• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai niin, mulla on yksi ylimääräinen piparkakku takalevy, voisin 130€ hintaan luopua siitä, tuli vahingossa kaksi tilattua viime talvena...  
crazy.gif
pipari aina kiinnostaa,mut jos ei oo kiire myydä,voisin olla kiinnostunut joskus tässä syksyn aikana...[/quote]
Juu ei ole kiire myydä, pistä vaikka privalla viestiä jos intoudut ostattelemaan. Niin ja jos privalla laitat mailiosoitteen, niin voin paiskata kuvallakin.

-H-

Asiasta kolmanteen
smile_org.gif

Pitäisi uusia ketjut ja rattaat, kun DID 530 ZVM2 + JT 17/44 yhdistelmä kesti peräti n. 12-14 tkm...lenkit alkaa olla melkoisen jäykät ja molemmissa rattaissa selvää kulumaa,  hieman myös naksuttelee rengasta pyörittäessä :/
Em. ketjujen ja rattaiden lyhyt ikä lienee osittain seurausta laiskasta ketjujen rasvauksesta tai Dideissäkin nykyään ilmenneitä laatuongelmia.

Joten tuli nyt sitten hankittua Hondan 17 hampainen orkkis eturatas ja kokeiluksi ns. "valmispituiset" ketjut cbr 1100 xx:ään eli 110 lenkkiset IRIS Gold 530 ketjut.
Tarkoitus olisi laittaa em. paketin kanssa Supersproxin takaratas. XX:n euromalleissahan oem-ratastus on 17/44  ja ketjujen pituus 110 lenkkiä, kun taas USA-malleissa oem-ratastus 17/45 ja ketjujen pituus myöskin 110 lenkkiä.
Lopputulos: Tilasin 45 hampaisen takarattaan  Supersprox xx
smile_org.gif

Toivottavasti 17/45 ratastukseen riittää tuo ketjun 110 lenkin orkkispituus, kun aika vaikeata niitä on jälkeenpäin lisäillä.....

Eihän tuo 45 takaratas vaikuta paljoa kiihtyvyyteen ja vaikkakin lisää mittarivirhettä entisestään, mutta tuo se lisää kiristysvaraa ketjuille kuitenkin
smile_org.gif

löytyykö vanhaan mopoon vielä säädettäviä jarru-ja kytkinkahvoja?
teräspunosletkuja Stormi kai toimittaa rosterisilla banjoilla,kannattaako vaihtaa?
piparkakku levyt,löytyykö vanhaan mopoon vielä?
.........
Tuollainen tuli bongattua
Tuosta 96-98 tuplaX:ään kaikkea kivaa:
96-98 xx:t

Ja tuosta 99-08 tuplaäksään:
xx:t 99-08

PS. Ostokokemuksista ko. paikasta:
Hankin itse joskus muinoin ko. UK-liikkeestä vaikkakin heidän Ebayn kautta myynnissä olleen DID ZVM-ketjupaketin Busaan. Hyvin toimi toimitus Suomilandiaan jne.

kumarrus vastauksista
bowdown.gif

Ny on osoitteita mistä tilata!

talven aikana on paljon muutoksia tulossa!!!

Bensamittari näyttää omiaan ja vasen vilkkuvalo mittaristossa ei toimi?
Missä mahtaa olla vika? Kosketus vika?
Irroitin mittaristonjohdon ja sen jälkeen tuli edellä mainitut viat!
Pitäiskö tehdä saat uudelleen!? Eli "BOOTATA"!

No mulla on näin:

1. Itse tehty teline. Voi olla kaupallinenkin, jos siihen hyvin saa kiinnitykseen sopivan kierteen.

8279258.jpg

2. Tarvittaessa etolasta vaimenninkumi väliin (uros-naaras). Ei oo pakko jos ei taho.

8279259.jpg

3. Vastamutteri tuonne putken sisään. Tilaa piisaa. Joku kumituppelo vaan ympärille, jotta pysyy sen aikaa, kun ruuvaa siihen jotain kiinni. Ei tarvi irrottaa kuin tuo "ufomutteri" kuusiokoloavaimella, jotta pääsee asentamaan vastamutteria.

8279260.jpg

Ja hyvä tuli.

