Jos osaat näyttää toteen että aurinko ei ole häikäissyt meitä tai että turvavälimme ovat olleet liian pienet niin ollos hyvä vaan
Tuossahan vaan meinasin että jos välit ovat olleet sopivat niin pakostakin on joutunut kaltoin kohdelluksi ja näkemään sen kauhean tapahtumaketjun, kun edellämenneet ovat jarrutelleet ja taiteilleet
pystössä hiekkakohdan ylitse..
Jos taas välit ovat olleet riittävän pitkät niin sitten ei voi mitään.. se on voivoi.. toiset vaan sattuivat häikäisystä huolimatta huomaamaan hiekat tiellä ja tulos oli mikä oli..
pystössä taas kerran
Ellei sitten aurinko ole tehnyt taas tepposiaan ja häikäissy osaa porukasta toisia enemmän.. sellaistakin olen huomannut joskus porukalla ajellessa.. pikkusen pilven takaa pilkistää niin toiset ovat kertalaakista sokeita kun toisilla ei taas vaikuta niin pätkän vertaa *samperin puusilmät*
Tuurilla ne laivatkin seilaa. toisinaan jopa osuu ja uppoaa
Letkan puolenvälin paikkeilla ajaneena voinen kommentoida...
Hiekan huomasi välillisesti siittä, kun porukka keulilla konttas. sitä hiekkaa ei todellakaan huomannut kun vasta kohdilla. Onneksi meillä oli välit kunnossa, muuten olisi voinut käydä huonosti, ajamalla toisen päälle.
Kuten oon jo kertonu, mä ajelin siitä paikasta edellisenä päivänä.. Hiekkaa oli silloin vähintään yhtä paljon.. Tulin aika kovaa vauhtia tilanteeseen, mutta huomasin hiekan tarpeeks ajoissa ja sain vauhdin alas kovalla jarrutuksella -> vältyin konttaukselta.
Tuossa teidän tilanteessa on varmaan vaikuttanut se, että ollaan ajettu letkassa. Silloin ei tule ehkä niin paljon tarkkailtua tienpintaa, enimmäkseen tulee seurailtua mitä edessä olevat tekee, ja peileihinkin tulee vilkuiltua aika paljon.. Näin ainakin minulla, mutta luulisin sen menevän aika samaan tapaan muillakin?
Senkin olen ja kertonut, että tolla pätkällä kyttään erityisen tarkasti tienpintaa, siellä kun on usein naftaa mutkissa.. Se varmasti auttoi myös.
En siis lähtisi syyttämään todellakaan ketään noista lipoista, vaikka ne olikin mahdollista välttää. Kyllä tässä tapauksessa syyllinen on jossain ihan muualla, eli hiekottajassa
Jonossa ajellessa jotenkin vaan tuntuu, että ympäristön tarkkailu ei ole ihan samalla tasolla kuin yksin ajellessa..
Selviskö jonon ensimmäinen muuten konttaamatta? Varmaan lukeekin jo jossain, mutta en jaksa sitä kaivaa nyt.. Ensimmäisellä ja jonon hännillä olevilla on varmaan ollut parhaat tsäänssit selvitä tosta, keskivälillä "haitariliike" aiheuttaa varmasti lisäjännitystä, ihan perässä taas ehtii näkemään tilanteen ajoissa ja reagoimaan..
Voisin hyvin kuvitella, että olisin kontannut tuossa paikassa jos olisin ajellu muiden pyörien perässä.. Jotenkin sitä vaan ajelee vähän liiankin paljon etummaisen mukaisesti, eli oon huomannu, että jos edessä ajavalla jää vaikkapa jarrutus mutkaan vähän liian myöhäseks, niin helposti sama käy ittelleen. Pitäs päästä eroon siitäkin tavasta.. Tai jättää pidempi väli...