• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin , nyt on tämän vuoden ajot ajettu.
Meinaan alkaa kelit oleen jo perseestä ettei enää jaksa kytätä säätiedotuksia ajoja varten.
Ja toisaalta tuli suditeltua takanen kankaille, niin ei enää tälle syksylle viitti uutta vaihtaa.

Nyt kun tuli jo mopotti pestyä vimosenpäälle, niin ei muuta ku mopo talliin ja purkuun.

Siinä sitä onki ku pitää saada runko paljaaksi että saa maalata/maalauttaa sen mattamustaksi. Ja venat pitää kahtua/säätää tässä talven aikana.

Mut mukava kesä on takana ,kilsoja 7100.

Nyt vaan puunaamaan ja odotteleen ens kevättä ja vittuileen muille täällä orgissa ku ei pääse ajeleen. Niinhän ne muutkin tekee
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

Tämä on varmaan kysytty ennenkin... Mutta olen laiska ja kysyn uudestaan
tounge.gif

Elikkä öljyt... Minkälaiset öljyt te käytätte? Minulla on nyt luultavasti Valvoline ja moottori naksuttaa hieman... Ennen huoltoa ei tehnyt sitä.
Oon käyttänyt mun 9 ärrässä (vm 2001) Teboilin Super Bike Öljyy,
On ainekin toiminut minulla paremmin,kuin se Gastrollin Punanen oliko se GP4?
cool.gif
Ettet nyt vain tarkoita Castrol GPS 4T?
smile_org.gif
Mulla on tuota ollut ja ihan kohtalaisesti on pelittänyt = ei mitään isompia ongelmia. Vertailupohjaa ei kylläkään ole.
Kyllä olet varmaan oikeassa sen nimen suhteen,mutta mulla meni Botniaring päivän aikana vaihteet ihan jäykäksi,luulin,että oli joku vika lootassa,no öljyt jäähty ja taas alkoi vaihteet pelittää,mutta jäi silti sellaisiksi jäykiksi.Teboilin öljyn jälkeen ei mitään ongelmaa.
confused_orig.gif

No niin , nyt on tämän vuoden ajot ajettu.
Meinaan alkaa kelit oleen jo perseestä ettei enää jaksa kytätä säätiedotuksia ajoja varten.
Ja toisaalta tuli suditeltua takanen kankaille, niin ei enää tälle syksylle viitti uutta vaihtaa.

Nyt kun tuli jo mopotti pestyä vimosenpäälle, niin ei muuta ku mopo talliin ja purkuun.

Siinä sitä onki ku pitää saada runko paljaaksi että saa maalata/maalauttaa sen mattamustaksi. Ja venat pitää kahtua/säätää tässä talven aikana.

Mut mukava kesä on takana ,kilsoja 7100.

Nyt vaan puunaamaan ja odotteleen ens kevättä ja vittuileen muille täällä orgissa ku ei pääse ajeleen. Niinhän ne muutkin tekee
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif
Äläs nyt, tänäänkin tuli ajettua joku 260 km. Oli mahtava ajosää ja luontokin näytti oikein upealta.
biggrin.gif
Ei todellakaan mopoa vielä talliin...
062802moto_prv.gif

Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla.
wink.gif
Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
Juurikin näin.+1
Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!
Pyörän alusta on säätämättömänä
033102ass_1_prv.gif
:stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
Mullakin oli alusta säädettynä aika nappiin. Ei tarvinnut vaihtaa edes takaiskaria. Totteli säätöihin, kun namiskoista ruuvaili. Hyvä puoli olisi ollut hydraulinen esijännityksen säätö eikä tollasta, mikä vaatii vasaran ja ruuvarin. Nostin myös takarungon korkeutta 3mm prikan kanssa 15mm. Eli prikka laitettiin iskarin ja takahaarukan väliin. 1mm juuressa = n. 5mm takarungon korkeudessa. Vielä Pilot Powerit alle + ohjausiskari, niin ei tarvinnut nöyristellä millekään mopolle mutkapätkällä eikä radalla.
wink.gif
Alko kiinnostaan tämä takapään korutuskikka, mutta se jäi vielä epäselväksi että mihin paikkaan tarkalleen se prikka laitetaan?
Käyppäs vilaseen vähän sitä takapakkaa. Idea on kuitenkin se että prikkojen avulla iskaripakan kokonaispituus kasvaa. Eli prikat tulee rungossa olevan kielekkeen ja iskaripakan yläpuolella olevan haarukan pulttiliitoksen väliin.

