Ensinnäkään cannonball ei ole kisa vaan ralli jos et satu sitä tietämään sillä jo säännöt kieltävät kyseisessä tapahtumassa kilvanajon. Toiseksi mikä helvetti se on että cannonball tarkoittaa sitä että siellä ajetaan miljoonaa ja rikotaan lakeja? Monelle se on elämys ja he ajavat siellä ihan kyseisien maiden sääntöjen mukaan. Mutta näin ollen hekään eivät piittää liikenneturvallisuudesta kun ovat osana hienoa tapahtumaa?
Sanot että minua ei mikään liikenneturvallisuudessa kiinnosta eli sinun mielestä kännissä ajo, kortitta ajo, pyöräteillä ajo ja miljoona muuta asiaa on minulle ok? Joku vois tämmöisestä vaatia kunnianloukkauksesta tilille mutta olen siihen tottunut että joidenkin pitää vain saada huutaa ilman faktoja joten se heille suotakoon jos he niin haluavat
Myönnän, että tiedät varmaankin minua paremmin, minkälainen tapahtuma tämä CBR todellisuudessa on, kun kerran olet ilmeisesti ottanut siihen osaa.
Lieneeköhän silti kyse samasta hidasajotapahtumasta, jonka sivuilla alkuruudussa on kuvattuna motoristi siivet selässään, pari keulivaa kyykkypyörää, slogan ´8 days of white-hot living´, ja sponsorina on tämän ideologian yksi pää-äänenkannattaja Performance Bike Magazine? Ja kakkossivulla on sitten kuskeja makaamassa kyykkyjensä pleksien alla, ja yksi on ritarina (ihan oikea, ei mikään kuvaannollinen!) peitsi tanassa, hevosen selässä ja mp-kypärä päässä (Voi elämän kevät!)??
Sittenhän voisi myös käydä tähän poimimassa esim. bomber-lehdestä tai foorumilta vähän raportteja ko. tapahtumasta, puheenaiheina vaikkapa se, mikä tonnisista kyykyistä kelaa eniten huippuja, eli millä on parhaat mahkut ´rallin´ voittoon, kuinka sitä on vedetty halki Euroopan kutosvaihteella kaasu pohjassa, ei suinkaan millään suljetuilla tieosuuksilla vaan liikenteen seassa, ja kuinka jonkin maan (Saksan?) poliisi meinasi takavarikoida osallistujien pyöriä & järkkäsi tapahtumalle porttikiellon.
Voidaan siis minun puolestani sopia, että CBR on vain ihan tavallinen lainkuuliaisten matkamotoristien leppoisa yhdessäajotapahtuma. Aivan kuten maassamme toimivat liivijengitkin ovat tosiasiassa kirkon kanssa yhteistyössä toimivia vähäosaisten avustusjärjestöjä!
Muuten, jos kerran on niin, että vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat elämäsi mauste, niin mikset menisi näyttämään taitojasi oikeasti kovien kuskien kinkereihin, siis TT-kisoihin Irlantiin, Mansaarelle tai Macaoon.. liian sallittua kenties?