• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

37 % pakenijoista pääsee karkuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heme
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on pakko kysyä, että mistä "ilosta" puhut, kun eipä sitä iloa ole, jos ajaa kuten annat täällä ymmärtää?
Kuka mistäkin ilonsa ottaa. Itse pidän mutkapätkistä sopivaksi katsomallani vauhdilla - pyörästä ja tiestä riippuen. Hondalla riittää vähempikin vauhti hauskuuttamaan, mutta toisaalta Yamahalla hauskuutta lisää mutkasta ulos kiihdyttäminen. Hondan kanssa ei kiihdy kuin kuski.

Edit: Maaseudun mutkateillä minä ajelen mieluiten. En taajamissa tai keskustoissa, saati PK seudulla.

Nyt on pakko kysyä, että mistä "ilosta" puhut, kun eipä sitä iloa ole, jos ajaa kuten annat täällä ymmärtää?
Kuka mistäkin ilonsa ottaa. Itse pidän mutkapätkistä sopivaksi katsomallani vauhdilla - pyörästä ja tiestä riippuen.
Eikös tätä samaa harrasta kaikki moottoripyöräilijät? Syyllistyt siis samaan kuin "vetomiehet", ja määrität sopivan vauhdin oman kokemuksesi perusteella. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Kuka mistäkin ilonsa ottaa. Itse pidän mutkapätkistä sopivaksi katsomallani vauhdilla - pyörästä ja tiestä riippuen.
Eikös tätä samaa harrasta kaikki moottoripyöräilijät? Syyllistyt siis samaan kuin "vetomiehet", ja määrität sopivan vauhdin oman kokemuksesi perusteella. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
YLÄFEMMA  
buttrock.gif

Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Voi olla.

Kolmannen kerran: Ei minua edelleenkään pelota tai ärsytä mutkateitä pellon keskellä miljoonaa painavat kanssamotoristit. Minua ärsyttää sanktioista purnaaminen ja karkuun lähtemisen ihannointi.

En ole väittänyt ajavani virheettömästi tai 100%:sen lainkuuliaisesti itsekään.
On voinut mennä multa ohi, mutta en ole huomannut karkuun lähtemisen ihannointia täällä...

Jossa tapauksessa olet ensin 3-5kk ajokiellossa kun odottelet päätöstä rangaistukseesi. Maksat sakon pois, ja puf! kuukauden ajokiellosta tulikin puolen vuoden ajokielto. Näin ne rangaistukset kevenee ja tulevat reiluiksi kaikille.

Periaatteessa ihan ok, että sakko pitäisi maksaa pois välittömästi, mutta silloin sakkojen tulee olla joko kiinteitä tai erittäin yksinkertaisella logiikalla poliisin päätettävissä. Ainakaan tuota viimeistä en kannata.

Jep elikkä juurikin niin että ne määräytyisi jostain taulukosta että sen saisi heti mukaan ja sen voisi maksaa pois.

Mitenkäs tapauksissa joissa korttia tarvitsee työn puolesta? Esimerkiksi yksityisyrittäjä kuljetusalalta tai myyntihommista. Ei ajokorttia, ei tuloja, milläs maksat sakon? Tällä hetkellä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta arvotaan ajokieltoa 3kk-vuosi ja päiväsakkoja 30-100ps. Törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen piiriin menee mm. lyhytkin keuliminen tai sitten yli 45kmh ylinopeus. Siitä jos viiden vuoden sisään keulit uudemman kerran, niin kortti pois 6kk-> ja vähintään 40ps.
Itse olen yrittäjä ja tarvin myös korttia mutta peiliinhän sitä saa katsoa jos sen itse ajaa hyllylle eikö totta? (ja olen ollut tuossa tilanteessa niin trusth me tiedän mistä puhun) Ja kyllä minä ainakin joudun miettimään että mitä teen tai ostan että onko minulla rahaa maksaa sitä. Samalla tavallahan se laittaisi miettimään että kannattaako nyt vetää 150km/h satasen alueella jos tietää että varaa ei ole edes maksaa sakkoja? Ja eihän sen nyky käytännölläkään kuuluisi mennä siten että sakkoja voi ottaa velaksi ja maksella melkeimpä miten sattuu. Itse olen aina maksanut töppini heti pois kun itseppä olen ne aiheuttanut. En edes ymmärrä sellaista pelleilyä että niitä venytetään ja aletaan lyhenteleen joskus min. vuoden päästä. Ei se muissakaan laskuissa noin onnistu.

