• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aika rankka linkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja affi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Karmeeta katsottavaa
sad_orig.gif
Aina sillon tällöin on ehkä hyvä pitää mielessä minkälaista jälkeä noista äkkipysäyksistä seuraa (ei se vauhti itsessääm tapa)... Toisaalta jos paha onnettomuus sattuu kohdalle, niin sillä ei enään oo paljon väliä ajeleeko ~rajoitusten mukaan vai armotonta ylinopeutta. Mutta respektiä homma vaatii ettei tulis pahaa tilannetta ja tarvis ennen aikojaan lähteä
thumbs-up.gif

Aina noista tulee mieleen ne ihmiset jotka tuolla liikenteessä ovat kesäkuumalla vain t-paita päällä ja shortsit jalassa... Itse vauhdikkaasti kaatuneena voin vain korostaa oikeanlaisten varusteiden merkitystä. Jos joku haluaa kyseenalaistaa ne niin voipi tulla katsomaan nahkapukua ja hanskoja sekä kenkiä... Kypärä on jo ollut näytillä liikkeessä.

Pistipä muuten todellakin ajattelemaan noi kuvat, vaikka vanhemmiten on alkanukkin toi ajotyyli rauhottua. Mutta sillehän ei motoristi voi minkään jos joku karahuttaa kotilolla päälle esimerkiks kolmion takaa... Mutta nämäkin tilanteet pitäis oppia jollain tavalla edes "haistamaan". Nyt on kuitenkii ens kaudeks kaapissa oottamassa nahkavarusteet, jos niillä ees jollain tavalla sais turvattua ittensä. Ajetaan tiellä rauhallisesti ja leikitään sit suljetulla radalla, jookos?
confused_orig.gif

Kieltämättä aika hirveitä kuvia nuo ovat.
Mutta jos laitetaan autokolareista ,joita on varmasti enemmän, kuvia niin sitte ei tohdi ajaa enää autollakaan.
Toki ei nuo kuvat mun ajo tottumuksia mitenkään muuta. Mähän olen tällanen rauhallinen kuski ollu aina.
Ja tuolla jenkeissä mä en ymmärrä miksi ei voida laittaa kunnon varusteita jos ajetaan. Ei tulis mieleenkään ajella millään sortseilla edes vähän. Se on turha vinkua jos ottaa lähi kontaktia asvalttiin sortseilla jos ois ollu laittaa kunnon kamppeet päälle.

Heti kun kuvat läjähti silmille tule sellanen "hyi helvetti" -reaktio ja äkkiä painamaan punaista ruksia tuolla yläkulmassa. Ei siinä ehtinyt bongaamaan mitään turvallisen ajamisen ohjeita mitä tuolla jossain ilmeisesti on?
confused_orig.gif
Pistihän nuo miettimään.

Otanpa pitkästä aikaa kantaa tällaiseen asiaan.

Itse olen sitä mieltä, että kyllä nuo kuvat ovat suhteellisen järkyttävät. Siitä huolimatta, että ne oli nähnyt, se oma ajotyyli pysyi samana, kun sitä tunsi aikanaan olevansa kuolematon liikenteessä ja perinteinen "eihän mulle voi niin käydä"-ajatus takoi päänahkaa. En missään nimessä väitä olevani mikään Ghost Rider ajotyyliltäni, mutta muutamat pannut itsekin vetäneenä voin sanoa, että ilman asianmukaisia varusteita olisi varsin vittumaista kesällä vetää bikinit päälle.

Kaverin poismeno moottoripyörällä sattuneen onnettomuuden myötä ei myöskään muuttanut pitkäksi aikaa omaa ajotyyliä. Vaikka suht lähelle osuikin, minä olen silti kunnossa... Tämä ajatus tuli takaisin n. 2 viikon päästä ko. onnettomuudesta.

Ratkaiseva ja oikeasti itseä ajattelemaan pistävä juttu oli se, kun kävellessä katkaisin käteni (tiedän, mummo, mikä mummo) ja elin kipsin kanssa 5 viikkoa. Silloin tajusin, että jos kävellessä voin satuttaa itseni näin, ei tuo moottoripyörän kanssa tien päällä oleminenkaan ole (varusteista huolimatta) täysin turvallista ja vaikka kuinka pitäisin itseäni valentinorossina (jota en todellakaan edes tee), voi sen ratkaisevan mogan tehdä vaikka joku kotiäiti volkkarin polollaan. Vaikka kuinka olisin oikeassa, en välttämättä jää sanomaan sille niitä valittuja kirosanoja, mitkä varmasti olisi mieli tehnyt sanoa. Siinä tapauksessa ei lienee paljon väliä, olenko yhtenä, vai kilon palasina tiellä. Toivonpa, että tämä mahdollinen "herätys" sen suhteen, ettei porukka ottaisi TURHIA riskejä liikenteessä, ei ole kenellekään liian iso pala purtavaksi, jos se kohdalle osuu.

Olen ajamiselle pyhitetyn ajan puutteen vuoksi miettinyt pyörän myymistä, mutta silti se on pakko sanoa ääneen: ei monikaan asia voita sitä tunnetta, mikä tulee, kun pääsee keväällä hakemaan mopon tallista kesälaitumille.
062802jumpie_prv.gif

Suomennoksena, en todellakaan ole moottoripyöräilyä millään lailla vastaan.
baaa.gif

Miten noi kuvat näkyy ei mulla ainakaan näy kuin toi yks mikä on etusivulla..
Juuh... Tossahan sanotaan et on tällä hetkellä otettu kuvat ja neuvot pois koska on ollu liian kova liikenne sivustolla ja on nostettu maksuja.
confused_orig.gif
Eli äijä keräilee nyt rahaa ja yrittää saada kuvat takaisin. Kai ne joskus tulee.  
smile_org.gif
Testatkaa googlen cachea, eli urli googleen, ja klikatkaa sitten "Cache" tai "Välimuistissa" linkkiä hakutuloksen perässä.

Ehkä toimiva linkki

Olkoonkin kuvia ruumiista ja silpoutuneita vartaloita jne.. mutta se nyt vaan on tosiasia että kun mopolla napsahtaa niin jälki voi olla millaista hyvänsä.. tietoinen riski ja vapaa tahto...
Joka kevät sitä miettii kun ottaa MP ajoon että entäs jos.. mutta kotijoukoille selväksi on tehty että tämä on harrastus missä saattaa henki mennä... tosin se menee jokatapauksessa joskus....

Back