• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysymys numero uno: Kuka on itse tarkastanut ja säätänyt venttiilien välyksiä? Onko vaikea homma? Mitä pitää/kannattaa ottaa huomioon? Lisäkommentteja? Lueskelin Service Manual:ia eikä tuntus olevan kovin vaativa operaatio, mutta aattelin kysellä mitä kompastuskiviä/kommelluksia muilla on sattunut ennen kuin käyn itse "säätämään".

Kysymys numero dos: Vaihdoin jonkin aikaa sitten yoshin sliparin. Nyt kun ilmanputsarin vaihto on muutenkin ajankohtainen niin ajattelin samantien pistää K&N filtterin. Mitäs tässä kannattaa ottaa huomioon ja mitä kannattaa tehdä tämän lisäksi? Pyörän veisin säädettäväksi tämän operaation jälkeen.

Hakusessa olisi siis kokemuksia ja tietoa, ei mutua.
Venttiilien säätäjät ja sliparin+filtterin vaihtajat puhukaa.

Onko kukaan laittanyt rekisterikilpeä renkaan taakse eli sinne takapöntön ja katteen taakse? Jos on niin miten on laitettu kiinni? Lähti kilpi irti ja nyt alko näyttää paljon paremmalta niin en viittis laittaa enään samaan paikkaan takas.

Tere!

Mikäs ninjassa voisi pitää sellaista hassua rallatus- tai nakutusääntä? Tänään huomasin, että tuollaista ääntä pitää, mutta vain vedossa, eli kun vedetään kytkin pohjaan niin ääni katoaa. Samoin todella matalilla kierroksilla ääntä ei kuulu (n. 1000-1500 rpm).

Jotain puhetta ollut äänekkäästä nokkaketjujen kiristimestä? oisko nyt mahdollisesti kyseessä tuo?

Kyseessä siis sigun mukainen vuosimalli.

Mikäs ninjassa voisi pitää sellaista hassua rallatus- tai nakutusääntä?
Jos se ääni loppuu, niin sitten on aihetta huoleen.
Ourait! Aloin vain ihmettelemään kun ei aiemmin ole pistänyt korviin, mutta ei siis syytä huoleen.
062802jumpie_prv.gif

noniin!

rupesin tuossa vaihtamaan ketjuja ja rattaita, mutta mutta ongelmaa tuli heti.. grr  Elikkäs eturattaan se suojakoppa siinä, niin ei sitte lähe irti millää, vaikka  kaikki pultit oon tietääkseni jo pois ottanu, ja siitä keskeltäki sen mikä on ilmeisesti nopeusmittarin anturi.. Elikkäs niillä joilla on kokemusta asiasta, niin onko siinä vielä joku lukitus hommeli? vai lähteekö silkkaa voimaa käyttäen irti..`? Vituttaa tuommoset vastustelijat
mad.gif

mutta mutta asiasta villasukkaan, sahasin sen alkuperäsen kurakauhan perästä pois, ja tein saranasta rekkaritelineen, ja vilkut vaihdoin erikohtaan, ja vaihdoin *lexus* valon taakse, tuli heti mukavamman näkönen =) vilkut vaihtuu vielä kirkaslasisiin(nyt siinä on jotkut tummennetut hiilari yritelmät) ja eteen katevilkut.
jos jotakin kiinnostaa niin voin vaikka laittaa tänne kuvan tai kaksi.

Edittiä: Ratassuoja lähti irti, mutta rattaan mutteri oli niin pirun tiukas ettei näillä siimoilla väännetty irti
biggrin.gif
pulttipyssyä odotellessa siis.

Tere!

Mikäs ninjassa voisi pitää sellaista hassua rallatus- tai nakutusääntä? Tänään huomasin, että tuollaista ääntä pitää, mutta vain vedossa, eli kun vedetään kytkin pohjaan niin ääni katoaa. Samoin todella matalilla kierroksilla ääntä ei kuulu (n. 1000-1500 rpm).

Jotain puhetta ollut äänekkäästä nokkaketjujen kiristimestä? oisko nyt mahdollisesti kyseessä tuo?

Kyseessä siis sigun mukainen vuosimalli.
Mulla ainakin nakuttaa ja rallattaa kovinkin iloisesti. Tarvis varmaan painaa kiristintä yks napsu kireemmälle... Tosin huoltoonhan tuo pian menee, kilomeetrejä jo 34.000.

Onkohan noilla jarrupaloilla suuria eroja? Hinnoissa / pitävyydessä / kestävyydessä.
Mopo liikkeestä nyt tulossa 55e maksavat palat eteen, eli siis 2x 55e, onko toi nyt normi hinta?