EDIT: Jos tuo nyt muuta ei muuttaisi niin säästäisi lukemattomia henkilötyövuosia ihan turhanpäiväsen värkkäyksen vuoksi. Mikään ei ole niin turhauttavaa kun kuluttaa aikaa, vaivaa ja rahaa laskujen perinnän kanssa ja se työkään ei ilmaista ole vaikkakin siitä monesti rangaistaan sitten korkojen kera pois lukien nämä sakkoasiat josta enemmän tulee takkiin kun voittoa viivyttelyjen vuoksi suhteessa alkuperäiseen laskuun.

Ensinnäkään cannonball ei ole kisa vaan ralli jos et satu sitä tietämään sillä jo säännöt kieltävät kyseisessä tapahtumassa kilvanajon. Toiseksi mikä helvetti se on että cannonball tarkoittaa sitä että siellä ajetaan miljoonaa ja rikotaan lakeja? Monelle se on elämys ja he ajavat siellä ihan kyseisien maiden sääntöjen mukaan. Mutta näin ollen hekään eivät piittää liikenneturvallisuudesta kun ovat osana hienoa tapahtumaa?

Sanot että minua ei mikään liikenneturvallisuudessa kiinnosta eli sinun mielestä kännissä ajo, kortitta ajo, pyöräteillä ajo ja miljoona muuta asiaa on minulle ok? Joku vois tämmöisestä vaatia kunnianloukkauksesta tilille mutta olen siihen tottunut että joidenkin pitää vain saada huutaa ilman faktoja joten se heille suotakoon jos he niin haluavat  
biggrin.gif
Myönnän, että tiedät varmaankin minua paremmin, minkälainen tapahtuma tämä CBR todellisuudessa on, kun kerran olet ilmeisesti ottanut siihen osaa.

Lieneeköhän silti kyse samasta hidasajotapahtumasta, jonka sivuilla alkuruudussa on kuvattuna motoristi siivet selässään, pari keulivaa kyykkypyörää, slogan ´8 days of white-hot living´, ja sponsorina on tämän ideologian yksi pää-äänenkannattaja Performance Bike Magazine? Ja kakkossivulla on sitten kuskeja makaamassa kyykkyjensä pleksien alla, ja yksi on ritarina (ihan oikea, ei mikään kuvaannollinen!) peitsi tanassa, hevosen selässä ja mp-kypärä päässä (Voi elämän kevät!)??

Sittenhän voisi myös käydä tähän poimimassa esim. bomber-lehdestä tai foorumilta vähän raportteja ko. tapahtumasta, puheenaiheina vaikkapa se, mikä tonnisista kyykyistä kelaa eniten huippuja, eli millä on parhaat mahkut ´rallin´ voittoon, kuinka sitä on vedetty halki Euroopan kutosvaihteella kaasu pohjassa, ei suinkaan millään suljetuilla tieosuuksilla vaan liikenteen seassa, ja kuinka jonkin maan (Saksan?) poliisi meinasi takavarikoida osallistujien pyöriä & järkkäsi tapahtumalle porttikiellon.

Voidaan siis minun puolestani sopia, että CBR on vain ihan tavallinen lainkuuliaisten matkamotoristien leppoisa yhdessäajotapahtuma. Aivan kuten maassamme toimivat liivijengitkin ovat tosiasiassa kirkon kanssa yhteistyössä toimivia vähäosaisten avustusjärjestöjä!

Muuten, jos kerran on niin, että vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat elämäsi mauste, niin mikset menisi näyttämään taitojasi oikeasti kovien kuskien kinkereihin, siis TT-kisoihin Irlantiin, Mansaarelle tai Macaoon.. liian sallittua kenties?

Tulis jo kevät, että päästäisiin ajamaan.

Loppuis tää paskan jauhanta...
shaun.gif

Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Voi olla.

Kolmannen kerran: Ei minua edelleenkään pelota tai ärsytä mutkateitä pellon keskellä miljoonaa painavat kanssamotoristit. Minua ärsyttää sanktioista purnaaminen ja karkuun lähtemisen ihannointi.

