• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja sitten vielä ledi takavalo+vilkut, hugger ja ohjausiskari niin sitten se on valmis ;) (yeah right)
Kerroppa mulle mistä meinasit löytää tuohon ohjausiskarin? Itse kanssa olis etsinnässä meidän rataleluun (siinä on joku ilmeisesti gixeristä siirretty kiinni nipparilla, ei ole liian tehokas...
confused_orig.gif
)

Ainakaan Öhlins ei ole ilmeisesti tuon mallin yseihin ohjausiskareita tehnyt, liekkö sitten joku muu valmistaja...
withstupid.gif
Lues tätä viestiketjua sivulta 3. Nimimerkki Seeber kirjoittaa siellä öhlinsistä entisessä ysissään, joten pitäis ilmeisesti löytyä. Vai onkos noissa muka eroa e2 ja f-malleissa ohjausiskareidenkin suhteen?
Meidän römpötti on mallia C... Öhlinsin sivuilla olevan taulukon mukaan kawoihin -98... -00 ei olisi olemassa niiltä mitn palikkaa lukuunottamatta etuhaarukan sisältöä
nixweiss.gif

Pitää tutkailla, tsekkailla ja zoomailla...

edit. Juu lueksin tuon Seeberin viestin ja ilmeisesti -04:nkin on pitäny kiinnikkeet fiksiä tehtaalla erikseen... Sitähän tässä kauhistelen jotta mitä lie maksaa, mut sehän maksaa just sen mitä maksaa...
wink.gif

Ja sitten vielä ledi takavalo+vilkut, hugger ja ohjausiskari niin sitten se on valmis ;) (yeah right)
Kerroppa mulle mistä meinasit löytää tuohon ohjausiskarin? Itse kanssa olis etsinnässä meidän rataleluun (siinä on joku ilmeisesti gixeristä siirretty kiinni nipparilla, ei ole liian tehokas...
confused_orig.gif
)

Ainakaan Öhlins ei ole ilmeisesti tuon mallin yseihin ohjausiskareita tehnyt, liekkö sitten joku muu valmistaja...
withstupid.gif
Lues tätä viestiketjua sivulta 3. Nimimerkki Seeber kirjoittaa siellä öhlinsistä entisessä ysissään, joten pitäis ilmeisesti löytyä. Vai onkos noissa muka eroa e2 ja f-malleissa ohjausiskareidenkin suhteen?
Meidän römpötti on mallia C... Öhlinsin sivuilla olevan taulukon mukaan kawoihin -98... -00 ei olisi olemassa niiltä mitn palikkaa lukuunottamatta etuhaarukan sisältöä
nixweiss.gif

Pitää tutkailla, tsekkailla ja zoomailla...

edit. Juu lueksin tuon Seeberin viestin ja ilmeisesti -04:nkin on pitäny kiinnikkeet fiksiä tehtaalla erikseen... Sitähän tässä kauhistelen jotta mitä lie maksaa, mut sehän maksaa just sen mitä maksaa...
wink.gif
Just just.. ajattelin, kun kysyit asiasta markus_a:lta että on samaa vuosikertaa..

Juu näytti olleen melkonen rojekti tuo ohjausiskarihomma ainakin Seeberillä..

Näyttäshän noita kumminkin vastaantulevan aina silloin tällöin ohjausiskarilla varustettuna eli eri merkeillä noita kyllä vissiin löytyy.. Onko Öhlins ainoa mieleinen vaihtoehto siis?

- Perkele

confused_orig.gif
)

withstupid.gif
RM Heinolta saa näköjään... En ole kysynyt mutta Tobyltä löytyy:

Toby ohjausiskari

15.KA09.03 KAWASAKI ZX-9R 00 - 03 1 300€

Edit: elikkä sinulla oli -98 mallinen?

Tässä on nyt kaikki:

15.KA09.01 KAWASAKI ZX-9R 94 - 97 1 300€
15.KA09.02 KAWASAKI ZX-9R 98 - 99 1 300€
15.KA09.03 KAWASAKI ZX-9R 00 - 03 1 300€

Komea on pärrä markus_a:lla. Samaa mallia, kuin omanikin.. värit vaan erit
smile_org.gif

- Perkele

Edit: Gyntteri sitten pisti mulle postia, että oli unohtanut pistää Remuksen kiinnitykseen kuuluvat pultit & pannan postiin ja tulee toinen paketti perässä.. hitto kun kelit vaan huononee ja ei viittis pakkasessa laitella paikoilleen ja säätää pyörää.. prkl potenssiin 100!

smile_org.gif

- Perkele

Edit: Gyntteri sitten pisti mulle postia, että oli unohtanut pistää Remuksen kiinnitykseen kuuluvat pultit & pannan postiin ja tulee toinen paketti perässä.. hitto kun kelit vaan huononee ja ei viittis pakkasessa laitella paikoilleen ja säätää pyörää.. prkl potenssiin 100!
Mä tässä oikeestaan odottelen että tulee pakkanen, jotta pyörä joutaa halliin seisomaan ja puretuksi.
smile_org.gif
Olis niin paljon pikkusäätöä ettei viitti ruveta tekemään ennenkuin ajokausi on ohi.