Alko kiinnostaan tämä takapään korutuskikka, mutta se jäi vielä epäselväksi että mihin paikkaan tarkalleen se prikka laitetaan?
Tosta takapään korottamisesta, itse laitoin kesän alussa kanssa prikat takaiskarin yläpäähän kun renkaiksi tuli täksi kesäksi takaisin 190/50 (nyt kyllä ens kesää ja allelaittoa varastossa odottamassa 190/55). Tossa kuva mun ysin (2003 eli F-malli) prikoista paikallaan: Perä ylemmäs

Tosta takapään korottamisesta, itse laitoin kesän alussa kanssa prikat takaiskarin yläpäähän kun renkaiksi tuli täksi kesäksi takaisin 190/50 (nyt kyllä ens kesää ja allelaittoa varastossa odottamassa 190/55). Tossa kuva mun ysin (2003 eli F-malli) prikoista paikallaan: Perä ylemmäs
No nyt selkes!
Kyllä se näin useasti on että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
biggrin.gif

Olikos kellään kokemusta ohjausiskarin käytöstä ysipärräs? Aijuu, ysipärrät on niin huonosti kääntyviä ja raskaita lehmiä, ettei ne mitään ohjausiskaria tartte!
tounge.gif

Tulipahan tuossa vähän istuttua kymppipärrän kyydissä. Ihmettelin että mistä siihen saa oikein ajovalot päälle, kun näytti parkit olevan päällä. Mutta sitten muistinkin että siinähän on vaan yks kupinen tuikku.
tounge.gif
Jarru siin ol ihmeellinen, sen sai painettua pohjaan saakka. Vaan kyllä se ol ketterän ja kevyen olonen ysipärrään tottuneelle ja äreä olonen peli ol kun ol änkyräkin vaihettu. Mutta taas kerran muistu mieleen et ei se ysipärrä oo mikään oikia ärräpyörä. Huomaahan sen jo alustasta ja ajomukavuudesta!
033102bebe_1_prv.gif

T: jo 15 tkm ysipärrällä Ja vieläpä tänä kesänä.
biggrin.gif

En malta olla haukkumatta lisää omaa pyörääni kun on kokemusta kertynyt (omaansa kai saa sentään haukkua
wink.gif
) . Mittarissa on reilu 23 tkm:

Tuntuu siltä kuin nokkaketju rallattais kovasti, pakosarjan tiiviste vuotaneen (kuuluu outoa ääntä tietyillä kierroksilla), ketjut lieneen loppu (yleistä värinää, mm jalkatapit ovat alkaneet väristä vietävästi), toinen etujarruista laahaa hiukan, ohjauslaakeri tuntuis olevan väljä, etuakselilta kuuluu outoa tikitystä ainakin tiukissa kaarteissa (huomasin radalla).

Ilmeisesti pitäis vielä vaihtaa etupumppujen öljyt, liekö pitäs myös takaiskari huollattaa?

mm. Mikä pyörä! Lyhyesti tiiivistettynä Kawasaki.
buttrock.gif

Ilmeisesti on ihan normaalia teetättää 9r:lle yli 1000 € remontti 24 tkm:n kohdalla.
confused_orig.gif
Oisin varmaan jo myynyt pois, mutta kun olen vanha toyota kuski, niin on vähän saanut siedätystä kolinoihin ja särinöihin.

