Mulla käyttäytyi tismalleen samalla tavalla, mutta ongelma ilmaantui vasta kun asensin o2 eliminaattorin pari viikkoa PC V:n jälkeen sekä ongelma hävisi myös kun eliminaattori otettiin pois. Lisäksi dynossa testattiin toista eliminaattoria siltä varalta että ensimmäinen olisi ollut viallinen.Moro,Onkos sulla ianplates siis -09 malli (ei ylivuotinen -08?) ja toimii o2 eliminaattorin kanssa täysin normaalisti aina myös kolmella suurimmalla vaihteella? Itselläni ei ainakaan toimi, eikä dynojet enää edes ilmoita että o2 eliminaattori kävisi muuhun kuin -08 malliin. Hävitti kyllä multakin virheilmoitukset, mutta pyörän oma ecu ei enää ilmeisesti hyväksynyt koko ajan lambdalta tulevaa samaa arvoa vaan alkaa kokeilemaan kuinka laihempi seos vaikuttaa lambdan arvoon ja vituiksihan se siinävaiheessa menee. Sama ilmiö on havaittu ainakin uudemmissa 10r:ssä. Näihin uudempiin on dynojetin edustajan mukaan vasta kehitteillä toimiva eliminaattori, jonka pitäisi tulla myyntiin muutaman kuukauden sisään.Eli kun mulla on O2 eliminaattorit asennettu, niin eikös se tarkoita sitä että lambda on silloin pois käytöstä, vai mites se nyt sit menee ? Vai onko mulla sitten väärä käsitysAsiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V karttaHarmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa poisKäppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla![]()
-Ile![]()
edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.![]()
-10 vuonna kevällä rekisteröity, -09 vuosimallia kyllä. Asensin ensin itse Yoshin TRC sliparit, ilman PC V:tä saatikka O2 eliminaattoreita, eikä edes antanut mitään virheilmoituksia, kuukauden verran kun ajelin, myöhemmin vasta kävin asennuttamassa PC V:n ja penkittämässä samassa. Mulla oli kanssa mystisiä ongelmia heti sen PC V asennuksen jälkeen, 4 - 6 vaihteilla teki sitä että tasakaasulla kun ajoi pienillä kierroksilla 2500 - 4000 rpm, välillä täysin satunnaisesti alkoi nykimään, tasakaasu päällä, pienellä kaasun asennolla, niin alkoi kone hyytymään ja tai nykii hyytyy/kiihtyy äkillisesti. Ongelma aina katosi kun vaihtoi kaasun asentoa. Toi oli täysin satunnaista, mitään yhteistä tekijää ei löytynyt, välillä parhaillaan 150 kilsaa toimi ok ja välillä teki vähän väliä, koneen lämpö, ilman lämpö, auringon pilkkujen määräkaikki merkityksetöntä, mitään yhteneväisyyksiä ei ollut. Anyway kävin firmassa / dynossa uudelleen, missä PC V asennetiin ja siellä se näkyi heti että heittelehtii kokoajan: välillä rikkaalla, välillä laihalla samassa kohdassa. No siellä todettiin että PC V paskana ja tilaavat uuden takuuseen, noh uutta odotellessa päivitin tuon kyseisen PC V:n firmiksen 0.1.3.0 versiosta joka siinä oli versioon 0.1.4.0 ja tällöin ongelma katosi, noh en kerennyt kuin ainoastaan about 150 kilsaa ajaa sillä alkuperäisella PC V:llä, joten jäi silti hieman hämärän peittoon oliko firmis päivitys ongelman ratkaisu, vai sattuiko vaan juuri silloin toimimaan tuon maks matkan. Uusi PC V vaihdettiin pyörään ja nyt on edelleen toiminut hienosti, eikä mitään ongelmia toistaiseksi ja muutama sata kilsaa jo kertynyt.
edit: J.N. Käyttäytyikö sulla toi vastaavasti kun mulla, sillon kun ongelma oli päällä, vai miten ongelmat ilmenivät ?
-Ile
En jaksaisi uskoa että PC:ssä olisi vikaa, koska toimii täysin ilman mitään ongelmia nyt ilman eliminaattoria ja olen kerennyt ajamaan n. 3500kilometriä se paikoillaan.
-kepa- sanoi:The science of O2 sensors as I understand it FWIW.
From what I have gleaned on this subject from my car tuning days is that on our European specification bikes, is that a 'closed loop clean air' system is used to read the Oxygen sensor (lambda) located in the exhaust pipe, and under certain conditions, temporarily change the air/fuel ratio to the “stoichiometric” value of 14.7:1. This is to provide a chemically efficient burn for low rpm cruising and to aid emissions.
The closed loop circuit has a very limited operating range, which is only in effect while holding a steady speed at certain rpm and throttle positions. This ratio, while good for the environment, creates flat spots and a lack of torque that is required in certain instances, even in the low rpm area.
The Oxygen sensor can be disconnected but this will trip the F.I. warning light on the bikes dash.
You can either, by using the Dynojet Oxygen sensor eliminator ~ £20.00 or make your own Oxygen sensor eliminators by installing 330 ohm - ½ Watt resister across the heater leads to the OEM sensor to stop the FI warning light illuminating / giving an error.
Unfortunately some Ecu's aren't fooled by the O2-eliminator mod and when it enters closed loop mode, it tries to adjust the air/fuel ratio. Unfortunately, any adjustments the ECU makes won't register because the O2-eliminators are sending a constant signal to the computer. So the ECU continues to adjust the air/fuel mixture in a vain attempt to reach the stoichiometric ratio and it eventually leans out the air/fuel mixture so much that the engine loses a ton of power. Then when you twist the throttle a bit, the ECU leaves closed loop mode and goes back to the default map. The engine suddenly makes power again and the bike lurches violently forward.
Ironically, the O2-eliminators are suppose to make the ECU think everything as just fine when it enters closed loop mode, but it instead has cause some bikes to surge severely.