smile_org.gif

- Perkele

Mä tässä oikeestaan odottelen että tulee pakkanen, jotta pyörä joutaa halliin seisomaan ja puretuksi.  
smile_org.gif
Olis niin paljon pikkusäätöä ettei viitti ruveta tekemään ennenkuin ajokausi on ohi.
Älä nyt perk****!
sad_orig.gif
tounge.gif

Yritän vielä saada 5000km mittariin lisää...
smile_org.gif
Olen vasta ajanut 600km

No niin nyt ois vaihdettu 45 takahampi 41:seen.
Pitäs käydä kokeileen mittaan miten kovaa tuolla mopottimella nyt pääsee.
Aika paljon tiputti tuota huippuja tuolla 45:lla, jos tehas lupaa jotain 285km/h ja nyt meni vaan 264km/h.
Loppus tuo saakelin vesisade niin pääsis kokeileen
tounge.gif

Gps vaan tankkilaukkuun ja menoksi.
Toki tuolla 45:lla oli mukavampi kiihytellä kun keulii herkemmin.

Saas sitte nähä miten kerkiää kiihtyä tuolla 1800metrin matkalla kun 45:lla meni 264km/h rajotinta vasten.
Voihan se olla että hepat loppuu kesken ja jäädään heikommaksikin tulokseksi.
Mut sitte tarvii tehä jotain
tounge.gif

No niin nyt ois vaihdettu 45 takahampi 41:seen.
Pitäs käydä kokeileen mittaan miten kovaa tuolla mopottimella nyt pääsee.
Aika paljon tiputti tuota huippuja tuolla 45:lla, jos tehas lupaa jotain 285km/h ja nyt meni vaan 264km/h.
Loppus tuo saakelin vesisade niin pääsis kokeileen
tounge.gif

Gps vaan tankkilaukkuun ja menoksi.
Toki tuolla 45:lla oli mukavampi kiihytellä kun keulii herkemmin.

Saas sitte nähä miten kerkiää kiihtyä tuolla 1800metrin matkalla kun 45:lla meni 264km/h rajotinta vasten.
Voihan se olla että hepat loppuu kesken ja jäädään heikommaksikin tulokseksi.
Mut sitte tarvii tehä jotain
tounge.gif
Jaksaako nostaa keulan pystyyn vielä 2 vaihteellakin nuilla välityksillä?
Oon itekki miettiny et laittas tiheemmät välitykset kun oma 9 ei jaksa keulia kun 1 vaihteella...
Tietääkö kukaan minkälainen ero on vakioon nähen jos laittaa eteen 1 piikkin pienemmän rattaan?

Nyt sitten menin tekemään sen teoista kauheimman! Myin kawan pois  
bawling.gif
kaikkea se rahapula teettää... Ja onhan se tarkoitus ostaa ens kesäksi joku uusi menopeli, mikä se sitten on, sitä en tiedä itsekkään. Mutta pakko todeta että oli tuo 9r hemmetin mukava peli  
smile_org.gif

noniin tuli just ostettua vm 01 9r, pöllityn vm94:n tilalle ja kyllä voi sanoa että 7 vuodessa on tapahtunut paljon
062802jumpie_prv.gif
Paljon näppärämpi kuin tuo vanha. Nyt tarttis vaan saada jostakin slipari tuohon vehkeeseen.

Vietävä, kyllä toi ysiärrä tarvis vähän muokkausta. Suoraa sanottuna se on ihan liian raskas ja tehojakin sais olla enemmän. Eli kyllä se vissiin on pakko vaihtaa mökäpönttö ja vaihtaa suuttimet... Ei vaan millään viittis tehdä moista investointia. Kellään myynnissä sliparia, siis bolt-onia -01:seen ? Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.

Jotenkin sitä kaipais vähän agressiivisempaa ulkonäköä.
biggrin.gif
Pyörä on ulkonäöltään aivan liian raskaan oloinen. Ulkonäkönsä puolesta siihen sopis hyvin sivulaukut! Vaan eipä siihen saa edes telineitä valmiina niille. Onkos kellään kuvia tuunatuista 9r:stä
confused_orig.gif

Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.?
Ehkä oon tyhmä, mut et varmaan huomaa ajossa painoeroa normiputki -> tehoputki.Ite ajanu 3 v. 9R:ää ja tehot riittää ihan tarpeeks. se kuka väittää et 9R:än tehot ei riitä suomen liikenteeseen, niin kertoo missä ne loppuu. muuallaku radalla.
http://www.bikepics.com/pictures/684268/

Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.?
Ehkä oon tyhmä, mut et varmaan huomaa ajossa painoeroa normiputki -> tehoputki.Ite ajanu 3 v. 9R:ää ja tehot riittää ihan tarpeeks. se kuka väittää et 9R:än tehot ei riitä suomen liikenteeseen, niin kertoo missä ne loppuu. muuallaku radalla.
http://www.bikepics.com/pictures/684268/
Väitän että jos pyörästä saa riisumalla pois sen 10 kg, niin sen kyllä huomaa. Ei kiihtyvyydestä, vaan muussa käsittelyssä.