En ole väittänyt ajavani virheettömästi tai 100%:sen lainkuuliaisesti itsekään.
Tulee vaan mieleen eräs herra, joka puhui ensin samalla lailla ja demokraattisia päätöksiä paatoksellisesti ylistäen. Muutaman tilastollisen sattuman jälkeen tämä kuitenkin esitteli uutta hankintaansa - Bel STi Driver...

Ei kaikki täällä purnaa (itellä kaksi pikkusakkoa 1982-2009), vaan kyse on järjenkäytöstä, oikeudenmukaisuudesta ja halusta muuttaa asioita. Ei vaan voi olla oikein, että tilastollisesta vaaran aiheuttamisesta saa kovemman tuomion kuin syyllistymisestä sellaiseen tekoon, jota vastaan kyseinen rangaistusjärjestelmä on luotu!?! Ei tuossa ole mitään päätä eikä häntää, mutta se on vain olemassa ja siksi kuuluu kysyä, miksi? - No siksi, että ne joiden takia holhontaa tarvitaan, saavat tunaroida ilman pelkoa seuraamuksista. Pitää vaan elää sääntöjen mukaan ja osata sanoa, voi voi, oi oi...

Myönnän, että tiedät varmaankin minua paremmin, minkälainen tapahtuma tämä CBR todellisuudessa on, kun kerran olet ilmeisesti ottanut siihen osaa.

Ilmeisesti joo mutta varmaahan sitä ei voi kukaan sanoa  
tounge.gif

Lieneeköhän silti kyse samasta hidasajotapahtumasta, jonka sivuilla alkuruudussa on kuvattuna motoristi siivet selässään, pari keulivaa kyykkypyörää, slogan ´8 days of white-hot living´, ja sponsorina on tämän ideologian yksi pää-äänenkannattaja Performance Bike Magazine? Ja kakkossivulla on sitten kuskeja makaamassa kyykkyjensä pleksien alla, ja yksi on ritarina (ihan oikea, ei mikään kuvaannollinen!) peitsi tanassa, hevosen selässä ja mp-kypärä päässä (Voi elämän kevät!)??

Mites ne gallerioissa olleet ja muut esim bemarin Gessut endurorenkailla? Onkohan ne olleet vähä tyhmiä vai mitä kun ovat lähteneet kilpailuihin sellasella kalustolla? Ja onko käsite markkinointi koskaan kuulunut sinun sanavalikoimaan? Tapahtumia jne myydään mainonnalla ja kohdennetaan miten parhaaksi nähdään.

Sittenhän voisi myös käydä tähän poimimassa esim. bomber-lehdestä tai foorumilta vähän raportteja ko. tapahtumasta, puheenaiheina vaikkapa se, mikä tonnisista kyykyistä kelaa eniten huippuja, eli millä on parhaat mahkut ´rallin´ voittoon, kuinka sitä on vedetty halki Euroopan kutosvaihteella kaasu pohjassa, ei suinkaan millään suljetuilla tieosuuksilla vaan liikenteen seassa, ja kuinka jonkin maan (Saksan?) poliisi meinasi takavarikoida osallistujien pyöriä & järkkäsi tapahtumalle porttikiellon.

Suurin nopeus ei tarkoita parhaita mahkuja todellakaan että elä nyt mee sen mukaan niitä ostamaan. Toiseksi saksassa tuli vain maksuun 50Eur sakko tapahtumaan osallistuneilla ja minä en ainakaan tiedä asiasta että siellä porttikielto on mutta kerro toki meillekkin jos sinulla siitä ihan faktaa on  
wink.gif

Voidaan siis minun puolestani sopia, että CBR on vain ihan tavallinen lainkuuliaisten matkamotoristien leppoisa yhdessäajotapahtuma.

Olenko minä niin sanonut jossain vai onko tämä taas sitä perusteetonta huutamista ja asioiden kääntämistä? Minä käsittääkseni sanoin että se ei ole pelkästään sitä miksi sinä sen jo leimasit vaan se on myös hieno elämys. Ajotyylihän on jokaisen oma asia.

Muuten, jos kerran on niin, että vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat elämäsi mauste, niin mikset menisi näyttämään taitojasi oikeasti kovien kuskien kinkereihin, siis TT-kisoihin Irlantiin, Mansaarelle tai Macaoon.. liian sallittua kenties?

Vauhti on varmaan monen muunkin suola mutta kerrotko niistä minun vaaratilanteista enemmänkin? Ja TT-kisoihin minulla ei ole asiaa mm. minä en ole hyvä niihin kinkereihin että vaikuttaisi edes koittaa.

