Mun mielestä jokainen saa vaarantaa oman turvallisuutensa niinku haluu. Mut tossa joku sa%524nan ääliö lipsauttaa eturenkaan alta, lyyli kyydissä. ja huom...lyylillä ei oo kun shortsit jalassa....
niin ja tais sillä olla joku toppikin ja hanskat....
Ja maksajiksi joutuu yhteiskunta, eli me. Joku viisas oli laskenut, että kun keski-ikäinen työkuntoinen normaalituloinen mies kuolee, niin valtio (lue yhteiskunta, lue me) menettää noin 2 miljoonaa euroa. Ja vielä kalliimaksi tulee jos tyyppi halvaantuu ja makaa vihanneksena pidemmän aikaa...
Joten minun mielestäni jokainen EI saisi vaarantaa oman turvallisuutensa miten haluaa, koske "me normaalit" ihmiset joudutaan siinä maksumiehiksi.
Kylmä ja musta ajatustapa? Ehkä, mutta se ei muuta todellisuutta.
Todella hienoa pohtimista sinulta....
Paljonkohan meille veronmaksajille maksaa kaikennäköiset pummit, mitä täällä kyllä riittää. Mitäköhän me niille keksittäis. Pitäisköhän jokaiselle pitkäaikaistyöttömälle ja juopolle (taitavat kylläkin olla synonyymejä) ostaa uusi Suzuki GSX-R 1000.
....tai jos ostettaiskin vaan joka toiselle, ja heidät velvoittettaisiin kulkemaan ennalta päätetyn juopon kanssa kimppakyydillä hakemaan päivän setit ja poikkeamaan sossussa.
"Kylmä ja musta ajatustapa? Ehkä, mutta se ei muuta todellisuutta".
Nyt en vaan löydä sitä kohtaa missä minä olen kannustanut ihmisiä ryhtymään yhteiskunnan loisiksi, vai olenko?
Pohdin kylläkin, mutta ei kai se väärin ole?
Mutta kai joku syy jokaiseen kohtaloon on. Selvitä ne, tai tee vaikka ehdotus eduskunnalle, kysy eduskuntaan pyrkivältä mitä hän aikoo tehdä "Pummien" ja pitkäaikaistyöttyömien vähentämiseksi. Entäs pakolaiset? Entäs ylipalkattuja johtajia, liian kovat verot, monessa asiassa? Miksi tupakkaa ja viinaa myydään kun se on myrkyllistä ja aiheuttaa riippuvuutta, ovat haitallisia terveydelle, ja aiheuttaa jopa kuolemia? Oi oi näitä ongelmia...Mutta kovaa saa ajaa, sehän ei haittaa ketään.
Vähän outo vertailukuva kylläkin, mutta...pohditkaa sitä.