• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäli olen antanut itseni oikein ymmärää, niin etujarrut muuttuvat -99 eli eka ruiskumallista eteenpäin jotenkin, mutta: https://www.slipstreamperformance.com.au/store....d=14604

Aussipoika väittää, että samat etulevyt käy läpi koko mallisarjan!

Voiko pitää paikkansa?

-H-
Ruiskumallin vanne on eri, erona levyt ja laakerit. Ei siis käy kaasarimallin levyt ysiysiin ja eteenpäin. Onpi kiinnityspulttien jako eri. Ellei sitten ole tarvikkeessa kahdet reiät pulteille..

Mikäli olen antanut itseni oikein ymmärää, niin etujarrut muuttuvat -99 eli eka ruiskumallista eteenpäin jotenkin, mutta: https://www.slipstreamperformance.com.au/store....d=14604

Aussipoika väittää, että samat etulevyt käy läpi koko mallisarjan!

Voiko pitää paikkansa?

-H-
Ruiskumallin vanne on eri, erona levyt ja laakerit. Ei siis käy kaasarimallin levyt ysiysiin ja eteenpäin. Onpi kiinnityspulttien jako eri. Ellei sitten ole tarvikkeessa kahdet reiät pulteille..
Juu jotain tämmöstä itsekin uumoilin, pitäsköhän laittaa aussiväelle oikin meiliä...

Ja sitten kun oikein tarkkaan katsoo, niin tuoltahan voi valita vuosimallin...
withstupid.gif

Mutta nuo näyttäisi jo evukkailta:

http://www.s3performance.com.au/disc-ro....79.html

itse asiassa eilen illalla pimeällä ajaessani harkitsin vakaasti sitä. talvella vois yrittää askarrella, ei mua haittaa tuo polttimon palaminen, ku menny siitä varvikellon oik puolelta.

pitänee etsiä täältä missä ne ohjeet oli linkkinä..

mut kannattaisko samalla vaihtaa ihan kaikki ledeiksi vaiko vain ne taustavalot..?

jos sellaiset valkoiset laittais, ei mitään sellaista isompaa kolvausurakkaa kuten aimopammauksella aikanaan oli et vaihdettu pohjat ja kaikki.. niistähän kuvia löytyy tästäki topicista muistaakseni.

Tuollaisen taulun tasaisesti valaiseminen ei oikein onnistu ledeillä vaan se vaatiin ympärivalaisevan polttimon.
Tästä syystä minäkin aikoinaan päädyin vaihtamaan kiekkakelloon luminenssipohjan. Kuva ja toinen Kuva
Ja on muuten paskamainen homma tuo neulan irroitus ja takaisin hakeminen + se että neula piti vielä värjätä kun ei erotu valkoista taustaa vasten.

Ohjetta ei pelkkään ledin vaihtoon juuri tarvita mutta se löytyy täältä tarvittasessa.

Pääpiirteittäin se menee näin:
Hommaa 11 kpl PLCC2 ledejä
Pura mittaristo osiksi.
Vaihda ledit.
Ohjeissa oli neuvottu tinaamaan irti molemmat LCD näytöt mutta se ei ole tarpeen.

PS: Mulla olis tarjolla muutaman tonnin ajetusta äksästä hienot alkuperäiset keltaiset ledit!!!
tounge.gif

itse asiassa eilen illalla pimeällä ajaessani harkitsin vakaasti sitä. talvella vois yrittää askarrella, ei mua haittaa tuo polttimon palaminen, ku menny siitä varvikellon oik puolelta.

pitänee etsiä täältä missä ne ohjeet oli linkkinä..

mut kannattaisko samalla vaihtaa ihan kaikki ledeiksi vaiko vain ne taustavalot..?

jos sellaiset valkoiset laittais, ei mitään sellaista isompaa kolvausurakkaa kuten aimopammauksella aikanaan oli et vaihdettu pohjat ja kaikki.. niistähän kuvia löytyy tästäki topicista muistaakseni.

