• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1400 rantautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxmiksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen aina tiennyt että 12r kawoissa tehoeroja nokkien suhteen mutta toi testi pyörä meni yli minunkin hilseen...

Tässä lisää:
Testiä

Ihan hyvinhän tuo pärjäsi.
wink.gif

No mutta olihan se nopein huippunopeudessa, kuten ennustettavissa olikin. Varmaan johonkin kiihdytyskisoihin ihan loistava aihio, jos tuommoista harrastaa.

sanoi:
Lainaa (ek@ @ Touko. 14 2006,01:34)
Tässä lisää:
Testiä

Ihan hyvinhän tuo pärjäsi.

No joo, mut noi MCN:n pellet ei oo koskaan tajunneet oikein tuota pointtia. ZZR on kuitenkin eri filosofialla rakennettu kuin BMW:t...

Jaa, ei se ZZR niin erikoinen sitte ollukkaan. Tietty vanhaa konseptia noudattelevat, tavallaan sen tiesikin. Suikkaselta helppo nakki ottaa "valtikka" takaisin...

Bemari tietty kun on periaatteesta kieltäytynny alentumasta mokomaan kilpailuun, on varmaan aika hyvä pitkänmatkanmatkapyörä, kuka semmosta nyt tarvittee. Ja siinä on jotain erilaistakin massaan nähden.

Mustapekka alkaa olla jo aika vanha Hondan malliston huipuksi? Vai onko huipuksi ajateltukaan...

Jaa, ei se ZZR niin erikoinen sitte ollukkaan. Tietty vanhaa konseptia noudattelevat, tavallaan sen tiesikin. Suikkaselta helppo nakki ottaa "valtikka" takaisin...
Ei, ei se varmaan ole "erikoinen", vain nopein&tehokkain sarjavalmisteinen pyörä, mihin se on suunniteltukin. Kuten edeltäjänsäkin. BMW:t on taas high tech matkalehmiä. Ja tuo helppous jää kyllä nähtäväksi.

Et ole tainnut jukepoksi ajaa edes kyseisellä pyörällä ??

Olen varma siitä.

Itse olen ajellut tupla X:ää, Hayabusaa ...

ja nyt 2200 kilsaa kyseisellä laitteella, jonka muuten tilasinkin.

Mutta eihän kaikilla ole mahdollisuutta ajella / testata pyöriä niin että pystyisi antamaan rintaäänellä kommentteja.

Kaikkein sokeimpia, ovat mielestäni selvästi johonkin kuppikuntaan sulkeutuneet harrastajat, joiden kokemusmaailma jää aika suppeaksi, koko moninaisesta harrastuksestamme.

blush.gif

Juu en ole en(eikä oo kovin moni muukaan kommentoija täällä), mutta kawan ja bemun erityylisyyden voi tajuta kyllä ajamattakin. Meinasin vaan että kawaa tuskin on tehtykään lyömään Bemun tyylisiä pyöriä (sitävarten on huhujen mukaan tulossa GTR1400) vaan nimenomaan maailman nopeimmaksi matkapyöräksi.

Hämmästynyt epäilijä kysyy; jos toi on ns. matkapyörä, niin näyttäkää mulle millaset laukut siihen saa?

Edit. Joidenkin on pakko kuljettaa muutakin kuin visakorttia mukana reissussa.

Juu en ole en(eikä oo kovin moni muukaan kommentoija täällä), mutta kawan ja bemun erityylisyyden voi tajuta kyllä ajamattakin. Meinasin vaan että kawaa tuskin on tehtykään lyömään Bemun tyylisiä pyöriä (sitävarten on huhujen mukaan tulossa GTR1400) vaan nimenomaan maailman nopeimmaksi matkapyöräksi.
"Maailman nopein matkapyörä"....mikähän on kenellekin nopein ?!.

Vuosia sitten meikällä oli ZZR 1100, joka sopi minun vartalolle erittäin hyvin; ei mitään ongelmia ajaa esim. 800 km/pv. Nyt alla on "huomattavasti nopeampi" Busa...., jossa on vain minulle(ja mahd. joillekin muillekin) yksi vika; perse puutuu 300 km ajon jälkeen, joten esim. tuon 800 km/pv ajamisen suoritus voi kestää mahd. pitempään kuin ZZR:llä, koska joudun muutaman minuutin huiluuttamaan peräpäätä tankkauksen yhteydessä. Onko vika penkissä, perseessä, jousituksessa tai meikän vartalon muodossa; sitä en tiedä ja ei tuo kauheasti haittaakaan...