En malta olla haukkumatta lisää omaa pyörääni kun on kokemusta kertynyt (omaansa kai saa sentään haukkua
wink.gif

Tuntuu siltä kuin nokkaketju rallattais  kovasti, pakosarjan tiiviste vuotaneen (kuuluu outoa ääntä tietyillä kierroksilla), ketjut lieneen loppu (yleistä värinää, mm jalkatapit ovat alkaneet väristä vietävästi), toinen etujarruista laahaa hiukan, ohjauslaakeri tuntuis olevan väljä, etuakselilta kuuluu outoa tikitystä ainakin tiukissa kaarteissa (huomasin radalla).

Ilmeisesti pitäis vielä vaihtaa etupumppujen öljyt, liekö pitäs myös takaiskari huollattaa?

buttrock.gif

Ilmeisesti on ihan normaalia teetättää 9r:lle yli 1000 € remontti 24 tkm:n kohdalla.  
confused_orig.gif
Oisin varmaan jo myynyt pois, mutta kun olen vanha toyota kuski, niin on vähän saanut siedätystä kolinoihin ja särinöihin.
omg.gif
omg.gif
nooh Sky , eiköhän tosta sun vuodatuksesta mene yli puolet ihan normikulumisen piikkiin....ketjut kuluu , toisilla nopeammin kuin toisilla (riippuu ajotavasta...huollosta > säätöä , rasvausta) , pakosarjan tiivisteet kun vuotavat myös Hondissa , etupumppujen öljyt vaihdetaan juuri siinä 24 tkm huollossa , ohjauslaakeri kuluu ja kuluu vielä enemmän jos klappia ei kiristetä ajoissa , etujarrun laahauksenkin saa pois , kun putsaa mönjät ja rasvaa liut .... mikähän se tikitys mahtaa sitten olla ....onkohan sulla se sekuntikellon tikitys säädetty vaan niin kovalle , kun niitä rataennätyksiä olet yrittänyt pitää pilkkanaan ....
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

wink.gif

Tuntuu siltä kuin nokkaketju rallattais  kovasti, pakosarjan tiiviste vuotaneen (kuuluu outoa ääntä tietyillä kierroksilla), ketjut lieneen loppu (yleistä värinää, mm jalkatapit ovat alkaneet väristä vietävästi), toinen etujarruista laahaa hiukan, ohjauslaakeri tuntuis olevan väljä, etuakselilta kuuluu outoa tikitystä ainakin tiukissa kaarteissa (huomasin radalla).

buttrock.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Btw , en usko , että se 24 tkm huolto nyt sentään yli tuhatta Equu maksaa edes nokkaketjun vaihdon kanssa ....
nixweiss.gif

wink.gif

Tuntuu siltä kuin nokkaketju rallattais kovasti, pakosarjan tiiviste vuotaneen (kuuluu outoa ääntä tietyillä kierroksilla), ketjut lieneen loppu (yleistä värinää, mm jalkatapit ovat alkaneet väristä vietävästi), toinen etujarruista laahaa hiukan, ohjauslaakeri tuntuis olevan väljä, etuakselilta kuuluu outoa tikitystä ainakin tiukissa kaarteissa (huomasin radalla).

buttrock.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Btw , en usko , että se 24 tkm huolto nyt sentään yli tuhatta Equu maksaa edes nokkaketjun vaihdon kanssa ....
nixweiss.gif
No, laskin kaikki tarvittavat huollot, myös takapumpun, ketjut, nokkaketjun tms. Jarruremonttikaan tuskin kuuluu 24 tkm:n huoltoon. Sen vois tehdä kyllä itse, vaan muistelempa että tiivistesarjat maksaa jo itessään maltaita.