Tuollaisen taulun tasaisesti valaiseminen ei oikein onnistu ledeillä vaan se vaatiin ympärivalaisevan polttimon.
Tästä syystä minäkin aikoinaan päädyin vaihtamaan kiekkakelloon luminenssipohjan. Kuva ja toinen Kuva
Ja on muuten paskamainen homma tuo neulan irroitus ja takaisin hakeminen + se että neula piti vielä värjätä kun ei erotu valkoista taustaa vasten.

Ohjetta ei pelkkään ledin vaihtoon juuri tarvita mutta se löytyy täältä tarvittasessa.

Pääpiirteittäin se menee näin:
Hommaa 11 kpl PLCC2 ledejä
Pura mittaristo osiksi.
Vaihda ledit.
Ohjeissa oli neuvottu tinaamaan irti molemmat LCD näytöt mutta se ei ole tarpeen.

PS: Mulla olis tarjolla muutaman tonnin ajetusta äksästä hienot alkuperäiset keltaiset ledit!!!  
tounge.gif
vaatiiki näemmä rekisteröitymistä että kuvat näkeepi..

Terve kaikille!

Joo, aikasemmin kysellin tosta jakopään kiristimestä ja sehänse oli. No se on vaihdettu ja nyt onkin jo tullut 5 tkm ajelua. Miten helposti/kovasti tuntuu moottorin kierrokset esim ohjaustangossa ja tankissa, jotenkin olen olevinaan ollut huomaavinani että nyt muutaman 100km aikaan se tuntuisi kovemmin? Mistähän tuollainen voisi johtua?

Entäpä aivan pieni ns "säklätys" tyhjäkäynnillä? Venoissa ei ollut saadettävää huollossa 5 tkm sitten...

Vai onko tässä tullut vain vainoharhaiseksi  
062802jumpie_prv.gif

Nuo kiristimit tuppaa olemaan vissiin aika lyhytikäisiä, jotkut ovat laittaneet manuaalikiristimiäkin ja toimii lie ihan ok sekin.

Värinöitä ei omassa 1997 kaasarilissä ei mielestäni juuri ole, kilsoja kohta 80 tkm.

Säklätys tulenee kytkinkorista, varsinkin jos pannu on viileä, paljon laittaisin vaihoharhaisuudenkin piikkiin...  
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

-Harri-

BTW, itekkin muuten oon aikoinaa Idensalmesta ponnistanut...

Juu sieltä se säklätys kytkimen puolelta ehkän kuuluu eniten
smile_org.gif
Liekkö pitäs huolestus/rueta toimenpiteisiin?

Eläpä höpötä, kuulisitpa meikäläisen pyörän kylmänä ilman, että on kytkin pohjassa.
tounge.gif

Vuosi sitten kurkkasin kytkintä, korissa hieman kulumia ja levyt sitten oli melkein uusien mitoissa, silloin kilsoja oli jotain vajaa 70 tkm.

Okeii
biggrin.gif
No hyvä niin, minun pyörällä ajettu 55 tkm kohta 56tkm... Sitä vaan aina huolestuu liian pienistä
tounge.gif
Mut onneksi on tämmönen foorumi mistä saa asiantuntevaa neuvoa asioihin ja siten saa mielelleen rauhan.. Kiitosta vuan
biggrin.gif

ei honda omasta mielestäni mitenkään vanha (-98) oo,mutta kun etsii joitakin osia tuntuu välillä 5 vuottakin vanha prätkä et on ikäloppu osien saatavuuden kannalta....

jos ihan kenttään se pyörä pitää saada niin ekaksi tulee mieleen, että tyhjennä renkaat.  
smile_org.gif
ja ihan ilman googlea.
biggrin.gif

mutta jos laskuosista puhutaan, niin itsellä taitaa olla tiedossa ainoa valmispalikka ko hommaan mm myrskykaupassa myynnissä oleva kolmio joka pudottaa sen 30mm. Muista paikoista en ole kuullu.

