Nämä 2 rikettä eivät ole edes alun alkaen vertailukelpoisia keskenään, vaikka yrität väen vängällä asian niin esittää.
Ja oletpas sinä nyt tosiaan suivaantunut minun kirjoituksiini. Joka ikinen tekstini tulee somasti pilkotuksi osiin, jotka sitten järjestelmällisesti lyttäät kasaan, kun tiedät joka ikisen asian minua paremmin. Oikein huvittavaa, eikä jää epäselväksi, että joku kalikka taisi tosiaan kalahtaa! Mutta älä huolestu, sillä netissähän hän, joka huutaa koviten - ja eniten - on perinteisesti ollut oikeassa.
Toisaalta silloin, kun jutustelu menee tällaiseksi aivan paviaanimaiseksi toisen näkökantojen murskaamiseksi omien tieltä, niin fiksumpi on se, joka älyää lopettaa.
Ei minua ainakaan haittaa se millään lailla, jos joku ei ole samaa mieltä kanssani. Eriäviäkin mielipiteitä on hyvä oppia kuuntelemaan, vaikka ei itse yhtyisikään niihin mielipiteisiin. Joskus niistä voi jopa oppia jotakin, ainakin sen, että ihmiset ovat erilaisia, eikä yksi pysty aina sanomaan miten asiat on jonkun toisen vinkkelistä. Suuttua ei ainakaan kannata, koska se ei vie keskustelua mitenkään hedelmällisempään suuntaan.
Voidaan ihan hyvässä hengessä sopia, että ollaan sitten eri mieltä, ja meillä molemmilla on varmasti perustelumme olemassa.