Varmaan joku on ostanut/ostamassa ZZR 1400:en, koska sehän on se "maailman nopein matkapyörä". Pettymys voi kuitenkin tulla eteen ja siihen ei tarvita kuin yksi pieni asia ja juuri sinulle ko. pyörä on hitaampi kuin vanha lahnasi.
nixweiss.gif

lookaround_orig.gif
No voe perkl, johan tässä alettiin tekemään sitä tiettyä juttua pilkulle tms...Nopein suoralla, matkamalli jos verrataan Supebike replikoihin.
biggrin.gif

"Maailman nopein matkapyörä"....mikähän on kenellekin nopein ?!.

Vuosia sitten meikällä oli ZZR 1100, joka sopi minun vartalolle erittäin hyvin; ei mitään ongelmia ajaa esim. 800 km/pv. Nyt alla on "huomattavasti nopeampi" Busa...., jossa on vain minulle(ja mahd. joillekin muillekin) yksi vika; perse puutuu 300 km ajon jälkeen, joten esim. tuon 800 km/pv ajamisen suoritus voi kestää mahd. pitempään kuin ZZR:llä, koska joudun muutaman minuutin huiluuttamaan peräpäätä tankkauksen yhteydessä. Onko vika penkissä, perseessä, jousituksessa tai meikän vartalon muodossa; sitä en tiedä ja ei tuo kauheasti haittaakaan...

Varmaan joku on ostanut/ostamassa ZZR 1400:en, koska sehän on se "maailman nopein matkapyörä". Pettymys voi kuitenkin tulla eteen ja siihen ei tarvita kuin yksi pieni asia ja juuri sinulle ko. pyörä on hitaampi kuin vanha lahnasi.
nixweiss.gif
Vika on penkin asennossa. Nostas satulan etu kiinnikettä/satulaa esim.prikoilla noi 5mm niin pääset tosta vaivasta.
Tai hommaa tällänen
'
http://galleria.busanistit.org/Martan-modit/satula

Nyt tuli jotenkin sellanen olo että tulikohan sittenkin oltua liian malttamaton kun ei jaksanut odottaa ja tuli toi 10R hommattua
confused_orig.gif

Onnea kaikille "moponsa" saaneille!

Jäiköhän moni vielä odottamaan?
Ei kannata harmitella.10 ärrä jättää mutkapätkillä zetorit mennentullen...Itselläkin kokemusta matkavessoista,ja onhan ne helvetinmoisia kohloja...

No onkos se bemaricowboy ajanu ollenkaan kawalla,vai
kuulutko sinä siihen klikkiytyneeseen kuppikuntaan joka ei koskaan kokeile "väärän" merkkisiä pyöriä. Kovin syvää rintaääntä ei kannata käyttää vaikka muutamaa matkalehmää ois kokeillutkin.

Kyllä.

Ajourani aloittelin ZZR 1100 (-92) mallilla.
Jonkin verran olen myös ajellut ZZR 1200 mallilla ja olin lähellä hankkiakin sellaisen.

Valitettavasti tuo takapenkillä istuja, silloin, ei tykännyt kyseisestä pyörästä siron takapuolensa alla.

Voin myös myöntää, että oli myöskin lähellä tuon ZZR 1400 hankkiminen, mutta totesin sen olevan mulle hieman liian kykky.

Mulla ei ole tosiaankaan Kawoja vastaan mitään.

Jos pyörä on kaverin mielestä hänelle hyvä, niin sehän on siinä.

smile_org.gif

Seuraavassa bikessäkin taitaa olla joku baana juttu udesta zetorista. Mcn lehtien testeissä näytti 10r ja zzr 1400 tehoerot olevan 6hv penkissä. Eli tuossa nopeuden mukaan ei ole nopeuden rajoitinta kuten 12;rssä?

ANTTARI toteaa:"Kyllähän 10r syöpi pohjat noiden homosohvien kehuskeluilta.Se on sentään moottoripyörä."

Niin on, yksin ajellessa. Ja hyvä kaikin puolin ( notkea ja sopiva mutkille ja nopeisiin suoriin ), voimaa sanoisko riittävästi, hyvä ajoasento, loistavat jarrut, kevyt käsitellä jne., ohjausiskari vielä parantaa ajomukavuutta.

Eli jos sitä urheilullisuutta ja ääretöntä sopusuhtaisuutta kuskin ja pyörän välillä haluaa kokea, niin 10R on jess.

Mutta zetori on jotain muuta sitten taas. Sillä voi kuskata emäntääkin, eikä pyörä ole kuitenkaan mikään matkasohvan oloinen.
Ominaisuudet ovat kyllä aikas kilpurimaiset. Uskon, että on hyvä ja monipuoliseen käyttöön luotu vehje. Koeajolle pitäis päästä mahdollisimman pian, että tietää sitten.
bowdown.gif
.

Back