8279287.jpg

Näin täälläpäin. Tämänkin voi tehdä kovin monella tapaa...
Mitäs tuon ufopultin alla on?Eli ropiseeko lattialle paljonkin rojua jota ei enää saa paikoilleen ite?Onkos tuolle pultille joku momentti määritelty?
withstupid.gif

No mulla on näin:

1. Itse tehty teline. Voi olla kaupallinenkin, jos siihen hyvin saa kiinnitykseen sopivan kierteen.

2. Tarvittaessa etolasta vaimenninkumi väliin (uros-naaras). Ei oo pakko jos ei taho.

3. Vastamutteri tuonne putken sisään. Tilaa piisaa. Joku kumituppelo vaan ympärille, jotta pysyy sen aikaa, kun ruuvaa siihen jotain kiinni. Ei tarvi irrottaa kuin tuo "ufomutteri" kuusiokoloavaimella, jotta pääsee asentamaan vastamutteria.

Ja hyvä tuli.

Mitäs tuon ufopultin alla on?Eli ropiseeko lattialle paljonkin rojua jota ei enää saa paikoilleen ite?Onkos tuolle pultille joku momentti määritelty?
withstupid.gif

Ei sieltä mitään putoo. Katsoo vain että pyörä on keskiseisontatuella ja en itse ainakaan hirveesti etupumppujen tomiintaa lähtis tarkistaa kun on ufomutteri irti. On sitten aika kovalla momentilla kiinni. En tietenkään mut muista ulkoa mutta useita kymmeniä Nm kuitenkin. Tässä pari kuvaa omasta toteutuksesta.

26072011166.JPG

26072011175.JPG

26072011187%20%281%29.JPG

onko mitää keinoa, kun 2 päällä takaiskari "pohjaa".
Saako iskari jäykennettyä? paluuvaimennusta pystyy säätää, mutta iskarin kovuutta?

No mulla on näin:

Ja hyvä tuli.

withstupid.gif

Ei sieltä mitään putoo. Katsoo vain että pyörä on keskiseisontatuella ja en itse ainakaan hirveesti etupumppujen tomiintaa lähtis tarkistaa kun on ufomutteri irti. On sitten aika kovalla momentilla kiinni. En tietenkään mut muista ulkoa mutta useita kymmeniä Nm kuitenkin. Tässä pari kuvaa omasta toteutuksesta.

26072011166.JPG

26072011175.JPG

26072011187%20%281%29.JPG
Kiitos...vielä kun tuon momentin saisi jostain?

Saako iskari jäykennettyä? paluuvaimennusta pystyy säätää, mutta iskarin kovuutta?
Jousen esijännityksen voi säätää myös, me ajetaan paljon kaksistaan ja laukkujenkin kera, eikä ole mitään pohjaamisongelmia... Olisko sulla tullut iskari finaaliin jostain syystä?
voihan sekin olla, että iskari on ehtoopuolella.
Yksin ajellessa ei mitään ongelmaa.
Ilmeisesti se jousen yläpäässä olevaa "holkkia" liikuttamalla voi esijännitystä säätää ?

No mulla on näin:

Ja hyvä tuli.

withstupid.gif

Kiitos...vielä kun tuon momentin saisi jostain?
103Nm korjausoppaan mukaan
crazy.gif

Ilmankos muistelinkin että tuli taisteltua mutterin kanssa. Jos on kaveri pitämässä stongasta kiinni niin pääsee hieman helpommalla.

Jousen esijännityksen voi säätää myös, me ajetaan paljon kaksistaan ja laukkujenkin kera, eikä ole mitään pohjaamisongelmia... Olisko sulla tullut iskari finaaliin jostain syystä?
Ilmeisesti se jousen yläpäässä olevaa "holkkia" liikuttamalla voi esijännitystä säätää ?
Katsoppas manuaalista:

http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/1100-cc

Valitset linkistä omaan vuosimalliisi sopivan manuskan ja avot!

-H-

Katsoppas manuaalista:

http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/1100-cc

Valitset linkistä omaan vuosimalliisi sopivan manuskan ja avot!

-H-
Mikä tuossa lienee tehdasasetus, jossain keskivaiheilla? Mulla -04 mopo ja en ole koskaan säätöön kajonnut. 100 kg + 55 kg + 2x ajokamppeet + neljän ison laukun setti ja ei ole meillä koskaan pohjannut.

Olisiko tosiaan vieteri finaalissa?

Back