• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mites vege, onko tuohon vaihteistonratastukseen tehty jotain modausta, että se kestäisi paremmin jatkossa, onko niitä esim. viistetty kytkennän jouhevoittamiseksi kiihdytyksissä tms.?

itelläkin alkaa nuo kilsat lähestyä ja ennakkoon ajattelin varautua, jos loota alkaa temppuilemaan. oliko sun kawassasi ennen remppaa välivapaita? mulla ei ole tuossa omassani löytynyt koskaan välivapaita, mutta joillakin on niitäkin ollut kuulemma.
Kyllähän niitä välivapaita aina välillä löytyy rempankin jälkeen. Mutta edelleen on sama ongelma, eli se että kun valuttaa ruuhkassa ykkönen pesässä ja kun lähtee nostaa kytkintä niin kauhee pauke niinkuin kaksi ratasta moukaroisi toisiaan.

Seuraavaksi vaihdan takarattaan vaimennuskumit jos ne antavatkin liikaa periksi ja ketju pääsee tekemään tuota. Tai sitten laatikossa on vielä jotain vikaa.

Joku voisi toimivasta tusinasta kokeilla paljonko eturatas liikkuu kun ykkönen on pykälässä.

sitten se emäputkenlaakerilta sieltä pesästä tuleva vesireikä n. 7 mm halkaisijaltaan tulpattiin ruuvilla, piti laittaa 8 mm pultti siihen eli hieman hioa isommaksi ja viereen laitettiin rasvanippa, josta voi ruutata vaseliinia. sen takia vesireikä tukittiin koska sieltä oli mennyt isojakin hiekanmuruja emäputkenlaakereille ja ne olivat syöneet laakerit. sitä hiekkaa ja muhjua oli siellä laakereilla aivan saatanasti. enää ei mene hiekkaa sinne ainakaan vesireiän kautta. ja tarvittaessa voi käyttää sen vesipultin auki, jos haluaa laskea sieltä jotain kondenssivettä ulos. sitten kun pesä on täynnä tavaraa, niin aika vähän sitä vettäkään sinne kehittyy.
Missä kohti tuo vesireikä on ? vois tehdä omaan pyörään saman homman...

mites vege, onko tuohon vaihteistonratastukseen tehty jotain modausta, että se kestäisi paremmin jatkossa, onko niitä esim. viistetty kytkennän jouhevoittamiseksi kiihdytyksissä tms.?

itelläkin alkaa nuo kilsat lähestyä ja ennakkoon ajattelin varautua, jos loota alkaa temppuilemaan. oliko sun kawassasi ennen remppaa välivapaita? mulla ei ole tuossa omassani löytynyt koskaan välivapaita, mutta joillakin on niitäkin ollut kuulemma.
Kyllähän niitä välivapaita aina välillä löytyy rempankin jälkeen. Mutta edelleen on sama ongelma, eli se että kun valuttaa ruuhkassa ykkönen pesässä ja kun lähtee nostaa kytkintä niin kauhee pauke niinkuin kaksi ratasta moukaroisi toisiaan.

Seuraavaksi vaihdan takarattaan vaimennuskumit jos ne antavatkin liikaa periksi ja ketju pääsee tekemään tuota. Tai sitten laatikossa on vielä jotain vikaa.

Joku voisi toimivasta tusinasta kokeilla paljonko eturatas liikkuu kun ykkönen on pykälässä.
mun toimiva tusina liikkuu ykkönen pesässä n. vajaa 7 cm paikallaan. sen huomaa kun mallailen keppiä tai lankkua sivutuen alle.

kai viaberin työllä on takuu kuitenkin, jos loota edelleen paukkuu. tusinan vaimenninkumetkin kovettuvat. zetoriin laitoin autonmatosta ohuita siivuja liimalla sinne kumien väliin, ainakin se välys poistui. eikä uudetkaan kumet kovin kauaa ole uudenveroiset. tosin nuokin ovat vielä tusinassani olleet ihan riittävän tiiviit tai tiukat.

