Ajatko tuontipyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Venäjältä on viimeisin ostokseni joskus tänne tuotu. Itse hain sen niinkin eksoottisesta paikasta kuin Tampere. Kyllä siinä oli jo ihan tarpeeksi ulkomaan matkan tunnelmaa. :-)

Mutta kyllä tuota mittarilukemaan todenperäisyyttä hieman epäilen, kun ei ole esdes samaa numerosarjaa missään kolmesta: moottorissa, vaihteistossa, eikä rungossa. Oliskohan tämä jopa kaksikilpinen??? :-)

Joo ajan tuontipyörällä... RM Heinolta tuotiin pakettiautolla uusi hayabusa kotio talliin, niinku joka vuosi sitten 2006:sta asti 
wink.gif

Hauskoja kyselyitä nää tällaiset!
Mistä vielä löytyy niitä nurkkapatriootteja, jotka uskoo suomalaisia joppareita-mittarinruuvaajia, että ulkomaillakin on samanlaisia?

Turha niitä ulkomaalaisia on pelätä, että ne kusettais, ei se niin mene, kyllä se niin vaan on ollut, että se on se suomalainen välittäjä, joka on kusettanut, jos joku on kusettanut.

Sen vuoksi ostan seuraavankin pyörän Saksasta.  

Pojan Speed Four -04 olis myytävänä. Hyvin huollettu ja itse Saksasta ajettu, merkkiliikkeestä siellä ostettu.  
smile_org.gif
smile_org.gif

Aito harmaatuontipeli alla.Ostin sen uutena legendaariselta Hikolta,keväällä 2001.Itse olen sitä mieltä,että hän teki todellisen pioneerityön asian tiimoilta viime vuosikymmenellä.Pyörän mallin yksi ostokriteeri oli,että pystyn itse tekemään kaikki huoltotyöt pienillä kustannuksilla.Bandit on osoittautunut hyväksi valinnaksi tässä suhteessa.Mitään ongelmia ei ole ollut tekniikassa.Jos nyt olisin hankkimassa uutta pyörää,niin todennäköisesti ostaisin sen rinnakkaistuojalta.

Pari Saksasta tuotua on ollut, mutta ei nykyinen ajokki. Pidin näitä tuontipyöriä erittäin siisteinä. Toisessa kilsoja 8 tuhatta ja toisessa 39 tuhatta kun ne ostin ja kummassakin erittäin suurella todennäköisyydellä kilometrit oikein (kunto, huoltokirja jne. todisteina).

Ostaessani tämän tuonti-pyörän (saksa) 2,5 vuotta sitten, se oli erittäin siisti ja vähän ajettu (30 000km).
Nyt se on vain siisti (56 000km).

Suosittelen tuontipyörää...

Kolme isoa pyörää (tuolla alla mallit) ollut ja kaikki ensirekisteröity ulkomailla. Jokaisessa vähintään toinen omistaja suomessa.

Eka jammu oli aivan loistava yksilö, vaikka ilmeisesti seisonut saksassa varastossa pari vuotta ennen käyttöönottoa. Kilometrit ainakin piti suunnilleen paikkaansa, kun olin ammattimitehen mukaan eka joka  ketju-ratas -paketin pyörään vaihdatti n 35tkm kohdalla.

Toisen ostin keskellä talvea kiireellä ja myöhemmin pyörä paljastui sellaiseksi jota joku voisi kutsua palasista kasatuksi pommiksi. Kilsoista ei tietoa, osat vaikutti olevan jostain kasaan haalittu, katteet osin palasista liimattu ja yllättäin kaatumajälkiä löytyi. Olivat tosin niin hyvin peitelty ja korjattu että meni aikaa niiden huomaamiseen. Muutenkin aiheutti ihmetystä, kun oli runkonumeron perusteella jenkkimalli vaikka piti olla sakaslaista alkuperää. Vaan ajeli sitä tuollakin ja kerran vain tien päälle jätti. Tuli varaosatiskillä jonottaminen kuitenkin tavaksi ja myyjät melko tutuiksi...  

Viimeisin laite kaikin puolin positiivinen yllätys. Sakasasta tuotu lähes ajamattomana parin vuoden iässä. Käy kuin kello ja toimii muutenkin kuin unelma.

Yhdestäkään pyörästä ei ole ollut huoltohistoriaa tai muitakaan asiakirjoja, vaan mitäs noista kun sekin on näkynyt kaikissa hinnassa ihan kivasti. Nylkyisessä oli kilsojen mukaan eka iso huolto vasta tulossa heti hankinnan jälkeen, joten ei huoltokirjassakaan montaa merkintää olisi ollut.

Pyörää ostaessa ainakin itse katson yksilöä, en sitä missä laitos on ekat vuotensa viettänyt. On niitä kotimaasta uutena ostettuja pommejakin nähty...

Kaikki omat pyörät (2 x 750 GSX-F ja Sprint) 2000-luvulla on uitettu Teutoonien maasta.
Yhdessäkään noista ei ole ollut mitään sanomista, toimineet kun ne vanhat junan vessat.

Ja näyttää vähän siltä että seuraavakin pyörä löytyy Germaniasta.

Omani löytyi vajaa vuosi sitten Hampurin seudulta. Tosin jo sillä verukkeella ettei noita Suomessa kovin usein ole kaupan...
blush.gif

toki toki tuonti pyörä germaanista
2002 suomeen loikannut leveä perseinen kaunotar  
biggrin.gif

Ensimmäinen Fasu oli Unkarista ostettu uutena ja samoin tein Suomeen ajettu eli ikänsä Suomen oloissa palvellut, nykyinen on "Suomi-pyörä".

Tuontipyörälläkin... Yksi käytettynä Saksasta tuotu, yksi ns. harmaatuotu. Ja yksi ihan oikea, ihana ja ylimaallisen arvokas suomi-pyöräkin löytyy
062802jumpie_prv.gif

PikkuVäinökin (Kawasaki VN750) on tuontipyörä, tehty USA:ssa, tuotu siltä laivalla Saksaan sotakorvauksena, ja sieltä tuotu laivalla, rekalla, pakulla tai ajaen Suomeen.
thumbs-up.gif

Paremmin nää tuontipyörät toimii kuin kotimaiset.
buttrock.gif

Ensimmäinen mopo oli tuonti pyörä saksasta cbr 900rr hyvin pelitti 36000 km ekana ajokautena muutenkin pari vuotta ei ongelmia sit vaihtu suomi pyörään 12 r
062802moto_prv.gif

Back