Tarjoavat suoraan tähän sintrattuja paloja ja onhan merkeillä jotain eroja tuntumassa / purevuudessa.

Itellä on EBC:n HH:t ja oon tyytyväinen, jarrut tosin ei ole vakiot.

Kertokaas nyt typerälle että, kumman lainen kierre tuossa eturattaan mutterissa on? oon sitä nyt tässä pähkäilly ja netistä kattellu mutta ei, vainoharhaseks tässä tulee!

niin että joku jolla on varmaa tietoa niin valaiskoon mua, KIITOS
idea3.gif

Kertokaas nyt typerälle että, kumman lainen kierre tuossa eturattaan mutterissa on? oon sitä nyt tässä pähkäilly ja netistä kattellu mutta ei, vainoharhaseks tässä tulee!

idea3.gif
Normikierre siinä on. Omasta -03 kawasta lähti vasta metrin jatkovarren kanssa mutteri auki. Helpoimmalla pääsee jos pulttipyssyllä aukasee.

idea3.gif
Normikierre siinä on. Omasta -03 kawasta lähti vasta metrin jatkovarren kanssa mutteri auki. Helpoimmalla pääsee jos pulttipyssyllä aukasee.
Täänks!
Ei ihan joutunu hullujenhuoneelle
biggrin.gif
ei muutakun pyssyllä tärryyttään ;D

idea3.gif
Normikierre.

Mä pistin rautakangen poikittain haarukan päälle, ja kaveri polki jarruu, ja puolentoista metrin putki jatkovartena...
Siinä kun hitaasti lisäs voimaa, niin momenttii oli ehkä jotain 500-1000Nm, rupee pelkään ett mitä hajoo ku lisää vääntöö.
Ja kun mutteri vihdoin PAUKAHTAA auki niin mitä-hajos-paskat-housussa-fiilis on saletti.

Nopeesti laskien ykkösvaihteella (-05 636) rattaaseen/ketjuun kohdistuu max ~390Nm vääntö, joten sinänsä noi kestää varmaan aika paljonkin vääntöö. Usko vaan loppuu kesken sen jatkovarren kans.

Ja takasi laittaessa se peltilevy kannattaa taittaa kunnolla sitä mutterin kylkeä vasten.

idea3.gif
Normikierre.

Mä pistin rautakangen poikittain haarukan päälle, ja kaveri polki jarruu, ja puolentoista metrin putki jatkovartena...
Siinä kun hitaasti lisäs voimaa, niin momenttii oli ehkä jotain 500-1000Nm, rupee pelkään ett mitä hajoo ku lisää vääntöö.
Ja kun mutteri vihdoin PAUKAHTAA auki niin mitä-hajos-paskat-housussa-fiilis on saletti.

Nopeesti laskien ykkösvaihteella (-05 636) rattaaseen/ketjuun kohdistuu max ~390Nm vääntö, joten sinänsä noi kestää varmaan aika paljonkin vääntöö. Usko vaan loppuu kesken sen jatkovarren kans.

Ja takasi laittaessa se peltilevy kannattaa taittaa kunnolla sitä mutterin kylkeä vasten.
Tuo on niin totta! Joka perkeleen kerta se säikäyttää paskat housuun, vaikka tuon on tehnyt monta kertaa
biggrin.gif
nyt kun kymppiin vaihdoin paketin about kuukausi sitten, niin "paukahtaessa" taas perinteiset, mitä hemmettiähän sieltä nyt meni paskaksi
smile_org.gif

- P

Tuli sitten hankittua 06 kuusärrään sirompi kilpiteline ja minivilkut. Alkuperäset vilkut revittiin irti ja uudet tilalle, mutta eipäs toimikkaan. Vilkuissa lukee H21W ja kun pistää johot kiinni vilkut eivät vilku vaan rele jää jumittamaan jotenkin. Minkä tehoset on alkuperäset vilkut ja millä toimenpiteillä nuo vilkut saa toimimaan?  Taitaa olla kyseiset vilkut

Ihan siinä ja tossa, uusilla ketjuilla menee kyllä tiukille, hiukan ajetuilla tod.näk. sopii. Varman päälle ostat 2 lenkkiä pidemmät ja lyhennät niitä mikäli riittävät...?

Tekisi mieli vaihtaa nuo tangonpää painot ja kyselisin neuvoa, et kun sen alkuperäisen ruuvaa pois niin tangonpäähän jää vielä se kierreosa, niin kuinkahan se irtoaa tangosta vai irtoaako ollenkaan?  
nixweiss.gif

Back