• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienokuntoinen Viper:in slipari olis tyrkyllä väliputkineen -04 636 kawaan... Menee varmaan muuhunkin malliin. 140e.
Sounditestitkin saa, kun paikallaan vielä on...

Hienokuntoinen Viper:in slipari olis tyrkyllä väliputkineen -04 636 kawaan... Menee varmaan muuhunkin malliin. 140e.
Oisit pistäny viime viikolla myyntiin niin oisin ostanut pois, nyt kerkes mennä jenkeistä uusi tilaukseen
withstupid.gif

Morjensta. Onko -98 ninjat miten kestäviä koneeltaan? Oon katellu yhtä yksilöä jolla on rullailtu 52tkm, ja nokkaketju vaihdettu & venat tarkastettu 4ktm sitten. Vieläköhän tuolla hyvän aikaa kerkeää ajella ennen totaalista lahoamista?  
omg.gif
Mulla oli 2000 vuosimallinen 76000 ajettu ostettaessa, historiasta tiesi sen verran että öljyjä vaihdeltu ainakin 50000 jälkeen säännöllisesti. Hienosti kävi ja kukkui sen vajaan 10000 minkä kerkesin ajella ennen vaihtumista uudempaan.

Oisit pistäny viime viikolla myyntiin niin oisin ostanut pois, nyt kerkes mennä jenkeistä uusi tilaukseen
withstupid.gif
Tää on just tätä, ko myyjä ja ostaja ei kohtaa
biggrin.gif

Usein se tarvitsema osa vaan makaa ihan toimettomana "naapurin" tallinnurkassa
crazy.gif

Eilen tuli tilattua LeoVincen (Ovaali evolution II) vm. 05 Kawaan. Onkos kellään tuota kiinni omassa? Eli minkälainen oli asentaa, tuliko kilventelinettä yms.?

-koskis-

withstupid.gif
Tää on just tätä, ko myyjä ja ostaja ei kohtaa
biggrin.gif

Usein se tarvitsema osa vaan makaa ihan toimettomana "naapurin" tallinnurkassa
crazy.gif
Näinpä, täytyy alkaa aktiivisemmin jättämään myös ostoilmoituksia
smile_org.gif

hei!
mitäs ketjuja ja rattaita ootte näis käyttäny? tai mistä ootte ostanu? On olevinaan aika suolaiset hinnat, kun yli 150e näkyy maksavan ne mitkä on mun silmiini osunut. Että saakohan nuita halvemmalla mistään?

Mulla on alla tommonen paketti jossa oli d.id.-ketju ja JT-rattaat. Ihan vakiokokoa sekä ketju, että rattaat. Hyvin on toi yhdistelmä alla rullannut. Joku ehkä 5000-6000 km nyt menty noilla, kertaakaan ei ole vielä tarvinnut kiristää ja rasvailtu on millon on jaksettu
biggrin.gif
Mitä tohon hintaan tulee, tää on ehkä semmonen kohde jossa ei kannata säästää. Vaikuttaa muuten himpun verran ajoon. Hermot siinäkin menee jos ostaa jotkut halvat (lue.p*skat) ja sitte niitä saa olla kiristelemässä joka reissun jälkeen.

Kysymys numero uno: Kuka on itse tarkastanut ja säätänyt venttiilien välyksiä? Onko vaikea homma? Mitä pitää/kannattaa ottaa huomioon? Lisäkommentteja? Lueskelin Service Manual:ia eikä tuntus olevan kovin vaativa operaatio, mutta aattelin kysellä mitä kompastuskiviä/kommelluksia muilla on sattunut ennen kuin käyn itse "säätämään".

Kysymys numero dos: Vaihdoin jonkin aikaa sitten yoshin sliparin. Nyt kun ilmanputsarin vaihto on muutenkin ajankohtainen niin ajattelin samantien pistää K&N filtterin. Mitäs tässä kannattaa ottaa huomioon ja mitä kannattaa tehdä tämän lisäksi? Pyörän veisin säädettäväksi tämän operaation jälkeen.

Hakusessa olisi siis kokemuksia ja tietoa, ei mutua.

Käytin Heinolla tuon oman 36k huollossa. Tuntui tyyriiltä, mutta en viitsinyt tiskillä mutista kun vieressä jöpitti joku varakkaalta tuoksuva bussikuski. Summaksi viivan alle saatiin 403.90e
Sisältäen suotimet, ölppää 4.2L?!?, pari kateniittiä, takakumi alta-alle(oma kumi), sekä tuntityötä 3,25h. Tuon 36k huollon lisäksi siis kiristettiin nokkaketjun kiristintä.