sitten se emäputkenlaakerilta sieltä pesästä tuleva vesireikä n. 7 mm halkaisijaltaan tulpattiin ruuvilla, piti laittaa 8 mm pultti siihen eli hieman hioa isommaksi ja viereen laitettiin rasvanippa, josta voi ruutata vaseliinia. sen takia vesireikä tukittiin koska sieltä oli mennyt isojakin hiekanmuruja emäputkenlaakereille ja ne olivat syöneet laakerit. sitä hiekkaa ja muhjua oli siellä laakereilla aivan saatanasti. enää ei mene hiekkaa sinne ainakaan vesireiän kautta. ja tarvittaessa voi käyttää sen vesipultin auki, jos haluaa laskea sieltä jotain kondenssivettä ulos. sitten kun pesä on täynnä tavaraa, niin aika vähän sitä vettäkään sinne kehittyy.
Missä kohti tuo vesireikä on ? vois tehdä omaan pyörään saman homman...
se on heti emäputken takana tai alla. löytyy vain etukate purkamalla.

mun toimiva tusina liikkuu ykkönen pesässä n. vajaa 7 cm paikallaan. sen huomaa kun mallailen keppiä tai lankkua sivutuen alle.

kai viaberin työllä on takuu kuitenkin, jos loota edelleen paukkuu. tusinan vaimenninkumetkin kovettuvat. zetoriin laitoin autonmatosta ohuita siivuja liimalla sinne kumien väliin, ainakin se välys poistui. eikä uudetkaan kumet kovin kauaa ole uudenveroiset. tosin nuokin ovat vielä tusinassani olleet ihan riittävän tiiviit tai tiukat.
Kyllä Harri sanoi että lootassa kaikki pitäisi olla kunnossa ja yksi rataskin vaihdettiin ihan just in case vaikka olisi varmasti kestäny siellä vielä..

Paha sitten mennä arpomaan missä tuo vika vielä on
biggrin.gif
Jonkun viisaamman pitäisi koejaa jos vaikka hiffaisi...

Laitoin Kawabata sulle privaa tuosta radiaalipääsylkystä jos vaikka haluisit konsultoida
smile_org.gif

ei näkynyt privaa tässä, ellet jollain toisella palstalla laittanut vege. voin omasta puolestani koeajaa sen pyöräsi, vaikka siitä viisaudesta en voi sanoa, hehiö.

iltapäivällä olisi aikomus lähteä muutenkin ajelemaan, jos silloin sattuisi olemaan mahiksia.

Tää on varmaan vähän tyhmä kysymys, eikä niin hirveesti liity tuohon aikaisempaan keskuseteluun, mutta..
Eli mitäs eroa on noilla 12r:än omilla tulpilla ja sitten noilla iridium-tulpilla? Ainakin Stormin luettelossa, noi iridium-tulpat olivat halvemmat?...

ei näkynyt privaa tässä, ellet jollain toisella palstalla laittanut vege. voin omasta puolestani koeajaa sen pyöräsi, vaikka siitä viisaudesta en voi sanoa, hehiö.

iltapäivällä olisi aikomus lähteä muutenkin ajelemaan, jos silloin sattuisi olemaan mahiksia.
Täällä mä oon privaillu mutta ilmeisemmin ei oo tullu perille... Katotaan jos illalla törmäilis. Monelta haaga shelli?

