Kun näyttää muutkin olevan hieman huolissaan, niin ilmaisempa minäkin huoleni jne jne
Suurkiitos huolesi ilmaisemisesta. Vaikka mieluummin olisin vaiennut tämän aiheen kuoliaaksi, en uskalla ottaa sitä riskiä että pääset brassailemaan täällä jälleen yhdestä kaatuneesta joka ei Sinun ohjeitasi kuunnellut. Siksipä ahmin kaiken herkällä korvalla.
- Ahvenistolla kaatumisesta olemme aivan tasan yhtä mieltä. Varmaan tekee kipiää ja harmituttaa. Ei pidä kaatua. Mieluummin ei missään, mutta se voi olla liikaa toivottu.
- Olet nähnyt vaivaa oikein kaivella boxeista meikäläisen kuvia. Kiitos vain, eihän noi huonommasta päästä ole.
- Limiitillä siellä on tarkoitus mennäkin, ainakin minulla.
- Pään asennossa on korjattavaa varsinkin lyhyissä mutkissa, se on tiedossa. Pitkissä mutkissa, kuten Apparan hevosenkenkä tai Kemoran karuselli oikeaan, pitäisi olla enempi tontilla. Toisaalta jos pitää valita joko upean ajoasennon tai kohtuuvauhdin välillä, valitsen jälkimmäisen. Erilaisia asentoja erilaisiin käyttötarkoituksiin voi sitten hioa vaikka kotona.
- Vaikka olen seurannut kilpakuljettajien asentoja vain vähän, olen ollut huomaavinani että sielläkin on erilaisia variaatioita lähes niin paljon kuin on miehiäkin. Toiset tyylikkäämpiä, toiset vähemmän. Ahkerana googlettajana löydät varmasti viljalti esimerkkejä, minä en viitsi.
- Edelleen epäilen asennon muutoksen mullistavaa vaikutusta kallistuskulmaan. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen.
- Ajan tosiaan täysin vakiopyörällä, mitä nyt eka omistaja oli siihen mökäpöntöt laittanut ja nyt siitä saa sitten kärsiä, ensiksi Motoparkissa.
- Ajotyyli voi olla aggressiivinen ja tempoileva, mutta jos jätetään RaceChronon pyöristysvirheinä pari sekuntia pois ja oletetaan että
Apparaa kierretään 1:25 vauhtia niin siinä ei valitettavasti pysty polvea ojentelemaan kohti seuraavaa kurvia keskellä edeltävää suoraa, vaan silloin pitää ajaa eikä pelleillä.
- Alustan säädöistä en tiedä mitään, painumat säädin kohdalleen pamppuöljynvaihdon jälkeen. Naksaustakaan en ole oletussäädöistä muuttanut. Sitten kun tuntuu että säätämisen tarvetta olisi niin sitten säädetään. Nyt ei ole. Paitsi jos renkaan kulumista yrittäisi sitä kautta hieman hillitä.
- Kiitos vain osto-ohjeistakin. Jospa kuitenkin teen omat valintani ihan omista lähtökohdista. Tykkään ajaa kyykyllä myös liikenteessä, joten en mä nyt kolmatta mopoa lähde vain rata-ajoon hankkimaan. Se ois eri juttu jos tää harrastus ois alkanut 20 v sitten, mutta ei nyt enää.
- Valitettavasti noi apexijutut menee ihan yli hilseen. En mä tiedä mikä se sellanen on enkä välitäkään tietää. Mä tykkään ajaa ton teoriapyörityksen sijasta.
- Ja vielä kaatoriskialtiskin on ajotyylini. Mä olen yleensä ohittanut sut kaksi kertaa per setti Apparalla, maanantaina ois kolmas kerta ollut lähellä jos oisit ollut paikalla. Se huomioiden on tämäkin oivalluksesi myönnettävä oikeaksi. Kaatoriski olisi tosiaan huomattavasti pienempi jos ajelisin Sinun vauhtejesi. Tosin, nukahtamisen vaara pääsuoran päässä voisi viedä tuonkin edun.
Olen ihan otettu kun viitsit aikaasi uhrata minunkin valistamiseeni, mutta nyt oppi on vastaanotettu ja olisin vielä otetumpi jos viitsisit jättää tällä kertaa sen perinteisen väännön pois.
Mä näytän mallia: Meillä on sama harrastus mutta melko erilainen tapa toteuttaa sitä. En kuitenkaan käy neuvomaan sinua, minulla ei ole siihen kompetenssia. Neuvoja on ihan kiva saada, sitä vain toivoisi että neuvojalla olisi jonkinlaista käytännön kokemustakin asiasta josta puhuu.