Lähinnä se hämmästyttää, kuinka 24 tkm:ssä voi tulla niin paljon kulumaa.
confused_orig.gif
Toki asiaan vaikuttaneen että pyörällä on ajettu yli 15 tkm:ä yhtenä vuotena, joten jarruremontteja, etupuppujen öljyjä (2 vuotta/24 tkm) tms ei ole ajoittunut pitemmälle aikavälille.

wink.gif

buttrock.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Btw , en usko , että se 24 tkm huolto nyt sentään yli tuhatta Equu  maksaa edes nokkaketjun vaihdon kanssa ....
nixweiss.gif
No, laskin kaikki tarvittavat huollot, myös takapumpun, ketjut, nokkaketjun tms. Jarruremonttikaan tuskin kuuluu 24 tkm:n huoltoon. Sen vois tehdä kyllä itse, vaan muistelempa että tiivistesarjat maksaa jo itessään maltaita.

confused_orig.gif
Toki asiaan vaikuttaneen että pyörällä on ajettu yli 15 tkm:ä yhtenä vuotena, joten jarruremontteja, etupuppujen öljyjä (2 vuotta/24 tkm) tms ei ole ajoittunut pitemmälle aikavälille.
omg.gif
Mikäs kohta siinä takaiskarissa pitää loppujen lopuksi huoltaa , siis ellei jousta vaihdeta ....ysissä kun on oikein nipalla kaikki linkut ,ainut ongelma siinä on varmaankin se ,että muistaa voidella ko. kohteet mieluummin vaikka liian usein , kuin ei olleskaan ...ja se etusen jarruremppa menee kyllä siinä samalla kertaa kuin jarrupalojen vaihtokin , ei oo ihmeellinen juttu tehdä ...

wink.gif

buttrock.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

confused_orig.gif
Voi,voi sentään.Mitähän sitäpitäs sanoo,no mulla on ittelläni sama pyörä(2001 ajet,36500km).Heti alkuun että,pyöräni on teknisesti uuttavastaavassa kunnossa.Okei,sille on anettu kenkää oikeinkin reilusti,radat on tullut tutuiksi.Vielä ei ole ilmennut mitään kyseisistä ongelmista mitä sinulla on esiintynyt.Oletkohan huoltanut pyörääsi oikein,esim kun minä vaihdan jarrupalat,niin putsaan aina männät jarru pölystä pois,ennenkuin painan ne takaisin sisään,että saan asennettua uudet.Kuten tuossa yksi kaveri sano,RASVANIPAT Jousivivustossa ja SvingissäRasvaa sisään 2,kertaa kesässä.Öljyt riittävän usein jos kengittää pyörää.Etupään öljyt tulisi vaihtaa noin kahden ajokauden jälkeen,etenkin jos tulee kilometrejä paljon.Ketjut ja rattaat on kulutustavaraa,kun ne alkaa pitää ääntä,vaihdetaan ne.Uusilla ketjuilla pyörkin kulkee herkemmin.Huoltoa ja huolen pitoa sanon minä. Ei sitten millään pahalla :;):Minä olen ainekin ollut hirmu tyytyväinen pyörääni,paukkuja riittää ihan mukavasti(vaihdettu Dynot,slipari,K&N)
biggrin.gif
Toki jokainen saa haukkua omaansa,mutta myös ei omaansa,vai mitä!
thumbs-up.gif

