• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites tuota, tarviiko pyörää säätää tai ostaa sitä voimakomentajaa, jos hommaa pelkän äänenvaimentimen. Oman käsitykseni mukaan ei tarvii mitään muuta tehdä kuin laittaa vaimennin paikalleen?..

Niin ja jos jaksatte suosittella jotain vaimenninta. Itse olen harkinnut tuota Devilin Magnum vempelettä..
Kaverilla olis myynnissä virheetön Yoshimuran bolt-on jos kiinnostaa? Laittoi juuri koko putkiston ja se vaimennin jäi luonnollisesti joutilaaksi. Samanlainen on ollut myös itsellä ja hienosti se kyllä "naukuu" silläkin, sanoisin jopa että hienommin kuin nykyinen Akrapovic
nixweiss.gif

Pientä tiedustelua ilmoille. Kuinka hyvin kyseinen pyörä sopii pitkälle kuskille (n. 194 cm)? Joutuuko tekemään jotain muutoksia? Entä kaksipäällä ajelu, onko täysi mahdottomuus?

Tulee kaikennäköisiä hulluuskohtauksia ja nyt iskin silmät tähän pyörään!
biggrin.gif

no näkemäni mukaan aika moni pitkä tykkää ajella 12r kwaakulla. jokunen yli 2 metrinen ja muutama on vähän alle sen. ite olen persjalkainen ja pitkäselkäinen, mutta semmonen keskimittainen. painoa on kertynyt reilut satakiloa. kyllä se mullekin sopii. jalkatilaa on enemmän kuin muissa vastaavanlaisissa pyörissä. myös kädet ovat aika sopivasti etäällä.

kyydittänyt olen vain pari...viisi.. kertaa ja ainakin mua pitempi naiskyytiläinen tykkäsi, myös lyhyempi menetteli. kyytiläisen polvikulma voi olla aika jyrkkä. enemmän tehty yhdelle tuo pyörä.

Meikäläinen on 202 cm ja hyvin on polvet taipunu pyörän päälle ja kakspäälläkin on ajeltu. Ainoita kyykkypyöriä, mitkä oikeesti käy pitkälle kaverille.

Matkapyöränä tusina ollut yllättävän hyvä. Kuskille jopa parempi kuin entinen (ZZR1100). Kyytiläinen on pikkuisen korkeammalla, kuin vanhassa, mut ei ole isompia valituksia kuulunut. Takaiskari / -jousi on turhan löysä kun kyytiläinen ja pakaasit tulee mukaan. Mut WP helpotti asiaa. Etupäähän tossa on tosi jämäkkä:

Kiitoksia nopeista vastauksista, nyt täytyy lähteä lähikauppaan koeajelemaan ja neuvottelemaan sopivista vaihtokaupoista.
biggrin.gif
sport05.gif

Jotenkin toivoin ettei pyörä sopisi pitkälle kuskille, niin ei olisi tarvetta harkita vaihtoa, mutta minkäs teet.
wink.gif

Taas tarviisin vähän neuvoja
smile_org.gif
. Eli kaasukahvassa on väljää, eli todennäköisesti kaasuvaijeri on venynyt. Joten kysymys kuuluu, miten sen voi säätää tiukemmaksi, jotta väljyys poistuisi?

Tuli tuossa mieleen että oottako minkälaisia varttimailiaikoja ajellut 12ärrillä? Noilla perusvirityksillä eli putki ja powercommander. Ite kävin vähä testailemassa ja parhaimmaksi ajaksi tuli 10,914 Ja 210km/h. Eihän se oo mikään hyvä. Mutta kovaa siinäki tuli jo mentyä.
smile_org.gif

vartilla on tolla mun 12r kawalla ajettu vakiovälityksillä, pelkällä sliparilla ilman PC:tä ja vakiojousituksella 10,2s. sitten piikkiä pienemmällä eturattaalla, kokoputkistolla, alusta madallettuna n. 15mm, PC:llä 9,8s.

siitä olisi nipistettävissä kymmenys-pari välityksiä muuttamalla. ja laihemmalla, pienemmällä kuskilla vielä kymmenys-pari.