Täällä mä oon privaillu mutta ilmeisemmin ei oo tullu perille... Katotaan jos illalla törmäilis. Monelta haaga shelli?
multa meni tuo viesti ohi kun olin jo pörräämässä.

jos vege ehit nähdä tämän, niin miten ois 21 maissa haagan shelli tänään. vielä ehtisi pyörähtää pikakokeilun tjn.

multa meni tuo viesti ohi kun olin jo pörräämässä.

jos vege ehit nähdä tämän, niin miten ois 21 maissa haagan shelli tänään. vielä ehtisi pyörähtää pikakokeilun tjn.
Jos yhtään aikasemmin kerkeet ku toi Suomi - Saksa alkaa ysiltä. Esim vaikka heti tai jossain täs
biggrin.gif

ai semmonenkin on. suomi sen voittaa kumminkin, saksahan hävisi lapinsodankin 1944.

heti en kerkiä, mutta kasin korvilla nippanappa ehkä tai sitten mennee huomiseksi, vai onko silloin taas suomi-venäjä, hehiö.

selevä. saa samalla rakitkin puistoilla siinä vieressä ehkä.
jaha, pääsin 200m himasta kunnes tusinasta katos sähköt. Ja eip tietty 8mm hylsyä tarjolla himas et sais katottua akkuboxi sulakkeet. Otetaa Kawabata huome uusiks jos tuon saan kipinöimään.
ok vege. mä jo arvelin, ettei vain mitään pahempaa ole sattunut kun en nähnyt sua - onneksi on kawasaki, niin harvoin mitään sen pahempaa kuin pientä teknistä höröä, hehiö - kolme varttia siellä palloilin, käytin koiria siinä puistikossa vieressä ja suomen peli alkoi 22.00 kun vilkaisin uutissivuja.

siitä sitten ajaa pasautin lahnuksen shellille, jossa olikin tämä wimmewanamo ja joku xv wildstarkundi just tankilla. kävin sumpilla ja jatkoin vihtiin itäpyöräralliin. siellä oli paljon koiriakin kaikenmoisten itäkulkuneuvojen kyydissä tullut. porukat tarjosi lättyä ja mehua, olisivat kuulemma juottaneet humalaankin, mutta en viittyny kun en ollu varautunut humalaan ja töihin pitää mennä jo siis tänään. on muuten harvinaisen rentoa porukkaa tuo itäpyöräporukka, meininki oli vähän kuin silloin ennen ja vielä ennemmin. oli kalustokin aika kaikenkirjavaa, mun tusina oli varmaan ainoa kyykähtävä pyörämalli, mutta oli siellä yhen tutun gsx1400 suzuki ja joku afrikkalainen taisi olla ja muutamia japsikustomeita.

muuten oli iiceetä, jawaa, uraalia, dnjiepriä, mz:taa, bmw:tä, emw:tä, noh kuis tiedätte ja kauniita venäläistyylisiä naisia oli kans muutamia, tosin sitten oli maatuska-valeasussa joitakin ja karaåååkke lauloi jossa onneksi äänenvoimakkuus ylitti moninkertaisesti sävelkorvan ja laulutaidon, mutta se oli aito asia sekin. ihan haaska reissu oli, harmi vain kun en vegeä nähnyt.

joo, otetaan uusiksi johki aikaan kun suomi-neuvostoliitto on pelattu, hehiö.

Nonni, pääsulakeha sieltä oli poksahtanu ja onneksi se on niinki helpossa paikkaa
crazy.gif

Joten millos Kawabata kokeillaan uutestaan?

Morjesta pöytään, osaisiko joku sanoa, mitä tuo A-mallin 12R painaa, kun meikäläisellä on kahta tietoa.
Rekkarissa lukee että 245kg ja huoltomanuaalissa 215kg.. Kumpis noista on se oikea luku. Ihan vakio pyöräkin on, ettei pitäisi olla miteenkään kevennetty. Ei oikeen pysty punnitsemaankaan, koska ei toi henkilövaaka näytä kuin 150kg
cool.gif

Kiitos

kuivana mun tietojen mukaan A-mallin pitäisi painaa 210 kg ja ihan märkänä 248 kg vakiona. taitaa olla kuivapaino ilmoitettu ja toivottavasti punnittukin ilman mitään nesteitä, ei edes öljyjä koneessa, ilman akkuakin luulisin, muuten tuo 38 kg ero ei oikein täyty.

Back