kertokaas,oi te viisaat tietäjät
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

miten bläkkärin takajousitus madalletaan? en tarkoita mittään 30 mm madallusta vaan mopedi pitää saada maata nuolemaan
tounge.gif

keulan jopa osaan madaltaa...
lookaround_orig.gif

löytyykö vanhaan mopoon vielä säädettäviä jarru-ja kytkinkahvoja?

teräspunosletkuja Stormi kai toimittaa rosterisilla banjoilla,kannattaako vaihtaa?

piparkakku levyt,löytyykö vanhaan mopoon vielä?

en ees kysy enää,et kannattaako
biggrin.gif

ja sinä joka tarjoat vastaukseksi,vittu googleta...,älä edes vaivaudu vastaamaan enää!

googlettamalla olen ettinyt ,mutta omalla lontoon kielellä en ole löytäny!
Kiitos,jos joku viitsii/vois neuvoa...
Jarruletkut kannattaa vaihtaa "vanhaan" pyörään, muistaakseni huolto ohjelmassakin suositellaan vaihtoa jossain vaiheessa.
Jotkut ovat vaihtaneet ns. de link kitin, jarruletkusarjan jolla saadaan se yhdistelmä jarru järjestelmä pois käytöstä.
Hyötyä vai ei, jokaisen itse päätettävissä, itseläkin kyllä mielessä käynyt....
Se yhdistelmäjarrusysteemi onkin sitten yksi arse ilmattava.
Piparkakkulevyjä olen nähnyt myynnissä, samoin niitä säädettäviä vipuja, muistaakseni ihan merkki tuotteita, Pazzo ja LSL jne, sekä myös ns kiinan vipuja.
Ainoa madallus sarja takapäätä varten taitaa olla juurikin tuo Stormin setti.

biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

miten bläkkärin takajousitus madalletaan? en tarkoita mittään 30 mm madallusta vaan mopedi pitää saada maata nuolemaan
tounge.gif

lookaround_orig.gif

teräspunosletkuja Stormi kai toimittaa rosterisilla banjoilla,kannattaako vaihtaa?

biggrin.gif

ja sinä joka tarjoat vastaukseksi,vittu googleta...,älä edes vaivaudu vastaamaan enää!

Ainakin Jawsilta löytyy jarruosia, letkut ja levyt sivu 2 tai 3.

Itse en ole ostanut mutta täältä lukenut että porukka on ollut tyytyväisiä ko. puljuun.

Stormi myy säädettäviä vipuja,mut vaan ruisku malleihin.
Onko noilla vuosimalleilla jotakin eroa...?

siis kahvojen suhteen?

biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

tounge.gif

lookaround_orig.gif

biggrin.gif

Noita madalluskolmioitahan voi vaikka itsekin tehdä/teettää sopivasta materiaalista.

Piparilevyjä näytti olevan ainakin aussikaupassa tarjolla, pitänee ehkä talvella tilata jos varat antaa periksi. http://www.s3performance.com.au/disc-ro....79.html

Teräspunosletkuja ja de-link kittiä olen myös itse harkinnut.

Ai niin, mulla on yksi ylimääräinen piparkakku takalevy, voisin 130€ hintaan luopua siitä, tuli vahingossa kaksi tilattua viime talvena...
crazy.gif

biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

tounge.gif

lookaround_orig.gif

biggrin.gif

Noita madalluskolmioitahan voi vaikka itsekin tehdä/teettää sopivasta materiaalista.

Piparilevyjä näytti olevan ainakin aussikaupassa tarjolla, pitänee ehkä talvella tilata jos varat antaa periksi. http://www.s3performance.com.au/disc-ro....79.html

Teräspunosletkuja ja de-link kittiä olen myös itse harkinnut.

Ai niin, mulla on yksi ylimääräinen piparkakku takalevy, voisin 130€ hintaan luopua siitä, tuli vahingossa kaksi tilattua viime talvena...  
crazy.gif
pipari aina kiinnostaa,mut jos ei oo kiire myydä,voisin olla kiinnostunut joskus tässä syksyn aikana...

Back