Perusviripaska, keulaa 25mm ja persettä 40mm madallettu.
Eikö toi keula nappaa jarrutuksissa jo lokariin kiinni tolla 25mm etupään pudotuksella? Itellä 7mm pudotettu ja huollossa väitti, et olisi jo napannu kiinni. Mahtaa olla kurviajossa kankea käsiteltävä ku takapäätä pudotettu noin paljon? Ite oon kyllä kurviajoa varten korottanu takapäätä reilusti, nii rautakankikin taipuu. Varttimailia varten tietysti noin hyvä.

Perusviripaska, keulaa 25mm ja persettä 40mm madallettu.
Eikö toi keula nappaa jarrutuksissa jo lokariin kiinni tolla 25mm etupään pudotuksella? Itellä 7mm pudotettu ja huollossa väitti, et olisi jo napannu kiinni. Mahtaa olla kurviajossa kankea käsiteltävä ku takapäätä pudotettu noin paljon? Ite oon kyllä kurviajoa varten korottanu takapäätä reilusti, nii rautakankikin taipuu. Varttimailia varten tietysti noin hyvä.
Kaikkee tottuu sano mummo hangessa...

Kyllähän se helvetin kankee ja yliohjautuva on tuntemattomalle kuskaajalle. Mutta kun on tottunut niin ei haittaa yhtään. Kuhan sen Öhlärin joskus tonne taakse saa nii saa helvetisti paremmaksi vielä.

Niin ja keula ei nappaa pohjaa muutaku keulia laskettaessa
smile_org.gif

Nyt olis mun vanha 12R muuten myynnissä, kaverilla jolle sen myin on selkävaivaa ja kyykky vaan pahentaa sitä.

Tossa linkki ilmoon:
JaL3:n vanha 12R Nettimotossa

Lisänä lisävarustelistaan se että tohon PC:hen teetätin Custom Mapin KX-Centerin Dynojetin penkissä Tuning Linkillä. Ja BMC:n Race-filsutkin löytyy.
Tästä sais valmiin 12R:n huokeella..
YV:llä voi kysellä multa lisätietoa jos kiinnostaa.

Nyt pojat täytyy kehuu 12 R:ää, tuossa oli jo paljon negaa, joten kunnioittakaaa tätä voimakasta vanhusta. Siinä on kuitenkin luonnetta.
smile_org.gif

katteeton... joo kyllä me kunnioitamme tätä jo vanhukseksi kutsumaasi mp-mallia. tämä vaatii mutkaanajaessa voimaa ja kiihtyvyys on hurjaa kun millin raottaa kaasukapulasta.

Millaisia alustan säätöjä olette pitäneet. Kaverin kanssa tutkittiin pyörää ja todettiin että tuossahan on täysin säädettävä alusta, joten kysymys kuuluu, mitkä ovat kaikista parhaimmat säädöt monipuoliseen ajoon.

itellä olen hakenut matka-ajoon ja sekalaiseen sellaiset vähän mukavuuspainotteiset. eli kun säädin kohtuuomaakovaa rata-ajoa varten itelle sopivaksi siis melko jämäkäksi, niin siitä pykälän pari sitten pehmeämpään suuntaan ja selviää normaaliliikenteessä melko hyvin.

viimeksi keväällä 08 oli takaiskari kädessä kun jousen esijänää säädin ja lisäsin yhden säätöprikan perää korottaakseni. on silti alempana kuin vakiona. se madallus on tehty koiranluilla ja nyt on palattu hitusen takaisinpäin kolmen tavallisen ison prikan avulla. nyt jaksaa pitää kovassakin lastissa ajoasennon ryhdiikkäänä eikä isoissa kuopissa alakate enää paukahtele asfalttiin - kun joillakin pihoilla on perunapeltoa ja ennen viimeistä säätöä pakkas pamahtelemaan välillä vaikka ajoi varovastikin.

säädöt ovat todella monipuoliset 12r kwaakussa. se on vielä hyvä, että yksikin napsaus paluu- tai puristusvaimennuksen säätimestä tuntuu selvästi alustassa. takaiskari on vakiona hieman pintakova. siihenkin, jos se häiritsee, monet ovat asentaneet öhlinssin pampun tai race techin iskarinvirityssarjan.

b-mallissa on himpun hiotumpi ja hienostuneempi alusta kuin a-mallissa. erot ovat tälläiselle puupersiölle havaintokyvyn ulkopuolella.

Back