Rännistä lähtee jo se 6-7 kg.

Mutta se loppu painonpudotus onkin haastavaa. Takajalkatapit pois, kahvat pois, takapenkin korvaus hiilikuitukuorella, takalokari pois, laatikoton undertail hiilikuidusta. Rattaat ja ketju vaihdetaan kisaversioihin. Akun vois vaihtaa johonkin pienenpään. Sillä vois saada jo sen kilon pois. Jos oisin ratafanaatikko vaihtaisin akun tälläiseen. Pitäs äkkiä laskien riittää 5-7 s starttiin. Täytyykin mitata oman mopon starttivirta töissä kun muistan. Voin taata että tuolla pyörä starttaa sekunnissa jos on startatakseen.

Mutta mistäs ne loput kilot pois? Takajarru pois?

Vietävän kallis tapa on ne magnesium vanteet.

Ainiin, ne tehot loppuu siinä vaiheessa on kun on ylitetty kortinlähtönopeus
tounge.gif

Vietävä, kyllä toi ysiärrä tarvis vähän muokkausta. Suoraa sanottuna se on ihan liian raskas ja tehojakin sais olla enemmän. Eli kyllä se vissiin on pakko vaihtaa mökäpönttö ja vaihtaa suuttimet... Ei vaan millään viittis tehdä moista investointia. Kellään myynnissä sliparia, siis bolt-onia -01:seen ? Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.

Jotenkin sitä kaipais vähän agressiivisempaa ulkonäköä.
biggrin.gif
Pyörä on ulkonäöltään aivan liian raskaan oloinen. Ulkonäkönsä puolesta siihen sopis hyvin sivulaukut! Vaan eipä siihen saa edes telineitä valmiina niille. Onkos kellään kuvia tuunatuista 9r:stä
confused_orig.gif
Tässä ois meikän mopotista kuva
Tuon kilven oon laittanu nykyisin enemmän takaviistoon räyhäkkyyttä tuomaan.
Ja taka jalkatapit on poistettu. Sliparin pidike on työn alla tällähetkellä.

Oisko kellään myynnissä 00-01vm.etu katetta? näyttäs että passaa heittämällä paikoilleen sellanen kaks lamppunen maski.
Haluaa sellasen.

Toi maalaus ja väri näyttää hyvältä.

Noniin! Vaihdoin mopooni taakse 190-55-17 Diablo Corsa 3:n. Oli tosi mukava ajaa kurveihin. Teki vaan mieli antaa kurvissa lisää hanaa!
062802jumpie_prv.gif
Ainut vaan että ei tuntunut lämpeävän ihan niin hyvin toi corsa 3 kuin sportec M3.

Kyllä toi meitsinkin 9r rupeaa kohta olemaan ihan ajettava peli. Ainut vaan että toi keula on edelleen syvältä. Eli taidampa koittaa vielä mitä tuo keulan madaltaminen vaikuttaa...

Vaihdoimpa vielä uudet sintteripalat eteen. Hyvin jarruttaa. Ja pitihän sitä jarrujen toimintaa kokeilla ja vieläpä kostealla asfaltilla.
tounge.gif
Lukkoonhan se tietysti meni ja pyörä lähti tietysti kallistumaan, joten jalkaa vaan maahan ja jarru auki. Kyllä siitä sitten selvittiin taiteilemalla siihen saakka kunnes jarru aukes ja pyörän sai takasin hallintaan. Taisipa tulla peräti 1,5 m mustaa viivaa asfalttiin. No, se olis ollut vasta toinen kaato tänään.
033102bebe_1_prv.gif

Ensimmäinen kaato oli tietysti Sähköisellä motocrosspyörällä. Tänään kun sattui olemaan suojat mukana töissä, niin pitihän sitä kokeilla kuinka Bladella saa hypättyä. Sattu vaan olemaan toi nurmikko johon tulee hyppyrin alastulo aika velliä, varsinkin muutaman hypyn jälkeen. Pitihän sitä vauhtia ottaa sitten vähän enemmänkin kun kerran oli kunnon suojat: alastulo meni ihan kivasti, mutta toi tila hyppyrin jälkeen on lyhyt, joten siinä pitäis saada jarrutettuakin, niin kyllähän se blade lähti heittelehtiin ja nurinhan siinä sitten loppujenlopuksi mentiin!
bowdown.gif
Täytynee kokeilla joku päivä uudestaan, kunhan nurmikko on vähän paremmassa kunnossa.

Back