...maksaminen fiiliksistä on mielestäni ns. perseestä, ...
Mistäs moottoripyöräilyssä on kyse jollei fiiliksistä ?
Heti jos alkaa maistua työltä tai suorittamiselta, on aika vaihtaa harrastusta.
Ei, ei ole Ducatia, mutta voisi olla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...maksaminen fiiliksistä on mielestäni ns. perseestä, ...
Näinhän se kyllä menee. Ei oo vielä järkipyörää tullu vastaan, enkä sellaisella mitään tekiskään....maksaminen fiiliksistä on mielestäni ns. perseestä, ...
OT: jos olisi äänestys Järkipyörä, niin tämä olisi mun suosikki (ja nyt en ota kantaa OVH-hintaan):Ei oo vielä järkipyörää tullu vastaan, enkä sellaisella mitään tekiskään.
No, pitihän se tulla tässäkin esiin: järkipyörässä V2-moottori.OT: jos olisi äänestys Järkipyörä, niin tämä olisi mun suosikki (ja nyt en ota kantaa OVH-hintaan):Ei oo vielä järkipyörää tullu vastaan, enkä sellaisella mitään tekiskään.
LINKKI_Honda_NT_700_V_Deauville
![]()
Hyi sxxtanaNiinpä, jotkut kattelee numeroita,käppyröitä, kinastelevat tehoista ja tämän heille suon. Itse pidän Ducatia eksoottinsena pyöränä ja Monsteri on hauskin peli millä olen ajanut.Ja silti se on edelleen hyvännäköinen pyörä.![]()
Mulla on lapio Hyi helvetti mikä pyörä. Tossa kyllä kiteytyy kaikki se mitä mopoilulta en hae. Siinä vaiheessa ylipäätään, kun yritetään yhdistää mopoilua ja järkeä, niin valehdellaan vähintään itselleen.T: jos olisi äänestys Järkipyörä, niin tämä olisi mun suosikki (ja nyt en ota kantaa OVH-hintaan):
Ei se Ducatilla nyt ihan epäonnistunut viime MotoGP-kausi. Kuljettajien pisteissä Capirossi oli kolmas ja valmistajien pisteissä Ducati oli kolmas. Suzuki ja Kawasaki olivat Ducatin takana.MotoGP-puolella Duku ei sitten olekaan pärjännyt jostain kumman syystä.
Minä itse ajan tonnisella japsikyykyllä, koska se antaa parhaat fiilikset. Minä saan fiilikset ajo-ominaisuuksista ja korkeasta tehosta. Pyörässä pitää olla sen verran tehoa, että sitä on oikeastaan liikaaNäinhän se kyllä menee. Ei oo vielä järkipyörää tullu vastaan, enkä sellaisella mitään tekiskään....maksaminen fiiliksistä on mielestäni ns. perseestä, ...
Se verran tiedän, että en tykkää sitten yhtään V2 moottorista ja sen "luonteesta"..te R4 miähet ette tiädä V2:lla ajamisesta just mitään.
joku ducateihin enemmän perehtynyt huru-ukko kerto aikaa sitten tällä foorumilla että dukussa on L2-Twini eikä mikään V2...![]()
Minoon kylä hieman eri mieltä tuosta iskariasiasta. Kyllä sen eron huomaa, varsinkin kun pääsee vertailemaan peräkkäin samanlaisia pyöriä eri alustoilla. Minulla on ollut mahdollisuus koeajaa tavallista 999:iä sekä 999S:ää peräkkäin ja kyllä niissä eroa on vaikka ajo tapahtui ihan kadulla ja maantiellä, jopa minäkin sen huomasin. Molempien pyörien joustot oli säädetty täsmälleen tehtaan asetuksiin, jotka tuntuivat meikäläiselle ihan kohtuu hyviltä, ainakin katuajoon. Öhlinsissä on selkeästi parempi herkkyys ja tuntuma tien pintaan kuin Showassa vaikka ei sekään suinkaan huono ole. Se, että tekeekö Öhlins katuajon autuaammaksi kuin esim. Showa on sitten jokaisen omassa harkinnassa, mutta kyllä se on ihan taivaan tosi, että radalla sillä on merkitystä.Öhlins on ihmisten mielestä jotenkin maaginen merkki, mutta vakio Öhlins-pamput Ducatissa eivät tee autuaaksi sen enempää kuin Showan tai Sachsin tai jonkun muun jousitusvalmistajan tuotteet...
Ei mullekaan.Mulle ei siis tuo fiilistä pyörän merkki tai imago.
