Oletko siis yseissä kuullut moista sattuvan? Itse en ole kuullut missään ketjukäyttöisessä vehkeessä hypänneen yli. Jakohihnalla toteutetut taas sit erikseen. Kyse siis autoista. No mutta asia selviää toivottavasti
Ulkomaanelävien foorumeilta muistan joskus lukeneeni ysinkin kohdalla, että olisi juminut kiristin aiheuttanut pykälän hypyn. Muissa malleissa / merkeissä ihan tältäkin foorumilta löytyy muistaakseni juttua, kokeiles haulla josko löytys jotain.
Kutospuolella itsekin käynyt jotain keskustelua noista kiristimistä ja samaa mallia esim. kawasaki.com - sivuston osalistan mukaan ysin ja kutosen kiristin. Eli kyllä tuo ilmeisesti ihan "yleinen" ongelma on tuo kiristimen kanittaminen.
Täällä en muista nähneeni koskaan mainintaa, että ysissä olisi jako hypähtänyt.
Mutta loppukaneettina, mahdollista se toki on, jos ketju vaan tarpeeksi löysällä (oli syy sitten kiristin, tai kiristimen kiristysvaran loppuminen eli liian venähtänyt ketju).
- P
edit: muutama linkki, eli kyllä tuo on hyvinkin mahdollista.
Hondassa,
Suzukissa,
Kysymys / vastaus - tyyppinen,
vanhemmassa Hondan crossissa 2:lla hyppy yli,
Hieman myös ysiärrän kiristimestä:
Tuolla samaa mitä olen höpöttänyt tässä ketjussa,
vähän lisää "äänipohdintaa",
vielä jotain..
Tuossapa jotain pikaisella kuukletuksella eli ihan hyvin löytyy jos haluat noista lisää lueskella netistä. Nuo on tosiaan hyviä kawa / 9R - foorumeita tuolla ulkomailla. Suosittelen ihan kaikille, tuolta löytää useasti ihan hemmetin hyvin infoa hankalampiinkin ongelmiin.
Eli mulla oli tosiaan tuo muistikuva, että ysi / kutonen on ongelmallisia välillä tuon kiristimen suhteen ja että sitä kannattaa joskus vähän tsekkailla, että kirii varmasti. Omassanikin rallatteli kohtuu kivasti jo viime kesänä ja voi olla myös osasyynä, että omasta menee mosa ihan atomeiksi talven aikana, kun ykkönen(sylinteri) hävitti puristukset melkein kokonaan. Tuo selviää tässä talven aikana, nyt ei vielä ole jaksanut kunnolla aloittaa tuota proggista.
En siis halunnut mitenkään pelotella, ajattelin vain että tuokin on mahdollista. Siellähän se liikkeessä nyt sitten selviää. Se tosiaan vaan on faktaa, että kyllä se ketju voi hypätä ja jaon sekoittaa, ei se kiristin siellä turhaan ole
- P