Mutta nyt kun TAAS olen vastaillut sinulle niin voisitko sinä vastata minun esittämiin kysymyksiin ja kertoa miksi koitat koko ajan minua mustamaalata ja väännät minun puheita vai onko kyse siinä että jompi kumpi meistä ei puhu tai ymmärrä suomea?

Ja laita perustelutkin asioihin kuten minä teen vai eikö sinulla ole niitä?

EDIT: Tehtästkö meille oma puu niin ei sotketa tätä enempää varsinkaan kun sinun kanssa tinkaaminen on varsin turhaa kun se on niin yksipuoleista
pftroest.gif

Entä mites arvon Legendille kävi viime syksynä, kun aloit täällä inttämään parin rataketun kanssa siitä, miten helppoa se on tuo rataajo, ja miten hanskaat sen ihan synnynnäisenä lahjana? Vieläkin on vatsalihakset vähän kipeänä ko. threadin lukemisesta
tounge.gif
!

Entä mites arvon Legendille kävi viime syksynä, kun aloit täällä inttämään parin rataketun kanssa siitä, miten helppoa se on tuo rataajo, ja miten hanskaat sen ihan synnynnäisenä lahjana? Vieläkin on vatsalihakset vähän kipeänä ko. threadin lukemisesta  
tounge.gif
!
Keskittyisit nyt pitämään oma pihasi kunnossa ensin ja sitten kun kykenet siihen menisit mollaamaan muita, passaako?

Ei mutta sinähän vain huutelet pitkin poikin ilman mitään sen kummempaa tietämystä asiasta tai toisesta. Sorry, jatka toki että pysyy viihdearvot täälläkin ketjussa
cool.gif

Näin kohtuu tuoreena motoristina aika huvittavaa keskustelua.
Hauskaa luettavaa nämä "vetomies/kukkais" väittelyt, toiset luulevat olevansa maateiden ritareita ja toiset tuomitsevat näitä.
033102beer_1_prv.gif

Minun mielestä kukin saa ajaa miten tykkää kunhan tietää omat rajansa ja ajaa siten että ei muita vaaranna.

Pakko kyllä myöntää että itselläkin jää ne aivot välillä narikkaan kun on mopon sarvissa tai auton ratissa, mutta enpä ole vielä muita telonut kuin itseä ja omaa omaisuutta ja toivottavasti näin tulevaisuudessakin.

Ihan sopivalta näin suurinpiirtein tämä nykyinen sakko käytöntä tuntuu, paitsi että karkuun lähtemisestä saisi kyllä tulla kovemmat sanktiot.

Tosin itsekin luultavasti tulee paikalta liuettu jos tilanne on siihen sopiva ja helpolla tuosta selviää
wink.gif

Itseppä jokainen sen vastuun kantaa!

tounge.gif
!
Keskittyisit nyt pitämään oma pihasi kunnossa ensin ja sitten kun kykenet siihen menisit mollaamaan muita, passaako?

Ei mutta sinähän vain huutelet pitkin poikin ilman mitään sen kummempaa tietämystä asiasta tai toisesta. Sorry, jatka toki että pysyy viihdearvot täälläkin ketjussa  
cool.gif
+1
Ja toiseksi ihmetyttää tämän keskustelun sakkojen summat!
Itse sain sakkoa kortinylityksestä ja laittomasta putkesta jo sen 500e nätisti. Ja vauhtia tais olla kaikki 10km/h. Sekä en todellakaan ole hyvä tuloinen!!!!

Näin kohtuu tuoreena motoristina aika huvittavaa keskustelua.
Hauskaa luettavaa nämä "vetomies/kukkais" väittelyt, toiset luulevat olevansa maateiden ritareita ja toiset tuomitsevat näitä.
033102beer_1_prv.gif
Tämä kuuluu talveen kun kaikki odottavat turhautuneina ajokautta.
tounge.gif
Toinen talveen kuuluva vakioaihe on Ducati vs. gikseri höystettynä erinäisellä lajitelmalla dyno-käppyröitä. Tuota aihetta ei valitettasti tänä talvena ole esiintynyt. Sen sijalle on tainnut tulla tuo "miksi mollaat BMW:tä"-ketju.
tounge.gif

Back