Olet oikeassa siinä, että kyllä Öhlins-alustalla oleva 749/999 on parempi kuin Showan/Sachsin alustalla oleva. Itselläni oli hetken Öhlinsin alusta (takaiskari oli vm.04 999S-mallista) Darkissa ja kyllä se oli kuvaamallasi tavalla hieman herkempi kuin alkuperäinen Showa/Sachs kombinaatio. Nyt alla on räätälöity Bitubon alusta ja se on ihan toinen tarina.Minoon kylä hieman eri mieltä tuosta iskariasiasta. Kyllä sen eron huomaa, varsinkin kun pääsee vertailemaan peräkkäin samanlaisia pyöriä eri alustoilla. Minulla on ollut mahdollisuus koeajaa tavallista 999:iä sekä 999S:ää peräkkäin ja kyllä niissä eroa on vaikka ajo tapahtui ihan kadulla ja maantiellä, jopa minäkin sen huomasin. Molempien pyörien joustot oli säädetty täsmälleen tehtaan asetuksiin, jotka tuntuivat meikäläiselle ihan kohtuu hyviltä, ainakin katuajoon. Öhlinsissä on selkeästi parempi herkkyys ja tuntuma tien pintaan kuin Showassa vaikka ei sekään suinkaan huono ole. Se, että tekeekö Öhlins katuajon autuaammaksi kuin esim. Showa on sitten jokaisen omassa harkinnassa, mutta kyllä se on ihan taivaan tosi, että radalla sillä on merkitystä.Öhlins on ihmisten mielestä jotenkin maaginen merkki, mutta vakio Öhlins-pamput Ducatissa eivät tee autuaaksi sen enempää kuin Showan tai Sachsin tai jonkun muun jousitusvalmistajan tuotteet...
Tulee vain väistämättä mieleen, että Ducati on tarkoituksellisesti aloittanut tuotannon S-mallilla, jotta se olisi ajoissa ja ensin lehdistön testattavana, vaikka myynnillisesti ajatellen olisi ollut ehkä järkevää aloittaa valmistus tavallisella mallilla, kuten Ducati on yleensä tehnyt. Mene ja tiedä.
Mä olen ihan tarpeeksi kokeillut sirittäviä R4-moottoreita. Viime kesänä ajoin radalla 750 Gixutinta ja kyllä se ihan jees oli, mutta ei sillä niin hauska ajaa ollut kuin Diisselimäisellä Ducatillani. Tuntuma rataan ei ollut läheskään samalla tasolla ja mutkista ei pystynyt syöttämään samanlaisella varmuudella kuin Ducatilla.Se verran tiedän, että en tykkää sitten yhtään V2 moottorista ja sen "luonteesta"..te R4 miähet ette tiädä V2:lla ajamisesta just mitään.
joku ducateihin enemmän perehtynyt huru-ukko kerto aikaa sitten tällä foorumilla että dukussa on L2-Twini eikä mikään V2...![]()
Ajettuina on esim HD Sportster, Japsi V2 customeja, Aprilia RSV 1000 R Mille, Suzuki TL 1000 R, Honda VTR SP1 ja SP2. Ja paljon muita joita en jaksa edes yrittää muistella.
Yhestäkään en ole tykänny moottorin puolesta. Ei ole kulkua -> ei ole fiilistä. Todella ankeat käyttöominaisuudet tuollaisessa V2 myllyssä. Kapea käytettävä kierrosalue, alhaalla rytkyttää niin, ettei ihan alakiekkoja voi käyttää, huipputehoa liian vähän jne jne.. Kovin ovat olleet aneemisia vehkeitä kulkupuoleltaan verrattuna kilpaileviin R4 moottorisiin.
Itseasiassa siitä tää koko homma lähti, kun kävin ekan kerran kokeilemassa sporttitwiniä vuosia sitten. Mielessäni oli samalla tavalla kuin monella muulla edelleen: twinissä on munaa ja vääntöä. Kävin sitten yhdellä sen hetken parhaista sporttitwineistä ajamassa: ihmettelin että missä helvetissä se mainostettu julmettu alavääntö ja fiilis oli???!
Sittenhän se selviskin, ettei sitä olekaan enempää kuin rivinelkuissa (kuten oli yleisesti annettu ymmärtää) kun asiaa tarkemmin tutkin. Oikaisin löydökseni toki nettiin samantien:
http://www.bomber.fi/modules....3%B6%2A
Eli Kemoran uudella pinnoitteella on ajettu nopeiten viralliseen ajanottoon Raimo Kesselin toimesta, 996 F01:llä. Aika painui 1:08,924 aikaan toisessa aika-ajossa. Aika ajettiin 2005 aika-ajoissa.Parjan vois paljastaa sen knopin.
ja muilla radoilla??Eli Kemoran uudella pinnoitteella on ajettu nopeiten viralliseen ajanottoon Raimo Kesselin toimesta, 996 F01:llä. Aika painui 1:08,924 aikaan toisessa aika-ajossa. Aika ajettiin 2005 aika-ajoissa.Parjan vois paljastaa sen knopin.
"Knoppini" koski Kemoraa.ja muilla radoilla??Eli Kemoran uudella pinnoitteella on ajettu nopeiten viralliseen ajanottoon Raimo Kesselin toimesta, 996 F01:llä. Aika painui 1:08,924 aikaan toisessa aika-ajossa. Aika ajettiin 2005 aika-ajoissa.Parjan vois paljastaa sen knopin.![]()