Montako Ducatia olet omistanut? Eli minkälainen on käsityksesi laadusta? Vai perustuuko laatukäsityksesi mielikuviin kuten oletan?
Kuten hyvin tiedät, olettamallasi ei ole mitään merkitystä.
Eipä ole vielä yhtään V2 italialaista ollut. Pyöräillyt olen hieman vajaa 20 vuotta. Laatukäsitys ei tietenkään perustu mihinkään mielikuvaan. Ihan omia kokemuksia on, kun takuu-aikaisia 900/999 duksuttimia olen hinannut/ruuvannut/ihmetellyt hajonneena tienpäällä Euroopassa (useammin kun kerran). Toisaalta, onhan niitä ajossakin ehjänä paaaaljon tullut vastaan ja mennyt ohi (edelleen, useammin kun kerran). Enemmän olen nähny ko merkkiä ehjänä, kun rikkinäisenä.
Elosta ja kokemuksesta kutenkin oppii paljon. 1098 jää itseltä ostamatta ihan varmasti, kunnes näyttö paremmasta laadusta on enemmän kun tehtaan markkinontihenkilöiden puhetta.
Pyörä kuitenkin kiinnostaa todella paljon. Odotan mielenkiinnolla Britti mp- lehtien pyörän kestotesti kommentteja 1098sta. 999 Ducati hajosi poikain käsissä moneen otteeseen pidemmässä testissä jollain lehdellä. Ei hyvä.
Pyörät on tarkoitettu ajettavaksi. Elleivät ne sitä kestä, laatua voi kutsua huonoksi. Kotona pukeilla pyörää pitäen tai omistamisella kehuskelu ei aina anna vättämättä realisista kuvaa laadusta.
Pyörä ja merkki on tosi hieno. Omat kokemukset laadusta ovat vaan valitettavan raadollisia. Tähän peilaan laatukommenttiani.
Vahva näkemys joissain tapauksissa vaatii muutakin kun pelkän pyörän pukeilla pitämisen/hieromisen tai omistamisella kehuskelun.
Paljonko muuten olet itse ajanut merkkejä/vuosia/kilometrejä/pyöriä?
Tarra tankkin ja juttu juurevaksi- on tietenkin myös harrastamista. Hyvää harrastamista, mikäli siitä pitää.Puheissa/webissä merkin ylistäminen tai omistamisella kehuskelu ei saa minua innostumaan(siihenonpaksukirjaerilaisiaosiajatarratovatihaniajamerkkiliikkestä- hassuttelu on tosi hassunhassua).
Olen erittäin iloinen että Euro- pyörät ovat suht´vahvoja nykyään. BMWtä halusin ostaa todella paljon pari vuotta sitten. Jotenkin jätin sen vielä ostamatta (oikeaa syytä en ole itselleni vieläkään selvittänyt).
Asiat asioina. Laatuonglmia D:llä on ollut liian paljon, myös pyörän valmistajan mukaan.Tehdas on itse kertonut että 1098 mallin yksi tavoite on palauttaa asiakkaiden usko merkin laatuun.
Jään odottamaan mielenkiinnolla lopputulemaa. Mikäli laatu tulee 1098 mallissa olemaan kunnossa, ostan semmoisen itselleni ihan varmasti (1098S Tricolore, kiitos).
Olen valmis maksamaan D- pyörästä pyydetyn "premium hinnan", mikäli pyörä kestää ns normaalin käytön, kukkuu ja pelittää. Luulen että kaltaisiani potentiaalisia asiakkaita on paljon. Sinällään merkin näkymät ovat hyvin. Uusi tuote on kiinnostava markkinoille. Menestyminen markkinoilla on nyt enää laadusta (=Ducatista) kiinni.
ps.
Mielestäni Tylyttäjällä on (äärimmiäisine mielipiteineen) kuitenkin viileän kuiva ja hyvä asenne tähän homman: mikäli pyörä kiinnostaa/toimii/hinta vs laatu on hyvät yms, semmoinen ostetaan ja ajetaan. Merkillä ei ole väliä, vaahtoamiset pois. Ominaisuudet ratkaisevat (itse en aina tähän kuitenkaan pysty. Tunnetta on pelissä hieman
).