Onneksi olkoon vain kaikille jotka pyörän ovat saaneet! Sanasen haluaisin kuitenkin itsekin tuosta sumekon/kawasakin toiminnasta sanoa. Aina ja tarkoitan sillä jokaista kertaa, kun olen jonkun kanssa keskustellut kawasakista ja siitä millainen uusi pyörä heille on tulossa niin ovat joutuneet odottamaan pyöriään viikko kaupalla, mallista riippumatta. Olenko onnistunut jututtamaan vain epäonnisia vai onko kawan toiminta täällä päin maailmaa todellakin näin perseestä?
Itselläni luultavasti hajoaisi pää jos joutuisin odottamaan uutta pyörääni niin kauan kuin jotkut täällä ovat joutuneet odottamaan. Se odottelukaan ei ole niin kauheaa kuin myyjien välinpitämätön toiminta sekä katteettomat lupaukset. Itse olen sitä mieltä, että jos joku minun liikkeestäni tai liikkeestä jossa itse olisin töissä ostaisi 20 000e arvoisen menopelin niin pitäisin kyllä todella hyvää huolta asiakkaasta ja pitäisin hänet todellakin täysin ajan tasalla tapahtuvista asioista. Ihmeellisen leväperäistä toimintaa täällä suomessa tuo asiakaspalvelu.
No, minulla on toinen maahantuoja. Pyörä VN900 on tilattu viime lokakuussa ja vanhan pyörän myin maaliskuun lopussa.
Uuden toimitus on luvattu toukokuun loppuun, mutta vielä viimeksi tänään kysyttynä, ei ole toimituspäivää vahvistettuna tai tietoa saako pyöriä.
Että metriäkään ei ole vielä tänä vuonna päässyt ajamaan. Säitäkin olis pidelly..
Ehkä sitten kesäkuussa, ehkä.
Nykyisellä tietotekniikan aikakaudella on käsittämätöntä että mopojen logistiikka on 1800 -luvulla. "tulee kun tulee, jos luoja suo ja tuuli on suotuinen".
Ja jos ei valmistajan taito riitä, niin ostaisi sitten edes palveun DHL:ltä tai vastaavalta. Asiakkaalla on 3 tunnin välein päivittyvä tieto siitä missä tarkalleen ottaen laatikko on menossa ja oletetun valmistumispäivän tehtaalla voi merkata matkan alkuun "estimated pick up time":llä.
Jotkut autojen toimittajat tietävät tilanteen myös tällä tarkkuudella.
Eikä siinä mitä, ei noita tarvitse kun on koko talvi aikaa kuljetella, eikä ole niin tarkkaa aikataulusta, mutta siinä vaiheessa kun kausi on menossa eikä ole tietoa, alkaa toiminta hiertää kun ei tiedä että peruuko viikon lomavarauksen pyörän puuttumisen vuoksi.