wink.gif

buttrock.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

confused_orig.gif
Voi,voi sentään.Mitähän sitäpitäs sanoo,no mulla on ittelläni sama pyörä(2001 ajet,36500km).Heti alkuun että,pyöräni on teknisesti uuttavastaavassa kunnossa.Okei,sille on anettu kenkää oikeinkin reilusti,radat on tullut tutuiksi.Vielä ei ole ilmennut mitään kyseisistä ongelmista mitä sinulla on esiintynyt.Oletkohan huoltanut pyörääsi oikein,esim kun minä vaihdan jarrupalat,niin putsaan aina männät jarru pölystä pois,ennenkuin painan ne takaisin sisään,että saan asennettua uudet.Kuten tuossa yksi kaveri sano,RASVANIPAT Jousivivustossa ja SvingissäRasvaa sisään 2,kertaa kesässä.Öljyt riittävän usein jos kengittää pyörää.Etupään öljyt tulisi vaihtaa noin kahden ajokauden jälkeen,etenkin jos tulee kilometrejä paljon.Ketjut ja rattaat on kulutustavaraa,kun ne alkaa pitää ääntä,vaihdetaan ne.Uusilla ketjuilla pyörkin kulkee herkemmin.Huoltoa ja huolen pitoa sanon minä. Ei sitten millään pahalla :;):Minä olen ainekin ollut hirmu tyytyväinen pyörääni,paukkuja riittää ihan mukavasti(vaihdettu Dynot,slipari,K&N)
biggrin.gif
Toki jokainen saa haukkua omaansa,mutta myös ei omaansa,vai mitä!
thumbs-up.gif
Piti sanoman siitä takaiskarista, että eikös tuo ole kaasuiskari? Jos on niin kuvittelisin että se pikkuhiljaa vuotaa, tässäkin tapauksessa se on varmastikin sen 7 vuotta vanha. Korjatkoon joku jos on parempaa tietoa.

Piti vaan sanoman että mopoon turha laittaa uutta änkyrää, suutinsatsia yms. jos alusta on arserista (lue matkamallia). Joten olen kuluttanut aikaani alustan säätöön. Eli ekaksi säädettiin jousitus ja iskunvaimennus puhtaasti perstuntumalta kadulle sopivaksi (eli menikö säädön myötä paremmaksi vai hunommaksi ==> lisää säätöä). Pyörästä tuli sillä konstilla huomattavasti ajokelpoisempi. Kun sekään ei riittänyt taakse 55 - profiilinen rengas. Sekään ei riittänyt joten perä ylös ja keula alas. Ehkäpä sitä ens kesänä jo pääsee siirtymään koneen puolelle.
tounge.gif

Kävin tänään ajeleen 160 km iltalenkin. Alusta tuntui hyvältä, ainut että kun lämpötila 5-6 astetta, niin otin suosista ihan iisisti.
biggrin.gif

Kyllähän toi diablo corsa 3 lämpesi, kun vain vähän yritti kanttailla ja antaa kevyesti hanaa kaarteessa. Mutta tosi vaimeesti kuitenkin.

Puolenvälin jälkeen alko kaasuttimet jäätymään. Jouduin 3 kertaa pysähtymään, jotta kaasuttimet sulaisi. Mutta jos on vielä tilaisuuksia ajamiselle, niin käytän ne kyllä.
biggrin.gif

Ja jälleen uusi 9R kuski ilmoittautuu. Pyöränä kuvan mukainen -95 vuotinen yksilö. Pari viikkoa sitten ostettu ja kilometrejä tullut n. 500km, kaikenkaikkiaan ajettu 60tkm. Edelleen hymy naamalla kun pyörän vaan näkee edes tallissa.
tounge.gif

Ajokelejäkin luvattu ensiviikoksi joten ei puhettakaan mistään talviunista vielä.
kawa.jpg

Ai niin, kuva on entisen omistajan myynti-ilmosta mutta tuskin pahastuu.
smile_org.gif

Kiitos.
smile_org.gif

Olisko mitään hyvää suositusta moottoriöljyksi, olen kyllä jo lukenut tämän viestiketjun läpi mutta ei tuosta nyt oikein selvyyttä tullut. Vai onko vain parempi kokeilla ja koittaa onnea?
Oireena on ykköseltä kakkoselle vaihtaminen kovemmassa kiihdytyksessä jolloin vaihde ikävästi rusahtaa sisään.
Justiin muuten luvattiin about 10 astetta ja aurinkoista tännepäin joten kausi jatkuu.
sport05.gif

Nonniin öljyt on nyt vaihdettu. Liikkeessä sai mulle myytyä Hondan GN4 öljyt, vaihteita ei nyt pääse/viitsi lähteä kokeilemaan ennen kevättä. Jos ei meinaa toimia hyvin niin vaihdetaan sitten toiset. Oli muuten pirullisen ahtaassa paikassa tuo suodatin...

Back