Fiiliksen kruunasi vitullinen vesisade joka aurinkoisista ennusteista huolimatta alkoi juuri kun olin saanu ajokamat päälle ja ajattelin lähteä kotiin päin. Ennusteiden ansioista ei tullut sadepukua pakattua ees mukaan.
bawling.gif

Pari kertaa tuli mietittyä että tää mopoiluhan on ihan paskaa hommaa, mut fiilikset kyl muuttuu kummasti heti kun saa virrat koneeseen.
sport05.gif

Mitäs olette makselleet 18.000km huollosta? Ja onko mitään järkeä maksaa leimasta maltaita huoltokirjaan? Turun Powerbikessä toi huolto 196e, mut tehdäänkös siinä huollossa muuta ko öljyjen ja suodattimen vaihto? Tuntuu tyyriltä toikin
033102ass_1_prv.gif
Huoltomanuaalin mukaan 18tkm huoltoon kuuluvat perustarkastukset + ilmansuodattimen vaihto + öljyt ja öljynsuodatin.

Itse käytin Lappeenrannan Moto-Sunilla, jossa tehtiin seuraavaa: perustarkastukset + jarrupalat eteen, maksoi 146€. Ilmansuodatinta ei ollut hyllyssä (sanoivat että vaihdetaan sitten 24tkm huollossa) ja öljyt + suodattimen olin juuri itse vaihtanut.

Kaikki nuo voisi tehdä itse, mutta ajattelin että on parempi pitää huoltohistoria kunnossa
Ainakin omassa katumopossa (10R) on ilmansuodatin ollut 6tkm ajon jälkeen sen näköinen, että kyllä se kannattaa vaihtaa ensitilassa.
Samaten kilpurin ilmansuodatin on näyttänyt jo parin-kolmen tonnin jälkeen siltä, että olen vaihtanut sen ihan syystäkin moisella välillä.

Mulla on alla tommonen paketti jossa oli d.id.-ketju ja JT-rattaat. Ihan vakiokokoa sekä ketju, että rattaat. Hyvin on toi yhdistelmä alla rullannut. Joku ehkä 5000-6000 km nyt menty noilla, kertaakaan ei ole vielä tarvinnut kiristää ja rasvailtu on millon on jaksettu  
biggrin.gif
Mitä tohon hintaan tulee, tää on ehkä semmonen kohde jossa ei kannata säästää. Vaikuttaa muuten himpun verran ajoon. Hermot siinäkin menee jos ostaa jotkut halvat (lue.p*skat) ja sitte niitä saa olla kiristelemässä joka reissun jälkeen.
Juu, en kyllä mitään pilipali ketjuja/rattaita ajatellutkaan, hintavertailua vain:D

Mistäs oot oman settis tilannut? Ihanko vain "maailmanlaajuisestaverkosta"?
Niin ja mitä tuli maksamaan?

Ainakin omassa katumopossa (10R) on ilmansuodatin ollut 6tkm ajon jälkeen sen näköinen, että kyllä se kannattaa vaihtaa ensitilassa.
Samaten kilpurin ilmansuodatin on näyttänyt jo parin-kolmen tonnin jälkeen siltä, että olen vaihtanut sen ihan syystäkin moisella välillä.
Liikkessä sanoivat, että "ei se edes ollut kovin likainen, putsattiin suurimmat paskat pois". Pitäisi itse katsoa ja todeta totuuden laita. Huono vaan kun ei oo oikein mitään vertailukohtaa että mikä on paskanen ja mikä ei.

Orkkis seat cover saapui kahdenviikon odottelun jälkeen ja sopii ko nenä päähän
062802jumpie_prv.gif
Kannattaa kiristää se kehikko kunnolla kiinni muoviin. Siis jos on samanlaine ku miulla.

Nimimerkillä "Sain seatcoverin talvella -> kiristin pultit käsineen -> en muistanut keväällä kiristää kunnolla kun pistin sen pyörään kiinni -> muoviosa lensi komeessa kaaressa n 120 vauhdista asfaltille". Ei menny onneks paskaks mutta mukavat naarmut jäi.

2006 6r kyseessä ja manuaalista etsein alkuperäisten rattaiden kokoa, en löytänyt, olisko tietoa
confused_orig.gif

eek.gif

Mikäs ton vanteen idea on ko öljynsuodattimen ympärillä on?
Pitääkö se avata ennen ko suodattimen aukaisee?
-04 636b malli siis kyseessä
062802moto_prv.gif

Back