• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatko tuontipyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Japaniasta jotenkin tuotu Saksaan, josta olen sitten ostanut sen uutena. Ja jos joskus tulen Suomeen ja myyn sen siellä, pyörä muuttuukin kuppaiseksi tuontipyöräksi
wink.gif

Tuontipyörällähän sitä ajellaan, kun ei Suomessa enään valmisteta minkäänlaisia tai merkkisiä moottoripyöriä. Ja olen kuulemma noviisi. Aloitin moottoripyöräilyn toukokuussaa 1962 serkkupojan MZ RT 125lla, eli millainenhan täässä ryhmässä on sitten seniori?

Tuontipyörällähän sitä ajellaan, kun ei Suomessa enään valmisteta minkäänlaisia tai merkkisiä moottoripyöriä. Ja olen kuulemma noviisi. Aloitin moottoripyöräilyn toukokuussaa 1962 serkkupojan MZ RT 125lla, eli millainenhan täässä ryhmässä on sitten seniori?
Jowwainn..
biggrin.gif

sport05.gif

Seniori ko kirjuuttaa compjuutterin ákkunalassiin lyijykynäl ni ei se ees nävy tiäl...
..ei net piisiillä taija eikäees opettele..
biggrin.gif

Asiaan:
2:lla kolmesta ajellaan tuontipyörillä, eli etupäässä kyllä!

Täältä löytyy kuule sellasia kioskinnurkan kiertäjiä ja liikennevaloristeyksien asfaltinpolttaja kavereita, että vaikka olisit jo toisessa maailmansodassa mopolähettinä kannaksella ryöpyttänyt kantoja ja juuria sammaleen seasta ylös, aina pysyt noviisina, eikä taidot ole riittänyt kuitenkaan muuhun kuin itsensä hengissä pitämiseen kaikki nuo vuodet, seniori mikä seniori.  
wink.gif

bowdown.gif

Ja asiaan, eipä ajella tuontipyörillä.  
smile_org.gif

Oma tuli Suomeen virallisen maahantuojan ohi Japseista ja kilsat varmasti piti paikkansa.
biggrin.gif
Pyörä oli uusi ja ajamaton...
wink.gif

Eiköhän omakin pyörä ole "tuontipyörä", koska Jammulla ei tietääkseni ole tehdasta Suomessa...

Olen kyllä omistanut viikon verran yhden tuontipyörän: Samalla kertaa kun toin auton omaan käyttöön Saksasta, tuli mukana Kawan 450 muistaakseni. Tosin pyörälle oli ostaja heti tiedossa...

Seuraavan pyörä voi olla ihan hyvin "uitettu" riippuen millaisen pyörän haluaa. Tosin kannattaa kyllä laskeskella onko tuonti kannattavaa.

Japsipyydyksellä, mutta eikös jossain vaiheessa jokaisen itseään kunnioittavan motoristin pidä hommata itä-suomalainen moottoripyörä:

- lähes kotimainen - URAL.

inlove.gif

Molemmat perheen pyörät on kotoisin Saksasta. Toinen oli ns. "Tageszulassung", eli rekisteröintitilastoja tms. optimointia varten tietylle päivälle rekisteröity pyörä, joka oli siis ostohetkellä käytännössä uusi. Se tuli sitten muuttopyöränä Suomeen. Tuo allekirjoituksen Hornetti kerkesi ajella yhden kesän pitkin Saksan katuja, kunnes kävin sen hakemassa pois kuleksimasta. Aivan helmi sekin. Molemmat on ostettu virallisesta merkkiliikkeestä. Hornetin olisin ostanut Suomesta uutena, mutta kun Brandt ei halua maahantuoda ABS versiota, niin eipä sitten.

Kyseisenä ajanjaksona tuotu kax uutta saksasta ja yksi liki uusi
ostettu Suomesta.Ei mitään eroa,paitsi hankintahinnassa,joka sekin
on nykyisin kaventunut olemattomaksi.

Back