Uusi ZX-9R ilmoittautuu joukkoon… Elikkä -00 Vihreä malli, ajettu 23300, Laserin slipari
Sitä huomasin tänään kun ajelin Helsingin keskustassa että kun kierrokset on suurin piirtein 2500 niin pyörä nykkii… Mitähän siinä voi olla? Satoi muuten melkein koko matka töihin…
Mistä se muuten mittaa sitä lämpötilaa? Se oli yli 90 kuin seisoin aika kauan valoissa keskustassa… Vähän ihmetyttää kun se käy niin kuumana…
Tuo nykiminen tuntuu olevan enemmän "ominaisuus" kuin vika.. sitä ilmeisesti on joka toisessa ysissä.
Jotkut ovat kuulemma vaihtaneet tyhjäkäyntisuuttimia vähän isompaan jne.
Omassanikin on tuota 2000-3000rpm välissä tapahtuvaa nytkyttelyä, mutta toivon pääseväni siitä ainakin osittain eroon Remuksella/K&N + kunnon säädöt -yhdistelmällä, saapa nähdä
Kannattaa tietenkin myös perinteiset hommat käydä läpi, eli puhdistaa/pestä/öljytä ilmanputsari, puhdistaa kaasarit läpikotaisin ja varsinkin käynnin tasaisuuden kannalta synkata ne kaasarit, joko omalla vesivaakasysteemillä (foorumilta löytyy ohjeet tekoon), tai esim. Carbtuner (tai vastaavalla) synkkamittarilla.. vaikuttaa tosi paljon käyntiin jos kaasarit eivät synkassa ole.
Itse tilasin mittarin tuossa pari viikkoa sitten ja pitäisi kaasarisynkkakin olla kohdillaan. Vaikka uudestaanhan se pitää tehdä, kun rupeaa säätämään kohtapuoliin pyörää.
HUOM! Ei joku mukava immeinen viittis vastata tuohon mun aikaisempaan viestiin liittyviin kysymyksiin, eli vakiokoot pääsuuttimille E2-malliin?
- Perkele
Edit: kuullostaa ihan normilämmöiltä liikennevaloissa seisomiseen. Mulla eilen huiteli lämmöt yhdella parin kilometrin suoralla (3 punaiset tällä välillä) lämmöt jossain 95c ja heti laskee kun pyörä liikkuu.. Vasta olen jäähdytinnesteet vaihtanut ja tällä ei ollut vaikutusta (paitsi, että järjestelmää puhdistaessa kun ajoin muutaman satsin pelkkää vettä läpi) kävi huomattavasti viileämpänä ja niinhän se tuppaa olemaan, että puhdas vesi sitoo paremmin / nopeammin lämpöä itseensä, kuin vesi + glykoliseos.
Mutta lämmöt sulla ihan ok.. niin kauan kun ei flektiä pyöritä joka reissulla kokoajan, niin no hätä