia, tutkin asiaa ja totesin että ei riitä aika tai kiinnostus askarrella. Teen töitä vähän akkujen ja paljon sähköjärjestelmien kanssa, tästä syystä harrastepyörään teen mieluummin putkistoja taikka runkomuutoksia, päästäkseni eroon noista hommista
Monelle kommentoijalle, itse Bilteman lifepo on hyvä ja halpa, mutta minun käytössä minun akku pitäisi kapasiteetiltaan olla isompi. Isommissa "kaupan" akuissa taas muoto ongelmana, kun muotokieli on kopioitu lyijyakkuveljiltä. Voisi joskus purkaa tuon Bilteman niin veikkaanpa että ilmaa on jonkin verran kun on tehty menemään Yuasa 4 ja 5 kooon korvaajaksi niiden koteloon.
Jonkin verran löytyy starttivirtojen BMS:llä kennoista tehtyjä akkuja, ilman standardikuorta, mutta niissä aina kapasiteetin tuplaus tehty kennorivillä viereen, eli tuotteesta tulee enemmän kuutio.
Löytyi sitten kuitenkin vähän laihempi versio, vain 40mm.
https://www.loukko.com/monkijat/aliant-ultralight-ylp09x-lithiumakku Tässä oli lyhyt Urli kun en muista miten pienennetään, googlella löytyy lisää tietoa.
Kapasiteetti ilmoitetaan "lyijyakkuekvivalenttina" ja mainostetaan että korvaa tuplat isomman Bilteman 2Ah -> 4Ah mainospuheisiin verrattuna. No lässyttäähän saa, kun kapasiteetti-ilmoitukset tehdään ilman viittausta minkään standardin testiin, jää asia aika kuulopuheen tasolle.
Mikä epäilyttää, CCA on vain vähän suurempi ja paino on sama. LiFePo-hype käy nyt niin kuumana, että ei vaan nyt olis vähän tarinaa matkassa?
Kyllä tässä nyt sentään enemmän on sitä etsittyä vihkiraamatun muotokieltä, joten lämmittää lämmittää. Etsintä jatkuu