Melko hupaisaa, että kaveri, joka kertoo osallistuneensa laittomiin Cannonball-katukisoihin, joita pitää ilmeisen ´cooleina´ tapahtumina, on täällä messuamassa jostain liikenneturvallisuuteen liittyvistä asioista.
Pata kattilaa soimaa? Lukisit mihin olen tässä keskustelussa puuttunut: Takaa-ajon jälkeen kiinni jääneiden haastatteluissa (aineistoa vain Yhdysvalloista) aivan keskeinen ja lähes universaali havainto oli, että karkuunlähtöpäätöksen jälkeen mikään seuraamuksiin tai mahdollisiin onnettomuuksiin liittyvä ei ollut ajatuksissa. Tästä havainnosta edeten oli runsaasti viittauksia stressiä ja suorituskykyä käsitteleviin tutkimuksiin, mutta en lähtenyt niitä seuraamaan. Yleislinja kuitenkin oli, että kiihtynyt pakenija on liikennesuorituskyvyltään merkittävästi heikentynyt.
Esitin kyseiseen asiaan eriävän mielipiteen ja siihen vielä että mihin mielipiteeni perustan niin sekö on sitten mesuamista jos olen erimieltä kun sinä? Otin esille eri juttuja juttuja liittyen esim cannonballiin koska seuraava kommentti olisi taas ollut että netissäkö niin puhutaan tai minä ja mun vetomies mielikuvitus ystävät jne.
Minä en usko, että tällaista tyyppiä ihan oikeasti kiinnostaa edes rotan häpykarvan vertaa mikään liikenneturvallisuusasia.
Tähän vuorostaan minä haluan kuulla sinun perustelusi.
Ei suinkaan, vaan häntä kiinnostaa tosiasiassa ainoastaan se, että hänen ja hänenlaistensa olisi päästävä kaahaamaan ilman sanktioita, tai nykyistä vähemmillä sanktioilla. Ja että tiet olisi putsattava kaikenlaisista ´nysvääjistä´ ynnä muista hitaista, sokeista ja vähä-älyisistä kuljettajista, jotta tällä ´kuskien aatelilla´ olisi paremmin tilaa temmeltää ja tehdä mitä huvittaa.
Olen itse maksanut pelkästään yhdestä sanktiosta suoraan hinnan joka vastaa normaali kuluttajan 6kk palkkaa ja en ole siitä kitissyt en sen kummemmin täällä kuin netin ulkopuolellakaan. Minut tuntevat voinevat vahvistaa että olen sanonut että itse otin riskin ja itse sen maksoin ilman vollotusta missään. Mutta tämä ei poista sitä tosi asiaa että suomen tieliikenteessä pelkkä ohitus hiljaisella tiellä tai väärässä paikassa voi aiheuttaa kohtuuttomat sanktiot teosta joka ei ole suhteessa itse tekoon.
Täytyy toki jättää lausuntooni sellainen varaus, että en sen enempää kuin kukaan muukaan, voi tietää toisten ajatusmaailmasta kaikkea pelkkien nettikirjoitteluiden perusteella. Tällainen kuva minulle kuitenkin on muodostunut, joten pahoittelut, jos olen väärässä, ja hänen mitä vilpittömin tavoitteensa onkin vain tehdä tästä touhusta kaikille yhtäläisesti turvallisempaa. Siinä tapauksessa voisi ainakin ilmaista itseään pikkuisen selkeämmin.
Jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteensä ihan kuten itse haluaa mutta ennen kuin muodostat mielipiteitä niin lukisit ajatuksella niiden henkilöiden kommentit joista niitä muodostat ettei käy niin kun nyt taisi käydä?